Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Hej,

 

Przyznaję bez bicia, że całości nie przeczytałem, ale szukajka też nie pomogła, czy ktoś coś pisał o piance zamkniętokomórkowej jako izolacji podłogi na gruncie?

Jakie są wady? Pomińmy koszty, słyszałem o utlenianiu z czasem, ale to dotyczy tylko 'oszukanych' natrysków, a nie porządnie zrobionych. Czy taka piana nasiąka wodą, jeśli takowa od spodu się pojawi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

 

Witam wszystkich

Może trochę rozwinąć temat z tym produktem...

Czy nadawałoby się na grunt między fundamenty, co z hydroizolacją itd ?

Proszę o zainteresowanie tematem, może warto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Rzucam kij w mrowisko, a co mi tam - czyli jaka bedzie najsensowniejsza struktura ocieplenia podlogi w gruncie? Dla mnie rozsadnym rozwiazaniem byloby porzadnie zagescic piasek w wykopie, na to dac 10cm styropianu, nastepnie zrobic instalacje wod-kan, zasypac peroitem na plasko, przykryc 10cm styropianem, na to dac folie, ulozyc podlogowke i na koniec wylewka 9cm. Od srodka chcialbym dac 5cm styropiany na sciany fundamentowe aby mozliwie odciac sie od zimna z gruntu. Jako, ze sciany beda z silki 24cm, pierwsza warstwa pod bloczkami to ceramika klasy 15 zasypana perlitem.

 

Jedyny tylemat to czy moge stawiac sciany dzialowe z ciezkiej silki 12cm na wylewce?

Edytowane przez wally666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzucam kij w mrowisko, a co mi tam - czyli jaka bedzie najsensowniejsza struktura ocieplenia podlogi w gruncie? Dla mnie rozsadnym rozwiazaniem byloby porzadnie zagescic piasek w wykopie, na to dac 10cm styropianu, nastepnie zrobic instalacje wod-kan, zasypac peroitem na plasko, przykryc 10cm styropianem, na to dac folie, ulozyc podlogowke i na koniec wylewka 9cm. Od srodka chcialbym dac 5cm styropiany na sciany fundamentowe aby mozliwie odciac sie od zimna z gruntu. Jako, ze sciany beda z silki 24cm, pierwsza warstwa pod bloczkami to ceramika klasy 15 zasypana perlitem.

 

Jedyny tylemat to czy moge stawiac sciany dzialowe z ciezkiej silki 12cm na wylewce?

 

Ja do tej kanapki dodałbym folię na piasek, żeby odciąć ewentualność podciągania wilgoci. Zasyp perlitem w warstwie z rurami oczywiście jak najbardziej :).

 

Zastanawiam się jednak nad styropianem na wewnętrznej ścianie. Moim zdaniem może dojść do kondensacji wilgoci na styku beton-styropian i będzie ona mogła wędrować do murów wyżej co potencjalnie może objawić się zawilgoceniem ścian i pleśnią.. Sugerowałbym jednak izolację od zewnątrz, jeżeli to możliwe.

 

Płyta grzewcza powinna mieć nie więcej niż grubość 5-6cm (4-5cm nad rurami maks.), te 9cm będziesz chyba zbyt długo rozgrzewać (http://muratordom.pl/eksperci/pytania/grubosc-wylewki-na-ogrzewaniu-podogowym/24741/). Używa się nawet mniejszych grubości w zależności od wytrzymałości zastosowanego betonu (można użyć np. jastrychu anhydrytowego, który ma odpowiednią wytrzymałość, jest samopoziomujący i sama wylewka idzie błyskawicznie - zakładam zamówienie gotowego betonu.

 

Zasyp pierwszego rzędu ściany perlitem - ponownie dobra myśl, kto nie wie to powiem: pustak ceramiczny ma 3 osie i w każdej z nich przewodzi inaczej ciepło. Oczywiście najmniejszy opór cieplny ma w pionie a zasypanie perlitem zwiększa ten współczynnik jakieś 3x - i tyle (znam jedynie taki wynik co prawda tylko od Heluza, ale pustak jest pustak). W efekcie pierwszy rząd ściany zewnętrznej nie przewodzi tak ciepła (=mniejsze straty energii, suchy narożnik itp) jak mógłby co przekłada się na bardziej ciepłą i suchą ścianę.

Wylewka w pomieszczeniach użytkowych powinna mieć minimum 12MPa, żeby była wystarczająco nośna pod większość przyszłych ścian działowych, więc sądzę, że tym wskaźnikiem powinieneś się kierować (minimum beton B15).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Przeczytałem cały wątek od początku sięgającego wiele lat wstecz. Początkowo byłem zafascynowany perlitem, ale czytając posty z ostatnich kilku lat odniosłem wrażenie, że zainteresowanie spadło... Czyżby jednak "guru" tego tematu nie miało racji? Decyduje się obecnie ktoś na perlit?

 

 

Padło tu kilkukrotnie stwierdzenie "płyta rozwiązuje wszystkie problemy" więc przeniosłem się do czytania kolejnego wątku, jeszcze obszerniejszego od tego...

A tam znowu kolejne wersje, wątpliwości itd. M.in. różne podejście do tego czy ocieplenie dawać pod płytę (a to przecież podstawa eliminacji mostków), nad płytę, czy tu i tu.

Jestem ciekawy jaką dokładnie konfigurację warstw przy płycie sugerowała by osoba pisząca, że płyta jest dobra na wszystko.

Ze szczególnym uwzględnieniem gdzie poprowadzić instalację cwu, a także uwzględniając warstwy hydroizolazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek od początku sięgającego wiele lat wstecz. Początkowo byłem zafascynowany perlitem, ale czytając posty z ostatnich kilku lat odniosłem wrażenie, że zainteresowanie spadło... Czyżby jednak "guru" tego tematu nie miało racji? Decyduje się obecnie ktoś na perlit?

 

Odniosę się tylko do pierwszej części pytania.

Perlit ekspandowany miał swój szczyt zainteresowania aż w 2007 roku - tak mówi wujek google.

Jednak ze względu na nieproporcjonalnie duże koszty transportu w stosunku do ceny PE dystrybucja tego produktu jest hmm, dość utrudniona ponieważ po pierwsze hurtownie do nowych produktów ustawione są że tak powiem "tyłem" bo nie ma ssania od wykonawców, a po drugie nie ma ssania od wykonawców :D - więc hurtownia nie zamówi towaru, przy którym trzeba pracować :)

Jak wykonawca wróci z Niemiec, zna wtedy technologię, zalety i wady PE i szuka... szuka... i szuka.. i guzik, nie znajduje z reguły. Zmienia technologię i po temacie.

Także pomimo wielu zalet tego produktu niemal zerowa dystrybucja (mam na myśli obecność w Polsce w hurtowniach/sieciach) morduje go jeszcze w zalążku.

Jak chcesz kupić hmm, powiedzmy cokolwiek znanego, kurcze nawet nie znanego, to masz to i tamto w hurtowni, kombinujesz i masz. Ale jak nigdy nie widziałeś i nie używałeś to dupa zbita.

 

Perlit ekspandowany to w pewnych zastosowaniach niezastąpiony materiał:

  • termoizolacyjny,
  • o właściwościach akustycznych,
  • wykluczający możliwość gnieżdżenia się gryzoni,
  • ultra lekki (w swojej kategorii :)),
  • banalnie prosty w użyciu,
  • obojętny chemicznie (stwierdzono reakcję jedynie z kwasem fluorowodorowym),
  • paroprzepuszczalny
  • i pewnie jeszcze kilka innych cech by się znalazło

Edytowane przez Perlit Polska
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak ze względu na nieproporcjonalnie duże koszty transportu w stosunku do ceny PE dystrybucja tego produktu jest hmm, dość utrudniona ponieważ po pierwsze hurtownie do nowych produktów ustawione są że tak powiem "tyłem" bo nie ma ssania od wykonawców, a po drugie nie ma ssania od wykonawców

 

Kto chce szuka sposobu. Kto nie chce szuka powodu.

 

Producenci innych materiałów dają wyższe ceny niż w hurtowniach, bo taki mają układ ze składami budowlanymi (nawet, jak jedzie prosto od producenta z dostawą gratis - co w przypadku materiałów izolacyjnych jest dosyć częstą praktyką powyżej logistycznego minimum). Skoro nie macie takiego ograniczenia, to czemu sami nie sprzedajecie produktu?

Co ciekawe - klikając w link płatnoprofilowy który wygląda OK kieruje nas na stronę http//perlit-polska.pl (brakuje ":") i dostajemy komunikat "Ta witryna jest nieosiągalna".

 

Jak chcesz kupić hmm, powiedzmy cokolwiek znanego,

 

Sprawdzam sklepy internetowe, lokalne składy, Allegro... I zazwyczaj kupuję w lokalnym składzie. Bo jest niewiele drożej z dostawą. Ale nie zawsze - jak czegoś nie ma w lokalnym składzie (np. nikt w okolicy nie handlował kominami Jawar, to zamówiłem przez Internet. Jakbym zdecydował się ocieplić strop perlitem, to znalazłem tylko jedną ofertę. I wychodzi 77,5% drożej niż wełna z rolki za to samo U. Bez uwzględnienia transportu płatnego w obydwu przypadkach (tyle, że wełna z lokalnego składu, a perlit z Bełchatowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto chce szuka sposobu. Kto nie chce szuka powodu.

 

Producenci innych materiałów dają wyższe ceny niż w hurtowniach, bo taki mają układ ze składami budowlanymi (nawet, jak jedzie prosto od producenta z dostawą gratis - co w przypadku materiałów izolacyjnych jest dosyć częstą praktyką powyżej logistycznego minimum). Skoro nie macie takiego ograniczenia, to czemu sami nie sprzedajecie produktu?

Co ciekawe - klikając w link płatnoprofilowy który wygląda OK kieruje nas na stronę http//perlit-polska.pl (brakuje ":") i dostajemy komunikat "Ta witryna jest nieosiągalna".

 

Sprawdzam sklepy internetowe, lokalne składy, Allegro... I zazwyczaj kupuję w lokalnym składzie. Bo jest niewiele drożej z dostawą. Ale nie zawsze - jak czegoś nie ma w lokalnym składzie (np. nikt w okolicy nie handlował kominami Jawar, to zamówiłem przez Internet. Jakbym zdecydował się ocieplić strop perlitem, to znalazłem tylko jedną ofertę. I wychodzi 77,5% drożej niż wełna z rolki za to samo U. Bez uwzględnienia transportu płatnego w obydwu przypadkach (tyle, że wełna z lokalnego składu, a perlit z Bełchatowa).

 

Hmm, pracuję nad rozwiązaniem sposobu, a podałem powód, dla którego jest słabe zainteresowanie technologią.

 

Zgadzam się z tobą - konkurowanie z istniejącym odbiorcą jest jak cięcie gałęzi na której się siedzi więc oczywiście tak się dzieje i u nas - nawet jeśli cena jest zbliżona to po doliczeniu transportu sytuacja się zmienia :), na korzyść hurtowni. Czyli tak, my również sprzedajemy.

 

W ostatnim akapicie pominąłeś drobny szczegół - jeśli jesteś wykonawcą z długim czasem obecności na rynku to nie pchasz się w technologię, której nie znasz lub/i nie masz czasu na eksperymenty i poszukiwania - mocno uśredniam. Dla klienta detalicznego jest zupełnie odwrotnie - ma czas, żeby się przyjrzeć, poszukać, porównać i ewentualnie dokonać wyboru (kwestię problematycznej dostępności opisałem w poprzednim wpisie). Sprawa komplikuje się, kiedy szuka wykonawcy na wybraną przez siebie technologię, a która jest mało znana.

Swoja drogą JAWAR wprowadza w tym roku elementy kominowe z perlitem ekspandowanym - bez związku, przypominałem sobie.

 

I ostatnia rzecz - ja staram się nie porównywać cen, ponieważ każda technologia ma swoje zastosowanie przy rozwiązywaniu konkretnego problemu; na elewację styropian lub wełna, na strop zwykły beton lub lekki, ocieplenie poddasza wełną lub pianą, ogrzewanie pompą ciepła lub piecem węglowym itd.

 

Dziękuję za zwrócenie uwagi na nie działający link z fiszki reklamowej - trochę to dziwne, bo URL po stronie panelu admina wpisany jest poprawnie. Mam tez prośbę - jeśli chcesz mogę założyć osobny wątek do dyskusji o perlicie "Perlit ekspandowany - be czy nie be" :) i tam możemy kontynuować dywagacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Wracam do pytania o poprawnosc/kolejnosc warstw podlogi w gruncie - po przegladzie forum I dalszym dokroryzowaniu sie na podstawie roznych pism branzowych, rozwazam takie rozwiazanie no i tutaj pojawia sie pytanie - ktora warstwe licowac z poziomem 0. Dla jasnosci - za poziom zero uznaje gorny poziom scianki fundamentowej.

 

1. 25mm podloga docelowa (np.gruby panel + podklad)

2. wylewka betonowa z rurkami od wodnego ogrzewania podlogowego,

3. 10cm styropianu - przekladka miedzy wodna podlogowka a instalacjami wodnymi

4. 10cm i w tym instalacje wodne w domu,

5. folia

6. chudziak

7. 2x20cm podsypki zageszczonej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Góra ścianki fundamentowej równa z poziomem chudziaka. Na chudziaku folia sklejona z izolacją poziomą ścian n/p taśmą z butylu. To Twoje zero.

W miarę tanio kupisz grubą folię, taką do oczek wodnych w sklepie ogrodniczym.

Jeśli ściany będą z pustaka ceglanego zasyp pierwszy wiersz perlitem.

 

Pozdrawiam

Cezary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie idź tą drogą.

 

Lepiej posadzkę z rurkami OP trzymać jak najdalej (wyżej) od zimnej betonowej ściany fundamentowej.

W Twojej koncepcji będzie trudno połączyć folię na piachu z papą, izolacją poziomą ściany.

 

Chudziak nie jest drogi. Namawiam na rzetelne pilnowanie ekipy, aby wykonali idealnie poziomo zakończenie ściany fundamentowej i równiutki najlepiej zacierany chudziak. Układanie folii i styropianu jest wtedy bajecznie proste. Brak klawiszowania styropianu.

 

Rury odkurzacza centralnego też mogą być pod chudziakiem.

 

Pozdrawiam

Cezary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20cm styropianu który zlicuje się ze ścianą fundentowa. A dopiero na to podłogowa i wylewka z mocniejszego betonu zbrojona siatka 10x10cm?

 

Czyli masz bezpośredni, nieizolowany styk grzewczej wylewki ze ścianą fundamentową? Słaby pomysł. To największa zaleta materiałów konstrukcyjnych o dobrej lambdzie, że izolują to gdy chudziak jest zlicowany ze ścianą fundamentową, a na nim dopiero styro. Bo nie wszędzie, jak twierdzą miłośnicy silki i innych materiałów o słabej lambdzie, da się je zastąpić styropianem.

Do tego jak sobie tu wyobrażasz hydroizolację? Pod styropianem wywinięta na ścianę fundamentową? Też słaby pomysł biorąc pod uwagę, że tu jest spora szansa na ruchy na styku styropianu i ściany fundamentowej oraz styropianu i podsypki które przerwą ciągłość tej izolacji z czego by nie była.

 

Ściany działowe na czym byś budował? Na jastrychu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...