bohusz 11.12.2012 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Ściany frontowej nie trzeba wiązać z bocznymi?Pytam bo mnie to ciekawi.No chyba, że jest gdzieś powiązana, a ja nie doczytałem, lub nie zauważyłem na zdjęciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 11.12.2012 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Zgadza się. Nie wiesz. Nie doczytałeś i nie zobaczyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 11.12.2012 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Jeżeli mogę zasugerować z tym dystrybutorem. Jak go założysz, to nie dogrzejesz szamotów. Z drugiej strony mniejsza temp. pójdzie w DGP.Ja bym nie dawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 11.12.2012 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Zgadza się. Nie wiesz. Nie doczytałeś i nie zobaczyłeś. Mam prośbę, bo ja uczę się cały czas, no niestety nie jestem wszechwiędzący. Ani nawet nie usiłuję takowym być. Jeżeli nie sprawia Ci to problemów, to opisz to (wiązanie) Jeżeli nie opiszesz postaram się wieczór wrócić do wcześniejszych postów... Co najważniejsze, ciekawią mnie również konkretne informacje ale już z konkretnego użytkowania. Traktuje to jako informacje uzupełniającą moje prywatne zainteresowania. Bo wykonawstw takowych budowli nie uskuteczniamy i nie będziemy uskuteczniać, ze względu na spore ilości roboczogodzin. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 11.12.2012 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Witam. Kocie ... trochę zaszalałeś z tymi cegłami na sztroc ... Zwyczajnie położone lepiej by swoją rolę pełniły wiążąc całą konstrukcję ... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 11.12.2012 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Forest, Wojtek poradził mi że tak będzie mocniej, więc tak zrobiłem, wydaję mi się że będzie dobrze. Już chyba nie będę zmieniał po raz kolejny (mam nadzieję). Co myślisz o tej czerpni DGP? Fajnie by było uzyskać kilka podpowiedzi zanim zrobię, niż zrobić, zrobić fotkę i poprawiać Czytałem jakiś Twój post odnośnie zasysania powietrza z kratek. bohusz, ja również miałem prośbę i również nie jestem wszechwiedzący ale w przeciwieństwie do Ciebie staram się innym pomagać pro bono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 11.12.2012 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 (edytowane) bohusz, ja również miałem prośbę i również nie jestem wszechwiedzący ale w przeciwieństwie do Ciebie staram się innym pomagać pro bono. No a więc czekam na informacje, nie na pomoc. Skoro się starasz. Tego typu konstrukcje są dla mnie jakimś nowum... A więc pytam szczegółowo. Jakie będzie zewnętrzne wykończenie wyrównanie tej budowli? Jak rozwiążesz ten styk płyty izolacyjne i szamot, czyli dwa różne materiały? Edytowane 11 Grudnia 2012 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 13.12.2012 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 Zastanawiam się na jakiej wysokości robić kratki wylotowe? Będą miały 20x30cm i będą po obu bokach czyli razem 1200cm2 - producent zaleca 1000. Zastanawiam się czy ciągnąć obudowę z szamotu do sufitu - z pozostawieniem wykucia w ścianie do obecnej wysokości. Druga możliwość do szamot ciągnąć do 250cm od podłogi, tyle ile ma wnęka i czapka z suer isol. Zastanawiam się jakie macie sugestie co do kratek pamiętając że DGP ma turbine. Może tym razem uda się otrzymać sugestie od Was, przed wybudowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 13.12.2012 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 Mając podobny układ (ciepła obudowa, pędzone DGP) chciałem dać wylotowe kratki z żaluzjami - przymknięte gdy pracuje wentyl.Jednak nie grało mi to w moich teoretycznych rozważaniach. W tej chwili nie mam kratek wylotowych, ale i wkład jest odpowiedni do tego stworzony.Przy Twoim, to ryzyko i opcja z przymykaniem kratek wylotowych jest do przemyślenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 13.12.2012 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 Witam. Jednak nie grało mi to w moich teoretycznych rozważaniach Napisz czemu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 13.12.2012 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 1. Mam mały salon kominkowy (28m2) i obawiałem się przegrzania dodatkowym, kratkowym powietrzem.2. Słaba pamięć, bo trzeba pamiętać o otwieraniu lub zamykaniu wylotów w zależności, gdy pracuje lub nie pracuje wentylator. A teraz, co by jasność była:UWAGA! Stosowanie kratek wylotowych z żaluzjami w obudowie wkładu kominkowego jest ZABRONIONE! Kot, jak masz słabą pamięć, duży salon i stosujesz się do przepisów, to dystrybutor w który wpięte są rury DGP oraz kratki umieszczone tak, aby powietrze do rozprowadzenia nie było zasysane przez nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 14.12.2012 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 (edytowane) Można pomyśleć o jakiejś automatyce do zamykania kratek wywiewowych Czujnik temperatury, serwomechanizm i kratka. Problemem jak zwykle w kominku jest temperatura z drugiej strony pod sufitem chyba i tak jest bardzo gorąco to ew. zasysanie powietrza z kratek, które są u góry nie powinno być problemem? Edytowane 14 Grudnia 2012 przez KotSylwester Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 14.12.2012 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Może fachowcy znajdą złoty środek, bo dla mnie wkład jest najsłabszym elementem układanki i w tych temperaturach właśnie zbyt szybko go trafi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 14.12.2012 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Wkład przecież mam dobry, co ma go trafić? Marketówka wytrzymała 10lat a palone było ostro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 14.12.2012 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Jak palisz ostro, to musisz go chłodzić , tak przynajmniej nakazuje producent wkładu, a i zdrowy rozsądek.Zachciało się ciepłej obudowy, to podgrzać ją trzeba umiejętnie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 14.12.2012 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Tak, tak, miałem na myśli to że poprzedni wkład przeszedł moją naukę palenia, teraz juz nabrałem "trochę" doświadczenia, w końcu z kominka korzystam 8 lat a trzy zimy grzeję TYLKO kominkiem a piec gazowy tylko do wody używam. Zresztą było już palone w kominku i jestem pozytywnie zaskoczony temperaturą i czasem palenia. Murowałem 12 grudnia, następne z powodu braku czasu w niedziele. Czy mogę w sobotę napalić? Ile to powinno schnąć? http://img145.imageshack.us/img145/1072/kominek12grudnia2012.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 14.12.2012 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Daj siatkę na front dziś, to jutro możesz napalić. Dopóki nie zamkniesz góry, nie ma strachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 14.12.2012 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Ile to powinno schnąć? Witam! Czym to było murowane? Tzn. wiem, że zaprawą szamotową, tylko co do niej dodawałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 16.12.2012 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 Zaprawa szamotowa + cement, bez szkła wodnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 16.12.2012 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 Zaprawa szamotowa + cement, bez szkła wodnego. Z cementem to jest tak: im dłużej będzie mokry, tym będzie mocniejszy. Proces twardnienia cementu to skutek reakcji chemicznej z wodą. Nie będzie zachodziła, jeżeli woda pod wpływem ciepła zostanie usunięta. Jedne cementy wiążą szybciej, drugie wolniej. Raczej myślałem, że robiłeś to inaczej (że ze szkłem). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.