Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Robimy zabudowę kominka samemu


zerocool

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Kolejny etap za mną, przy następnym już przyjdzie sufit z płyt super isol. Zastanawiam się nadal czy kończyć komorę kominka na 2,5m czy ciągnąć wyżej, tylu tu fachowców a widzę że decyzję muszę podjąć samemu.

 

Prawdopodobnie zrobię sufit na 2,5 metra i do sufitu cegła szamotowa aby nie pękało, zachowam ciągłość cegły.

 

Zastanawiam się czy sufit z płyt SI dać na 2,5 m czy wyżej?

 

Czy lepiej żeby kratki były 10cm od sufitu komory z cyrkulującym powietrzem, czy lepiej żeby nad kratkami jeszcze było 20-30cm miejsca?

 

Zapraszam do dyskusji.

 

http://imageshack.us/a/img577/7104/dsc2374cg.jpg

 

http://imageshack.us/a/img189/2429/dsc2376x.jpg

 

http://imageshack.us/a/img689/778/dsc2377i.jpg

 

http://imageshack.us/a/img713/5651/dsc2378f.jpg

Edytowane przez KotSylwester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie odpowiada, bo pewnie nie ma jakiegoś decydującego za, ani decydującego przeciw. Decyzja należy do Ciebie. Łączenie jednak w jednej połaci dwóch materiałów, z których jeden pod wpływem ciepła się rozszerza, a drugi kurczy, może okazać się kłopotliwe - estetycznie jedynie, ale jednak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na czym usadowiłeś ta ściankę ? oj, oj, widzę że pierwszy raz masz do czynienia z sztuką murarską. Czy jest ona posadowiona na posadzce cementowej ? to będziesz miał problem :-( będą pęknięcia na posadzce i twojej ściance.

Kratki nawiewowe umiejscowij nie na samej górze bo będziesz miał okurzone sufity, ale 30-40 cm od niego. i koniecznie wykonaj przegrodę kompensacyjną nad kratkami.

Edytowane przez WiesiuS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiu, strop jest ceglany,na to solidnie wygruzowałem betonowym gruzem, zazbroiłem i i zrobiłem wylewkę betonową izolbet.. Poprzedni kominek stał na czymś podobnym i nie popękało. Gdzie zrobiłem błąd? Murarzem nie jestem ale kilka ścianek już postawiłem.

 

Kratki bedą się kończyć ok 60cm od sufitu pokoju a przegroda sufittowa 50cm od sufitu pokoju, czyli przegroda kompensacyjna nad kratkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Murowanie skończone 23 grudnia. Rozpalone 26 grudnia.

 

http://imageshack.us/a/img12/100/kominek26grudnia2012.jpg

 

Wczoraj wtopoliśmy siatkę.

http://imageshack.us/a/img823/3272/kominek28grudnia2012.jpg

 

Dziś tynkujemy sciany za kominkiem :)

 

 

Próba rozpalenia:

pokój ma 50mkw, było 11,8 st, mierzone metr od podłogi. Po 2 godzinach była 20st, więc otworzyliśmy drzwi do pozostałej części mieszkania. Mimo tego po 8 godzinach 25st w pokoju kominkowym :) Maks doszło d0 27,5 :) DGP jeszcze nie podłączone. W sumie na 80mkw było min. 21st. :) Dwa pokoje, które korzystają głównie z DGP (są daleko ale łączą się wszystkie przedpokojem) były oczywiście niegodrzane - 19st. Na dworzu było ok.zera, potem trochę na plus.

Edytowane przez KotSylwester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkład przecież mam dobry, co ma go trafić? Marketówka wytrzymała 10lat a palone było ostro :)

 

Pamiętaj kolego aby w wyższych warstwach przywrócić wiązanie cegieł z układem prostopadłym, bo ostatnie trzy warstwy nie są powiązane ( wynika ze zdjęć).

Nie ma żadnych obaw dotyczących kumulacji ciepła w obudowie szamotowej, jest ona dostosowana do bezpośredniego kontaktu płomieni w palenisku, a w twojej opcji będzie dogrzewana wyłącznie gorącym lub ciepłym powietrzem. Przepustowość pomiędzy obudową a kasetą jest znaczna z tąd nie masz się czego obawiać. Może nawet zaistnieć taki stan że do pożądanego ogrzania szamotu dojdzie z zbyt dużym opóźnieniem co będzie rozczarowaniem dla użytkowników. Będzie tylko letnia. Piece kaflowe dostarczają wysokich temperatur do masy kumulacyjnej bezpośrednio z paleniska, a tu mamy przegrodę powietrzną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj kolego aby w wyższych warstwach przywrócić wiązanie cegieł z układem prostopadłym, bo ostatnie trzy warstwy nie są powiązane ( wynika ze zdjęć).

Nie ma żadnych obaw dotyczących kumulacji ciepła w obudowie szamotowej, jest ona dostosowana do bezpośredniego kontaktu płomieni w palenisku, a w twojej opcji będzie dogrzewana wyłącznie gorącym lub ciepłym powietrzem. Przepustowość pomiędzy obudową a kasetą jest znaczna z tąd nie masz się czego obawiać. Może nawet zaistnieć taki stan że do pożądanego ogrzania szamotu dojdzie z zbyt dużym opóźnieniem co będzie rozczarowaniem dla użytkowników. Będzie tylko letnia. Piece kaflowe dostarczają wysokich temperatur do masy kumulacyjnej bezpośrednio z paleniska, a tu mamy przegrodę powietrzną

 

no to klops , tylko letnia ?

podobno mało kto robi dziś obudowy inne niż szamotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa z przodu i po bokach bardzo gorąca :) Można dotykać ale żeby przycisnąć rękę to już niekoniecznie :) Przednia część a dokładniej te boki wystające po kilku godzinach były ciepłe ale czuć wyraźną różnicę temperatur, między częścią centralną przodu a bocznymi. Jak na razie - PEŁNE ZADOWOLENIE :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Mam wstawiony i podłączony kominek z płaszczem wodnym. Mam ogromą prośbę do szanownych forumowiczów o kilka rad w sprawie jego obudowania...

po pierwsze na pewno muszę zailolowac cały konimek wełną firerock lub odpowiednikiem. czy taką wełnę w jakiś sposób przykleja się do kominka?

czy rurę idącą do komina tez nalezy zailolować?

 

Obudowę chce robić sam z cegły - czy od wewnętrzej strony też musze ilozlować wełną ?

Czy ma ktoś może jakieś zdjecia z budowy obudowy z cegły pełnej lub klinkieru? i jaką zaprawę polecalibyście do murowania?

 

z góry dziękuję za dyskusję w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by uciąć tę niepotrzebną dyskusję.

Atsyrut, nie trzeba linków, wystarczy ten wątek - nawet informacje na stronie, na której zadałeś pytanie. KotSylwester przez skromność nie napisał wprost, że sam zbudował obudowę z cegły. W dodatku pokazuje ją kilka postów wyżej. Szamot czy klinkier - to nie ma tu większego znaczenia (dla technologii). Izolacja wełniana wewnątrz obudowy bierze się z powstałej już paranoi polegającej na zamianie celu i drogi do jego osiągnięcia. Izoluje się materiał, który nie wytrzymuje wysokich temperatur, bo ktoś się uparł, żeby go stosować. Jest wygodny, owszem. Są jeszcze inne powody stosowania izolacji (regulacja mocy i pojemności urządzeń akumulacyjnych np.), ale to całkiem inny temat.

Jeżeli chcesz budować z cegły, szczególnie obudowywać wkład wodny, nie musisz stosować wełny wcale. Jeżeli chodzi o sam płaszcz wodny, to tu trzeba zajrzeć do dokumentacji, żeby nie przedobrzyć. Rur dymowych się nie izoluje, ale o tym już koledzy napisali. Jeżeli chodzi o zaprawę może być w tym przypadku budowlana. Klinkier czy inne cegła budowlana jest dość dobrym izolatorem, ale trzeba tez pamiętać, że wyzwolone ciepło i tak zostanie w domu.

 

Jest jeszcze wątek "jaka zaprawa do obudowy kominka".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...