Boot 16.10.2014 05:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 WItam, przede wszystkim wielkie dzięki za wszystkie komentarze Jesli dobrze rozumie to podstawą jest gruntowanie, natomiast impregancja to raczej takia dodatkowa czynność, która może ale nie musi być. Mi aż tak bardzo nie zależy na tym aby sie nie kurzyło lub żeby lepiej się cieło dlatego zrezygnuje z impregantów i zastosuje tylko grunt. Rozumiem że gruntować można kilka sekund przed nałożeniem kleju? Co do rewizji to jeszcze nie wiem czy zrobie drzwiczki z boku ściany kominka (zależy od kosztu). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fubu228 16.10.2014 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Na moim gruncie było napisane, że trzeba odczekać minimum 3 minuty przed nałożeniem kleju na powierzchnię zagruntowaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Boot 17.10.2014 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Witam, czy mogę użyć tę zaprawę prosto z worka czy muszę dodać cement lub coś innego? (przypomnę że chodzi murowanie bocznych ścianek kominka) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 17.10.2014 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2014 (edytowane) Witam.Zaprawa szamotowa nie nadaje się do murowania czegokolwiek innego poza elementami szamotowymi paleniska, gdzie pod wpływem temperatur rzędu kilkuset stopni zaczyna wiązać ceramicznie (spieka się).Nie spaja trwale innych elementów - to co się z niej wymuruje w ten sposób można rozebrać gołymi rękami. Dodanie cementu nic nie daje - glina, która jest w takiej zaprawie nie pozwala do końca na pełne i trwałe wiazanie hydrauliczne.Do murowania tego co zamierzasz, są inne, specjalistyczne kleje i zaprawy - niedostępne w sprzedaży detalicznej w sieciach marketów, składów i hurtowni ogólnobudowlanych.Pozdrawiam. Edytowane 17 Października 2014 przez Forest-Natura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 18.10.2014 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Witam, [ATTACH=CONFIG]284877[/ATTACH] czy mogę użyć tę zaprawę prosto z worka czy muszę dodać cement lub coś innego? (przypomnę że chodzi murowanie bocznych ścianek kominka) pozdrawiam Musisz ja spreparować tak jak napisał Wojtek. Możesz (przy Twoim zastosowaniu) cegły skleić najtańszym klejem do płytek.. Najtańszy ma najmniej chemii i polimerów. Cegły z zewnątrz możesz otynkować klejem lepszym, zatapiając w nim zwykłą siatkę do styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ktototaki 18.10.2014 06:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Witam, Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: zaprawa_l.jpg Wyświetleń: 4 Rozmiar: 25,6 KB ID: 284877 czy mogę użyć tę zaprawę prosto z worka czy muszę dodać cement lub coś innego? (przypomnę że chodzi murowanie bocznych ścianek kominka) pozdrawiam Witaj, wykaż się chwilą cierpliwości. W przyszłym tygodniu uruchamiamy nową kategorię "materiały zduńskie" będą tam produktuniedostępne w sprzedaży detalicznej w sieciach marketów, składów i hurtowni ogólnobudowlanych pozdrawiam i zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 18.10.2014 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Witam. Jak można sprzedawać coś, o czym nie można powiedzieć nic sensownego oprócz tego co jest napisane na worku lub wiadrze ... ale reklama znowu błysnęła ... Boot ... na FM jest Bohusz, kóry będzie mógł Ci pomóc - on może godzinami rozmawiać o tym co sprzedaje i jak tego używać ... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ktototaki 18.10.2014 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2014 datura już pisałem jak masz problem kupnem płatnego profilu to zadzwoń - powiem ci jak to się robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 18.10.2014 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2014 (edytowane) Witam. Boot ... na FM jest Bohusz, kóry będzie mógł Ci pomóc - on może godzinami rozmawiać o tym co sprzedaje i jak tego używać ... Pozdrawiam. Tak może było, ale dawniej... Teraz tak już niestety nie jest.... od gadki są inni. Zawsze można też skorzystać z prezentacji instruktażowym, rekomendowanych przez moją firmę... Prezentacji cyklicznych dla firm i codziennych dla indywidualnych klientów. PS Produkt "zaprawa szamotowa" dawniej wykonywana w miejscu realizacji przez zdunów, do konkretnych zastosowań, od jakiegoś czasu sprzedawana w detalu, bo może kto kupi... nie nadaje się do zastosowań aktualnych. Bo nie ma wiązania hydraulicznego (w temp. otoczenia) Takie zastosowanie ogólne mają dalej nazywane "zaprawy szamotowe" z wiązaniem hydraulicznym, przechodzącym w wiązanie ceramiczne pod wpływem temperatury. Jednak to praktycznie inny produkt w innym przedziale cenowym. Edytowane 18 Października 2014 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 19.10.2014 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2014 (edytowane) czy mogę użyć tę zaprawę prosto z worka czy muszę dodać cement lub coś innego? (przypomnę że chodzi murowanie bocznych ścianek kominka) pozdrawiam Bardzo często jednak spotykamy się z zastosowaniami zapraw, które muszą uzyskiwać odpowiednie parametry w temperaturach niższych niż te, zapewniające spiek składników. Mamy tutaj na przykład prawie całą gamę zastosowań „domowych” - kominki, piece domowe, piece ogrodowe. Tam najczęściej nie dochodzi prawie wcale do wiązania na skutek spieku. Mówimy tu bowiem o temperaturach poniżej 500-600oC, sporadycznie, w samych paleniskach, o poziomie niewiele wyższym. Stosuje się tutaj tzw. mieszanki zduńskie, czasem, niezbyt trafnie, zwane klejami zduńskimi. Zawierają one dodatki wiążące na zimno i są albo suchymi mieszankami cementowymi do zarabiania wodą – zaprawy hydrauliczne, albo gotowymi pastami z dodatkiem roztworów soli nieorganicznych wiążącymi na powietrzu. Taką najprostszą, wiążącą na zimno, zaprawę szamotową można oczywiście skomponować samodzielnie, o czym zresztą najczęściej informują opisy na opakowaniach. Można dodać do wyjściowej zaprawy szamotowej cementu (10-20% wagowo), wymieszać na sucho i zarobić wodą. Najczęściej stosuje się cement portlandzki – tam gdzie temperatury są umiarkowane, lub glinowy – przy temperaturach bliskich maksymalnym do stosowania. Podaje się, że ta granica, powyżej której musimy użyć cementu glinowego, to poziom około 1100oC. Zawsze trzeba jednak pamiętać o tym, że wiązanie hydrauliczne wraz z temperaturą zanika, a do dobrego związania potrzebny jest odpowiedni czas. W przypadku cementu, szczególnie portlandzkiego, ważne jest jego dobre rozdrobnienie – najlepiej go przesiać na drobnym sitku przed dodaniem do zaprawy i dokładnie wymieszać składniki na sucho. Lepiej też użyć cementu bez dodatków (CEM I). W skrócie... Mamy dwie podstawowe grupy zapraw (szamotowych): - ceramiczne - słabo wiążące na zimno i wymagające wysokiej temperatury by się spiec, używane (właśc.: powinny być używane) wyłącznie do miejsc mających kontakt z szeroko rozumianym ogniem - i wiążące (również) na zimno, zawierające dodatki cementu lub innych spoiw, do całej reszty zastosowań. Zaprawa szamotowa wymaga wykonania kilku zabiegów: - wymieszania na sucho, - przesiania, - zarobienia odpowiednią - nie za dużą - ilością wody, - cierpliwego mieszania, aż do ujednorodnienia po każdym dodaniu porcji wody (w 99% przypadków, które oglądam, robi się to źle!) - okresowego przemieszania - w celu uplastycznienia z unikaniem dodawania wody. Pozdrawiam Edytowane 19 Października 2014 przez Wojtek_796 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 19.10.2014 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2014 WojtkuZ tego co wnioskuję, dla aktualnych użyć warto jednak kupić zaprawę szamotową nie wymagającej od użytkownika jakiś umiejętności zduńskich, ani innej "tajemnej" wiedzy.... Czyli zaprawę ogniotrwałą wiążąca hydraulicznie i ceramicznie. Ale i tak przed użyciem, jak zawsze warto poczytać instrukcję na wiaderku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Boot 12.11.2014 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 Witam, prace mozolnie posuwają się do przodu. Właśnie kończe DGP i mam pewne obawy: czy rura spiro może dotykać elementów drewnianych (belka)? Nie wiem jaka tam będzie maksymalna temperatura, a boje się o zagrożenie pożarem. Dla zmniejszenia ryzyka przykręciłem profile do belka tak aby rura nie dotykała bezpośrednio drewna ( zawsze to jakaś dodatkowa pustka powietrzna). nie wiem jak dociąć ostatnią płytę silca przez którą będą szły rury spiro i dymowa (na zdjęciu), czy zrobić wieksze otwory a przestrzeń między płytą a rurami wypełnić zaprawą do płyt silca? czy może watą albo jakimś innym materiałem?zeby pozwolić na "prace" materiału rury nad czopuchem chcę połączyć taśmą aluminiową dzięki czemu nie będą się ruszały z tym że (oczywiście po fakcie) na tasmie którą kupiłem odczytałem że jest to taśma do 150'C i teraz nie wiem czy mogę ją zastosować. Przykleiłem już nią rury spiro do kratek wylotowych... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 12.11.2014 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 Witam. Boot ... jak zrobiłeś to tak jak na zdjęciu, to pożar murowany ... to tylko kwestia czasu u Ciebie. Dla przestrogi ... zdjęcie z oględzin pożaru kominka spowodowanego podobną sytuacją jak u Ciebie. Zostałem poproszony o opinię techniczną w tym względzie (przyczyny pożaru). Pożar wystapił po kilku latach użytkowania kominka, kiedy elemety drewaniane w niedalekiej odległości (kilka - kilkanaście cm) były już wysuszone "na pieprz" i temperatura jaka odkładała się z roprowadzeń powietrza w izolacji wełnianej (też uległa utlenieniu) przenosiła się wprost na drewno powodujac jego powolne ale systematyczne zwęglanie ... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Boot 12.11.2014 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 Forest,no właśnie tego się obawiałem...co teraz? czy jest jakaś alternatywa? może jakaś izolacja na te belki? czy muszę rezygnować z rozprowadzenia powietrza?czy jeśli będzie sama rura spalinowa to nadal jest zagrożenie pożaru? minimalna odległość od otaczających ją belek jest okolo150mm - obawiam się że będę musiał to jakoś izolować....pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ninusia 23.11.2014 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2014 Mam pytanie chcę obłożyć szamotową obudowę kominka dużymi płytami z betonu 100x50. Czym najlepiej zamocować płyty i czy mocować bezpośrednio na szamot czy zostawić dylatację? Czy beton będzie miał znaczący wpływ na oddawanie ciepła przez cegły szamotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 24.11.2014 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Z pewnością będzie miał. Popsujesz prawdopodobnie to co masz dobrego...Nie wymiar płyty jest istotny a jej grubość. Razem z cegłami obudowa nie może być zbyt gruba, bo się nagrzeje tylko podczas bardzo długiego i intensywnego palenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Boot 24.11.2014 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 (edytowane) Witam, ostatecznie zrezygnowałem z rur DGP. Zostawiłem tylko otwory w sąsiednich pomieszczeniach dzięki czemu będzie lepsza wentylacja przestrzeni w której sa drewniane belki. Przy okazji będę miał też stały dostep do ich rewizji. Teraz mam kolejne pytanie. Czy dobrym pomysłem jest obłożenie belek drewnianych wełną kominkową (razem z folią aluminiową)? Myślę o przykręceniu jej za pomocą wkrętów. Jak widać na zdjęciach pustka powietrzna w której są belki jest dosyć spora (wysokośc3m, szerokośc3m, głębokość 15cm). Mam nadzieję że nic złego się nie będzie dziać. Oczywiście na bieżąco będę kontrolował. Pozdrawiam Edytowane 24 Listopada 2014 przez Boot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ninusia 26.11.2014 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Z pewnością będzie miał. Popsujesz prawdopodobnie to co masz dobrego...Nie wymiar płyty jest istotny a jej grubość. Razem z cegłami obudowa nie może być zbyt gruba, bo się nagrzeje tylko podczas bardzo długiego i intensywnego palenia. Grubość płyty to 10mm zbrojona włóknami droższa wersja i 20mm tańsza, chciałbym płyty mocować na stelażu 2mm na dwuteownikach o szerokości 50mm całość konstrukcji z dylatuję 10mm szczeliną od szamotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fizyczny114 27.11.2014 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Witamrobiąc obudowę z płyt izolacyjnych łączonych klejem elastycznym i na to siatka zatapiana , tynk i farba - po jakim czasie mogę spokojnie palić w kominku nawet na pełna parę - kominek Spartherm 14kW.będę wdzięczny o opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lesny1982 12.02.2015 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Witam u mnie wyszlo tak i teraz pytanie gdzie kratki wstawic nad polka ?? szczerze powiem ponioslo mnie i przykleilem silce do sciany a nie mialem jeszcze kratek a teraz ciezko z wycieciem po bokach mam :/ brak sprzetu :/ tylko nozyk a na froncie ktorego jeszcze nie zlozylem wytne bez problemu , mam juz kratki 17/37cm i dwie po 17/17 cm , chce dac wieksza ponizej polki a co z malymi dac jedna czy dwie obok siebie , nie mam rozprowadzenia na pomieszczenia tylko salon , pozdrawiam i dziex za info .Piotrek http://imageshack.com/a/img661/5392/LQwV31.jpg http://imageshack.com/a/img911/206/TRDftA.jpg http://imageshack.com/a/img909/9440/7HhORc.jpg http://imageshack.com/a/img909/5930/OH8ljQ.jpg http://imageshack.com/a/img912/4504/k9jCx7.jpg http://imageshack.com/a/img540/3403/uEtGBQ.jpg http://imageshack.com/a/img673/1239/ASKNao.jpg http://imageshack.com/a/img907/1267/JMXHKl.jpg http://imageshack.com/a/img909/3394/Q1ZOEd.jpg http://imageshack.com/a/img913/8520/bt67Xv.jpg http://imageshack.com/a/img540/8480/KFhOi9.jpg http://imageshack.com/a/img661/6391/TFvwg5.jpg http://imageshack.com/a/img540/8382/4iGnV6.jpg http://imageshack.com/a/img661/8397/dYYrg5.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.