Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Robimy zabudowę kominka samemu


zerocool

Recommended Posts

bardzo dużo zagadnień,

podjedz do kogoś co masz blisko, najwięcej kontrowersji wzbudza komin.

musi być w dachu dodatkowe przejście odsuwające temperaturę. rura dwupłaszczowa powinna zaczynać się znacznie wcześniej.

może komin zrobić na zewnątrz ?

wkład kominkowy za duży (co to za domek ? murowany , szkielet ? )

do jasia jednak nie wracaj , wywal tez szyber z tej koncepcji oraz doprowadz powietrze do spalania.

zabudowa bardzo duża, w średnio dużym i pewnie gęsto umeblowanym pomieszczeniu będzie wyglądać monstrualnie

Witam wszystkich.

Jeśli można to również podepnę się pod ten wątek z budową mojej zabudowy wkładu. Póki co wszystko hipotetycznie robię i planuję, bo wkładu jeszcze nie mam ale zamierzam niebawem kupić.

 

Planuję zakupić wkład Zibi z kratek do palenia rekreacyjnego (prosta szyba). Wybór wpadł na ten wkład w zasadzie ze względu na wygląd i minimalnie lepsze "parametry" w porównaniu do Jasia z kratek.

 

Problem ze zbudowaniem zabudowy i odprowadzeniem spalin jest następujący:

Domek o wymiarach 4x8m i wysokość 5,5 do 6,5m (daj jednospadowy). Aby przybliżyć mniej więcej jak to wygląda to jest jedna izba o wymiarach 4x8x6m wysokość (średnia). Jest tylko antresola otwarta ale to chyba nie ma żadnego wypływu.

 

I tu chcę się Was poradzić, bo nie mam tam komina spalinowego, tylko wentylacyjny do którego nie wepnę się z powodów oczywistych (dodatkowo jest za daleko od planowanego kominka). Chcę postawić wkład na posadzce, na to szyber, dalej czarną rurą pojechać w górę aż prawie pod dach, tam dać dwuścienną, przebić się przez dach i zakończyć sobie jakimś daszkiem.

Tylko teraz moje obawy. Czy rura dwuścienna przy takim wkładzie nie będzie zbyt gorąca aby zapalić coś w dachu. Dach lekkiej konstrukcji na kratownicy z membraną i wełną. Poszycie to blacha, od strony domu płyty GK na profilach. Nic nadzwyczajnego.

Druga wątpliwość to:

-jak obsługiwać szyber i czy są jakieś takie które można wypuścić poza obudowę z silki

-co z wyczystką, gdzie skraplać wodę itd - czyli czego brakuje mi w tym "kominie" i jak to można rozwiązać konstrukcyjnie aby nie dać ciała

 

[ATTACH=CONFIG]347072[/ATTACH]

 

Poglądowy rysunek powyżej. Oczywiście każda część rury będzie przytwierdzona do ściany.

Planowana zabudowa to Varmsen lub coś w tym stylu. Wymiary zabudowy mniej więcej 150 x80 cm i wysoka na 230cm (to maksymalne wymiary). W górnej części nie robię dekompresji, bo do dachu mam jeszcze około 4m i odsłoniętą rurę spalinową więc zbędna robota moim zdaniem.

 

==============================================

 

Teraz pytanie co do samej zabudowy - będzie robiona później jak kasa będzie się zgadzać.

Niemniej chciałbym coś wiedzieć zanim kupię wkład aby później nie było płaczu.

Chciałbym zrobić coś podobnego do tego cokołu:

http://www.kominkinowoczesne.pl/Obrazki/galeria/kominek-nowoczesny81.jpg

 

Myślę aby z pustaka komórkowego zrobić sobie pierwszą dolną warstwę (z adekwatną wentylacją), a na nią postawić płyty varmsen. Sama płyta nie jest dla mnie czymś co mogłoby "wisieć" w powietrzu, stąd chcę postawić ją jednej warstwie komórkowca.

Póki co chcę wzorować się na tym filmiku. Jakieś błędy tam są?

 

 

Aha ... prośba do Was o podpowiedź na temat tego co można umieszczać obok szyby zamiast granitu. Myślę o czarnym szkle barwionym w masie, ale jak zawsze obawy o temperaturę, rozszerzalność materiałów itd itd.

 

 

EDIT:

Miała być koza ale obok ma być jeszcze jakaś szafeczka i TV więc za dużo ciepła będzie szło bokiem z kozy w porównaniu do wkładu. Tak mi się zdaje bo nigdy nie miałem ani kozy ani wkładu ani nawet biokominka.

Edytowane przez lecho*ski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dom murowany z lat 60tych. Nazwałbym go "składakiem" bo na dole jest mur-luft-mur z cegły + styropian, a wyżej na dobudowanej (podnoszonej) części jest pustak MAX + ten sam styropian.

Bądź co bądź murowany dom z ociepleniem + oknami PCV (nie jakimiś super nowoczesnymi - jakieś zwyklaki).

 

Rurę dwuścienną mogę bez problemu dać niżej (wcześniej). Nie wiem jak wysoko ma wychodzić ponad dach.

Komin na zewnątrz jest możliwy ale na 99,9% chcę uniknąć tej opcji bo nie widzi mi się ona (nie znam się - patrzę tylko na estetykę w tym względzie).

 

Co do doprowadzenia powietrza z zewnątrz - mogę się przekuć przez ścianę ale nie wiem czy cały czas dawać średnicę 125 jak we wkładzie - w sensie dziura w ścianie 125mm.

Nie ukrywam, że boję się o zimę, bo jak pojadę rurą NA podłodze i wyjdę równo z nią na zewnątrz to przydałoby się zrobić Z-kę w dół, a tam najdalej mam 30-40cm do gruntu. Cholernie boję się zimy i tego, że będzie najzwyczajniej zimno zasuwało po nogach.

 

Teraz rewelacja, bo do tej chałupki mam tylko podłogówkę (+ jeszcze 2 pomieszczenia - wiatrołap i łazienka są przyklejone poza obrys budynku tak jakby) i na ten sezon zużyłem już 2,5 tony pelletu co CO i CWU. DUUUUUŻO - stąd boję się robienia dziur w ścianach :)

 

Co do samej zabudowy - to maksymalny wymiar jaki mogę zrobić - może być mniejszy bez problemu. Z góry chciałbym zrobić jakąś kratkę wentylacyjną (dodatkowo) abym miał wejście do serwisu i czyszczenia w razie "W".

Ogólna koncepcja jest taka dość "nowoczesna".

 

lecho*ski - dzięki za porady, bo sporo mi rozjaśniają. Też obawiam się najbardziej o ten "komin". Całości z dwuściennej nie chcę robić bo to są koszta spore, a i ciepła czarna odda do środka (może nawet za dużo).

Jak myślisz - czym można osłonić dach przed spaleniem skoro dwuścienna może być za słaba w tej materii?

P.S. widziałem na własne oczy kiedyś na jakiś targach jak chłop miał kozę zakończoną rurą dwuścienną która przechodziła przez brezent. Nie interesowałem się wtedy tematem więc nie zagadałem co to za patent.

 

 

EDIT:

Pomysł z dwuścienna też wziąłem z tego filmiku:

 

Człowiek przechodził przez kanadyjkę + dawał wełnę w miejscu izolacji. Ciekawe czy jeszcze ta kanadyjka stoi czy już poszła z dymem :) ???

Edytowane przez theme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastepnym razem zmierz tez temperature tego nadproza. tak na oko, to mozna gotowac na nim wode :) dzieki za kolejne doswiadczenia i chec dzielenia sie z innymi

 

Witam

 

Ponownie wrzucam zdjęcia kominka - tym razem w chwili pomiaru w kominku żar i trochę ognia. Dom jest już zamknięty ma okna i drzwi a dach w większości ocieplony. Palone było deskami z budowy (suchymi) przez kilka godzin na lekko otwartym powietrzu. Temperatury w porównaniu z poprzednim razem niższe.

 

[ATTACH=CONFIG]346661[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]346662[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]346663[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś miał podobny problem to tu będę zamieszczał różne rozwiązania wygrzebane w sieci. Oczywiście nikogo nie reklamuję - szukam odpowiedzi jak to mam poskładać w całość abym miał na wiosnę kominek :)

 

1)

Izolacja dla przechodzenia rurą odprowadzającą spaliny przez materiały palne (domy drewniane)

http://instalreporter.pl/porady/jak-izolowac-przejscia-rur-spalinowych-i-dymowych-przez-sciany-wykonane-z-palnych-materialow-budowlanych/

-minus pierwszy to fi max 180, a rura dwuścienna ma 280

-minus drugi - waga od 4 do ponad 16kg. Dla kogoś kto idzie przez dach to trochę za duża masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Minus trzeci ... w naszym kraju istniej tylko jedna sztuka tego przejścia, którą firma Schiedel pokazuje na szkoleniach. Każda próba kupna kończy się fiaskiem ... parę osób już próbowało ... ja po ośmiotygodniowej korespondencji i usilnych prośbach żeby mi to w końcu sprzedali (obojętne mi było czy bezpośrednio, czy przez przedstawiciela firmy Schiedel, czy też sprowadzając z zagranicy) - w zeszłym roku, odpuściłem sobie w końcu temat.

Szacowny producent przez ponad dwa miesiące nie by mi nawet w stanie odpowiedzieć na pytanie ile czasu jeszcze będę musiał czekać na sprowadzenie specjalnie dla mnie tego "seryjnie produkowanego" i reklamowanego sortymentu:D

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem jak przejść przez dach (przyjmijmy, że w 100% drewniany czyli palny jak ta lala)? Patrzę i wzoruję się tą rurą dwuścienną na podstawie tylko filmów typu:

 

Taka trochę reklama na moje oko systemu kominowego firmy C* i wkładu z K* - to pomijam.

Fizycznie jakoś w domach z drewna, kanadyjkach, czy domach z bala muszą radzić sobie z brakiem komina pod kominek.

 

Ostatnią ostatecznością jest przejście przez mur dwuścienną i dalej kominem systemowym również z rur dwuściennych (tam też muszę przejść przez okap albo go ominąć). Nie chcę tego rozwiązania brać pod uwagę póki co ze względu na estetykę i usytuowanie komina względem wiatrów, bo dom jest ustawiony w takim jakby "korytarzu" powietrza.

 

Helpunku moi drodzy :).

 

 

EDIT:

efekt nieprzespanej nocy to rurą czwurścienna :). A tak poważnie - czy da się rurę dwuścienną 180/280 wsadzić w rurę 300/400 a w luz 1cm napchać waty szklanej. To ni cholery nie może się nagrzać. Resztę obrobić zakończeniami, ustnikami czy czymś takim + silikon wysoko temperaturowy.

 

Dobrze kombinuję czy ściągam katastrofę na swój dom?

 

EDIT #2:

a może po prostu zastosować pomiędzy dwuścienną a dachem lub pomiędzy dwuścienną a większą dwuścienną i dalej pomiędzy dachem piankę do wysokich temp.

http://www.soudal.pl/profi-fire/item/467-soudafoam-fr-1k-pianka-poliuretanowa

 

Według karty technicznej ma ona wytrzymałość do 90*C, a w zimie do -40*C

http://www.soudal.pl/profi-fire/item/download/1034_eb5ad543c8bfa741ede9c06a3f90db47

 

(plik się pobiera na dysk po kliknięciu w link).

Edytowane przez theme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastepnym razem zmierz tez temperature tego nadproza. tak na oko, to mozna gotowac na nim wode :) dzieki za kolejne doswiadczenia i chec dzielenia sie z innymi

 

Na tych zdjęciach o które pytasz to nadproże ma na wkładem średnio ok 70 do 80C po ok 12h palenia. Z tym, że trzeba uwzględnić błąd pomiaru wynikający z temperatury odbitej od "masy akumulacyjnej". Po uwzględnieniu parametru temperatury odbitej to średnia wychodzi ok 60C. Niestety nie mam termometru dotykowego. Postaram się zrobić dokładne zdjęcie i wrzucić. Pomiar temp nadproża przy pomocy kamery termo jest średnio dokładny bo na dokładność pomiaru największy wpływ ma właśnie temperatura odbicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem jak przejść przez dach (przyjmijmy, że w 100% drewniany czyli palny jak ta lala)? Patrzę i wzoruję się tą rurą dwuścienną na podstawie tylko filmów typu:

https://www.youtube.com/watch?v=MnJr20_6eP4

 

Taka trochę reklama na moje oko systemu kominowego firmy C* i wkładu z K* - to pomijam.

Fizycznie jakoś w domach z drewna, kanadyjkach, czy domach z bala muszą radzić sobie z brakiem komina pod kominek.

 

Ostatnią ostatecznością jest przejście przez mur dwuścienną i dalej kominem systemowym również z rur dwuściennych (tam też muszę przejść przez okap albo go ominąć). Nie chcę tego rozwiązania brać pod uwagę póki co ze względu na estetykę i usytuowanie komina względem wiatrów, bo dom jest ustawiony w takim jakby "korytarzu" powietrza.

 

Helpunku moi drodzy :).

 

 

EDIT:

efekt nieprzespanej nocy to rurą czwurścienna :). A tak poważnie - czy da się rurę dwuścienną 180/280 wsadzić w rurę 300/400 a w luz 1cm napchać waty szklanej. To ni cholery nie może się nagrzać. Resztę obrobić zakończeniami, ustnikami czy czymś takim + silikon wysoko temperaturowy.

 

Dobrze kombinuję czy ściągam katastrofę na swój dom?

 

EDIT #2:

a może po prostu zastosować pomiędzy dwuścienną a dachem lub pomiędzy dwuścienną a większą dwuścienną i dalej pomiędzy dachem piankę do wysokich temp.

http://www.soudal.pl/profi-fire/item/467-soudafoam-fr-1k-pianka-poliuretanowa

 

Według karty technicznej ma ona wytrzymałość do 90*C, a w zimie do -40*C

http://www.soudal.pl/profi-fire/item/download/1034_eb5ad543c8bfa741ede9c06a3f90db47

 

(plik się pobiera na dysk po kliknięciu w link).

Żenada i strata czasu ten film. Portal o drewnie! Spodziewałem się informacji na temat przejścia kominem przez ścianę z drewna. A tu reklama Oliwii.

 

Ciekawe czy pokaże pożarzysko od źle zamontowanego komina...

 

 

Nawiązując do pianki...Ja w takich sytuacjach zwykle doradzam pójście na skróty. Od razu polać benzyną i rzucić pochodnię...;)

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Cóż ... bardzo drażliwy temat to jest dla budowlańców ...

Przyczyna jest prosta - rozwiązania systemowe i atestowane, a takie powinny być stosowane w domach z bala i w szkieletorach, ze względu chociażby na wymagania ubezpieczycieli, są dosyć drogie. Ignis Protect (będę go tu przytaczał pomimo że sam producent ma w głębokim poważaniu propagowanie i upowszechnianie swojego bardzo dobrego wyrobu) to koszt ok. 1300 - 1500 zł brutto razem z montażem. Praktycznie oprócz niego, tylko jedna firma obecna na naszym rynku posiada jeszcze rozwiązania systemowe dedykowane do takich rzeczy - Poujoulat. W jej ofercie są zarówno przejścia do przegród (ścian) pionowych, jak i poziomych (stropów). Łącznie z tym że oprócz atestów p-poż, posiadają one atestowanie do domów energooszczędnych, a nawet pasywnych. I to są bardzo dobre rzeczy ... ale jak wspomniałem wcześniej nie tanie.

Ja akurat sporo realizacji z systemami tej firmy robię. Są doskonałe, bezpieczne i przede wszystkim posiadają wszelką papierologię i atesty, które są wykonywane realnie na modelach symulacyjnych (robi się po prostu pożar komina z takim przejściem przez dach czy ścianę na stanowiskach badawczych i sprawdza się skuteczność ochrony elementów drewnianych).

Wracając do drażliwości tego tematu ... nie wiedzieć czemu, cała masa firm zajmujących się kominami i kominkami, chce na siłę uszczęsliwiać i siebie i swoich inwestorów starając się być za wszelką cenę najtańszą firmąw okolicy, zamiast najsolidniejszą. I ma głeboko w czterech literach montowanie takich przejść i umieszczanie ich w kosztorysach. Robi się najczęściej na tzw. "żywca", wpierniczając w drewno po prostu rurkę izolowaną komina systemowego, albo umieszczając rurę dymową w większej rurze zapchanej wełną. Ewentualnie "uszczelnia" się to jeszcze ... pianą budowlaną (szczytem fantazji i wielce wysublimowaną metodą zabezpieczenia p-poż jest tutaj często użycie do tego piany budowlanej tzw. ognioodpornej).

Nie jest to dobrze zrobione ale za to tanie - bo kosztuje ... nic, tzn. ze 40 zł za taką pianę.

Tymczasem realne koszty zabezpieczeń p-poż. przy przejściach w domach z drewna, stanowią od 1/3 do 1/2 ceny całego systemu kominowego (mówimy o kominie stalowym, dwupłaszczowym, izolowanym).

Przykładowo - ostatnio robiłem kosztorys komina do kominka, gdzie była potrzeba wykonania trzech takich przejść w domu szkieletowym, przez ścianę za którą było wejście (trójnik) do samego komina, kominem przez strop i następnie przez połać dachową. Komin 180 mm, wysokość 8,5 m - koszt 7,5 tys. zł, z czego przjejścia kosztowały prawie 3 tys. zł. Ceny już montażowe (VAT 8 %), do tego jeszce oczywiście robocizna za montaż komina i druga za wykonanie obróbek dekarskich przez fachowca - dekarza, a nie jakiegoś domorosłego kominkarza (mnie znaczy się), który na dachach się nie zna.

Efekt - oczywiście rezygnacja przez inwestora z tego komina, założenie innego - po "swojemu" - przez instalatora od c.o. (przy okazji montowania przewodu spalinowego do kotła gazowego. Po zamontowaniu komina, miałem zrobić już kominek. Pojechałem na budowę, oglądnąłem wszystko i ... zrezygnowałem (odmówiłem) z wykonania kominka, zostawiając obrażonego klienta w osłupieniu. Komin kosztował go niecałe 3 tys. zł (stalowy, dwupłaszczowy, izolowany o dł. 8,5 metrów - dla tych którzy mają cokolwiek do czynienia z takimi kominami będzie to już mówić wszystko) - okazało się że jest zrobiony z wkładki nie spawanej plazmowo tylko zawijanej na zakładkę, ogaconej wełną do ociepleń i zapakowanej do również zawijanej na zakłądkę rury z ocynku. O gatunek blachy wewnętrznej nie śmiałem już pytać ...

Taka budowlana rzeczywistość.

Trochę przydługi wpis z mojej strony ... na osłodę linki i zdjęcia.

http://www.poujoulat.com.pl/Produkt/112/17/1/pozostale/rekaw-izolacyjny-coqisol.html

http://it1v7.interactiv-doc.fr/catalogues/cennik2014_pdf_327/thumbs/diapo92.jpg

 

http://it1v7.interactiv-doc.fr/catalogues/cennik2014_pdf_327/thumbs/diapo92.jpg

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film z grudnia 2015 więc przez 2 miesiące mogło się już coś zadziać lub chociaż zacząć tlić ;).

Wcześniej miał jakąś kozę za 200zł z marketu połączoną w taki sposób, że nigdy bym się nie spodziewał, że ktoś może w taki sposób to zrobić. Szkoda słów.

 

P.S. poza reklamą i głupotami jakie tam mówią - jest sens przechodzenia dwuścienną przez dach (jak wyżej zakładam że jest w 100% z drewna i materiałów palnych)? Myślę o zaizolowaniu pianką z EI120 lub dać dwie dwuścienne (jedna w drugiej a pomiędzy piana) i do wykończenia pomiędzy zewnętrzną dwuścienną a dachem znowu piana z EI120.

 

 

P.S. #2 - czy rozsądniej zlecić pracę komuś kto się na tym zna? Jakie do są orientacyjnie koszty za fachowca a nie "fachofffca".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooo - właśnie o coś takiego mi chodziło. Ja jestem z branży drzwiowej, więc na stolarce się znam i nie wpycham się z buciorami i wątłą wiedzą w dziedziny mi tajemne. Nie szukam też sztucznych oszczędności, a czegoś co będzie bezpieczne, gdzie będę miał 100% pewności, że po rozpaleniu w kominku nie spalę domu, który jest trochę droższy jak przejście za 1000zł (o ile dobrze zrozumiałem Twój kosztorys).

 

Czyli realnie licząc taki zestaw (tak pi razy oko):

Zibi - 2500zł

rura dwuścienna fi180 - 2x250zł=500zł

przejście - 1000zł

rury dymowe - około 500zł

akcesoria typu ustnik, daszek i inne gadżety - 1000zł (tu liczę z górką bo dojdą jeszcze montaże itd drobiazgi)

 

RAZEM: wkład 2500 + komin 3000zł

 

Reszta do obudowa, doprowadzenie powietrza i chyba wszystkie koszty? No i jeszcze dekarz.

 

 

EDIT:

reszta spraw u sprzedawcy jest taka jak opisałeś - będziesz pan zadowolony, zrobię dziurę, wsadzę rurę i zalepię pianką lub wełenki panu napcham. Robocizna jaką mi przedstawiono za takie "podłączenie" + zrobienie obudowy (bez materiałów) to 3000 złotych. Moim zdaniem sporo jak za takie podejście bez wiedzy i analizy z czego do cholery mam dach

Edytowane przez theme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz powtórzę. Samo obejrzenie zdjęć i linków, oraz zastosowanie najlepszych i najlepiej atestowanych rozwiązań nic nie da. Sytuację należy ocenić indywidualnie!!! Każda grubość stropu , ściany, rodzaj komina i urządzenia grzewczego, wymagają innej "diagnozy" i innej "terapii".

 

Fakt, że ktoś użytkuje jakieś rozwiązanie bezawaryjnie, 10 czy 20 lat, nie musi oznaczać, że to było dobrze zrobione. Może dojść do pożaru w 11 czy 21 lat po montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - zatem pytanie o orientacyjny koszt wizyty kogoś kto się na tym zna i zobaczy co i jak, a do tego najlepiej skompletuje zestaw i go zamontuje.

Oczywiście udzielając na to gwarancji, że nie będzie to powód spalenia domu przy prawidłowej eksploatacji i serwisowaniu całego komina z kominem.

 

Możecie podrzucić info na PW jeśli nie chcecie tu pisać o kwotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Theme ... jak Piotr napisał - kazdy taki projekt i kosztorys komina musi być wykonywany indywidualnie, pod konkretną realizację.

Twój kosztorys byłby bardziej zbliżony do realnego, gdybyś napisał: Zibi 2500 zł + kompletny zestaw kominowy ... 6-7 tys. zł (strzelam w tej chwili).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - zatem pytanie o orientacyjny koszt wizyty kogoś kto się na tym zna i zobaczy co i jak, a do tego najlepiej skompletuje zestaw i go zamontuje.

Oczywiście udzielając na to gwarancji, że nie będzie to powód spalenia domu przy prawidłowej eksploatacji i serwisowaniu całego komina z kominem.

 

Możecie podrzucić info na PW jeśli nie chcecie tu pisać o kwotach.

Czasem trzeba użyć drogiego systemy, czasem wystarczy śmieszny "myk" (tez może być systemowy). Odległość może być większym kosztem, niż zastosowane rozwiązanie. Gdzie jest budowa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby nieco zmniejszyc koszty mozesz tez zastosowac komin systemowy np. na zewnatrz, lub murowany z wkladka .

 

Film z grudnia 2015 więc przez 2 miesiące mogło się już coś zadziać lub chociaż zacząć tlić ;).

Wcześniej miał jakąś kozę za 200zł z marketu połączoną w taki sposób, że nigdy bym się nie spodziewał, że ktoś może w taki sposób to zrobić. Szkoda słów.

 

P.S. poza reklamą i głupotami jakie tam mówią - jest sens przechodzenia dwuścienną przez dach (jak wyżej zakładam że jest w 100% z drewna i materiałów palnych)? Myślę o zaizolowaniu pianką z EI120 lub dać dwie dwuścienne (jedna w drugiej a pomiędzy piana) i do wykończenia pomiędzy zewnętrzną dwuścienną a dachem znowu piana z EI120.

 

 

P.S. #2 - czy rozsądniej zlecić pracę komuś kto się na tym zna? Jakie do są orientacyjnie koszty za fachowca a nie "fachofffca".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murowany na zewnątrz to pozwolenie = odpada

Murowany wewnątrz to mocniejszy fundament a tam takiego nie ma = odpada

Systemowy na zewnątrz jest ostatnią ostatecznością ze względu na oszpecenie bryły budynku z zewnątrz. Biorę to pod uwagę ale jak mam wydać +1000zł i mieć coś ładniejszego na lat kilka w przód to wolę dopłacać.

 

Piotrze - info o domu daję tylko na PW (cenię sobie prywatność).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murowany na zewnątrz to pozwolenie = odpada

Murowany wewnątrz to mocniejszy fundament a tam takiego nie ma = odpada

Systemowy na zewnątrz jest ostatnią ostatecznością ze względu na oszpecenie bryły budynku z zewnątrz. Biorę to pod uwagę ale jak mam wydać +1000zł i mieć coś ładniejszego na lat kilka w przód to wolę dopłacać.

 

Piotrze - info o domu daję tylko na PW (cenię sobie prywatność).

Więc podaj odległość, unikniesz napadu...;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...