Gość 21.05.2002 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2002 MAm podobny problem z akustycznym mieszkaniem. Poziom przenikania dźwięków jest dosyć duży. Szczególnie dotyczy to miejsc w których są przewody kominowe (najprawdopodobniej zupełnie nieizolowane. Ja także chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat wyciszeń. Czy montaż mocno zmniejsza powierzchnię (chodzi o grubość całego wyciszenia). Może są jakieś publikacje gdzie jest to opisane ? Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 18.03.2003 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2003 Stosunkowo łatwo i z dobrym skutkiem odizolowania akustycznego ,jest postawienie lekkiej ścianki w tzw. systemie suchej zabudowy z użyciem płyt gipsowo-kartonowych, kasetonowonych lub korkowych (zmniejszy to jednak szerokość pomieszczenia o ok. 8 cm). Budujemy ją tylko wzdłuż ścian oddzielających nas od sąsiadów i ewentualnie od strony klatki schodowej. Konstrukcję nośną dla płyt montuje się ze stalowych profili o grubości 5 cm mocowanych specjalnymi uchwytami do ściany (oba te elementy wchodzą w skład systemów zabudowy oferowanych przez producentów płyt g-k). Uchwyty nie powinny być przykręcane bezpośrednio do ściany, ale poprzez gumowe podkładki o grubości ok. 1,5 cm. Zapobiegnie to drganiom profili i utworzy przerwę (pustkę powietrzną) poprawiającą izolacyjność akustyczną ściany. UWAGA! Profile nie mogą dotykać do sufitu ani do podłogi. Materiałem wygłuszającym umieszczanym między profilami jest wełna mineralna (w żadnym razie styropian) o gęstości ok. 60 kg/m sześc. i grubości 5 cm. Wełny nie należy dosuwać do ściany, wąskie paski płyty g-k przyklejone do muru co ok. 40 cm. pozwolą utrzymać ją ok. 1 cm od niego. Kawałkami wełny trzeba też wypełnić wnętrze profili od strony ściany. Łączny koszt budowy ścianki (materiały i robocizna) nie powinien przekroczyć 60 zł za m kw. Na tak przygotowanym stelażu mocuje się wkrętami co ok. 25 cm płyty gipsowo-kartonowe, a następnie spoinuje miejsca ich łączenia. Zwróćmy uwagę, aby płyty nie stały na podłodze, nie dotykały bocznych ścian ani sufitu. Pozostawione ok. 0,5 cm szczeliny wypełnia się podczas wykończenia elastycznym kitem akrylowym. Postawiona w ten sposób ścianka izolacyjna poprawia tłumienie hałasów o 8-10 dB i powinna łącznie z istniejącą już ścianą zmniejszać przenikanie dźwięków o ok. 52 dB, czyli zgodnie z obecnie obowiązującymi normami. W praktyce taka izolacja gwarantuje wyciszenie niemal do zera np. rozmów prowadzonych za ścianą, pracy odkurzacza, dzwonka telefonu. Bardzo trudno natomiast wygłuszyć odgłosy kroków, przesuwania krzeseł, upadających przedmiotów itp. Są to tzw. dźwięki uderzeniowe (materiałowe) przenoszone przez strop i konstrukcję domu, których skuteczne wyciszenie można uzyskać w miejscu ich powstawania, czyli u sąsiada. Oczywiście tylko od jego dobrej woli zależeć będzie, czy zechce w swoim mieszkaniu ułożyć np. wykładzinę dywanową lub panele podłogowe na elastycznym podkładzie. We własnym mieszkaniu możemy jedynie zamontować sufit podwieszany o takiej samej konstrukcji jak ścianka wyciszająca, ale stłumi on jedynie dźwięki powietrzne (rozmowy, muzykę) natomiast w niewielkim stopniu zredukuje hałasy uderzeniowe. [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ma 26.03.2003 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2003 sprawdzone: korek nie jest skuteczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.