Kominki Piotr Batura 12.12.2015 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Mając do "powieszenia" na obudowie 1m2 kamienia (ca 60 -90 kg w zależności od grubości - 2 lub 3 cm), wieszam go na płytach krzemianowo wapniowych. Przedtem je tynkuję klejem do płytek zatapiając w nim siatkę z włókna szklanego. Duże gabarytowo "skrzynie" kominków usztywniam, łapiąc np środek frontu obudowy profilem do ściany. Większe wagowo kamloty wieszam podobnie, wzmacniając dolną część ścianek, podwajając ich grubość czy dokładając cegły... Płyta GK też nie zaszkodzi...A jak dasz dwie, trzy płyty, to możesz mały fortepian powiesić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
huzak 13.12.2015 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 (edytowane) Witam Przede wszystkim na wstępnie przeproszę że pytam pewnie o rzeczy które już gdzieś wcześniej się na forum przewinęły. Ale po wczytywaniu się od kilku dni w zawartość forum, i śledzeniu tego wątku od paru h - mimo niezadowoleniu dzieci i żony - straciłem już siły. Stąd narażając się na zruganie i uzbierawszy z grubsza trochę informacji, pragnę zasięgnąć po szanownych forumowiczów - zdanie i doświadczenie. Drogą wstępu Domek w zabudowanie bliźniaczej, łącznie 130m kw po połowie na parter i zabudowane poddasze. Styropian na elewacji 20 na posadzce 15cm. Kominek będzie stał w salonie z otwartą kuchnią, holem i klatką schodową - łącznie ~40m kw otwartej pow. Nad kominkiem 3 rury prostokątne DGP z wyjściem przy posadzce na piętrze na 3 pokoje - łącznie jakieś 33 m kw. Dom ogrzewany będzie pompą ciepła - wszędzie podłogówka. Kominej z założenia ma działać w trybie ciągłego palenia w większe mrozy jako uzupełnienie. Planuję kominek TarnaVVa Unica 14(9 nominalna) może16kW(12,2 nominalna) zabudować płytami Varmsen 3cm gr. czytając forum, Panowie odradzali Greanaisol - z uwagi na kruchość i słabszą konstrukcję. A cena z tego co widziałem podobna a i Varmsen dostępny w jednym z marketów bud. Kominek będzie podłączony przez stojak do powietrza z zewnątrz. Moje pytania: 1) Moc kominka? z tego co widzę TarnaVVA Unica 14 i 16kW różnią się wyłącznie dodatkową rozbudowaną górą w 16kW i jej większą efektywnością. Pytanie czy zagospodaruje tyle energi? Często się powtarzają opinie na forum"gdybym kupował teraz kominek, kupiłbym jednak większy". Stąd skłaniam się ku 16. Co Panowie na to? 2) Na płytę od zew. chciałbym przykleić ciętą na płytki cegłę. Wiem że muszę wzmocnić konstrukcję siatką i klejem. Pytanie jakich materiałów - siatki i kleju użyć i czy kontsrukcja to udźwignie? Ściana z cegieł odpada, bo nie wiem w którym miejscu kończy się goła wylewka a gdzie zaczyna styropian. Na kominek starczy, ale ściana może trafić już na styropian. 3) Komin z cegły, otynkowany muszę zabezpieczyć izolacją czy tylko ścianę do komina przylegającą? Przewinęło się to pytanie ale nie było dla mnie jednoznacznej odpowiedzi. Komin delikatnie odstaje od ściany i zabudowa będzie utrudniona stąd pytam czy trzeba 4) Czy dla bezpieczeństwa posadzki pod kominkiem - wcześniej wycinając miejsca na nogi stojaka - ułożyć płytę izolacyjną? 4) Na zdjęciu możecie dojrzeć że dość blisko jest TV, czy dać po jego stronie podwójną płytę np: 2x25? 5) Myślę o czwartej rurce przebitej przez ścianę na klatkę schodową, ale rura po przebiciu ściany na klatkę schodową wypada na wysokości twarzy osoby dorosłej wchodzącej po schodach. Gdybym dał nawiewnik skierowany w dół, to będzie bezpieczne? 6) Planuję wykorzystać "lufty" które pojawiły się wcześniej w wątku, te z firmy kratki złamane pod kątem 90st. Czy jako wlot powietrza u dołu lepiej zrobić otwór w płycie izolacyjnej tuż pod kominkiem? 7) Jak dobrać wielkości wlotów i wylotów powietrza. Mam dylemat jak zrobić wyczystkę w kominie. Kominek będzie stał zaraz przed kominem, w efekcie zasłoni cały komin. Czy drzwiczki w obudowie z dojściem do komina to dobry pomysł? Rozumem że drzwi wyczystkowe musiałyby znaleźć się gdzieś w okolicy wpustu rury w komin? Z góry dzięki za pomoc! Edytowane 13 Grudnia 2015 przez huzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
harrods 14.12.2015 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 płyty silca wykończę jak piszecie klejem i siatka od zewnątrza czym je łączyć ze sobą ? klej gipsowy bedzie ok? fachowy klej 120 zł za 15kg a jakim klejem do ściany?o impregnacji płyt w miejscu klejenia wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 14.12.2015 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Ja uzywam najtanszego kleju do plytek i nie stosuje zadnych impregnatow trzyma idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 15.12.2015 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2015 Witam. Musiało to być coś innego jednak. I nie kupowane w Kratkach. Pozdrawiam. ok, to nie były płyty Silca tylko to co mają u siebie na stanie - płyty izolacyjne żaroodporne (tak mniej więcej, było to kupowane 3 lata temu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 28.12.2015 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Witam wszystkich po świętach Udało mi się dziś zamontować belkę (jednak belkę) nad wkładem. Wrzucam kilka zdjęć. W belce mam zrobione oczko na linkę w razie czego podczepię całość do przeciwległej ściany - zobaczę jak będzie się to trzymać na razie bez obciążenia leży idealnie. Od spodu mam spory luz więc myślę, że cała konstrukcja da radę. Na pewno znajdą się pesymiści którzy stwierdzą, że to nie ma racji bytu - ale zobaczymy. Czekam na ewentualne uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 28.12.2015 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Sprytnie! Dla świętego spokoju "przyfastryguj" do ściany to oczko...Pręty zbrojeniowe jakiej grubości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 28.12.2015 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Tak jak żeśmy rozmawiali teoretycznie fi6 a praktycznie od fi5 do 6 - bo w mojej okolicy w wszystkich budowlanych mają jedynie fi6 jako pręt gładki na strzemiona. więc taki kupiłem i zgodnie za Twoja porada całość pomalowałem grubo farbą. Pomiędzy obudową a belką jest sporo luzu może na zdjęciach tego za dobrze nie widać ale jest sporo. Belka jest wymiarów cegły jeśli chodzi o wysokość i szerokości nawet trochę więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 28.12.2015 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Zaczyna fajnie wyglądać, pytanie tylko czy te kratki. otwory wlotowe nie za małe? Wydaje się że nie przekraczają 300cm2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 28.12.2015 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Na zdjęciu wyglądają na dość małe ale w rzeczywistości są całkiem spoko - są 4 dziury dwie z przodu i po jednej z każdego boku każda z nich ma wysokość cegła + 2 fugi i szerokości ok 15cm wychodzi ok 500cm2. Dodam, że dziury zostaną nie będzie żadnych kratek ani innych bajerów w razie problemów dorobię po jeszcze jednej dziurze z boku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 29.12.2015 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Witam. Na pewno znajdą się pesymiści którzy stwierdzą, że to nie ma racji bytu - ale zobaczymy. Doin ... najprawdopodobniej ten jak to określiłeś "pesymizm" wynika z prostej zasady konieczności udzielenia przez takiego "pesymistę" kilkuletniej rękojmi na wykonane prace ... Zasada jest prosta - robienie kominka na nowo przez jedną czy dwie "ryski" na fugach, powstałych wskutek pracy obciążonego nierównomiernie i napakowanego stalowym drutem kawałka betonu o całkiem innych właściwościach niż reszta materiału z którego wykonany jest kominek ... jest po prostu nieopłacalne ... Pozdrawiam. PS. Twoje nadproże było by całkiem OK będąc wyższe (na dwie cegły zamiast na jedną) niż szersze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 29.12.2015 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Witam. Doin ... najprawdopodobniej ten jak to określiłeś "pesymizm" wynika z prostej zasady konieczności udzielenia przez takiego "pesymistę" kilkuletniej rękojmi na wykonane prace ... Zasada jest prosta - robienie kominka na nowo przez jedną czy dwie "ryski" na fugach, powstałych wskutek pracy obciążonego nierównomiernie i napakowanego stalowym drutem kawałka betonu o całkiem innych właściwościach niż reszta materiału z którego wykonany jest kominek ... jest po prostu nieopłacalne ... Całkowicie się z tobą zgodzę, bo ludzie, którzy mają kasę potrafią być maksymalnie upierdliwi i do tego myślą, że wszystko im wolno. Z tym, że ja robię to tylko i wyłącznie dla siebie więc mnie ryski czy nawet duże pęknięcia w ogólne nie przeszkadzają chociażby z uwagi na charakter cegieł, które są popękane nierówne itp. itp. Dla mnie kwestia, która mnie interesuje w całej tej konstrukcji to czy będzie się to trzymało czy ma szanse się zawalić a to czy coś gdzieś popęka nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia, bo w zasadzie wszystkie ściany zewnętrzne i wewnętrzne w całym domu mam popękane. O różnicy rozszerzalności materiałów (beton, cegła, stal) doskonale wiem i zdaje sobie sprawę z tego że pod wpływem temperatury może coś popękać, ale jeśli się nie zawali to jak dla mnie wszystko jest jak najbardziej OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 29.12.2015 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Witam. Kasa nie ma tu żadnego znaczenia - prawo konsumenckie jest takie same dla ludzi którzy posiadają jąw nadmiarze jak i dla takich, kórzy mają jej nieco mniej Na Twoim miejscu zrobił bym drugie takie samo nadproże i położył na pierwszym sklejąc je klejem wysokotemperaturowym. To, które masz jest za słabe do takiej wagi cegieł jaka będzie na nim stać. Słabość wynika ze złych proporcji wysokości do szerokości i siły, która będzie na nie działać od góry. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 29.12.2015 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Witam. Kasa nie ma tu żadnego znaczenia - prawo konsumenckie jest takie same dla ludzi którzy posiadają jąw nadmiarze jak i dla takich, kórzy mają jej nieco mniej Na Twoim miejscu zrobił bym drugie takie samo nadproże i położył na pierwszym sklejąc je klejem wysokotemperaturowym. To, które masz jest za słabe do takiej wagi cegieł jaka będzie na nim stać. Słabość wynika ze złych proporcji wysokości do szerokości i siły, która będzie na nie działać od góry. Pozdrawiam. Cenna uwaga - dzięki. Wiesz prawo prawem ale upierdliwość ludzka upierdliwością ja osobiście ciesze się bardzo, że w swojej pracy nie muszę współpracować z osobami prywatnymi tylko firmami. - tyle w tym temacie ode mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 29.12.2015 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Tak jak żeśmy rozmawiali teoretycznie fi6 a praktycznie od fi5 do 6 - bo w mojej okolicy w wszystkich budowlanych mają jedynie fi6 jako pręt gładki na strzemiona. więc taki kupiłem i zgodnie za Twoja porada całość pomalowałem grubo farbą. Pomiędzy obudową a belką jest sporo luzu może na zdjęciach tego za dobrze nie widać ale jest sporo. Belka jest wymiarów cegły jeśli chodzi o wysokość i szerokości nawet trochę więcej Ile jest tych prętów i jak są rozłożone? Beton ubiłeś (zagęściłeś)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 29.12.2015 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 (edytowane) Beton ubiłem A pręty są rozmieszczone jak w standardowych belkach - górą i dołem wzdłuż belki Edytowane 29 Grudnia 2015 przez doin_oakenhelm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 29.12.2015 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Beton ubiłem A pręty są rozmieszczone jak w standardowych belkach - górą i dołem wzdłuż belki Cegły zabudowy będą się opierać tylko częściowo na nadprożu. Jeśli przykleisz (zakotwisz) ściany obudowy do komina , nadproże będzie miało znaczenie głównie w fazie budowy. Potem podtrzymywać będzie kilkanaście / kilkadziesiąt cegieł bezpośrednio nad nim. Całość stworzy monolit ze środkiem ciężkości daleko od nadproża. Pewnie gdzieniegdzie popęka, tworząc naturalne dylatacje, ale jak dobrze zwentylujesz, może to być nawet trudne do zauważenia. Dawne piece pękały jak głupie, i dlatego malowano je co roku, stosując naturalne, zdrowe farby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 14.01.2016 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Witam Też dołączę się do wątku, ze wzgledu na to ze też zaczynam klecić źródło ciepła - oczywiscie samorobnie. Ma być to kominek akumulacyjny, obudowany szamotem i płytą szamotową. Juz mam zakupiony wkład i mam pewien problem. Wkład ma "kołnierz" pod drzwiczkami który powoduje ze nie mozna zabudować go szamotem w ten sposób aby sciana była zlicowana z szybą. W związku z tym mam pytanie czy lepiej jest wystawic szamot czy zabudowac to płyta która ta wejdzie bo jakby niebyło jest 3 cm węższa od szamotu 1. to jest pierwsza wersja z szamotem. Stosujac w ten sposób bedę musiał pokombinować z nadprożem, bo miała być płyta oparta na bokach na szamocie 2. Tutaj jest wersja z płytą szamotową. Jak zlicuje płytę z szyba to wtedy jest 7 mm przestrzeni miedzy do kołnierza Moge wybrać sobie dowolną wersje , czy jedna z nich bedzie lepsza. Jeszcze dodatkowe pytanie czy zostawiając szczeline miedzy obudową drzwiczek a szamotem to cos mi się nie będzie działo ??? Bo wieksośc takich kominków ma tutaj zastosowana ramkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 15.01.2016 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Witam wszystkich po świętach Udało mi się dziś zamontować belkę (jednak belkę) nad wkładem. Wrzucam kilka zdjęć. [ATTACH=CONFIG]341546[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]341547[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]341548[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]341549[/ATTACH] W belce mam zrobione oczko na linkę w razie czego podczepię całość do przeciwległej ściany - zobaczę jak będzie się to trzymać na razie bez obciążenia leży idealnie. Od spodu mam spory luz więc myślę, że cała konstrukcja da radę. Na pewno znajdą się pesymiści którzy stwierdzą, że to nie ma racji bytu - ale zobaczymy. Czekam na ewentualne uwagi owszem, uważam, że ta konstrukcja nie ma racji bytu, dlaczego - opisałem wcześniej natomiast tego typu doświadczenia użytkowników są bardzo cenne dla mnie i jak sądzę nie tylko. nie mam monopolu na rację i życzę Ci abym się mylił, jeśli byłbyś w stanie prowadzić dalej dokumentację tego przedsięwzięcia będzie bardzo miło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 16.01.2016 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 owszem, uważam, że ta konstrukcja nie ma racji bytu, dlaczego - opisałem wcześniej natomiast tego typu doświadczenia użytkowników są bardzo cenne dla mnie i jak sądzę nie tylko. nie mam monopolu na rację i życzę Ci abym się mylił, jeśli byłbyś w stanie prowadzić dalej dokumentację tego przedsięwzięcia będzie bardzo miło. W chwili obecnej z powodu braku czasu i ciągłych delegacji prace zostały wstrzymane - jak bedzie coś nowego to wrzuce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.