fredzia-phiphi 26.04.2013 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 Co to może być, taki nalot, biały jak wata, jak bawełna na sośnie Watereri? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olinek okrąglinek 27.04.2013 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 (edytowane) Chcę na działce z jeszcze nie rozpoczętą budową zasadzić kilka drzewek owocowych (jesienią). Budowa nie będzie kolidować z nasadzeniami (oddzielę siatką).Czy nadają się do tego młode drzewka, które wyrosły w starym sadzie z pestek, np. śliw czy wiśni? Dodam, że kilka innych młodych wisienek, które tak wyrosły (ale bez przesadzania) w ubiegłym roku owocowało. Edytowane 27 Kwietnia 2013 przez olinek okrąglinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.04.2013 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Mam kawałek trawnika który chcę zamienić w łake kwietną. Są dostępne różne mieszanki, jednak nie o to mi chodzi. Nie podobają mi się takie pstrokate. Szukam czegoś w odcieniach fioletu, niebieskiego, czerwonego. Doczytałam, że nie mogę nasion posadzić na istniejacym trawniku bo trawa je zagłuszy. Można wyciąć np. koła o średnicy 1 m i tam wysiac nasiona. Elfir czy możesz mi poradzic jakimi nasionami się zainteresować ? Myślałam zostawić moją trawe niekoszoną i kilka kółek kwietnych w to wkomponować. Nie wiem czy te kwiaty potem kosić ? Możesz mi pomóc ? Będzie ciężko. Ideą łąki jest jest samoobsługowość - a więc rośnie co rośnie, co daje sobie radę w konkretnych warunkach jakie wystepuja na działce. Jaka jest gleba? Jesli stosunkowo żyzna, mozna posadzić łubin, on się rozsieje. Poza tym szałwia łąkowa, bodziszek łąkowy, chaber polny, wyka, dzwonek rozpierzchły, koniczyna czerwona, przetacznik pagórkowy, centuria, mak polny Na słabej glebie cykoria, chaber bławatek, przetacznik ożankowy, żmijowiec, farbownik, sasanka, drakiew gołębia, cieciorka pstra, gożdzik kartuzek, węzymord stepowy Ale nie wszystkie gatunki wystąpią razem bo jedne np. lubią kwaśne gleby a inne zasadowe. Nie znam jednak mieszanek łąkowych wyspecjalizowanych kolorystycznie. Trzeba będzie sobie latem samemu pozbierać nasiona. Zasadniczo przed posianiem nasion łąkowych należałoby całkowicie trawnik zlikwidować - przynajmniej tak zaleca Łuczaj (ten od mieszanek). Trawy będą zawsze silniejsze od łąkowych roślin, z których wiele jest jednorocznych bądź dwuletnich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 27.04.2013 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Hej mam pytanie a propos trawnika. w handlu są specjalne mieszanki traw na suchą glebę. Czy mając piaski (nawiozłem kilka cm czarnoziemu ale pod spodem piachy jak w lesie) powinienem szukać takiej trawy czy to kit marketingowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.04.2013 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 - na działce jeszcze zachwaszczonej wyrosło mnóstwo mlecza, trochę koniczyny i tasznika - czy można po tym "repertuarze" stwierdzić jaką mamy glebę i czym ją ewentualnie potraktować ( typu wapnowanie) ? Zadna z tych roślin nie jest rośliną wskaźnikową - zdecydowanie pewniej będzie po prostu kupić płyn Helliga i sprawdzić samemu czy trzeba wapnować czy nie. - jakim herbicydem traktować mlecz? działka ma 20 ar, ręczne wykopywanie to walka z wiatrakami Chociażby "Mniszkiem" czy innym herbicydem przeciwko dwuliściennym. - taras będzie usytuowany na południe - mamy tam straszny przeciąg, wieje od zachodu - poradź szybko rosnące drzewa, które dałaby trochę cienia i ochrony - myślałam o surmie ( ma duże liście) , bzach pachnących ( ze względu na kwiaty ), co jeszcze? Rozumiem, że drzewa nie mają być za duże? Bo bardzo szybko rośnie bożodrzew ale jest olbrzymi Świdośliwa, brzoza pożyteczna, śliwa wiśniowa, sumak (najlepiej otoczyć miejsce sadzenia przegrodą korzeniową), wierzby (niekoniecznie wierzba płacząca, ale np. wierzba siwa - można samemu sobie ukorzenić sadzonkę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.04.2013 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Gdzie można kupić karłowe hortensje panaculata "JANE" Little Lime? Oferty z wysyłką kurierską Pozdrawiam z wdzięcznością. Grazia_Ol/Mazury Nie wiem, nie kupowałam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.04.2013 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 1. Dwa tyg. temu podsypałem żywopłoty grabowe saletrą wapniową oraz niewielką ilością popiołu z kominka; na drugi dzień porządnie popadało. Czy widzisz przeciwwskazania do podsypania teraz tych żywopłotów saletrą amonową (zawartość azotu całkowitego - 34%), dawką 1 garść niepełna/1 m bieżący żywopłotu dwurzędowego? Nawiozłeś juz azotem w saletrze wapniowej. Czy na liściach są objawy niedoboru azotu? 2. Pytałem jakiś czas temu o przyczynę żółknięcia kosodrzewin; dobrze się im przyjrzałem i wykluczyłem grzyba - nigdzie nie było kropek. Osnuja - też nie. Pajęczynek przędziorka też nie dostrzegłem. Igły są zżółknięte na końcach, a na niektórych kosodrzewinach zupełnie zamarły (zbrązowiały, uschły) niektóre gałązki. Jodła kalifornijska z kolei ma zbrązowienia na końcach wszystkich igieł. Brak magnezu? Może po prostu nie odpowiada im żyzna gliniasta ziemia. Jodła kalifornijska nie znosi kwasnej gleby - sprawdź odczyn. Zamieranie gałązek u iglaków powoduje też grzyb z rodzaju Phomopsis Niedobór magnezu powoduje objawy u najmłodszych igieł. I raczej na żywotnikach i cyprysikach. Sosny w naturze rosną na ubogich glebach, rzadko kiedy pojawiają się objawy niedoborów w gruncie. Raczej w uprawach towarowych, gdzie się je ukorzenia w torfie (torf wysoki jest jałowy). Masz kompost? Sypnięcie kompostu powinno zatrzymać objawy, jesli to rzeczywiście "tylko" magnez. W sumie siarczan magnezu tez nie zaszkodzi. Ale jak nie pomoże od razu (objawy niedoboru - czyli żółte igły - powinny się zazielenić w ciągu dwóch tygodni) to znaczy, że to nie magnez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arnika 27.04.2013 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Mniszek na chwasty dwuliścienne drogo wychodzi. Ja tępiłam mlecze (sąsiadka ma na swojej działce obok łąkę mniszków i chwastów) Chwastoxem http://allegro.pl/listing/listing.php?string=chwastox Działa na wszystkie mniszki, koniczyny i inne dwuliścienne w trawie... Trawę zostawia OK... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.04.2013 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Co to może być, taki nalot, biały jak wata, jak bawełna na sośnie Watereri? Larwy mszycy ochojnika pod kołderką. Na tym etapie zastosować pestycyd systemiczny - np. Mospilan. Dodać środka ułatwiającego zwilżanie, bo krople cieczy słabo przylegają do igieł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.04.2013 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Chcę na działce z jeszcze nie rozpoczętą budową zasadzić kilka drzewek owocowych (jesienią). Budowa nie będzie kolidować z nasadzeniami (oddzielę siatką). Czy nadają się do tego młode drzewka, które wyrosły w starym sadzie z pestek, np. śliw czy wiśni? Dodam, że kilka innych młodych wisienek, które tak wyrosły (ale bez przesadzania) w ubiegłym roku owocowało. Drzewka z pestek to nieustalone mieszańce - nie wiadomo jak z ich mrozoodpornością, odpornością na choroby, w owocowanie mogą wejśc po kilkunastu latach, smak owoców tez będzie zagadką do czasu zbiorów. Jak kupujesz konkretną odmianę, to wiesz czego się spodziewać - smak, odpornośc, wielkośc docelowa roślin. Dodatkowo pewne pożytki niosą podkładki na których szczepi się formy szlachetne - szybsze plonowanie, mniejszy wzrost, lepsze radzenie sobie z gorszą glebą. IMHO najlepsze odmiany do amatorskiej uprawy to te, które poleca się do zakładania sadów ekologicznych. Są najbardziej odporne na choroby i szkodniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.04.2013 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Hej mam pytanie a propos trawnika. w handlu są specjalne mieszanki traw na suchą glebę. Czy mając piaski (nawiozłem kilka cm czarnoziemu ale pod spodem piachy jak w lesie) powinienem szukać takiej trawy czy to kit marketingowy? Są gatunki traw o mniejszych wymaganiach wodnych (np. kostrzewy), ale to nie oznacza, że bez regularnego podlewania będziesz miał ładny trawnik. Po prostu nie potrzebują aż tyle wody co inne gatunki i radzą sobie z przejściowymi niedoborami. Ale takiego przesuszonego trawnika lepiej za mocno nie udeptywać, bo to dla roślin dodatkowy stres. Dla trawy podłoże ma mniejsze znaczenie (musi być tylko przepuszczalne) - liczy się dostępnośc wody i nawozów. Im słabiej podlewane - tym grubsza musi być warstwa próchnicy (w uproszczeniu zyznej ziemi), która będzie gromadziła wodę i składniki pokarmowe w okresach między podlewaniami. Na stadionach trawa rośnie na cienkiej warstwie ziemi a pod spodem jest żwir i drenaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 27.04.2013 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Są gatunki traw o mniejszych wymaganiach wodnych (np. kostrzewy), ale to nie oznacza, że bez regularnego podlewania będziesz miał ładny trawnik. Po prostu nie potrzebują aż tyle wody co inne gatunki i radzą sobie z przejściowymi niedoborami. Ale takiego przesuszonego trawnika lepiej za mocno nie udeptywać, bo to dla roślin dodatkowy stres. Dla trawy podłoże ma mniejsze znaczenie (musi być tylko przepuszczalne) - liczy się dostępnośc wody i nawozów. Im słabiej podlewane - tym grubsza musi być warstwa próchnicy (w uproszczeniu zyznej ziemi), która będzie gromadziła wodę i składniki pokarmowe w okresach między podlewaniami. Na stadionach trawa rośnie na cienkiej warstwie ziemi a pod spodem jest żwir i drenaż. Hmm podlewać zamierzam regularnie bo studnię będę na dniach wybijał więc woda za grosze. Czyli lepiej skupić się na wyglądzie trawy a nie na jej właściwościach? Deptać będę umiarkowanie w końcu to ogródek a nie boisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.04.2013 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Jesli planujesz stałe nawadnianie to nie ma znaczenia gleba. Dobrze, że przepuszczalna. Przy regularnym nawożeniu małymi dawkami ale często powinna wyglądać jak dywanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 28.04.2013 05:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 (edytowane) No to jeszcze zawrócę głowę. Właśnie skończyłem wstępnie rozkładać czarnoziem (tak przy okazji znajomy fachowiec już po niewczasie powiedział, że kupiłem "czarny piasek" i że to nie jest dobra ziemia i dobra ziemia wcale nie jest czarna), udeptałem (czekam na walec) wyrównałem paletą. Jak przywiozą mi walec to jeszcze raz zwałuję i wyrównam. No i czeka mnie siew (modlę się o kilka deszczowych dni żeby natura wspomogła kiełkowanie . Czy przed siewem nawozić? O ile wcześniej? Azofoską wystarczy czy wydać więcej kasy na jakiś specjalistyczny nawóz? Edit: Zapomniałem o dość istotnej ziemi. Przed nałożeniem czarnoziemu przeorałem działkę glebogryzarką. Wcześniej na niej rosła trawa duża wysoka łąkowa. Podczas i po budowie wszystko zostało zdemolowane. Niestety obawiam się, że leżąca kiedyś tam trawa mimo zniszczeń i przeorania zacznie wychodzić (miejscami poza obszarem trawnika już się tak dzieje). Co zrobić siać trawę i kosić wszystko, czy odczekać aż wybije się stara trawa, potraktować ją "randapem" i potem wysiać właściwą? Niestety nie chciało mi się czekać na wzrost trawy wytrucie jej i potem zakładanie trawnika bo robię wszystko sam po pracy i w weekendy i już mi zdrowie siada od tego tyrania Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez bitter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greywolf 28.04.2013 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 dziękuję za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olinek okrąglinek 28.04.2013 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Drzewka z pestek to nieustalone mieszańce - nie wiadomo jak z ich mrozoodpornością, odpornością na choroby, w owocowanie mogą wejśc po kilkunastu latach, smak owoców tez będzie zagadką do czasu zbiorów.. Te wisienki, o których pisałam, z pestek, mają taki sam smak, jak owoce z drzewa "głównego". najlepsze odmiany do amatorskiej uprawy to te, które poleca się do zakładania sadów ekologicznych. Są najbardziej odporne na choroby i szkodniki. Czyli? Podaj jakieś nazwy, proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asiulek123 28.04.2013 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Mam pytanie odnośnie trawy posianej jesienią zeszłego roku. jest ona obecnie dość ładna, soczyście zielona ale miejscami rzadka Czy to normalne? Czy jest szansa, że ona się zagęści? Czym ją nawozić? Może dorzucić nasion trawy? Drugie pytanie dotyczy cięć wiosennych. Jest wiele artykułów w necie ale często są to różne opinie więc mam dylemat. Rośliny i krzewy o które pytam są sadzone w zeszłym roku: Lilaki Mayera, krzewuszki, forsycja Maluch, hortensje : dębolista, limelight, różaneczniki, pierisy, wrzosy, wrzośce, borówka amerykańska berberysy: bagatelle, red chief, erecta, goldatita jałowce płożące, loderi, skalny thuje hoserii, szmaragd, sunkist cyprysiki, świerki conica wierzba hakuro, bukszpany, klon palmowy, tawuła little princes, trzmielina emerald gold trawy ozdobne ( piórkówki, kostrzewy, miskanty itp.) żurawki, funkie róże pienne, róze okrywowe, lawenda. Dużo tego ale może chociaz jakieś wskazówki lub link do strony. Z góry dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ave 28.04.2013 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 ja korzyst http://ogrodidom.eu/poradnik/765/jak-prawidlowo-ciac-rosliny-fachowe-porady.html am z tej strony: trawy już powinny być przycięte, bo kostrzewy już rosną w nowe włoski i miskanty też u mnie ruszyły, piórkówki jeszcze chyba nie ale lada dzień....tawuły też powinny być przycięte, róże okrywowe - to co zmarzło, lawendę też przystrzygłam w kulkę i to, co zmarzło, krzewuszkę, to co zmarzło,lilaków i forsycji teraz nie tnij, poczekaj do przekwitnięcia, hortensje - ja mam paniculaty - to juz też zostały przycięte, wrzosy tez przycięłam różaneczników się nie tnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duduś 28.04.2013 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Wita Elfir co może dolegać mojemu RH? http://img545.imageshack.us/img545/8397/img2301n.jpg Uploaded with ImageShack.us http://img833.imageshack.us/img833/1350/img2302xw.jpg Uploaded with ImageShack.us http://img90.imageshack.us/img90/7774/img2303x.jpg Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 28.04.2013 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 (edytowane) No i czeka mnie siew (modlę się o kilka deszczowych dni żeby natura wspomogła kiełkowanie . Czy przed siewem nawozić? O ile wcześniej? Azofoską wystarczy czy wydać więcej kasy na jakiś specjalistyczny nawóz? Nie wiem co nawiozłes w rzeczywistości. Nie wiem co to jest "czarny piasek". Mam nadzieję, że to nie jest ziemia zmieciona po zimie z ulicy? Bo tydzień temu widziałam jak służby gminne zastanawiały się co z tym zrobić. Jaki ma odczyn i zawartośc składników pokarmowych - nie wiadomo. Zapytaj sprzedawy co to dokładnie jest, skąd to ma. Nie jestem w stanie zgadnąć czy wymaga nawożenia czy nie. Jak okaze się za kwaśna, dobra byłaby saletra wapniowa, żeby zmienić odczyn na wyższy. Nie ma sensu dawać nawozu w pełnej dawce, bo azot zdązy się wypłukać zanim rośliny wykiełkują i staną się na tyle duże, by skorzystać. A przedawkowanie nawozu po prostu popali siewki trawy. Specjalistyczne nawozy to wyciągnie kasy z kieszeni klienta Przed nałożeniem czarnoziemu przeorałem działkę glebogryzarką. Wcześniej na niej rosła trawa duża wysoka łąkowa. Podczas i po budowie wszystko zostało zdemolowane. Niestety obawiam się, że leżąca kiedyś tam trawa mimo zniszczeń i przeorania zacznie wychodzić (miejscami poza obszarem trawnika już się tak dzieje). Co zrobić siać trawę i kosić wszystko, czy odczekać aż wybije się stara trawa, potraktować ją "randapem" i potem wysiać właściwą? W zasadzie prawidłowo nalezałoby wymieszać nawiezioną ziemię z orygnialną glebą na działce. Jesli nawiozłeś jakąś lekką ziemią, to może ci wiatr ją wywiać wraz z nasionami, bo nie wymieszana nowa ziemia nie podciąga wody z gleby i natychmiast przesycha. W takich warunkach nasiona nie wykiełkują (albo beda kiełkowac bardzo nierównomiernie), bo do kiełkowania nasiono musi najpierw napęcznieć od wody. Jak nie masz systemu nawadniania to i tak musisz z siewem czekac do pierwszego deszczu. Przed założeniem trawnika najwazniejsze to zwalczyć perz i chwastnicę jednostronną. Mniszek, koniczynę, babkę zwalczysz na trawniku łatwo, herbicydami przeciwko dwuliściennym. Ale chwastnica i perz to też trawy, zagłuszą gatunki trawnikowe. Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.