goku22 08.04.2013 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Witam.KotSylwester możesz napisac jaki wkład kominowy zastosowałem, zainteresował mnie, że po 10 godzinach od podłożenia jest jeszcze żar. Obecnie jestem na etapie wyboru obudowy, przeczytałem spoooro postów i nadal nie mam jakiego zdecydowanego faworyta. Na razie nr 1 to jotul 570 lub jotul 18 panorama. wiem że to nie ten temat, ale za wszelkie opinie będę niezmiernie wdzięczny.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 09.04.2013 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 U mnie jest Arysto A10. Po obserwacji od 26.12.2012 widzę że dużo zależy od drewna. Wielkość ma znaczenie. Dzielę drewno na takie do rozpałki (śmieciuchy), takie do kozy (krótkie), do kominka (większe) oraz "nocniki" - duże kloce, najlepiej nie rozłupane. Te ostatnie spokojnie starczają do rana a ściana kominka rano jest bardzo ciepła (nie gorąca). Jak się paliłem np. brzozą o średnicy maks 20cm to rano przeważnie nie było żaru, trzeba było pokombinować z układaniem na stertkę ale wtedy jest ryzyko że coś się obsunie i może uderzyć w szybę. Dodam że nie zamówiłem szyby do położenia na podłodze przed, jak dotąd nie było nawet ryzyka że coś mogłoby wypaść. Pokój jest na ukończeniu, są już cokoły i sztukateria, muszę jeszcze zaakrylować, podmalować i wrzucę fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goku22 09.04.2013 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 KotSylwester dzięki za odpowiedz, porządny z Ciebie gość i zrobiłeś kawał dobrej roboty. Nawiasem mówiąc zainteresował mnie ten wkład. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 09.04.2013 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Dzięki Przy montażu portalu/obudowy itp. polecam to robić koniecznie na wyjętych drzwiczkach. U mnie była sytuacja że trzeba było nawiercić marmur po montażu bo górny bolec od drzwiczek nie mógł wejść na tyle głęboko aby wszedł dolny w ramę. U znajomego drzwi się nie wyjmują z tego samego powodu, ale on już z tym nic nie zrobi. bo niestety nie ma jak tego poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magda_lena85 19.04.2013 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 Hejka Poradźcie mi coś - czym usunąć z obudowy metalowej kominka i drzwiczek - pozostałości po (chyba) kleju albo innej mazi??szorowałam już różnymi specyfikami i ramka w okól szyby dalej bardzie biało - szara niż czarna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 19.04.2013 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 Jeśli nie schodzi, trzeba inaczej. Delikatnym papierem ściernym (100-150) zlikwidować resztki kleju, zabezpieczyć taśmą malarską i folią szybę i inne elementy kominka, następnie pomalować farbą w spreju. Czarna, żaroodporna, matowa, będzie dobra dla większości urządzeń. Niektóre farby nie lubią się mieszać nawet po wyschnięciu. Można zrobić najpierw małą próbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magda_lena85 19.04.2013 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 okej dzięki za radę - a ta farba w spray to jakaś dostępna w sklepach typu Leroy, Castorama?A jest ciemno-szara dostępna czy tylko szara - bo ten metal raczej w ciemną szarość niż typową czerń.zielona jestem w te klocki - i nie wiem czy mam aż taki talent do malowania - ale musze spróbowac bo już patrzeć na to nie mogę. dziękiM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 19.04.2013 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 (edytowane) skoro i tak planujesz malowanie , to mozesz spróbować mocnych srodków -mój typ-benzyna lakowa. co do spraya ciemno szara zwie się antracyt , w leroyach będzie cięzko dostać akurat taką- zaroodporną albo udaj się do jakiegoś sklepu kominkowego, albo poszukaj u dystrybutorów lub samego producenta Twojego wkładu, malowanie wg instrukcji:) długo wstrząsać i "psikać" z daleka ok 15-20 cm nie blizej. a co to za wkład ? okej dzięki za radę - a ta farba w spray to jakaś dostępna w sklepach typu Leroy, Castorama? A jest ciemno-szara dostępna czy tylko szara - bo ten metal raczej w ciemną szarość niż typową czerń. zielona jestem w te klocki - i nie wiem czy mam aż taki talent do malowania - ale musze spróbowac bo już patrzeć na to nie mogę. dzięki M. Edytowane 19 Kwietnia 2013 przez lecho*ski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magda_lena85 22.04.2013 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 wkład jakiś zwyklak invicta - paliliśmy w nim aż 3 razy:lol2: na codzień działa i tak piec z podajnikiem więc to tak..hmm z chęcią bym go usunęła:D mam tylko jedną obawę - bo nawet jak ten antracyt kupię bo raczej to będzie kolor idealny - to, że w trakcie pobrudzę ścianę nad kominkiem itp a jestem świeżo po malowaniu salonu. Przemyślę... - na pewno spr z tą benzyną jak gdzieś dostanę bo się kompletnie na tym nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konkret86 22.04.2013 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 skoro i tak planujesz malowanie , to mozesz spróbować mocnych srodków -mój typ-benzyna lakowa. co do spraya ciemno szara zwie się antracyt , w leroyach będzie cięzko dostać akurat taką- zaroodporną albo udaj się do jakiegoś sklepu kominkowego, albo poszukaj u dystrybutorów lub samego producenta Twojego wkładu, malowanie wg instrukcji:) długo wstrząsać i "psikać" z daleka ok 15-20 cm nie blizej. a co to za wkład ? Mi się łuszczyła ta spra`yowa. Nie wiem czy chodziło o grunt, czy farba była treafiona, ale nie sprawdziła się i po grubym wk i czyszczeniu pędzlem ładnie pokryło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzy00 22.04.2013 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Mi się łuszczyła ta spra`yowa. Nie wiem czy chodziło o grunt, czy farba była treafiona, ale nie sprawdziła się i po grubym wk i czyszczeniu pędzlem ładnie pokryło. ja dostałem wkład i całą zimę pod chmurką stał- nikt o nim nie pomyślał żeby schować- a tu na wiosnę zonk - czarno pomarańczowy. Po porządnym wyczyszczeniu szczotką druciana i odtłuszczeniu benzyna ekstrakcyjną, pomalowałem właśnie takim spray'em do 400*C czarnym matem za 20zł w "sklepie z farbami" i juz 2 lata jest ok i nic nie łuszczy się i nie odchodzi. pozdrawiam(z tym,że ja robiłem to na wyjętym wkładzie i łącznie z uszczelnieniem wszystkich łączeń masą uszczelniającą do 1200*C ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 26.04.2013 22:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 Zgodnie z tematem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 26.04.2013 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 (edytowane) cd. Narazie stan surowy zamknięty i takowy chcę zostawić oprócz kratek w komorze dekompresyjnej i wlotu powietrza dla DGP przy dolnym otworze na skład drewienek. Szczegóły kominka,wkład to Basia z kratki.pl podwójną szybą i turbodymem,dolna część obudowy to bloczki z silikatu 2x18cm,mają dużą zdolność akumulacji,także zobaczymy efekty,nadproże zrobione z termo płyt szamotowych,środkowa część obudowy to termo płyty szamotowe TPS,górna część obudowy tzw.komora dekompresyjna to płyta krzemianowo-wapniowa z uwagi na strop drewniany,w środku obudowy rozprowadzenie DGP grawitacyjne. Edytowane 26 Kwietnia 2013 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrip 10.07.2013 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 W moim przypadku kupując wkład (Amelia 24 KW z płaszczem) kupiłem także oryginalną izolację. Wszystko (tj. wkład + izolacja) jest już zainstalowane i podłączone. Teraz przymierzam się do wykonania obudowy (płyty Super ISOL, 3 cm). Przeczytałem cały wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na nw pytania:a) czy mając oryginalną izolację wkładu powinienem izolować jeszcze ściany za kominkiem ? Jeżeli tak, to czy całą ścianę, czy wystarczy tylko odcinek gdzie jest rura przyłączeniowa ?b) dwie rury połączone z wkładem (doprowadzenie wody) są wykonane z PEX (owinięte przez hydraulika otuliną kauczukową). Pozostałe rury są z miedzi. Czy powinienem rury z PEXa jeszcze jakość specjalnie zaizolować (specjalnie, mam na myśli otulinę wysokotemperaturową) ? Z góry dziękuję z rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 10.07.2013 15:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 W moim przypadku kupując wkład (Amelia 24 KW z płaszczem) kupiłem także oryginalną izolację. Wszystko (tj. wkład + izolacja) jest już zainstalowane i podłączone. Teraz przymierzam się do wykonania obudowy (płyty Super ISOL, 3 cm). Przeczytałem cały wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na nw pytania: a) czy mając oryginalną izolację wkładu powinienem izolować jeszcze ściany za kominkiem ? Jeżeli tak, to czy całą ścianę, czy wystarczy tylko odcinek gdzie jest rura przyłączeniowa ? b) dwie rury połączone z wkładem (doprowadzenie wody) są wykonane z PEX (owinięte przez hydraulika otuliną kauczukową). Pozostałe rury są z miedzi. Czy powinienem rury z PEXa jeszcze jakość specjalnie zaizolować (specjalnie, mam na myśli otulinę wysokotemperaturową) ? Z góry dziękuję z rady. Oczywiście, że powinieneś izolować ściany za kominkiem. Poza mocą wodną wkład oddaje ciepło konwekcyjnie z racji nagrzewania się korpusu i rury spalinowej. Jeżeli w bliskiej odległości są rury izolowane otuliną, bezwzględnie należy je zaizolować! Z resztą należy unikać wszelkich rur i osprzętu w obudowie wkładu, chyba że naprawdę mamy ograniczenia z miejscem. Pamiętać należy o otworze do wentylacji wkładu - umieszczony pod paleniskiem - w postaci wnęki czy kratki bądź kratek. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrip 11.07.2013 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 ..Jeżeli w bliskiej odległości są rury izolowane otuliną, bezwzględnie należy je zaizolować! Czy wystarczy jak owinę taką otulinę szczelnie taśmą aluminiową (wysokotemperaturową) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 11.07.2013 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 ..Jeżeli w bliskiej odległości są rury izolowane otuliną, bezwzględnie należy je zaizolować! Czy wystarczy jak owinę taką otulinę szczelnie taśmą aluminiową (wysokotemperaturową) ? absolutnie nie! Taśma aluminiowa nie dość, że nie służy do izolowania i owijania otulin to jeszcze jak się nagrzeje, spotęguje efekt, bo de facto przewodzi ciepło. Musisz w umiejętny sposób zasłonić te rury ( czy zastawić ) płytą izolacyjną z wermikulitu czy krzemianową - jest tego sporo na rynku. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrip 15.07.2013 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 absolutnie nie! Taśma aluminiowa nie dość, że nie służy do izolowania i owijania otulin to jeszcze jak się nagrzeje, spotęguje efekt, bo de facto przewodzi ciepło. Musisz w umiejętny sposób zasłonić te rury ( czy zastawić ) płytą izolacyjną z wermikulitu czy krzemianową - jest tego sporo na rynku. pzdr Uff... udało się, ale izolowanie ściany za kominkiem z płaszczem to masakra. To tego te wszystkie przyłącza, które także trzeba solidnie zabezpieczyć... słaby dostęp i mnóstwo mierzenia, docinania, itp... Teraz wiem, że przed podłączeniem kominka należy wykonać niezbędne izolacje... Daniel, dziękuję za wskazówki. Bardzo pomogły uniknąć poważnych konsekwencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 15.07.2013 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Uff... udało się, ale izolowanie ściany za kominkiem z płaszczem to masakra. To tego te wszystkie przyłącza, które także trzeba solidnie zabezpieczyć... słaby dostęp i mnóstwo mierzenia, docinania, itp... Teraz wiem, że przed podłączeniem kominka należy wykonać niezbędne izolacje... Daniel, dziękuję za wskazówki. Bardzo pomogły uniknąć poważnych konsekwencji. Pewnie, że tak. Daj jeszcze pod wkład wlot powietrza do wentylacji i śpij spokojnie. pzdr bardzo serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teel 31.07.2013 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Witam Wszystkich Forumowiczów,to mój pierwszy post i od razu przechodzę do pytania - planuję postawić kominek/kozę, ale do komina mam ok. 5 mb (rura z niewielkim spadkiem) wysokość komina 5 m z dobrym ciągiem - zastanawiam się czy da radę pociągnąć dym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.