pestka56 25.04.2016 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Pestko G69 chyba zaizolował ścianę a następnie postawił pełną obudowę z cegły, czyli i tylną ścianę. W tym układzie chyba wełna się sprawdzi ale myślę że tańsza i lepsza była by wentylowana pustka powietrzna;-) Hm..., jakoś nie zauważyłam tego na zdjęciach i pewnie coś mi umknęło w opisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 25.04.2016 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Przepalenie wełny,a następnie smród przejdzie do wnętrza kominka przez pomurowaną cegłę. Nie doczytałem. Smrodu nie będzie.... Solidna robota! W tym wypadku wełna (lub pustka) doskonała! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 25.04.2016 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 A nie lepiej było kupić koc gaśniczy, naciąć pasków i owinąć rurę przed zalaniem. Z pewnością byłoby lepiej. Ale jak rura rozsadzi co nieco konstrukcję, też będzie działać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzczepannMG 03.07.2016 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Witam szanowne grono. Jako że sam wykonuję obudowę kominka podłączam się do wątku. Obudowę robię z płyt varmsen. Kominek będzie z małym DGP grawitacyjnym do sąsiednich pomieszczeń. I w związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy DGP wliczamy do powierzchni kratek wylotowych? Kratek na razie nie ma, ale będą wycięte na etapie oklejania płytkami z cegły. I czy rury do DGP mogę od strony poddasza uszczelnić czarnym silikonem wysokotemperaturowym? Może jakieś ogólne sugestie na temat mojej obudowy...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.07.2016 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 czy DGP wliczamy do powierzchni kratek wylotowych? Nie czy rury do DGP mogę od strony poddasza uszczelnić czarnym silikonem wysokotemperaturowym? Nie ma czegoś takiego (jak chcesz się przekonać, przeczytaj etykietę na tym, co masz na myśli, i znajdź słowo "silikon"). Silikonu stricte możesz użyć - najczęściej ten do uszczelnień wysokotemperaturowych (do ca 300 st.) jest czerwony. Co to znaczy "od strony poddasza", może być dla jednak dla czytającego niejasne. Może jakieś ogólne sugestie na temat mojej obudowy...? Nie mogę powiększyć zdjęć. Zachęcam kolegów do ew. uwag. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 04.07.2016 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzczepannMG 04.07.2016 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Z tym silikonem to faktycznie się nie podpisałem. Chodzi mi o "spoina ogniotrwała piece kominki paleniska 1500st" Od strony poddasza, czyli strop drewniany, płyta karton-gips, wełna mineralna. A uszczelnienie chciałbym dać pomiędzy rurą a płytą karton-gips. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.07.2016 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Z tym silikonem to faktycznie się nie podpisałem. Chodzi mi o "spoina ogniotrwała piece kominki paleniska 1500st" Od strony poddasza, czyli strop drewniany, płyta karton-gips, wełna mineralna. A uszczelnienie chciałbym dać pomiędzy rurą a płytą karton-gips. Pestka, dzięki za pomoc - mi te zdjęcia otwierały się w tle wątku. Generalnie ładnie zrobione. Ta górna komora też musi być wentylowana - jak największa powierzchnia kratek - najlepiej tak duża, żeby komora znikła (żart -chodzi o to, że przy stropie drewnianym zabudowa powinna się właściwie kończyć po stropem - przynajmniej około 20 cm - przewentyluj to możliwie mocno). Silikonu, jak pisałem, możesz użyć, ale przy przejściach przez rzeczy typu drewno, karton-gips - przede wszystkim jak najwięcej izolacji i możliwie dużo cyrkulacji powietrza. Na zewnątrz otulin z wełny koniecznie folia aluminiowa. Pamiętaj, że papier na płytach i drewno potrafią zacząć się tlić już w niewiele ponad 200 st. To wejście rur DGP w płytę izolacyjną musi być bardzo dokładnie uszczelnione (np. właśnie silikonem). Ten poziomy stalowy profil podtrzymujący sklepienie obudowy powinien mieć możliwość rozszerzania(wydłużenia) - ma być luźny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 05.07.2016 04:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Z tym silikonem to faktycznie się nie podpisałem. Chodzi mi o "spoina ogniotrwała piece kominki paleniska 1500st" Od strony poddasza, czyli strop drewniany, płyta karton-gips, wełna mineralna. A uszczelnienie chciałbym dać pomiędzy rurą a płytą karton-gips. Masz jakieś foty przejścia rurami przez strop drewniany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 05.07.2016 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Chodzi mi o "spoina ogniotrwała piece kominki paleniska 1500st" Od strony poddasza, czyli strop drewniany, płyta karton-gips, wełna mineralna. A uszczelnienie chciałbym dać pomiędzy rurą a płytą karton-gips. Na te rurki stalowe przechodzące przez strop drewniany z DGP, proponuje nałożyć w miejscu przejścia 2 rury ceramiczne kominowe . http://www.zbudujzapytanie.pl/filestorage/33395/55b8c27ae050a.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzczepannMG 05.07.2016 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Zdjęcia od strony poddasza. Co do zdjęcia z tym "deklem" i sznurem to mam takiego pomysła:cool: żeby uszczelnić szczelinę miedzy rurą a półką komory. Robić czy przerost formy nad treścią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 06.07.2016 06:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 (edytowane) Zdjęcia od strony poddasza. Co do zdjęcia z tym "deklem" i sznurem to mam takiego pomysła:cool: żeby uszczelnić szczelinę miedzy rurą a półką komory. Robić czy przerost formy nad treścią. [ATTACH=CONFIG]360049[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]360050[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]360051[/ATTACH] Robisz to ładnie i dokładnie - to dobrze, że dbasz o szczegóły. Dobrze widzę, że to przejście przez strop to rura w rurze, czy to tylko jakieś kołnierze? Pomysł animussa moim zdaniem dobry, ale może być problem z ciężarem tych ceramicznych rur. Równie funkcjonalne (jako przepusty przez strop) byłyby właśnie rury stalowe o większej średnicy - takiej, żeby w przestrzeń pomiędzy nimi można było jeszcze upchnąć izolację (wełnę lub jakieś lekkie kruszywo - perlit, wermikulit, włókninę granulowaną, keramzyt itp. Zewnętrzną rurę uszczelniasz w stropie, wewnętrzną w obudowie kominka (poziomej płycie). Uszczelnienie sznurem zda egzamin, ale dobrze właśnie wspomóc się tu silikonem. Jeszcze jedno - folię nad kominkiem, szczególnie wokół rur, zastąp folią aluminiową, a papier płyt nasącz szkłem wodnym. ... i drewniane belki też. Edytowane 6 Lipca 2016 przez Wojtek_796 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 06.07.2016 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 Można pakować coś w przestrzeń między rurami, lub nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzczepannMG 06.07.2016 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 Między rurą a kołnierzem dam sznur izolacyjny. A między płytę GK a kołnierz dam masę uszczelniającą do kominków.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maniekManiek 03.08.2016 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2016 Witam wszystkich i proszę o konsultację Kupiłem sobie wkład Morso S81, bo ładny i mały (tylko 4 kW, a mieszkanie nie jest ogromne) Zamierzam samodzielnie wykonać obudowę z varmsena albo płyt wermikulitowych, prosty prostopadłościan, 1m szeroki, 48cm głębokości, na wysokość pokoju- 2,7m, kominek będzie dostawiony do istniejącego komina z pustaków z wkładem ceramicznym, strop nad kominkiem jest betonowy. W instrukcji podają odległość od istniejącej ściany - 22,5 cm, gorzej jest z odległością po drugiej stronie - obrazek w instrukcji pokazuje że wystarczy 2,5 cm, ale studiujac ten wątek wydaje się że to mało... Może ktoś doradzić? Drugie pytanie - instrukcja mówi o ustawieniu 15 cm od podłogi - mam niecny plan żeby do tego celu użyć cegłówek zwykłych albo klinkieru (nie znalazłem nigdzie stojaka pasującego do tego kominka, a kominek nie jest ciężki - waży 68 kilogramów) - czy takie cegłówki trzeba do podłogi betonowej przykleić? trzecie pytanie to komin - wejscie w ścianie ma 18 cm, z kominka wychodzi 10, gdzie powinno być przejście z jednej szerokości na drugą? na kominku rozszerzam i do góry guba rurą, czy z kominka wychodzę fi10, i dopiero przed wejściem do komina daję gruba rurę? Z góry dziękuję za odpowiedź i proszę o wyrozumiałość jeżeli pytania są banalne :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 03.08.2016 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2016 Wylot dymu 10?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maniekManiek 03.08.2016 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2016 Wylot dymu 10?! ups, czytanie ze zrozumieniem 15cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maniekManiek 14.08.2016 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Wylot dymu 10?! ok, czytałem trzy instrukcje, duńską, angielską i polską teraz mam kominek w domu, i pomierzyłem - jest 11,5 cm. Polska instrukcja pisze o rurze kominowej 15 cm, w Anglii wystarczy 12,5 więc plan mam następujący: na wyjście z kominka przykleić sznur, na to kolano 45 stopni, fi 120, potem redukcja odwrotna 120 na 150, rura 150, kolano 90 stopni i do komina poprzez przyłącze do kominów ceramicznych. Taki mam plan, we wtorek przyjdzie kuminiorz, to się jeszcze wypowie czy to dobre i legalne. Ewentualnie może na forum się ktoś pochyli nad tematem... Na razie uwolniłem wejście do komina z gipsu i styropianu i kiedy przyjdą płyty obrobię to varmsenem trwaja prace koncepcyjne nad podstawą z cegieł: Ale nie jestem przekonany do tych cegieł, i zastanawiam się czy nie kupić stojaka z kratek i go trochę przyciąć pod mój kominek. I jeszcze jeden temat - we wszystkich kominkach które widziałem kratki wlotowe są poziome. Ma to jakieś znaczenie? Mam pomysł aby wlot powietrza zrobić po lewej stronie kominka (będzie stał tak jak na zdjęciach - 40 cm od ściany) w formie trzech pionowych szczelin wysokich na 40 i szerokich na 3 cm. W sumie powierzchnia będzie taka jak wymagana w instrukcji (350 cm) ale czy to ma sens? Mam nadzieję że mimo długiego weekendu ktoś tu zajrzy i podpowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 14.08.2016 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Poziome lepiej wentylują, ale w pionie tez działa...Cegły sklej klejem do płytek i będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maniekManiek 14.08.2016 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Piotrze,A jeszcze gdybym mógł prosić o opinię w sprawie ekwilibrystyki rurowo-kominowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.