Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

tak. Ale na włókninie łatwo wywieje ją wiatr.
Przepraszam, napisałem geo-, a chodzi oczywiście o cienką agrowłókninę.

drzewka i krzewy wokół chcemy podsypać korą, a obrzeża tego pasa od strony trawnika obsadzić jakimiś roślinami zakrywowymi, ale jakie zastosować? B. proszę p radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Planuje posadzic Rhododendron „Scarlet Wonder”, Tawułka Arendsa Bressingham

Beauty”, Turzyca Morrowa „Variegata” na szambie.... będą mieć 50cm ziemi. Czy wystarczy dla korzeni?

 

Teoretycznie tak. Ale trzeba bardzo pilnować wilgotności. No i zimą nie wiem jak dadzą radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma znaczenia, Nataly - chodzi o to, że włóknina odcina korę od podłoża, przez co szybciej kora schnie, jest lekka i łatwo się wywiewa.
Dzięki Elfir. Wybacz, że nadal drążę temat, zapomnijmy na chwile o tej włókninie. Może wokół drzewek i krzewów zrobić odpowiednie koła i pasy bez włókniny i dać tam korę? No i te obrzeża od strony trawnika chcielibyśmy jednak zakryć jakimiś roślinami zakrywowymi, coś jak bariera antywiatrowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompostownik - pytania do zawodowców w celu zrozumienia procesu - może i "głupie" - ale ponoć takich niet : :rolleyes:

1. czy początkowy okres kompostowania przypomina bardziej suszenie siana, czy lekkie gnicie z mniejszym dostępem powietrza?

2. czy wyrywane chwasty (z korzeniami) nadają się do kompostowania?

3. i co z trawą? Pierwsze próby nie wyszły, jak to zrobić najlepiej, czym przekładać, co dodawać żeby trawa z koszenia się kompostowała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Basia - turzyca muskengońska lub obiedka szerokolistna.

 

Adaxis - kompostowanie ma przypominać rozkład ściółki leśnej. Czyli umiarkowana wilgotność i dostęp tlenu. Gnicie jest zjawiskiem niekorzystnym. Chwasty się nadają o ile nie mają nasion (bo jak rozrzucić kompost z nasionami, to one wyrosną). Trawę trzeba układać cienkimi warstwami naprzemiennie z czymś luźniejszym. Idealne byłyby pokrzywy ze skorupkami jajek (azot + wapń).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elfir -dzięki, satysfakcjonująca odpowiedź, ale ośmielam się zapytać o uszczegółowienie: czy rzeczywiście rzucić trawę na kupę, aby np. przez tydzień zagrzała się i dopiero po tym czasie wrzucać do kompostownika? Jak to zrobić naj? Edytowane przez Adaxis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Elfir, doradź proszę jaką trawę ozdobną posadzić przy 20m szpalerze z hortensji Limelight? Półcień -> do cienia.

Mam tam murek, więc trawa musi być z tych trochę wyższych, min. 40-50 cm wysokości. :rolleyes:

 

Basia - turzyca muskengońska lub obiedka szerokolistna.

 

Dziękuję Elfir! Nie znałam tych traw, piękne! Widzę jednak że one rozrastają się w wielkie kępy, potrzebuję coś wąskiego, kolumnowego, a'la miskant, ale do półcienia/cienia. Czy jakaś trawa da radę i będzie ładnie wyglądała z tymi hortensjami? Proso rózgowate??

Miałam tam trzcinniki ostrokwiatowe "Overdam", ale one w ogóle nie chciały rosnąć, chyba za mało słońca... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej.

rok temu na wiosnę zakupiłem na dwa gatunki malin. nie znam nazw gatunków, wiem tylko, że jedne są polskie a drugie ponoć skandynawskie. sprzedawca powiedział mi, że o ile polskie mogą owocować już w pierwszym roku to te skandynawskie dopiero w drugim (czyli teraz). te nasze owocują już drugi rok, ale te norweskie czy jak im tam, wcale. są większe od polskich i ciemnozielone. widać, że teren i służy, ale co mi z tego. jaka może być tego przyczyna? z moich obserwacji (polskich malin) wynika, że są jakby dwa rodzaje krzaczków: niższe, wątlejsze, ale za to z owocami oraz okazalsze, ale bez owoców. czy to możliwe, że zakupiłem 12 krzaków "trutni"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elfir -dzięki, satysfakcjonująca odpowiedź, ale ośmielam się zapytać o uszczegółowienie: czy rzeczywiście rzucić trawę na kupę, aby np. przez tydzień zagrzała się i dopiero po tym czasie wrzucać do kompostownika? Jak to zrobić naj?

 

naj to przesypywanie warstwami z luźniejszym materiałem w kompostowniku.

 

Jak pokos bez nasion to można nim cienką warstwą ściółkować krzewy i drzewa zamiast kory.

Edytowane przez Elfir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Elfir! Nie znałam tych traw, piękne! Widzę jednak że one rozrastają się w wielkie kępy, potrzebuję coś wąskiego, kolumnowego, a'la miskant, ale do półcienia/cienia. Czy jakaś trawa da radę i będzie ładnie wyglądała z tymi hortensjami? Proso rózgowate??

Miałam tam trzcinniki ostrokwiatowe "Overdam", ale one w ogóle nie chciały rosnąć, chyba za mało słońca... :(

 

proso będzie się wykładać.

Moim zdaniem te trawy jak najbardziej pasują do hortensji.

 

Ale tobie chyba chodzi o to, by ta trawa była za hortensjami a nie przed nimi? To musiałaby wyrastać na min. 1,5 m by była widoczna (zakładając , że hortensje ogrodowe, drzewiaste mają ok. 1,2 m, a wiechowate dochodzą do 3 m wysokości). 40-50 cm to za mało. W takiej sytuacji można posadzić bambus Fargesia.

Edytowane przez Elfir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to możliwe, że zakupiłem 12 krzaków "trutni"?

 

Nie.

 

Maliny dzielą się na:

- owocujące na pędach dwuletnich. Aby owocowały zaraz po zebraniu owoców wycina się pęd który owocował a zostawia wszystkie te, które w danym roku dopiero wyrosły. One będą owocować w kolejnym roku.

 

- na pędach dwuletnich i jednorocznych. Zasadniczo ścina się je wiosną do zera (rezygnując z pędów dwuletnich) i owocują w drugiej połowie lata na pędach jednorocznych.

 

Podejrzewam, że brak owocowania spowodowany jest niewłaściwym terminem cięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proso będzie się wykładać.

Moim zdaniem te trawy jak najbardziej pasują do hortensji.

 

Ale tobie chyba chodzi o to, by ta trawa była za hortensjami a nie przed nimi? To musiałaby wyrastać na min. 1,5 m by była widoczna (zakładając , że hortensje ogrodowe, drzewiaste mają ok. 1,2 m, a wiechowate dochodzą do 3 m wysokości). 40-50 cm to za mało. W takiej sytuacji można posadzić bambus Fargesia.

 

Elfir, teraz dałaś mi do myślenia... :rolleyes:

Mogłabyś mi doradzić jak najlepiej posadzić ten szpaler hortensji z trawami? Czy lepiej trawy przed, czy za hortensjami jako wyższy poziom? Jak przed/między to raczej takie, żeby się lekko przewieszały przez murek (on ma około 40-50 cm, więc musi być coś wyższego, żeby w ogóle było widać)??

Poniżej zdjęcie tego miejsca sprzed kilku lat. Teraz jest tam znacznie jaśniej, tuje ładnie wypielęgnowane do wysokości około 1,5 m, ale jednak same grube pnie zostały, więc nie jest tak bardzo ciemno jakby się wydawało na zdjęciu. Pomiędzy tymi pniami chcę na całej długości posadzić hortensje + trawy, czy to ma sens? Może jednak lepiej bez traw??

 

IMG_1517_zpsbqfs2c15.jpeg

 

Tu taki przykładowy szpaler z trawami i bez. Sama już nie wiem jak lepiej :(

 

b-750x563.jpg

 

ogrod-hortensja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...