Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Przyznam że zdjęcia są przekonujące.:yes:

Jak pisałem wcześnie, dam izolację cieplną z PIR pod ewentualny kominek, piec i małą wylewkę dylatowaną od reszty wylewki podłogówki.

Ale dalej twierdzę że pracujący dolot powietrza do paleniska skutecznie wychłodzi ten rejon.

 

Pozdrawiam

Cezary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

  • 1 month później...

Uff, przebrnąłem przez wątek już kiedyś... teraz wracam, bo podumałem i po prostu musiałem odkopać temat.

Chciałbym tych co ten perlit hydrofobizowany mieli w łapach (pod podłogę najlepiej EP180?) zapytać czy to tak by się dało prosto wykonać analogicznie jak np. na tym filmiku:

 

Na materiale to chyba keramzyt (pod układany suchy jastrych), i chyba mało pylący jest. Ale jakby to zrobić na perlicie? Bez gipsu i utwardzania, ergo mniej roboty i kłopotów.

 

Znaczy widzę to tak:

Na chudziak kładę papę i zgrzewam z tym co wystaje spod ściany (chudziak na równo ze ścianami fundamentowymi, bo jak papę wywijać na ściany? popęka przecież, a robić wyoblenia to przerost formy nad treścią kiedy nie trzeba). Na papę wysypuję pas perlitu pod ścianą (jak keramzyt z filmu), wyrównuję łatą, uklepuję packą (na ile pozwala sypkość perlitu), itp., tak do równego poziomu pod jaki laser. Ze szczególną starannością obsypuję instalacje od cwu, wszak wiszą na styropianowych podkładkach z 5 cm nad chudziakiem. Tak z 10cm tego perlitu. Na ten perlit układam rządek płyt styropianowych EPS100, też 10cm (albo trochę mniej). I powtarzam całą operację do końca pomieszczenia.

Teraz można po tym styro spokojnie chodzić, powinno być stabilnie, bo gdzie perlit ucieknie? Jeśli nie ucieka, płyty styro nie klawiszują za bardzo (posklejane? frezowane i posklejane?), to można na to rozłożyć folię. Na folię siatkę i pospinać do niej rurki OP (albo kable, nie zdecydowałem się jeszcze na system). I finał z miksokreta.

 

Widzicie w tym duże problemy wykonawcze? Z racji właściwości perlitu i innych...

Nie pytam się o sens, żeby nie było, że to moje, za moje pieniądze i że wolno mi... bo na moje sens tego taki:

Problem jest w kondensacji pary wodnej na chudziaku. Chudziak jest punktem rosy, bo jest zimny. Zimny jest, bo leży pod GRUBYM kożuszkiem styropianu (co to znaczy grubym? dla mnie >10cm). A styropian jest w płytach, więc wilgoć ma którędy wędrować i gdzie się gromadzić w postaci kondensatu, a że styro ma ten opór dyfuzyjny to ten kondensat już raczej nigdzie nie pójdzie. Płyty można pianować ile wlezie, ale to nie stanowi żadnej bariery. Może nawet bym się nie przejmował pogorszeniem parametrów styro, ale ten wieczny kondensat nie będzie destrukcyjny na konstrukcję, tudzież jakieś żyjątka się pojawią?

Taki ten perlit na chudziaku możemy szczelnie usypać warstwą min. 10cm. W swej masie jest jednorodny, gradient temperatur też łagodniejszy, bo nie ma jednej, wyraźnie chłodniejszej powierzchni jak miedzy warstwami styro przy bardziej tradycyjnym podejściu do ocieplenia podłogi na gruncie. Jedna warstwa styropianu na perlicie ma zadanie docieplić podłogę i stabilizować kuleczki perlitu, nie powinien być jednak na tyle gruby, by odcinać przenikanie ciepła.

Tylko czy te 5cm perlitu pod rurkami cwu będzie zadowalającą izolacją od chudziaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, przebrnąłem przez wątek już kiedyś... teraz wracam, bo podumałem i po prostu musiałem odkopać temat.

Chciałbym tych co ten perlit hydrofobizowany mieli w łapach (pod podłogę najlepiej EP180?) zapytać czy to tak by się dało prosto wykonać analogicznie jak np. na tym filmiku:

https://youtu.be/_rWVg4PvgLE?t=16

 

Na materiale to chyba keramzyt (pod układany suchy jastrych), i chyba mało pylący jest. Ale jakby to zrobić na perlicie? Bez gipsu i utwardzania, ergo mniej roboty i kłopotów.

(...)

Teraz można po tym styro spokojnie chodzić, powinno być stabilnie, bo gdzie perlit ucieknie? Jeśli nie ucieka, płyty styro nie klawiszują za bardzo (posklejane? frezowane i posklejane?), to można na to rozłożyć folię. Na folię siatkę i pospinać do niej rurki OP (albo kable, nie zdecydowałem się jeszcze na system). I finał z miksokreta.

 

(...)

Problem jest w kondensacji pary wodnej na chudziaku. Chudziak jest punktem rosy, bo jest zimny. Zimny jest, bo leży pod GRUBYM kożuszkiem styropianu (co to znaczy grubym? dla mnie >10cm). A styropian jest w płytach, więc wilgoć ma którędy wędrować i gdzie się gromadzić w postaci kondensatu, a że styro ma ten opór dyfuzyjny to ten kondensat już raczej nigdzie nie pójdzie. Płyty można pianować ile wlezie, ale to nie stanowi żadnej bariery. Może nawet bym się nie przejmował pogorszeniem parametrów styro, ale ten wieczny kondensat nie będzie destrukcyjny na konstrukcję, tudzież jakieś żyjątka się pojawią?

Taki ten perlit na chudziaku możemy szczelnie usypać warstwą min. 10cm. W swej masie jest jednorodny, gradient temperatur też łagodniejszy, bo nie ma jednej, wyraźnie chłodniejszej powierzchni jak miedzy warstwami styro przy bardziej tradycyjnym podejściu do ocieplenia podłogi na gruncie. Jedna warstwa styropianu na perlicie ma zadanie docieplić podłogę i stabilizować kuleczki perlitu, nie powinien być jednak na tyle gruby, by odcinać przenikanie ciepła.

Tylko czy te 5cm perlitu pod rurkami cwu będzie zadowalającą izolacją od chudziaka?

 

Dorzucę trzy grosze od siebie.

 

Materiał na filmie to prawdopodobnie jest keramzyt. Perlit w to miejsce na pewno jest bardziej pylący (frakcja rozciąga się od ~0mm plus jest 3-krotnie lżejszy), ma jednak współczynnik przenikania ciepła ok. 2-krotnie lepszy. Perlitu ekspandowanego używa się w tym rozwiązaniu podobnie - bez spoiw (gipsu, cementu czy czegoś jeszcze).

 

Usypywanie pasów może się nie udać - perlit jest o bardziej sypki, jednak z drugiej strony dobrze się dogęszcza, jeśli jest ograniczony - jeśli masz możliwość zrobienia próby, wsyp EP180 do hmm, pojemnika i w miarę możliwości ściśnij go od góry tak, żeby nic na boki nie wyciskało. Zobaczysz, że przy odrobinie ostrożności powstanie stabilna warstwa, zaklinowana - po przechyleniu perlit ekspandowany powinien w większości pozostać w tej formie.

 

Zatem należy ułożyć całą warstwę i ją dogęścić np.

a następnie wyłożyć - chodząc po kładkach, żeby perlit się nie rozjechał - styropian - a dalej wykonywać kolejne prace. Ni epotrafię określić, jak bardzo w trakcie chodzenia po płytach styropianowych będą one klawiszować, ale i wtedy można zrobić kładki.

 

Drugiej części trochę nie rozumiem, ale ułożę po swojemu :)

 

Wystąpienie punktu rosy jest na granicy z materiałem termoizolacyjnym - nie do końca mamy tu gradient, bo jest to warstwa termoizolacji, więc potencjał dla wystąpienia punktu rosy jest - jednak warstwa perlitu wchłonie tę wilgoć i będzie ona rozłożona gradientem, więc nie mamy faktycznej warstewki wody a jedynie wilgoć. Użycie dowolnego innego materiału - lub np. perlitu hydrofobizowanego - da zbliżony efekt, chociaż hydrofobizacja uniemożliwi wsiąknięcie wilgoci do ziarna.

Zastosowanie kruszywa perlitowego - było nie było skalnego, jałowego - na pewno zdecydowanie utrudni rozwój biologiczny. Popatrz przez analogię na piasek - jest podobnie (pomijając aspekt termoizolacji).

 

5cm perlitu mniej więcej jest odpowiednikiem 5cm styropianu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5cm perlitu mniej więcej jest odpowiednikiem 5cm styropianu.

 

... I tyle w temacie - zabawy co nie miara, a pożytek znikomy. Za to kłopotów wykonawczych wiele (proponuję spróbować ścisnąć perlit na powierzchni np 5x5 m tak, jak w słoiku, a potem jeszcze po tym chodzić... Nawet u Was na stronie nie ma mowy o wysypywaniu perlitu pod wylewkę, a jest tylko o lekkich wylewkach z domieszką perlitu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usypywanie pasów może się nie udać - perlit jest o bardziej sypki, jednak z drugiej strony dobrze się dogęszcza, jeśli jest ograniczony - jeśli masz możliwość zrobienia próby, wsyp EP180 do hmm, pojemnika i w miarę możliwości ściśnij go od góry tak, żeby nic na boki nie wyciskało. Zobaczysz, że przy odrobinie ostrożności powstanie stabilna warstwa, zaklinowana - po przechyleniu perlit ekspandowany powinien w większości pozostać w tej formie.

 

Zatem należy ułożyć całą warstwę i ją dogęścić np.

a następnie wyłożyć - chodząc po kładkach, żeby perlit się nie rozjechał - styropian - a dalej wykonywać kolejne prace. Ni epotrafię określić, jak bardzo w trakcie chodzenia po płytach styropianowych będą one klawiszować, ale i wtedy można zrobić kładki.

Tak też myślałem, że żeby dobrze uklepać/zagęścić perlit i tak trzeba byłoby wysypać całość danego pomieszczenia. Chyba żeby dzielić pomieszczenie tymczasowo mocowanymi deskami (przy okazji jako prowadnice), chociaż to dodatkowa robota i komplikacja raczej. Na powyższym filmie wygląda obiecująco i pewnie tak bym robił, choć dużo cieńszą warstwę jednak, taką jak na tym filmie gdzie też coś sypkiego układają pod podłogę

- tam płyty na frez kleją ze sobą, gdybym płyty styropianu podobnie pianował ze sobą raczej nie powinny klawiszować. Bardziej boję się jak taka konstrukcja zachowa się, gdy zacznie na tym szaleć to całe ustrojstwo miksokreta. Realizacje to jednak głównie można zobaczyć pod lekkie jastrychy a nie wylewki. A pokazują zastosowania tego typu sypkie materiały (perlit, keramzyt, jakiś granulat drzewny, etc.) chyba tylko Niemcy i Czesi :)

Nie pozostaje nic jak poeksperymentować, jak już ruszę budowę i będę miał gdzie testować, to podejmę decyzję.

Drugiej części trochę nie rozumiem, ale ułożę po swojemu :)

Napisałem tyle co zrozumiałem z lektury całego tego tematu (104 podstrony), szczególnie wypowiedzi Adama_mk. Styropian ma w sobie więcej wilgoci a im cieplej podczas rozkładania na chudziaku tym wilgoci trochę więcej, jak styropian znajdzie się pod posadzką to ta wilgoć ze styro migruje i na zimnym chudziaku kondensuje, tym łatwiej na tej jednej konkretnej płaszczyźnie ze względu na strukturę styropianu uformowanego w równe stosunkowo gładkie płyty - perlit jest tu przeciwieństwem.

 

 

... I tyle w temacie - zabawy co nie miara, a pożytek znikomy. Za to kłopotów wykonawczych wiele

Docinanie styropianu i robienie rowków pod instalacje to dopiero zabawa i kłopot wykonawczy. Oczywiście zastosowanie perlitu też niesie jakieś komplikacje, ale też ma swoje przewagi nad styropianem. Tak czy inaczej zakupię kiedyś pare worków perlitu i poeksperymentuję. Jak stwierdzę, że nie warto zachodu to i tak się nie zmarnuje tylko wykorzystam go o tak: https://www.youtube.com/watch?v=MtO_5F63R40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... I tyle w temacie - zabawy co nie miara, a pożytek znikomy. Za to kłopotów wykonawczych wiele (proponuję spróbować ścisnąć perlit na powierzchni np 5x5 m tak, jak w słoiku, a potem jeszcze po tym chodzić... Nawet u Was na stronie nie ma mowy o wysypywaniu perlitu pod wylewkę, a jest tylko o lekkich wylewkach z domieszką perlitu...

 

Sprawa wygląda tak, że - biję się w pierś - faktycznie nie ma tej techniki dobrze opisanej, są rysunki, ale jest tego niewiele. Jesteśmy kiepscy w marketingu - ale poprawimy się z pewnością w tym temacie.

 

Nie ma tu żadnej zabawy - weź występujący w filmie keramzyt lub podsypkę pod suchy jastrych z systemu - to ta sama technika, ja zaznaczyłem jedynie korzyści wynikające z zastosowania perlitu ekspandowanego zamiast keramzytu a z tego co wiem, oryginalna podsypka pod suchy jastrych jest dość kosztowna w porównaniu do EP. To, że trzeba chodzić w specyficzny sposób to kolejny element technologii, która w całości jest skuteczna - czy powiedziałbyś, że np. tradycyjna, półsucha (podawana z miksokreta) wylewka betonowa jest do bani bo się nie rozlewa i sama nie poziomuje?

 

Jaki jest pożytek?

  • ekstremalnie niski ciężar,
  • "płynna" termoizolacja (wypełniająca wszystkie zakamarki pod rurami, kablami itd.) i niska cena w porównaniu do innych technologii,
  • dźwiękochłonność perlitu, zmniejszająca poziom dźwięków uderzeniowych,
  • trwałość mechaniczna.

Edytowane przez Perlit Polska
dodanie jednego zdania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem, że żeby dobrze uklepać/zagęścić perlit i tak trzeba byłoby wysypać całość danego pomieszczenia. Chyba żeby dzielić pomieszczenie tymczasowo mocowanymi deskami (przy okazji jako prowadnice), chociaż to dodatkowa robota i komplikacja raczej. Na powyższym filmie wygląda obiecująco i pewnie tak bym robił, choć dużo cieńszą warstwę jednak, taką jak na tym filmie gdzie też coś sypkiego układają pod podłogę https://youtu.be/EfWXB-0wbK4?t=164 - tam płyty na frez kleją ze sobą, gdybym płyty styropianu podobnie pianował ze sobą raczej nie powinny klawiszować. Bardziej boję się jak taka konstrukcja zachowa się, gdy zacznie na tym szaleć to całe ustrojstwo miksokreta. Realizacje to jednak głównie można zobaczyć pod lekkie jastrychy a nie wylewki. A pokazują zastosowania tego typu sypkie materiały (perlit, keramzyt, jakiś granulat drzewny, etc.) chyba tylko Niemcy i Czesi :)

 

Ten film jest idealny - dokładnie pokazuje technikę wykładania suchego jastrychu, w tym przypadku na drewnianym stropie:

 

  1. Lekki perlit siłą rzeczy pyli - zabezpieczenie maskami
  2. Podkład papierowy - paroprzepuszczalność, odcięcie pylenia do przerw w deskach
  3. Usypanie wałków pod prowadnice poziomu
  4. Wyłożenie wypoziomowanych prowadnic - z tego co masz pod ręką, profil do ścianek gipsowych jest ok
  5. Wyprowadzenie poziomu, używając tego co masz pod ręką, w tym przypadku kawałek płyty OSB
  6. Wyłożenie suchego jastrychu wg właściwej techniki

 

Świetne, nie widziałem tego jeszcze, dzięki :)

 

Pomimo tego, że perlit ekspandowany ma najróżniejsze zastosowanie, to nie w każdym przypadku jest to najlepsze rozwiązanie.

Dodatkowo, gdyby budowlanka była prosta nie powstało by to forum, a ta dyskusja i dziesiątki tysięcy innych udowadnia że - jak mówi mój brat - to nie są łatwe sprawy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months później...
  • 3 months później...

Powoli przymierzam się układania styropianu pod ogrzewanie podłogowe.

Dom postawiony na płycie fundamentowej. Pod płytą 10cm xps. Na płytę planowane 10cm eps

Niestety płyta nie jest zbyt równa. Różnice w poziomie ok 1-2cm, ale jest także miejsce gdzie różnica sięga 5cm.

 

W związku z powyższym mam kilka pytań.

1. Czy perlit będzie dobrym materiałem do wstępnego wyrównania powierzchni płyty, jako warstwa pod styropian?

2. Czy na płytę fundamentową (pod ocieplenie) dać folię?

3. Czy styropian lepiej układać w dwóch warstwach 2x5cm, czy jedna 10cm. Czy układanie w dwóch warstwach na mijankę ma jakieś konkretne tutaj zalety, oprócz łatwiejszego prowadzenia instalacji w ociepleniu (których akurat nie mam zbyt wiele)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1 Perlit wyrównuje bardzo dobrze, tylko jakieś 10% traci na grubości po ściśnieciu- trzeba to zrobić przed położeniem styropianu. Można nawet położyć papier/karton na perlit by go nie wywiać. Perlitem także zasypać instalacje przechodzące przez warstwę izolacyjną, Jak tak zrobisz, masz zrobione to dobrze i dokładnie..

Ad 3 Najlepiej układać więcej warstw mijankowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 3 Najlepiej układać więcej warstw mijankowo.

Z czego to wynika?

Styropian układany na mijankę będzie bardziej stabilny?

Czy może chodzi o to, że tak układana izolacja jest bardziej odporna na błędy wykonawcy?

A może po prostu tak się przyjęło?

 

Pod płytą fundamentową, wykonawca układał xps w jednej warstwie.

 

Nie neguje samej potrzeby takiego sposobu układania styropianu, ale chciałbym poznań konkretne argumenty za tym przemawiające.

Izolacje będę układał sam, z najwyższą możliwą starannością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie, że wyważacie dawno otwarte drzwi.

Wprawdzie przez ostanie 10 lat trochę się zmieniły relacje w budownictwie, głównie - cenowe, ale problem ocieplenia podłogi na gruncie został juz pokonany.

 

Jeżeli jest taka konieczność, to na hydroizolacji chudziaka rozłożyć potrzebne kable. One nie lubią być termoizolowane.

Wysypać na hydroizolację chudziaka połowę wysokości ocieplenia z perlitu.

Na tym rozłozyć potrzebne rurki. Woda, doloty do rozdzielaczy itp.

Dosypać resztę wysokości ocieplenia perlitowego.

Rozgarnąć jaką łatą do równości/poziomu.

Na tym ułożyć najtańsze płyty karton-gipsowe. (najtańsze a nie najcieńsze).

Potem folia budowlana, gruba.

Siatka marketowa.

Rurka PERT (elastyczna) na spinkach do siatki. To się nazywa system KANTHERM - NET.

Zalać wylewką półsuchą.

Można przed położeniem folii postukać w płyty K-G drewnianym "kafarem" aby ten perlit nieco uklepać (zagęścić się go nie da, za twardy, to przeciesz szkło)

Płyta siądzie ile musi, niewiele, wylewka i tak wszystko wyrówna.

Prosto i szybko.

No, może poza wpinaniem rurki w spinki, ale to też dla ludzi, a bardzo warto!

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks później...

Czołem bracia i siotry

Potrzebuję wyrównąć na piętrze podłogę około 70m2

Dom z lat 60 ugięcie do 15cm w pokoju 4,5 na 4,5m

Aby wyrównać i wygłuszyć strop wymyśliłem ze wysypię perlit na całym piętrze podnoszać podoge o około 7cm a na to zwykłą pyte osb 11mm

Wokół ścian dam taśme izolacyjna. Technologie widziałem tu

Nie wiem czy kleic płytę czy starczy osb na wpsut złapać i będzie się to kupy trzymać

Nie bedzie to pylić? A na osb tylko wykładzinka i lekka podłoga gootwa.

Edytowane przez Bombelos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam szanownych forumowiczów.

Przedstawię wam moją sytuację ,jak to wygląda na dzień dzisiejszy, tzn -co spieprzyłem i jak to naprawiłem !

Znaczy się ,mniemam że naprawiłem ,chyba.

Około 5 miesięcy temu przeczytałem watek ,nie wszystko oczywiście ,wybiórczo głównie wpisy Adama ,miałem już wtedy kupiony styropian na podłogę na gruncie,(EPS 200 o dobrej lambdzie),dwie warstwy po 10 cm.

Dotarło do mnie że jest to rozwiązanie nie optymalne -skąd miałem wiedzieć ,nigdzie przecież o tym nie piszą ,i stosując zasadę ratowania dupy zrobiłem tak.

Kupiłem 8 kubików keramzytu ,dojść tanio mi się udało, wyrównałem dobrze ziemię i pozbierałem kamienie.

Rozłożyłem 2 warstwy grubej geowłókniny, na to 2 warstwy foli budowlanej szczelnie łączonej taśmą i znów 2 warstwy geowłókniny.

Rozsypałem równo keramzyt w warstwie 10cm ,rozłożyłem na nim z zakładem kilku cm siatkę do zbrojenia posadzek i zalałem około 4cm warstwa betonu.

Pełni to rolę chudziaka ,z tym że chudziaka ciepłego i suchego ,po trzech miesiącach jest suchutki , w domu nie czuć juz wilgoci , i tak sobie schnie do dzisiaj.

Teraz zamierzam kupić membranę epdm i zrobić szczelną wannę , z przyczyn wiadomych papy zastosować nie mogę!

Na membranę 1 warstwę styro ,na nią wszelkie rurki cwu itp i kolejna warstwa styro.

Na styro ze dwie warstwy foli ,na to siatka do posadzek a nią wpięte spinki do podłogówki wg przepisu Adama i rura pert al pert (spinki nie takie tanie ,ponad 3 tys mnie kosztowały:(. Mniemam że dzięki temu zabiegowi pod styro nie powinno powstawać wykraplanie się kondensatu w trakcie układania ,keramzytowy chudziak izoluje termicznie od gruntu. Myślę ze dupa uratowana , koszt jednak spory ,a mogło być i dobrze i tanio ,a jest tylko dobrze ,,chyba ''.

Dylemat mam jednak , co na wylewkę? ,mętlik mam w głowie ,opinii tysiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
Odnoszę wrażenie, że wyważacie dawno otwarte drzwi.

Wprawdzie przez ostanie 10 lat trochę się zmieniły relacje w budownictwie, głównie - cenowe, ale problem ocieplenia podłogi na gruncie został juz pokonany.

 

Jeżeli jest taka konieczność, to na hydroizolacji chudziaka rozłożyć potrzebne kable. One nie lubią być termoizolowane.

Wysypać na hydroizolację chudziaka połowę wysokości ocieplenia z perlitu.

Na tym rozłozyć potrzebne rurki. Woda, doloty do rozdzielaczy itp.

Dosypać resztę wysokości ocieplenia perlitowego.

Rozgarnąć jaką łatą do równości/poziomu.

Na tym ułożyć najtańsze płyty karton-gipsowe. (najtańsze a nie najcieńsze).

Potem folia budowlana, gruba.

Siatka marketowa.

Rurka PERT (elastyczna) na spinkach do siatki. To się nazywa system KANTHERM - NET.

Zalać wylewką półsuchą.

Można przed położeniem folii postukać w płyty K-G drewnianym "kafarem" aby ten perlit nieco uklepać (zagęścić się go nie da, za twardy, to przeciesz szkło)

Płyta siądzie ile musi, niewiele, wylewka i tak wszystko wyrówna.

Prosto i szybko.

No, może poza wpinaniem rurki w spinki, ale to też dla ludzi, a bardzo warto!

 

Adam M.

 

Na początku przeczytałem kilka stron od końca, potem resztę od początku(nie lubię styropianu a chce zbudować dom...). Cały czas nie mogłem dojść po co lać duże ilości wody tam gdzie jej nie chcemy, zaprawa raczej też nie polepszy termoizolacji(to nie geniusz, sposób z płytami był mi już znany bo najpierw przeczytałem ten post). Gips z płyty pełni tutaj jakieś funkcje względem wilgoci? Jeśli chodzi o wilgoć podejrzewam, że będzie działał. Mam wątpliwość co do jego wytrzymałości. Pamiętam, że był bardzo twardy ale też wydawało się, że jednak się trochę kruszy, raczej nie o drewnianą podłogę czy buta ale o siebie. Szkło zagęszcza się świetnie, szczególnie w postaci bombek choinkowych czy szklanych butelek... Jak to wychodzi w praktyce, obniżyły się Wam te podłogi czy nie bardzo? Minęło już trochę lat. No i folia budowlana(która, zdaje się, bezwzględnie się podziurawi) jest tam tylko dla lepszej wylewki czy ma pełnić jakieś funkcje przez wiele lat? Siatka pod rurkami ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam, nic? Nikt? Kupiłem worek ep180, w palcach zamienia się w mąkę. Kiedyś kupowałem perlit do ziemi, był dużo twardszy i grubszy. Wydaje się, że położenie na tym ciężkiej betonowej płyty i dodanie jakiejkolwiek wibracji(od codziennego użytkowania) będzie skutkowało ciągłym zmniejszaniem objętości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...