nommo 02.06.2015 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 Pudło jak pudło... Czy do tego wkładu są tylko dwie rurki jako cała instalacja do c.o. ? Przy kominku są tylko te dwie rurki czujnik temperatury i zawór spustowy. Cała reszta jest przy buforze za ochronę powrotu odpowiada zawór (3 drogowy jak dobrze pamiętam) z termostatem na 55C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaśka w 22.06.2015 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 (edytowane) ]Witam po długiej przerwie. Niestety, nasz 'fachowiec' się ulotnił zanim zaczęłam go na dobre męczyć pytaniami. Efekt jest m.in. taki, ze skropliny wylewały się z rury na wkład, wiec trzeba pewnie zmienic metodę jej łączenia. Do tego plastikową końcówkę do powietrza z zew... Poza tym, kazał położyć gres również pod wkładem i teraz nie wiadomo, jak zamocować płyty (kupiliśmy silca) do podłogi. Wiemy, ze trzeba: 1. zdjąc gumowe obejmy na rurach, 2. wymienic j.w. opisałam 3. skasować kratkę wentylacyjną w kominie na tyle wkładu 4. co zrobić z rurami na ścianie za wkładem. obawiam się, ze nie ma jak obudować tego płytami, bo nie będzie odległości 10 cm od obudowy co jeszcze? Proszę o radę Poza tym, jest pomysl, zeby na podłogę z gresu dać bloczki z betonu komórkowego i dalej piąć się w górę już płytami silca. Może być?, jesli tak, to czy bloczki trzeba jakoś izolować, impregnować itd? co do wlotu i wylotu powietrza: czy można jakoś zredukować, bez szkody dla działania wkladu przekroje kratek? Przyznam, ze nie wygląda to estetycznie jesli mam władować dla wlotu i wylotu powietrza po min 1000m3, a w komorze dekompresyjnej 2x400 m3. przy PW może da się coś... I ostatnie pyt: czym się różni varmsen od silcy, ze varmsena impregnuje się tylko w miejscu łączenia płyt przy klejeniu a w silce każą impregnować całe płyty od wewnątrz obudowy, bo pylą (impregnat silcadur hti). Czy można z tego też zrezygnować bez szkody dla zdrowia?. I już naprawdę ostatnie: czy można stosować impregnat i grunt warmsena do silcy /to pewnie zal. od odpowiedzi na wcześniejsze pyt/ Przyznam że zależy mi na szybkim zakończeniu tego tematu, więc bardzo proszę o rzeczowe odpowiedzi bez docinków:no: 1. wkład unico 4 20 kw plus - [ATTACH=CONFIG]315598[/ATTACH] 2. obudowa prosta, jak szafa tyle że do sufitu, prostokąt ok. 110 x 90 wys270 cm z cienką ramką z kamienia [ATTACH=CONFIG]321734[/ATTACH Edytowane 22 Czerwca 2015 przez kaśka w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaśka w 23.06.2015 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 oj, coś nie ma chętnego do pomocy, a nas czas goni:(. Już i tak straszne tyły mamy. Bardzo mi zależy na fachowej pomocy, bo boję się że np. będziemy zmuszeni przesuwać cały wkład, zeby zaizolować ścianę za nim. Skucie gresu zeby zakotwić jakoś płyty silca /doczytalam ze ytong to niezbyt dobry pomysł/ też pewnie nieunikniony. Jestem załamana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 23.06.2015 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 oj, coś nie ma chętnego do pomocy, a nas czas goni:(. Już i tak straszne tyły mamy. Bardzo mi zależy na fachowej pomocy, bo boję się że np. będziemy zmuszeni przesuwać cały wkład, zeby zaizolować ścianę za nim. Skucie gresu zeby zakotwić jakoś płyty silca /doczytalam ze ytong to niezbyt dobry pomysł/ też pewnie nieunikniony. Jestem załamana... Kaśka. Ty to będziesz robić czy jakiś Józef? No bo to pytanie o kotwienie to idiotyczne. Kleisz do podłogi i tyle. Materiały można stosować zamiennie. Silca do Varmsena, Varmsen do Promatu...Nie mieszaj Ytongu z krzemianami. Zrób z samego krzemianu. Kratki możesz zredukować, PW nie odda "w powietrze" tyle ciepła co zwykły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 23.06.2015 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 Ytong to dobry pomysl... a tak poza tym, kratki pomniejsz o polowe, a tak poza tym nie spodziewaj sie wielu odpowiedzi, nikt nie lubi sciemy... Kasko oj, coś nie ma chętnego do pomocy, a nas czas goni:(. Już i tak straszne tyły mamy. Bardzo mi zależy na fachowej pomocy, bo boję się że np. będziemy zmuszeni przesuwać cały wkład, zeby zaizolować ścianę za nim. Skucie gresu zeby zakotwić jakoś płyty silca /doczytalam ze ytong to niezbyt dobry pomysł/ też pewnie nieunikniony. Jestem załamana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr. Do 23.06.2015 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 Przyłączam się do tematu. Mam kilka dylematów przed rozpoczęciem zabudowy. Wkład kominka c 6 producent: CHEMINÉES DIFFUSIONZabudowa z płyt VarsmenDoprowadzenie powietrza z zewnątrz od dołu, rura 160 mm + przepustnica Oto one. 1. Na podłodze płytki 60x60 polerowane - czy mogę bezpośrednio na nich położyć płyty varsmen, na wkład zostawione jest miejsce bez płytek.2. Chciałbym zmagazynować troszkę ciepła za pomocą cegły z szamotu dla polepszenia spalania resztek drewna. Planuję je ustawić pomiędzy wkładem a obudową z Varsmen z prawej i lewej strony. Cegły również musiały by być ułożone na płytkach na wysokość wkładu.3. czy przy takim rozwiązaniu muszę zaspoinować cegły czy po prostu mogą pozostać bez murowania.4. Zabudowa ma być w kształcie prostokąta do której chcę zastosować kratki tunelowe na bokach. Wymiary bryły to wysokość 270 cm i szerokość 120 cm. I tu pytanie co do wkładu- które zastosować, o jakim minimalnym wymiarze żeby było ok(zależy mi na minimum).5. W dolnej części po bokach chcę założyć kratki którymi wleci powietrze do wentylacji z salonu. Jaki minimalny wymiar żeby było ok.6. Będzie podpięte DGP. Czym uszczelnić rurę spiro w dolnej części komory dekompresyjnej i dalej w ścianie. Na pewno nie wytnę idealnie.7. Nad kominem posiadam kratkę wentylacyjną kominową. Po zabudowie znajdzie się ona wewnątrz komory dekompresyjnej. W jaki sposób i stosując jakie rowiązanie wypuścić otwór na zewnątrz na lewy bok. Czy może być kratka z żaluzją.8. Rura kominowa ma najść na wylot z kominka czy za pomocą redukcji ma być wsadzona do środka. Na razie to tyle pytań przed rozpoczęcie prac. Na pewno się znajdą kolejne ale to z czasem. Bardzo proszę o wyczerpujące odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 23.06.2015 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 Witam. Bardzo proszę o wyczerpujące odpowiedzi. http://forum.muratordom.pl/forumdisplay.php?43-Zr%C3%B3b-to-sam Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr. Do 24.06.2015 05:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Witam. http://forum.muratordom.pl/forumdisplay.php?43-Zr%C3%B3b-to-sam Pozdrawiam. Forest, bardzo dziękuję za zaangażowanie i pomoc. Bardzo wyczerpująco mi odpowiedziałeś. Widać że fach masz w jednym paluszku. Na forum jestem od kilku lat tylko z uwagi na stratę pracy nie mam dostępu do email na którym założyłem konto i nie pamiętając hasła założyłem nowy profil. Na podstawie porad i błędów innych użytkowników budowałem dom więc opcja szukaj jest mi znana. Jeszcze raz proszę o podpowiedzi związane z moimi pytaniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 24.06.2015 05:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Forest, bardzo dziękuję za zaangażowanie i pomoc. Bardzo wyczerpująco mi odpowiedziałeś. Widać że fach masz w jednym paluszku. Na forum jestem od kilku lat tylko z uwagi na stratę pracy nie mam dostępu do email na którym założyłem konto i nie pamiętając hasła założyłem nowy profil. Na podstawie porad i błędów innych użytkowników budowałem dom więc opcja szukaj jest mi znana. Jeszcze raz proszę o podpowiedzi związane z moimi pytaniami. Forest ma rację. Większość odpowiedzi na zadane pytania masz choćby w tym wątku, ale co tam... 1.Tak. 2. 3.Dowolnie. 4.Zgodnie z warunkami producenta urządzenia grzewczego. 5. 6.Włóknina ogniotrwała, sznur ceramiczny, klej systemowy...itp 7.Komora dekompresyjna musi być stale wentylowana. Zostaw wentylacje otwartą w komorze. 8.Do środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr. Do 24.06.2015 05:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 (edytowane) Wierz mi że spędziłem godziny i nie znalazłem tak konkretnych odpowiedzi jak właśnie mi udzieliłeś. Wracając do kratki mam z nią taki problem że mam otwartą przestrzeń na połączeniu salon/jadalnia/kuchnia i w zimie cofa mi w 2 wentylacjach które są w kuchni gdzie również mam kratkę w oknie. Również otwarcie okien na mikro uchył nie pomaga i dalej się robi podciśnienie do tego stopnia że zaciąga czasami również powietrze przez wentylację w wc. Zastanawiam się czy w jakiś sposób nie regulować otworu w wentylacji nad kominkiem.Wkładu używam od 3 sezonów. Drugą zimę mieszkam. Jak wcześniej pisałem po utracie pracy muszę jakoś własnymi rękami kończyć co już zacząłem. Dobry fachowiec wyliczył mi robociznę i materiał (zabudowa na ridurit i wełnie) na 3500 do 4000 zł na surowo i pewno bym skorzystał tylko nie mam tyle kasy. Myślę że w 2000 zł się zmieszczę łącznie z nałożeniem masy imitującej beton. Edytowane 24 Czerwca 2015 przez Mr. Do Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 24.06.2015 06:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Wież mi że spędziłem godziny i nie znalazłem tak konkretnych odpowiedzi jak właśnie mi udzieliłeś. Wracając do kratki mam z nią taki problem że mam otwartą przestrzeń na połączeniu salon/jadalnia/kuchnia i w zimie cofa mi w 2 wentylacjach które są w kuchni gdzie również mam kratkę w oknie. Również otwarcie okien na mikro uchył nie pomaga i dalej się robi podciśnienie do tego stopnia że zaciąga czasami również powietrze przez wentylację w wc. Zastanawiam się czy w jakiś sposób nie regulować otworu w wentylacji nad kominkiem. Wkładu używam od 3 sezonów. Drugą zimę mieszkam. Jak wcześniej pisałem po utracie pracy muszę jakoś własnymi rękami kończyć co już zaczołem. Dobry fachowiec wyliczył mi robociznę i materiał (zabudowa na ridurit i wełnie) na 3500 do 4000 zł na surowo i pewno bym skorzystał tylko nie mam tyle kasy. Myślę że w 2000 zł się zmieszczę łącznie z nałożeniem masy imitującej beton. Moim zdaniem, nie powinieneś łączyć problemów. Problem wentylacji opisz w stosownym wątku i go rozwiąż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr. Do 24.06.2015 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Moim zdaniem, nie powinieneś łączyć problemów. Problem wentylacji opisz w stosownym wątku i go rozwiąż. Ok, i tak do tego momentu prac mam jeszcze trochę czasu. Dziś dopiero zamówię płyty i zrobię podmurówkę pod wkład z cegły pełnej która została mi po budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaśka w 24.06.2015 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 (edytowane) Ytong to dobry pomysl... a tak poza tym, kratki pomniejsz o polowe, a tak poza tym nie spodziewaj sie wielu odpowiedzi, nikt nie lubi sciemy... Kasko ????? O co chodzi?? Nie rozumiem? Jaki Józef? Czy naprawdę nie jest to wątek dla laików? Przecież jest napisane, w temacie: "Robimy zabudowę kominka samemu". Już raz pytałam o różne rzeczy, to skasowaliscie mnie że na plotki się to nadaje. Teraz ze to jakaś ściema.. Wyjaśnię: kupilismy wklad przez "fachowca" od kominkow, ktory go postawił - jak to zrobił - widać na wczesniejszych zdjęciach, przyłącza zrobił hydraulik. Jak je wykonał też widać. Kupa kasy wywalona a temat jak nie dokończony tak niedokończony. Z pustą kieszenią, w akcie desperacji zwracam się na forum a tu tekst ze to ściema.. Nie mamy wiedzy fachowej, ale chcemy to z mężem skończyć. Ja mam się dowiedzieć teoretycznie, on, nie Józef, będzie to czynił fizycznie. Nie chcę zeby robił to ów "fachowiec" bo nie mam już do niego zaufania. Powiedział np. ze przy PW nie ma potrzeby izolowac sciany za wkładem do wys. czopucha i dlatego tak przysunął go do ściany, ze żadna izolacja nie wejdzie. 1. Czy ma rację? 2. Rury też biegną tuż przy ścianie. Co z nimi zrobić? Co do kotwienia, takie głupie pytanie? , bo 3. jak do gładkiego gresu przykleić od frontu płytę krzemianowo - wapienną? Korzystam z waszej rady i nie dam bloczków od dołu tylko silce. Będzie się to trzymać? 4. Wszędzie damy 3 cm płyty, na front do wys. czopucha 2x3cm, komora też 3 cm. Dobrze? 4. czy można na taką podwójną 3 cm silcę dać bez żadnego wzmocnienia ramkę z kamienia? Dziękuję za konstruktywne info w sprawie kratek oraz zastosowania wymiennego silki i warmsena. Nie wiem, tylko co z tą impregnacją wewnątrz obudowy bo jak dzwoniłam do tych co robią ulotki instruktażowe silcy kazali impregnować silcadur hti. W jednym z wątków napisaliście chyba, że nie trzeba więc już nie wiem. czy nie będzie pyliło? Dziękuję, ja- dociekliwa, mąż -przyszły wykonawca i "Józef" - człowiek widmo Edytowane 24 Czerwca 2015 przez kaśka w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 24.06.2015 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 kaśka w oczywiście to wątek też dla laików ale Ty oczekujesz odpowiedzi fachowców wiec musisz przywyknąć do ich sposobu komunikacji Jako laik mogę Ci tylko powiedzieć pkt.2 pozbawić wszelkiej izolacji, elementów gumowych mocowań. pkt 3 nie musisz się obawiać to i tak samo będzie stało. pkt 4 na płytę siatka i klej do zatapiania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 24.06.2015 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Dobra...Nastepnom razom zagajem: droga Kasiu, szanowny Remiksie, mili czytelnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 24.06.2015 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Mistrzu Piotrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaśka w 24.06.2015 23:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Dobra...Nastepnom razom zagajem: droga Kasiu, szanowny Remiksie, mili czytelnicy... no bez przesady, MISTRZU, przecież wciąż tu siedzę i korzystam z waszych rad, gdybym była obrażalską dziewczynką już po pierwszym ciosie uciekłabym z płaczem. A tak, mam nadzieję, będę miała okazję wkleić zdjęcia z postępu prac - ufam, w przyszłym tyg. Tylko nie wiem jeszcze wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr. Do 26.06.2015 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2015 (edytowane) Panowie, początek prac i od razu dylemat. Chodzi o odległości minimalne od wkładu. Przypominam że po bokach między zabudową a wkładem chcę umiejscowić cegły szamotowe i nie wiem utrzymać minimum po 5 cm między wkładem a cegłą i cegłą a bokiem zabudowy, czy to już obojętne.Nasuwa mi się samo że między cegłą a wkładem 5 centów a między cegłą a zabudową to już jak wyjdzie. mała uwaga na temat varmsen. Otrzymałem dziś przesyłką płyty i widzę że bardzo się pylą. Na dłoniach ślad jak po mące. Edytowane 26 Czerwca 2015 przez Mr. Do Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 26.06.2015 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2015 Panowie, początek prac i od razu dylemat. Chodzi o odległości minimalne od wkładu. Przypominam że po bokach między zabudową a wkładem chcę umiejscowić cegły szamotowe i nie wiem utrzymać minimum po 5 cm między wkładem a cegłą i cegłą a bokiem zabudowy, czy to już obojętne. Nasuwa mi się samo że między cegłą a wkładem 5 centów a między cegłą a zabudową to już jak wyjdzie. mała uwaga na temat varmsen. Otrzymałem dziś przesyłką płyty i widzę że bardzo się pylą. Na dłoniach ślad jak po mące. Dobrze Ci się nasuwa... Sprawdź jeszcze w instrukcji. Producent określa zazwyczaj minimum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ktototaki 26.06.2015 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2015 a do tego żeby się nie pyliło są impregnaty np. silcacon, silcadur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.