pestka56 15.03.2012 00:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 kondoria napisał: Czyli jest szansa. Ale czy tak cięta kwitnie ? Kiedy Twoja sąsiadka ją tak tnie ? Wiosną, czy już po kwitnieniu ? Ona ją tnie po kwitnieniu, ale wiem to tylko dlatego, że widziałam tę tawułkę kwitnącą. Jakoś nigdy nie zdarzyło mi się zaobserwować dokładnie kiedy tnie, bo ja mam więcej możliwości oglądania jej właściwego ogrodu, a nie podjazdu do domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia_Grzes 15.03.2012 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 ELFIR Mam nadzieję ,ze oglądałaś moje biedne choinki , jak mogę im pomóc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 15.03.2012 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Nie wiem, bo nie wiem co im jest. Może być - zła gleba, przemarznięcie, obsikanie przez zwierzę, przeschnięcie jesienią i wiele innych czynników. Nawet nie wiesz co masz posadzone (a ja takich mikroskopijnych okazów nie rozpoznam na zdjęciu) - może to jakiś wrażliwy na mróz gatunek świerku a zeszłej zimy była gruba pokrywa śnieżna lub cieplej? W każdym razie mała szansa na chorobę czy szkodnika, bo one nie atakują zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rene161 15.03.2012 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Elfir mam do Ciebie pytanie , kupiłam roślinki ;TAWUŁA SZARA GREFSHEIM , DEREŃ BIAŁY SIBRICA , PORZECZKA KRWISTA , CYPRYSIK LAWSONA , ŚWIERK CONICA , RHODODENDRON , HOSTA , RÓŻA MARSZCZONA , PIGWOWIEC JAPOŃSKI WIERZBA MANDŻURSKA .Jaką ziemię kupić do tych roślin i na jakich stanowiskach je posadzić ?Moja ziemia to glina i piach .Jeszcze jedno czy da się z tych roślin coś skomponować , jakąś rabatę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 15.03.2012 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 rene161 napisał: Elfir mam do Ciebie pytanie , kupiłam roślinki ;TAWUŁA SZARA GREFSHEIM , DEREŃ BIAŁY SIBRICA , PORZECZKA KRWISTA , CYPRYSIK LAWSONA , ŚWIERK CONICA , RHODODENDRON , HOSTA , RÓŻA MARSZCZONA , PIGWOWIEC JAPOŃSKI WIERZBA MANDŻURSKA .Jaką ziemię kupić do tych roślin i na jakich stanowiskach je posadzić ?Moja ziemia to glina i piach .Jeszcze jedno czy da się z tych roślin coś skomponować , jakąś rabatę ? UF, aż się wtrącę. SORRY Rene najpierw wymyśl rabatę a potem kupuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rene161 15.03.2012 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Jak widzę tyle roślin to dostaje głupoty , a potem dopiero myślę , staram się to zmienić ,ale to jeszcze potrwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rene161 15.03.2012 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Elfirku wklejam zdjęcia od frontu domu które chciałaś .Na stronie 234 wkleiłam zdjęcia z roślinami które już tam są posadzone .Proszę o pomoc w uporządkowaniu tego wszystkiego .żeby było jak najmniej terenu do koszenia trawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 15.03.2012 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 rene161 napisał: Elfir mam do Ciebie pytanie , kupiłam roślinki Powiedz mi - dlaczego kupowałaś rośliny nie znając ich wymagań? Dlaczego kupowałaś nie zaplanowawszy sobie wcześniej rabaty? Dlaczego kupowałaś po jednej sztuce rośliny, które w zasadzie sadzi się w grupach? Ręce mi opadają! Tyle tu się o tym pisze i jak grochem o ścianę. To są popularne rośliny i bez problemu ich wymagania znajdziesz w internecie, chociażby tu: http://www.ibro.pl Czy da się skomponować? Zdaniem projektanta nie, bo mają różne wymagania glebowe, oświetleniowe, wilgotnościowe. Ale jak je sobie posadzisz razem to pewnie będą jakoś rosły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 15.03.2012 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 (edytowane) rene161 napisał: Elfirku wklejam zdjęcia od frontu domu które chciałaś .Na stronie 234 wkleiłam zdjęcia z roślinami które już tam są posadzone .Proszę o pomoc w uporządkowaniu tego wszystkiego .żeby było jak najmniej terenu do koszenia trawy. Żeby to uporządkować trzeba by najpierw wymyślić kształt rabat. Dużych, gdzie będzie miejsce na rozrastające się rośliny, a nie małe wysepki napaćkane przypadkowymi nasadzeniami. Niech te rabaty razem tworzą jakieś sensowne rozwiązanie przestrzenne, na przykład niech coś osłaniają, tworzą zakątki w ogrodzie, przejścia, by można było spacerować. Potem trzeba sobie przemyśleć jaki sie ma warunki na tak utworzonych rabatach. Kupujesz bardzo przypadkowe rośliny. Nawet nie wiesz, czy będzie im pasowała gleba na twoim ogrodzie. Robiłaś chociażby najprostsze badanie odczynu? Masz takiego różanecznika - potrzebuje on kwaśnej, przepuszczalnej ziemi i CIENIA. Masz jakieś duże drzewko, które daje cień? Sama przyznałaś, że twój różanecznik słabo wygląda a kupujesz nowego? Następnie zrób sobie spis tego co masz. Wiele roślin powinno się sadzić w grupach, bo to podkreśla ich urodę. Niektóre rośliny potrzebują neutralnego tła, by je wyeksponować. Sa rośliny tła (pęcherznica, tawuła) i sa rośliny pierwszego planu (szczepione iglaki, wymyślne odmiany liściaste). Przykładowo - hortensja Anabelle lepiej wygląda na ciemnym, zielonym tle (np. świerków, żywotników, lasu) niż w otwartej przestrzeni. Ale to roślina tła - może być sadzona w dużych kępach na obrzeżach ogrodu, a nie jako główny element kompozycji. Ale jeśli chcemy z tej hortensji zrobić rabatę na pierwszym planie, musimy dodać jej coś wyrazistego, jakiś akcent przyciągający uwagę. To może być np. duży dzban albo jakieś atrakcyjne drzewko czy jakaś roślina szczepiona. Albo coś o kontrastowym, mocnym, czerwonym kolorze, np. śliwa dziecięca. Poczytaj o wymaganiach posiadanych roślin i podziel sobie te rośliny wg wymagań glebowych i wodnych. Zobacz ile czego masz, co można przesadzić a co nie. Jesli czegoś juz przesadzić nie można, to wokół takiego egzemplarza twórz rabatę roślin o podobnych wymaganiach jak istniejąca. Tak naprawę przeprojektowanie ogrodu z istniejących przypadkowych roślin jest o wiele trudniejsze niż zaplanowanie od początku, dlatego nie jestem w stanie spojrzeć na małe zdjęcie i powiedzieć posadź to i to. Edytowane 15 Marca 2012 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 15.03.2012 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Też to przeżyłam, a potem przesadzałam i przesadzałam Zanim odezwą się fachowcy coś podpowiem: Wierzbę mandżurską posadź jako soliter. Ma bardzo ozdobne gałązki. możesz ją potem podsadzić czymś niziutkim. Spróbuj ja trochę kształtować, można przycinać, naciągać gałęzie. Moja np. jest po 4 latach zaledwie wysokości 2,5 m, ale za to dość szeroka. Dwa razy ją przesadzałam zanim znalazłam jej właściwe miejsce. Jak ją kupiłam miała główny pieniek z kilkoma gałęziami. Najniższą z nich naciągnęłam w bok i teraz ma bardzo fajny kształt - taka rozczochrana włoszka Pigwowiec japoński – najlepiej posadź kilka krzaczków razem w nasłonecznionym miejscu. Urosną na jakiś 1m wysoko, ale będą się rozkrzewiać. Posadź nie gęściej niż co jakieś 60 cm. Uprzedzam, że ciężko pielić pod nimi, bo kłują. Najlepiej zastosuj agrowłókninę. Ja tego nie zrobiłam i teraz cierpię, a one paskudnie wyglądają poprzerastane trawą. Wcześnie kwitną i u mnie w 2 ostatnich sezonach powtórzyły kwitnienie. Dereń – nie jest wymagający. Za to jego czerwone pędy pięknie wyglądają późną jesienią i zimą, jak czerwona chmura. Posadź kilka krzewów w odległości około 1m od siebie, a z nimi drzewa o białej korze np. brzozy, których jest spory wybór jeśli chodzi o wysokość, pokrój i szybkość wzrostu. To samograj kompozycyjny. Pod dereniami możesz posadzić funkie, czyli hosty - lubią cień i wilgoć. Są jeszcze inne derenie, równie wdzięczne rośliny. Lubią być mocno cięte. Wtedy szybko się rozrastają, a najpiękniej wybarwiają się młode pędy. Tawuła szara – wyrośnie na 2 metry co najmniej i tyleż szerokości. Posadź wzdłuż ogrodzenia. Lubi słońce i półcień. Daj jej dobrą ziemię. Rododendron – nie sadź w pełnym słońcu i pamiętaj, że jestkwaśnolubny. Możesz posadzić w jednej kompozycji ze świerczkiem białym – lubi kwaśną glebę, tak jak rododendron. Tyle, że rododendron (nie wiem jaki kupiłaś) wyrośnie większy i szybciej niż świerczek. Świerczek zachowa naturalny pokrój stożkowy. Rośnie wolno - u mnie w ciągu 4 lat urósł może z 10-15 cm. Jak chcesz mieć pożytek z roślin kwaśnolubnych, przygotuj im stanowisko odpowiednie i tych typowo kwaśnolubnych nie mieszaj z innymi. Będzie łatwiej o nie dbać. Szczególnie jeśli chodzi o rododendrony, bo mają płytki system korzeniowy, więc trzeba dbać by miały odpowiednio wilgotno. Woda niestety szybko wypłukuje składniki pokarmowe i to jest trudne wyhodować sobie pięknego rododendrona. Róże pomarszczone u mnie rosną na rabacie jakieś 7 m x 2m. Rabata ma już 3 lata i zamierzam pomyśleć czym by tu ją podsadzić, bo róże od dołu wyglądają trochę łyso. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 15.03.2012 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 pestka - przytnij róże to zaczną się rozkrzewiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 15.03.2012 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Dzięki, miałam taki zamiar, tylko nie wiem jak nisko mogę. TO mój lęk dotyczący wszystkich roślin, które trzeba ciąć.Kiedy sadziłam te róże wyglądały prawie jak „patyczki”. Dopiero w zeszłym roku wyglądały jak krzaczki 0,5 -0,7 m wysokości. Dlatego pomyślałam o zastosowaniu „wypełniacza” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 15.03.2012 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Elfir, a miałabyś może radę dla mojego oczaru ? To aktualne zdjęcie. Czy można mu pomóc, żeby bardziej się rozkrzewił? Ciąć, albo dokarmić? Rośnie na granicy rabaty przygotowanej dla kwaśnolubnych z tzw. lasem zasłaniającym ją od południa. Ten lasek jest bardzo młodziutki, więc ciągle sporo tu słońca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naberia 15.03.2012 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Elfir napisał: Od strony domu możesz zrobić to tak - w odległości ok 2 m od słupa posadzić trzy świerki a na ich tle kompozycję z dużych krzewów liściastych i iglastych kolorowych (żywotniki, dereń jadalny, kalina). A pomiędzy domem (a w zasadzie oknami wychodzącymi na ten słup) a słupem, w połowie odległości posadzić drzewko o szerokiej, rozłożystej koronie, np. katalpę, wierzbę babilońską "Tortuosa", jakaś wisnia ozdobna, np. "Shirofugen", jabłoń ozdobna W ten sposób tworzysz dwie przesłony: http://images35.fotosik.pl/1221/0432c4fd83f55390.jpg Dziękuję Elfir. Niestety jest ze mnie kompletny ogrodowy laik Stąd moje kolejne pytanie: Jak posadzić te 3 świerki? w rządku czy wokół słupa? Na szczęście nie mam okien od strony słupa. Chciałabym tylko, żeby od strony większej częsci ogrodu i od drogi, nie było go aż tak widać... Mam jeszcze jedno pytanie - jak mogłabym wykończyć małą nieregularną co do kształtu oraz wysokości (max 40 cm) skarpę. Teraz jest tam geowłóknina. Ohyda czarna, z której kora spada. Zastanawiam się czy jej nie zlikwidować w miejscu spadu i nie zasiać tam trawy... Może jest jeszcze jakieś inne wyjście? Jak tam zasadzę coś płożącego, to mina pewnie lata, zanim by zasłoniły tą geowłókninę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 15.03.2012 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 pestka56 napisał: Elfir, a miałabyś może radę dla mojego oczaru ? Mam radę dla ciebie - bądź cierpliwa. Ogród nie powstaje w ciągu dwóch-trzech lat (chyba, że sadzisz duże egzemplarze). Oczary słabo tolerują cięcie, bo wolno rosną (czyli wolno regenerują). A powinny rosnąc w miejscu słonecznym lub półcienistym, w glebie lekko kwaśnej lub obojętnej. Róże możesz ciachnąc nawet przy ziemi - i tak odbije. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 15.03.2012 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 naberia napisał: Niestety jest ze mnie kompletny ogrodowy laik Stąd moje kolejne pytanie: Jak posadzić te 3 świerki? w rządku czy wokół słupa? Sadziłabym w trójkąt. Świerk ma kształt stożka, toteż dwa posadzone obok siebie pośrodku dadzą szczelinę w kształcie V. Stąd potrzeba trzeciego, który lukę wypełni. naberia napisał: Mam jeszcze jedno pytanie - jak mogłabym wykończyć małą nieregularną co do kształtu oraz wysokości (max 40 cm) skarpę. Teraz jest tam geowłóknina. Ohyda czarna, z której kora spada. Zastanawiam się czy jej nie zlikwidować w miejscu spadu i nie zasiać tam trawy... Może jest jeszcze jakieś inne wyjście? Jak tam zasadzę coś płożącego, to mina pewnie lata, zanim by zasłoniły tą geowłókninę Wywal szmatę a gdzieś z boku zrób sobie rozsadnik na byliny okrywowe - siej lub dziel. W tym roku możesz posiać gęsto onętka, czarnuszkę i nagietki. Na razie nie masz tam cienia, więc możesz dac rośliny lubiące nasłonecznienie. Z tym, że masz tam najwyraźniej źle wyprofilowana skarpę - dlatego ci wszystko zjeżdża. Skarpa powinna być łagodna a nie z takim spadkiem! Możesz przejechać się samochodem z przyczepką i nazbierać kamieni na polach a potem ułożyć je w tym miejscu. Albo zrobić klasyczny murek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobiczek 15.03.2012 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Elfir napisał: Ręce mi opadają! Tyle tu się o tym pisze i jak grochem o ścianę. nie masz Ty6 teciuśko - oj nie - każdy - ami,ami, a moje, a co ja mam robić A ja - kupiłem dzisiaj dla brzoskwini Sylit (jako zamiennik miedzianu bo czas zmienić) - wapno dla drzew i trawnika, coś dla hortensji na mączniaka - i kurzy nawóz w granulacie. Wszystkiego mam zamiar używać w ciepłą sobotę Dobrze wymyśliłem? Dobra to już pora i czas ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
justa 15.03.2012 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Witam Elfir, proszę podpowiedz co zrobić. Mam na działce przy granicy z sąsiadem dwie około 10 metrowe brzozy. Zanim kupiłam działkę sąsiad je przyciął na wysokość ok 6 metrów. Teraz wyglądają nieciekawie, od miejsca cięcia odchodzą długie, łyse konary. Gałęzie boczne są równie długie i łamliwe Mam zamiar je skrócić i przyciąć również boczne gałęzie. Chciałabym je zagęścić. Teraz pytanie -Mogę? Nie pogorszę sprawy? No i kiedy najlepiej je przyciąć, bo w sieci znajduję sprzeczne informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 15.03.2012 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 bobiczek napisał: n Dobra to już pora i czas ? Wapnowanie raczej wykonuje się jesienią. Sylit działa w temp. powyżej 7 stopni Jeśli miałeś mączniaka w zeszłym roku to opryskaj wszystko wokoło tej hortensji. Jeśli zapobiegawczo, to akurat hortensja jest mało podatna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 15.03.2012 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 justa* napisał: No i kiedy najlepiej je przyciąć, bo w sieci znajduję sprzeczne informacje. Zimą, ale najlepiej jesienią. Brzozy cięte na wiosnę obficie wydzielają soki z ran co powoduje osłabienie rośliny. Zasadniczo brzóz nie powinno się ciąć wcale, bo tracą ładny pokrój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.