zerocool 03.08.2011 05:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Cegły na zdjęciu ,zostały przygotowane w warsztacie .Podcięte , zalane masą odporną na temperaturę , zbrojone cienkim drutem. Po wyschnięciu przewiezione na miejsce montażu, w postaci dwóch elementów (dół + góra) , z fugą zrobiona też w warsztacie. http://www.kominki-batura.pl/rustykalny8.html Dzięki, czyli technicznie nie ma przeszkód aby takie połączenie zrobić, wystarczy użyć odpowiedniego kleju i uzbroić. Jeśli chodzi o ciężar to wydaje mi się, że moja połączenie zawiera jeszcze mniej elementów i jest lżejsze, więc chyba nie powinno stanowić zagrożenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwbrzezinski 03.08.2011 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Zerocool, projekt widziałem, ale dla mnie to to bardziej wizualizacja. Ja swój miałem zrobiony w dużo większej szczegółowości, ale to już kwestia jak kto lubi. Poniżej fotki po zaciągnięciu klejem, osadzaniu narożników i wstępnym gipsowaniu. Mam nadzieje, że się nie gniewasz, że dołączyłem do Twojego wątku?? ;O) A teraz pytanie do fachmanów - czy macie kilka wskazówek dla lajkonika odnośnie kamienia? Na co zwrócić uwagę, jakiego kleju używać itd. Czy może, ze względu na możliwe kompllikacje, dać sobie spokój i wezwać kamieniarza niech się męczy (opcja ostaeczna, na którą z trudem pozwala mi mój ambitny plan wykonania kominka samemu ;O)) Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
respi 03.08.2011 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Witam.Mam pytanko.Na jaki klej przyklejaliście płyty do ściany za kominkiem?i czy płyty na szczytach są łączone na specjalny klej oraz czy płyty są gruntowane (i czym)?Dzięki z góry za podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zerocool 03.08.2011 07:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Zerocool, projekt widziałem, ale dla mnie to to bardziej wizualizacja. Ja swój miałem zrobiony w dużo większej szczegółowości, ale to już kwestia jak kto lubi. Poniżej fotki po zaciągnięciu klejem, osadzaniu narożników i wstępnym gipsowaniu. Mam nadzieje, że się nie gniewasz, że dołączyłem do Twojego wątku?? ;O) Nie ma się na co gniewać, w końcu to wątek o własnej zabudowie kominka Mój projekt nie jest aż tak szczegółowy, ponieważ zakładam, że coś może się zmienić (jeśli będzie oczywiście taka potrzeba i logiczne uzasadnienie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwbrzezinski 03.08.2011 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Witam.Mam pytanko.Na jaki klej przyklejaliście płyty do ściany za kominkiem?i czy płyty na szczytach są łączone na specjalny klej oraz czy płyty są gruntowane (i czym)? Dzięki z góry za podpowiedź. Respi, ja stosowałem klej do klejenia glazury, miałem pod ręką superelastyczny ceresit (nie pamiętam symbolu), drogi trochę, ale wyznaję zasadę, że na materiałach nie należy oszczędzać - dobre są po prostu dobre ;O)). Do płyt jest specjalny grunt - możesz sprawdzić na stronie producenta (koszt 22 w castoramie). Do łączenia stosowałem klej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwbrzezinski 03.08.2011 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 (edytowane) Nikt tak dobrze nie spieprzy Ci kominka ,jak kamieniarz Klej na elastyczny Atlas lub cóś w tym stylu ... Eniu, dzięki za info. Myślałem, że do kamienia są jakieś specjalne mazidełka ;o) A czy ktoś kiedyś stosował kleje MS POLIMEROWE, takie jak np ten: http://www.denbraven.pl/produkt.php?idg=4&idm=1&zastosowania= Kiedyś się tym trochę bawiłem i po sklejeniu dwóch kawałków płytek gresowych nie byłem w stanie ich rozerwać. Zgodnie ze specyfikacją wytrzymuje do 90 C. Albo może taki? http://www.soudal.pl/images/stories/soudal/products/masy_uszcz_klej/tds_silirub_ma.pdf wytrzymuje do 180 C Edytowane 3 Sierpnia 2011 przez jwbrzezinski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 03.08.2011 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Forest takie pytanie laika odnośnie murowania cegłą szamotową. Cegłę należy pomoczyć w wodzie? Jeszcze się za swój kominek nie wziąłem na razie obmyślam strategię , czytam forum i się uczę (podobno nigdy nie jest za późno). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zerocool 03.08.2011 14:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Forest takie pytanie laika odnośnie murowania cegłą szamotową. Cegłę należy pomoczyć w wodzie? Jeszcze się za swój kominek nie wziąłem na razie obmyślam strategię , czytam forum i się uczę (podobno nigdy nie jest za późno). Ta cegła jest strasznie chłonna, bez wcześniejszego namoczenia wchłonie zbyt szybko wodę z zaprawy. A więc nie zwiąże odpowiednio cegieł i popęka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 03.08.2011 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 długo moczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 03.08.2011 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Zależy o jakiej zaprawie rozmawiamy, od tego trzeba zacząc.Zaprawa szamotowa zwykła wiąże ceramicznie w temperaturze min 900 stopni.A te w sprzedaży ogólnej są do d..... i nawet nie nadają się do "uszlachetnienia" Zresztą było to na forum poruszane mnóstwo razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 03.08.2011 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Forest takie pytanie laika odnośnie murowania cegłą szamotową. Cegłę należy pomoczyć w wodzie? Jeszcze się za swój kominek nie wziąłem na razie obmyślam strategię , czytam forum i się uczę (podobno nigdy nie jest za późno). Stare zduństwo - moczyć . Nowoczesne - nie daj Boże ! Nowoczesne - to kleje systemowe : Ortner, Brulla, Ganz ,Bohuszklajster , itp , ale też , uwaga, klej do płytek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 03.08.2011 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 bohusz, wiele produktów oferowanych w sprzedaży ogólnej jest wykorzystywanych podczas budowy domów a one jakoś się nie walą, więc skoro ja zastosuję taką zaprawę to może mój kominek nie będzie tak całkiem do d... jak zachowam pewne zasady wydaje mi się że prościej by było napisać np. 3 godziny, ale nie widzę problemu mogę sobie poszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 03.08.2011 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 bohusz, wiele produktów oferowanych w sprzedaży ogólnej jest wykorzystywanych podczas budowy domów a one jakoś się nie walą, więc skoro ja zastosuję taką zaprawę to może mój kominek nie będzie tak całkiem do d... jak zachowam pewne zasady wydaje mi się że prościej by było napisać np. 3 godziny, ale nie widzę problemu mogę sobie poszukać Wojski , nic nie mocz. Jeśli to obudowa , zastosuj najgorszy klej do płytek, a będzie 10 razy lepszy niż zaprawa szamotowa, do której masz dostęp. Jak zaczną różni nawiedzeni za chwilę pyskować , nie przejmuj się . Handlują drogimi klejami do ceramiki , więc im to nie w nos ,że nic nie zarobią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 03.08.2011 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 pisałem w innym wątku jak chcę postawić kominek. generalnie szamotem będzie obudowany kominek (odległość szamotu od wkładu około 10 cm) w teori ma służyć do magazynowania ciepła, potem przerwa izolacja i bloczki ytongowe tynki więc niespecjalnie mogę zwykły klej. Ponieważ obserwuję ten wątek i kilka innych chciałbym popełnić maximum mało błędów podczas stawiania swojego wynalazku . Rozumiem że niektórzy żyją z budowy kominków czy sprzedaży zapraw tudzież innych akcesoriów i jak to słusznie zauważyłeś nie wsmak im że nic nie zarobią, ale wydaje mi się że skoro nie ma się nic do powiedzenia nie powinno się zabierać głosu. No to teraz mi się pewnie dostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 03.08.2011 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Piotrze jednak bym chciał po staremu , pomoczyć cegłę a przy okazji gardło tylko pytanie jak długo cegłę, wtedy będę wiedział ile mam czasu na moczenie siebie:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 03.08.2011 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Bez cyrków i prywatnych wycieczek... Wypraszam sobie bardzo. Albo zacznę również pyskować Przygadywał handlarz, handlarzowi..... U Batury dopiero handel odchodzi.... Czy cena 37 zł za 25 kg zaprawy szamotowej o wiązaniu hydraulicznym, to sporo? Zaznaczam o wiązaniu hydraulicznym. Albo 45 za tą zaprawę, ale w kolorze białym.............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mki1719508566 03.08.2011 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Wojski , nic nie mocz. Jeśli to obudowa , zastosuj najgorszy klej do płytek, a będzie 10 razy lepszy niż zaprawa szamotowa, do której masz dostęp. Jak zaczną różni nawiedzeni za chwilę pyskować , nie przejmuj się . Handlują drogimi klejami do ceramiki , więc im to nie w nos ,że nic nie zarobią Jeśli taka wiedzę fachową przekazujesz na swojej "szkole dobrego kominkarstwa" to szkoda kasy na te wykłady . Od kiedy to do budowania z szamotu stosuje się klej do glazury ? Zastosuj najgorszy klej do płytek ? Czemu ma służyć taka "porada" ? Rozpisujesz się o super wytrzymałych materiałach i najlepszych z możliwych konstrukcjach palenisk a tu promujesz BARDZO ZŁE rozwiązania. Czy masz zamiar zaszkodzić ludziom pytającym na FM o fachowe porady ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 03.08.2011 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Panowie, postawię sprawę jasno od żadnego i tak nic nie kupię więc nie przekomarzajcie się który ma lepsze, tańsze czy też nowocześniejsze produkty. potrzebuję prostej odpowiedzi ile czasu muszę moczyć by g... zaprawa szamotowa związała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 03.08.2011 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 (edytowane) potrzebuję prostej odpowiedzi ile czasu muszę moczyć by g... zaprawa szamotowa związała CHODŹBYŚ MOCZYŁ CAŁY DZIEŃ i noc to g... zaprawa szmotowa nie zwiąże. Przecież pisałem wyżej w jakiej temperaturze ona wiąże... i na jakiej zasadzie... Po co by powstawały stosowne kleje i "uszlachetnione" zaprawy szamotowe, jakby do tych celów nadawała się zwykła zaprawa szamotowa? Edytowane 3 Sierpnia 2011 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zerocool 03.08.2011 21:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 CHODŹBYŚ MOCZYŁ CAŁY DZIEŃ i noc to g... zaprawa szmotowa nie zwiąże. Przecież pisałem wyżej w jakiej temperaturze ona wiąże... i na jakiej zasadzie... Po co by powstawały stosowne kleje i "uszlachetnione" zaprawy szamotowe, jakby do tych celów nadawała się zwykła zaprawa szamotowa? Bohusz rozumiem że handlujesz tymi materiałami, być może zaopatrzyłbym się w coś czym warto otynkować moją szamotową obudowę. Polecisz coś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.