fotohobby 12.04.2014 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Nasadka wodna dajaca moca 6kW na wkładzie o deklarowanej mocy nominalnej 7kW ? Chyba zbyt optymistycznie do tego podchodzisz... Masa akumulacyjna 500kg ? Fajnie, tylko ile to zajmuje miejsca ? Ale realizacje chętnie zobacze Poza tym - kiedy zwróciłaby mi sie nasadka, akumulacja skoro jestem tylko weekendowym palaczem ? Teraz mieszkam w duzym, słabo ocieplonym domu, ogrzewanym gazem (800-1100 zl/miesiac). Mam tu tez Lechmę z płaszczem wodnym. W poprzednim sezonie grzewczym spaliłem 3mp drewna i około 400kg brykietu, żeby mnie PGNiG do cna nie oskubało W tym zaledwie 2mp, bo wiele weekendów bylo zbyt ciepłych na rozpalanie w tym smoku Moj budowany dom ma obciazenie cieplne 3,8kW dla -20C Bedzie musialo byc naprawde zimno, zeby chciało sie rozpalać. Tez kupiłem 3mp, watpie, abym to zużyl w całosci. Dlatego zrezygnowałem z nasadki kominowej. Cała ta hydraulika zawory bezpieczeństwa, pompy wymienniki, przy moim paleniu zwracalaby się 15lat... W ogóle to zaraz popełnie bluźnierstwo i napiszę, że zamiast BeF / Kobok kupię Thorma Allicante Co do mojego kierownika budowy... To nie jest czlowiek-pieczątka i każdy z elementów, które narazone są na pekniecie, zapadnięcie sie, czy tez zwalenie sie na głowę sprawdzal skrupulatnie. Jesli do statyki tej konstrukcji nie mial zastrzezeń, to raczej jestem spokojny (choć będę chciał, aby przyglądnął sie jeszcze raz, przekazujac mu Wasze watpliwosci) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bader 12.04.2014 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Myślącej części społeczeństwa i porozumiewającej się ludzkim głosem (w odróżnieniu od "poszczekiwania") pod rozwagę poddaję dokument, który z "niewiadomych powodów" przybrał taką , a nie inną postać w 2011 roku, mimo że wełnę produkuje się już jakiś czas...Czyżby pojawiły się nowe przesłanki? Dokumentów jest więcej. Stworzone nie przeze mnie, tylko przez producentów wełen. Nosimy się (grupa kilkunastoosobowa związana z nasza organizacją) z zamiarem zawiadomienia prokuratury o notorycznie popełnianym przestępstwie, wiec nie będę odkrywał tu wszystkich asów. I tak dostanę reprymendę od inicjatorów akcji, za "wychylanie się" .... Przedstawiciel Rockwoola nagle nabrał wody w usta... http://pobierz.rockwool.pl/media/110926/ah_0439_2011.pdf Do myślącej części społeczeństwa ( a szczególnie tej, potrafiącej czytać ze zrozumieniem ) Sz.P. Batura nie raczył zauważyć , że atest został odnowiony w 2011 r. (w 2016 zostanie pewnie ponownie odnowiony , jako że jest wydawany na 5 lat ) Nie raczył zauważyć również , że ten sam atest obejmuje WSZYSTKIE wyroby z wełny tej firmy - drodzy czytający koniec z jakąkolwiek izolacją domu wełną ; stropu , ścian czy dachu ( ciekawe jaką izolację zastosował w domu Pan B . - czyżby też toksyczną wełnę ) Z doświadczenia mogę uspokoić - podwyżki cen, zakazu sprzedaży nie należy się spodziewać Doniesienia do prokuratury niestety również Znając ową ''silną grupę pod wezwaniem'' , '' noszącą się z zamiarem'' , prędzej doczekam się zniesienia przez nich zgniłego jajka , niż takowego doniesienia . A bardzo bym tego chciał- zakończyłoby to wieloletnie nieczyste gierki uprawiane przez tych trochę śmiesznych panów. Raczej spodziewajcie się mętnych wyjaśnień o heroicznej walce bez szans z bezdusznymi koncernami a la Erin Brockovich bez happy end'u:D . Zniknięciu Tomka z Rockwoola też nie należy się dziwić - widocznie ktoś uświadomił mu ,że nie należy dyskutować z głupcami, bo sprowadzą cię do swojego poziomu , a potem pokonają na argumenty pzdr. ps. 1. Nie jestem pracownikiem firmy R. 2. Nie stosuję ich wełny kominkowej 3. Generalnie nie lubię tej firmy za traktowanie Polski jak trzeci świat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 13.04.2014 05:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) Fotohobby. Jeśli będziesz palił w kominku (w odróżnieniu od wędzenia), temperatura za izolacją na poziomie wkładu, będzie w TWOIM kominku dochodzić do 300 o C. Przy izolacji z płyt KW trochę mniej, przy izolacji z wełny, trochę więcej. Różnice wynoszą ok 10 - 20 %. Zależy to od rodzaju płyty KW i rodzaju (producenta) wełny. W tej konstrukcji dobra wentylacja nic nie zmieni. Oczywiście kiepska wentylacja obudowy, podniesie temperaturę jeszcze bardziej. Dlatego tak istotne jest dobre zakotwienie / przewiązanie podpór właśnie na poziomie wkładu. Tego w szkołach budowlanych kierbudów raczej nie uczą. Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez Kominki Piotr Batura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 13.04.2014 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 Jak ktoś na tym forum słusznie zauważył, atest dotyczy WSZYSTKICH wyrobów. Wynika więc z niego jednoznaczny brak przydatności wełny do budowy kominków... http://pobierz.rockwool.pl/media/110926/ah_0439_2011.pdf Bader. Nie podniecaj się, tylko przeczytaj jeszcze raz. A może jeszcze ze dwa, jak nie zrozumiesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bolt 13.04.2014 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 Bez urazy, ale właśnie czytanie ze zrozumieniem, jak zarozumiale śmiem twierdzić, przywiodło mnie do tego topika. Otóż chciałbym zwrócić uwagę na magiczne sformułowanie "wewnętrzna warstwa przegród budowlanych". Ergo - czy folia al. czyni z wełny wewnętrzną warstwę, bo jeśli tak... Dodam, że fanem wełny nie jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 14.04.2014 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Tu jest pies pogrzebany. Cały biznes opiera się na cienkiej aluminiowej folijce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bader 14.04.2014 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Bez urazy, ale właśnie czytanie ze zrozumieniem, jak zarozumiale śmiem twierdzić, przywiodło mnie do tego topika. Otóż chciałbym zwrócić uwagę na magiczne sformułowanie "wewnętrzna warstwa przegród budowlanych". Ergo - czy folia al. czyni z wełny wewnętrzną warstwę, bo jeśli tak... Dodam, że fanem wełny nie jestem. A sio Bolt z powrotem do szkoły Zresztą i szkoła nie pomoże Tylko pewna szkółka niedzielna ma monopol na zrozumienie , co autor miał na myśli , oraz Antek Policmajster, który zawsze wie lepiej .... Nie wiesz , że jedynie cztery tony skleconych cegieł w technologii średniowiecznej zapewnią Ci szczęście wiekuiste ??? Tak przecież napisali w krótkim kursie historii WKP(b) pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
heatbeat 27.04.2014 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Wełna(co za bzdurna nazwa! - co to ma niby wspólnego z wełną?! Powinno być WATA) mineralna która, jak widać, sprawia niektórym tyle radości - może być szkodliwa. Szkodliwa z racji swej budowy(mikrowłókna i ich podatność na pylenie) oraz chemii którą zawiera(np. formaldehydy). Stosowana powinna być wyłącznie do izolacji zewnętrznej w zamkniętych komorach. W obudowie kominka są akurat warunki wybitnie dla tejże waty niekorzystne - wysoka temperatura oraz ruch powietrza. Pierwszy czynnik uruchamia zawartą w wacie chemię - czynnik drugi transportuje włókna poza komorę. Przypomnę tylko, że zjawisko latających włókien stoi za delegalizacją azbestu - który to azbest był stosunkowo niedawno zalecany jako doskonały materiał do izolacji i także posiadał stosowne zezwolenia i certyfikaty. Wydane zapewne przez te same instytucje które teraz pozytywnie certyfikują watę do każdego zastosowania. Nie twierdzę tutaj że wata to samo zło - ale trzeba być czujnym. Innymi słowy: oprócz czytania kwitów trzeba ruszać jeszcze głową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fubu228 07.10.2014 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Kilka fotek z zabudowy mojego kominka. Wkład Lechma SP-500 Green 8,5kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fubu228 07.10.2014 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2014 teraz tylko obłożenie "schodka" kamieniem a reszty ozdobną cegłą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Boot 09.10.2014 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Witam, proszę o wszelkie uwagi dotyczące mojego projektu. Na podstawie forum oraz dyskusji z ludźmi którzy mają kominki chciałbym przedstawić mój projekt. Wkład Lechma 8kw narożny Doprowadzone powietrze z zewnątrz rura 100mm z przepustnicą Do wysokości czopucha abudowa cegłą czerwoną – nie wiem jaka zaprawa?? (bo na forum różne opinie..) Brak nadproża z cegieł, zamiast tego płyta silca 3mm położona na bocznych ściankach z cegły nie wiem w jaki sposób połączyć płytę z cegłą? Zabudowa czopucha – płyta silca 3mm na klej i wkręty. Na to siatka klej i tynk. Dodatkowo chcę na spoinach dołożyć od wewnątrz kawałki płyt o szerokości 200mm dla wzmocnienia połączeń (na rysunki oznaczyłem ciemniejszym kolorem) Tylna ściana cała zabudowana płytą silca 3mm DGP grawitacyjne - 4 rury x 125mm odprowadzające powietrze do łazienki która jest za kominkiem do sypialni która jest 1m od kominka (po śkosie) oraz dwie rury na poddasze (pokoje nad kominkiem) Brak kolektora DGP. Zabudowa kominka zakończona 20cm pod sufitem (brak komory dekompresyjnej) z powodu rury gazowej idącej nad kominkiem (projektant instalacji gazowej twierdzi, że lepiej nad kominkiem niż jakby rura miała iść przez sypialnie..hmm) Dwie kratki wylotowe z kominka 170x490mm oraz 170x330mm Na dole otwór 200x500mm Sufit – stelaż GK podwieszany do drewnianych belek Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 12.10.2014 06:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Witaj! Cegły na zaprawę szamotową z cementem (ca 10%). Nie wiem jak grube chcesz dawać spoiny - czy ma to być też otynkowane, czy wyglądać.Może być też gotowa zaprawa murarska (żadne "kleje").Jak ma wyglądać z grubą fugą, musisz postarać się o grubszą zaprawę szamotową (ziarno 0-2 mm - piszą na workach) albo murować na "wylewkę" betonową. W każdym przypadku do zaprawy (każdej) dobrze jest dodać plastyfikatora zmniejszającego ilość wody zarobowej. Dobry jest też dodatek włókna polipropylenowego do zapraw - trzeba się jednak liczyć z tym, że będzie jakiś czas trącić. Grzać można to po co najmniej 7 dniowym suszeniu - grzać możliwie wolno.Płyty krzemianowo-wapniowe mocujesz do cegły zaprawą systemową do tych płyt.Płyty impregnujesz, najlepiej jeszcze przed docięciem, systemowym impregnatem (czasem nie akrylowym gruntem). Jeżeli tak zrobisz, to oczywiście potem zaimpregnuj jeszcze krawędzie. W ogóle to najlepiej jedź cegłami już do góry. Cegła czerwona na "szóstkę" nie różni się tak wiele przewodnością od "trójki" z krzemianu wapnia, a rozkład mocy kominka będziesz miał lepszy. Z tym DGP chyba wszystko OK. Z ta rurą gazową, to się jeszcze dowiedz od kogoś oblatanego w przepisach. Ja bym tak nie zrobił. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Boot 12.10.2014 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2014 (edytowane) Wojtek 796, dziękuje za szybką odppwiedź.Materiały jak chce użyć to:klej SILCADUR-HFS (do łaczenia płyt)klej SILCACON (do lączenia płyt z tylną ścianą oraz z cegłami)Impregnat SILCADUR-HTI Grunt SILCACONKominek docelowo ma stanowić jednolitą bryłę którą chce pokryć tynkiem (i cegły i płyty), a później farbą.Początkowo chciałem boczne sciany całe zrobić z cegły, ale ostatecznie koncepcja cegieł do czopucha wygrała.Rury DGP będą aluminiowe typu spiro. Czy w takim przypadku muszę je jakoś zakończyć w czopuchu? czy mogą sobie bezwładnie zwisać nad wkładem kominkowym (przypomne że zrzygnowałem z kolektora). Jaka powinna być odległość rury do górnej ścianki wkładu kominkowego?Czy do mocowania płyt mogę użyć zwykłych wkrętów fosfatowanych np. do drewna 3,5 x 45mm?Z tego co rozumiem to impregnuje się tylko krawędzie któe będą klejone więc nie do końca rozumie zasadność impregnowania przed docięciem? chodzi o dłuższy czas wchałaniania ?Gruntuje tylko powierzchnie do których będę kleił siatkę czy wszystkie powierzchnie?Czy dolot powietrza z zewnątrz 100mm jest wystarczającej średnicy? (dodatkowo będzie oczywiście otwór pod kominkiem ale raczej wolałbym aby powietrze do spalani było brane z zewnątrz. W instrukcji wkłądu nie mogłem znaleźć informacji dotyczącej ilości powietrza...Czy odcinek rury odprowadzająca spaliny do komina może być w poziomie na odległości około 50cm (wyjście z komina do kolanka z rewizją) ?pozdrawiam Edytowane 12 Października 2014 przez Boot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 13.10.2014 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Witam! Materiały jak chce użyć to: klej SILCADUR-HFS (do łaczenia płyt) klej SILCACON (do lączenia płyt z tylną ścianą oraz z cegłami) Impregnat SILCADUR-HTI Grunt SILCACON Tak się ładnie nazywają, że chyba dobre. Kominek docelowo ma stanowić jednolitą bryłę którą chce pokryć tynkiem (i cegły i płyty), a później farbą. Więc muruj cegłę na jak najcieńszą fugę. Rury DGP będą aluminiowe typu spiro. Czy w takim przypadku muszę je jakoś zakończyć w czopuchu? czy mogą sobie bezwładnie zwisać nad wkładem kominkowym (przypomne że zrzygnowałem z kolektora). Jaka powinna być odległość rury do górnej ścianki wkładu kominkowego? Generalnie mam alergię na DGP, więc się za bardzo nie chcę znać, ale chyba mogą po prostu wisieć. Z odległościami to raczej nie względem wkładu, ale raczej sklepienia obudowy i górnych kratek. Daj na razie wloty trochę poniżej dolnej krawędzi górnych kratek. Potem można popróbować inaczej - aluminiowe "spiro" są dość podatne na manipulacje. Jakby tańcowały, albo hałasowały, to je najwyżej czymś powiążesz (drutem wiązałkowym?) Czy do mocowania płyt mogę użyć zwykłych wkrętów fosfatowanych np. do drewna 3,5 x 45mm? Tak Z tego co rozumiem to impregnuje się tylko krawędzie któe będą klejone więc nie do końca rozumie zasadność impregnowania przed docięciem? chodzi o dłuższy czas wchałaniania ? Gruntuje tylko powierzchnie do których będę kleił siatkę czy wszystkie powierzchnie? Chodziło mi o łatwiejsze cięcie i mniejszy bałgan - płyty mniej się kruszą i pylą. A potem, już w obudowie, też na pewno łatwiej otrzymać czystość. Czy dolot powietrza z zewnątrz 100mm jest wystarczającej średnicy? (dodatkowo będzie oczywiście otwór pod kominkiem ale raczej wolałbym aby powietrze do spalani było brane z zewnątrz. W instrukcji wkłądu nie mogłem znaleźć informacji dotyczącej ilości powietrza... Sam musisz to rozważyć. Do spalenia 1 kg drewna w górnopalnym stalowym wkładzie trzeba około 13 m3 (normalnych) powietrza. Ja zawsze dobierając przekroje robię założenie, że prędkość powietrza w rurze (kanale) ma nie przekraczać zbytnio 1m/s. Jak będzie więcej, mogłyby znacząco rosnąć opory w kolanach i wszelkich zwężkach. Czy odcinek rury odprowadzająca spaliny do komina może być w poziomie na odległości około 50cm (wyjście z komina do kolanka z rewizją) ? pozdrawiam Właściwie może, ale musisz mieć dobry dostęp do tego miejsca i dobrze (czysto) palić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 13.10.2014 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Gdyby impregnacja miała wpływ na mniejsze pylenie podczas obróbki, byłoby super:). Ja impregnuję bezpośrednio przed montażem, by nie doszło do pomyłki. Impregnujesz to co kleisz - czy to do ściany, czy w celu pokrycia siatką. Zostawienie impregnacji we wnętrzu kominka grozi jego rozbiórką! Impregnując kilka płyt "na zapas", koniecznie opisać ołówkiem stronę malowaną. Trzeba to zrobić tak, by po podziale płyty było wiadomo nadal, która strona jest pokryta preparatem. "Na oko" trudno to stwierdzić, tym bardziej bez doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 13.10.2014 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Witam Obudowa ma być z cegły szamot lub silka , czy takie nadproże można zastosować do kominka ? W środku jest zatopiony jeden pręt chyba fi 8 lub 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 13.10.2014 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Bywało, że nadproża z drutami grubszymi niż 6 mm rozsypywały się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Boot 13.10.2014 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Witam! Więc muruj cegłę na jak najcieńszą fugę. Czyli spoina może być nawet między 5mm a 10mm? Daj na razie wloty trochę poniżej dolnej krawędzi górnych kratek. Potem można popróbować inaczej - Potem to nie wiem jak to zmienie no chyba że przez górną kraktę...albo jak kominek znudzi się już domownikom Właściwie może, ale musisz mieć dobry dostęp do tego miejsca i dobrze (czysto) palić. Pozdrawiam Co to znaczy dobry dostęp? Chodzi Ci o jakąś rewizje w obudowie kominka? czy wystarczy dostęp przez górną kratkę? Ja impregnuję bezpośrednio przed montażem, by nie doszło do pomyłki. Impregnujesz to co kleisz - czy to do ściany, czy w celu pokrycia siatką. Zostawienie impregnacji we wnętrzu kominka grozi jego rozbiórką! Impregnat SILCADUR-HTI przeznaczony do impregnacji płyt izolacyjnych SILCA. Odporny na wysokie temperatury (do 900°C) służy do utwardzania powierzchni płyt i zapobiega pyleniu. Stosować w kominku na wewnętrznych stronach płyt izolacyjnych. Nie używać do gruntowania pod tynkowanie/klejenie. Do tego celu służy grunt SILCACON Albo ja coś źle rozumiem albo ktoś (Ty lub producent) się myli? Jaka jest różnica między impregancją a grunotwaniem w przypadku omawianych płyt? Bo ja rozumiem to tak że impregnuje się krawędzie które łączy się z innymi płytami lub ścianą a gruntuje pod tynk z siatką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 13.10.2014 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Ok. Zróbmy "jasność" . Podzielmy te mikstury na grunt (używany pod tynk, klej siatkę i by dobrze skleić ze sobą, jak i przykleić do ściany) i impregnat odporny na 900 o C. Pisząc o tym, że nie wolno dawać do środka zabudowy, miałem na myśli grunt właśnie. Impregnatu nie używam. Nie wierzę mu...Montuję, odkurzam / przecieram wilgotną ścierką i nikt tego potem już nie rusza, więc skąd pył? Pakowanie chemii raczej bezcelowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 15.10.2014 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Czyli spoina może być nawet między 5mm a 10mm? Miałem na myśli raczej do 5mm. Potem to nie wiem jak to zmienie no chyba że przez górną kraktę...albo jak kominek znudzi się już domownikom Aluminiowe "flexy" mają to do siebie, że można je potem przestawić nawet packą na muchy. Lepiej zawsze zostawić za długie i skrócić, niż potem przedłużać. Chociaż wyciągać też się da. Może więc zrobić tak, żeby był manewr w obie strony. Co to znaczy dobry dostęp? Chodzi Ci o jakąś rewizje w obudowie kominka? czy wystarczy dostęp przez górną kratkę? Załóż, że będziesz tam miał zaglądać raz w miesiącu nie bluźniąc przy tym za mocno. Tak, jak napisał Piotr, trzeba odróżnić gruntowanie od impregnacji. Płyta po impregnacji po prostu nie brudzi i człowiek nie wygląda jak młynarz po robocie. Lepiej się też tnie - nie strzępi się. Impregnaty i grunty są tu inne niż do zwykłej budowlanki, oparte pewnie na roztworach soli (krzemianów - impregnaty) i żywic silikonowych (grunty), a nie żywic akrylowych jak prawie każdy środek pod ogólnym hasłem "grunt" - te raczej przy kominkach moim zdaniem nie powinny mieć zastosowania, dość szybko ulegną rozkładowi termicznemu. "Zapuścić" mocno takiej płyty też oczywiście nie można, bo zwiększy to przewodność. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.