grzeniu666 29.12.2015 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Przewiewna izolacja to nie izolacja masz skalną? To będzie ciężko. Spiro robiłem jednak skalną 15cm, łatwo nie było ale poszło. Natomiast lekko gięty (docelowo) kawałek spirofleksa spróbowałem szklaną 15cm (na prostej rurze). Szło lepiej, ale potem się już wyginać nie chciała Mam jeszcze kilka spirofleksów do obskoczenia, takich już mocniej giętych. Czy dobrze kombinuję, aby z rolki szklanej 5cm, jeszcze przed jej rozpakowaniem, uciąć z szerokości taki "plaster" powiedzmy 20-30cm szeroki, i z takiej wąskiej roleczki owijać spiralnie już ułożoną właściwie (pi*oko) rurę? Owijanie planuję na zakład (czyli kolejny obrót zachodzi w połowie na poprzedni) tak aby docelowo mieć podwójną grubość, tj. 10cm. Ma to sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 30.12.2015 23:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 Spiro robiłem jednak skalną 15cm, łatwo nie było ale poszło. Natomiast lekko gięty (docelowo) kawałek spirofleksa spróbowałem szklaną 15cm (na prostej rurze). Szło lepiej, ale potem się już wyginać nie chciała Mam jeszcze kilka spirofleksów do obskoczenia, takich już mocniej giętych. Czy dobrze kombinuję, aby z rolki szklanej 5cm, jeszcze przed jej rozpakowaniem, uciąć z szerokości taki "plaster" powiedzmy 20-30cm szeroki, i z takiej wąskiej roleczki owijać spiralnie już ułożoną właściwie (pi*oko) rurę? Owijanie planuję na zakład (czyli kolejny obrót zachodzi w połowie na poprzedni) tak aby docelowo mieć podwójną grubość, tj. 10cm. Ma to sens? Ja owijałem na zakładkę a potem folia... Swoją drogą co ty tak te przewody izolujesz, gdzie one idą u ciebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 31.12.2015 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Ja owijałem na zakładkę a potem folia... Swoją drogą co ty tak te przewody izolujesz, gdzie one idą u ciebie? Wczoraj zrobiłem jak pisałem. Fajnie szło. Przewody idą na poddaszu nieużytkowym (tam też jest reku). Pewnie powiesz że "wszystko źle" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 31.12.2015 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Wczoraj zrobiłem jak pisałem. Fajnie szło. Przewody idą na poddaszu nieużytkowym (tam też jest reku). Pewnie powiesz że "wszystko źle" Co źle... źle ma ten co nic nie robi albo twierdzi że nic to czy tamto nie daje... Tam gdzie zimno daje się przewody izolowane plus można jak ktoś chce właśnie je jeszcze wełną objechać zawsze jest in plus. Reku odkryty? Ile u ciebie teraz stopni. U mnie nocą było -12C teraz -6C. Co masz za reku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 31.12.2015 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Co źle... źle ma ten co nic nie robi albo twierdzi że nic to czy tamto nie daje... Tam gdzie zimno daje się przewody izolowane plus można jak ktoś chce właśnie je jeszcze wełną objechać zawsze jest in plus. Reku odkryty? Ile u ciebie teraz stopni. U mnie nocą było -12C teraz -6C. Co masz za reku? Dach dwuspad, po kalenicą pas szer. 2m z podłogą (graty, itp), aby doprowadzić do czerpni/wyrzutni włożyłem spirówki fi 200 między "górnę trójkąty" w wiązarach (widać je trochę na foto z linka niżej), pod kalenicą (nad głową), inaczej by przeszkadzały, no i izolować to trzeba było po umieszczeniu. https://drive.google.com/file/d/0By7oxu71awcfVjNIZ3M4Ui0wbG8/view?usp=sharing Reku samorobne, w zasadzie osobne skrzynki dla napędów i wymiennika. Obudowa z XPS10cm. Wszystko obłożę max wełną, również odpływ skroplin (mam fure takich niby odpadów które się do tego nadadzą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 03.01.2016 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 https://drive.google.com/file/d/0By7oxu71awcfVjNIZ3M4Ui0wbG8/view?usp=sharing fajne zdjécie, jakbym widział swoje poddasze Można gdzieś więcej poczytać/obejrzeć na necie Twoją budowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 03.01.2016 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 fajne zdjécie, jakbym widział swoje poddasze Można gdzieś więcej poczytać/obejrzeć na necie Twoją budowe? Nie, nie mam dziennika, dziś na strychu mialem -10*, sprawdzone na 5 DSach (4 docelowo dla reku), masakra, przynajmniej nie wiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 04.01.2016 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Panowie, na poddaszu mam do dyspozycji 14cm na podłogę. Na całości będzie podłogówka. Więcej niż 7cm styropianu nie zmieszczę tj 7cm styro + 6cm wylewki + 1cm panel. Jaką średnicę kanału wentylacyjnego zastosować aby wentylować parter? 75 mm czy 63mm (zewnętrznie). W przypadku przewodu 75mm, ok 0.5mm będzie wystawało ponad styropian. Czyli pex będzie leżał bezpośrednio na kanale wentylacyjnym. Na strychu oczywiście tego już problemu nie mam i mogę zastosować kanały 75mm do wentylacji pomieszczeń na poddaszu. Tylko czy jak zastosuje kanały 63mm na poddaszu to czy to już wymusi zastosowanie również kanałów 63mm na strychu? W termokontrol zrobią skrzynki rozdzielcze dla dwóch średnic tylko pytanie czy lepiej trzymać się jednej średnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubaar 06.01.2016 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Panowie, Mam rozłożone rury uniflex na stropie, na poddaszu. Strop ocieple 18cm styro i zrobie wylewkę 5-6cm jednocześnie zalewając rury. Poddasze będzie nieuzytkowe i dach jest nieocieplony - będzie tam w zimie zimno:) ii teraz pytanie, jak mam te rury teraz potraktować? To są 80tki wiec schowaja sie w styropianie, pytanie czy praktykuje sie zasypywanie ich piaskiem by byl poziom na ktorym dokladam styropian? Jak poloze styropian na rurach i z zaleje to moze wylewka tam pękać jak nie wypoziomuje najpierw... Czy ocieplacie te rury jeszcze jakos? Edytowane 7 Stycznia 2016 przez kubaar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 06.01.2016 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 Panowie, Mam rozłożone rury termoflex na stropie, na poddaszu. Strop ocieple 18cm styro i zrobie wylewkę 5-6cm jednocześnie zalewając rury. Poddasze będzie nieuzytkowe i dach jest nieocieplony - będzie tam w zimie zimno:) ii teraz pytanie, jak mam te rury teraz potraktować? To są 80tki wiec schowaja sie w styropianie, pytanie czy praktykuje sie zasypywanie ich piaskiem by byl poziom na ktorym dokladam styropian? Jak poloze styropian na rurach i z zaleje to moze wylewka tam pękać jak nie wypoziomuje najpierw... Czy ocieplacie te rury jeszcze jakos? piszesz o termoflexach elastycznych izolowanych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 07.01.2016 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Panowie, na poddaszu mam do dyspozycji 14cm na podłogę. Na całości będzie podłogówka. Więcej niż 7cm styropianu nie zmieszczę tj 7cm styro + 6cm wylewki + 1cm panel. Jaką średnicę kanału wentylacyjnego zastosować aby wentylować parter? 75 mm czy 63mm (zewnętrznie). W przypadku przewodu 75mm, ok 0.5mm będzie wystawało ponad styropian. Czyli pex będzie leżał bezpośrednio na kanale wentylacyjnym. Na strychu oczywiście tego już problemu nie mam i mogę zastosować kanały 75mm do wentylacji pomieszczeń na poddaszu. Tylko czy jak zastosuje kanały 63mm na poddaszu to czy to już wymusi zastosowanie również kanałów 63mm na strychu? W termokontrol zrobią skrzynki rozdzielcze dla dwóch średnic tylko pytanie czy lepiej trzymać się jednej średnicy... Podpowie ktoś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gos**c 07.01.2016 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Podpowie ktoś?? Możesz spokojnie zastosować 63mm. Stosując kanały o różnej średnicy komplikujesz system. Musisz zakupić skrzynki przygotowane na różne wymiary kanałów oraz musisz zamówic kanały o różnej średnicy. Prawdopodobnie będziesz mieć te| więcej odpadów. Im lepiej zaplanujesz na początku (przy zamawianiu) tym mniej odczujesz różnicę w stosunku do stosowania tylko jednej średnicy kanałów. Ideałem jest jeden rozmiar kanałów o tej samej długości. Jak masz różne długości kanałów to tak samo jakbyś miał róznej średnicy kanały. Jak masz rózne długości kanałów i różne średnice to musisz uważać aby najdłuższe kanały miały podobną wydajność jak te krótsze. przykład (poczytaj sobie o przepływie i oporach kanałów 63 i 75mm): 2x 75mm długości 10m to to samo co 3x63mm o tej samej długości lub 2x 75mm długości 10m to to samo co 2x63mm o długości 6m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 07.01.2016 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Podpowie ktoś?? Przy izolacji stropu 70mm styropianu spokojnie możesz zastosować rury fi 75. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 07.01.2016 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Możesz spokojnie zastosować 63mm. Stosując kanały o różnej średnicy komplikujesz system. Musisz zakupić skrzynki przygotowane na różne wymiary kanałów oraz musisz zamówic kanały o różnej średnicy. Prawdopodobnie będziesz mieć te| więcej odpadów. Im lepiej zaplanujesz na początku (przy zamawianiu) tym mniej odczujesz różnicę w stosunku do stosowania tylko jednej średnicy kanałów. Ideałem jest jeden rozmiar kanałów o tej samej długości. Jak masz różne długości kanałów to tak samo jakbyś miał róznej średnicy kanały. Jak masz rózne długości kanałów i różne średnice to musisz uważać aby najdłuższe kanały miały podobną wydajność jak te krótsze. przykład (poczytaj sobie o przepływie i oporach kanałów 63 i 75mm): 2x 75mm długości 10m to to samo co 3x63mm o tej samej długości lub 2x 75mm długości 10m to to samo co 2x63mm o długości 6m Długość kanałów będzie taka sama czy to dla 75mm czy 63mm. Ale czy będzie dużym problemem jak jednak zastosuje 75mm? Te 5mm ponad styro i przez to lekko podniesiona podłogówka może przysporzyć mi jakis problemów? Nie ukrywam że bliżej mi to 75mm z uwagi na mniejszą ilość kanałów a co się z tym wiąże wyjdzie sporo taniej niż 63mm. Wg obliczeń, potrzebuje 3 rolki 75mm a 63mm już 4. 63mm smartflex kosztuje ok. 490zł a 75mm termokontrol 330zł. Doliczając droższe skrzynki rozprężne, 63mm wyjdzie mnie drożej o ok. 1500zł więc nie mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 07.01.2016 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Przy izolacji stropu 70mm styropianu spokojnie możesz zastosować rury fi 75. Gdyby nie podłogówka to nie miałbym żadnych wątpliwości ale nie wiem jak na działanie podłogówki może wpłynąć lekkie uniesienie pex'a oraz to że w miejscu przecięcia z kanałem wentylacyjnym, nie będzie żadnej izolacji pod pex'em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubaar 07.01.2016 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 piszesz o termoflexach elastycznych izolowanych? Przepraszam - chodziło mi o uniflexy. Późną porą pisałem posta:) Tak więc pytanie o uniflexy:) Pozdrawiam, Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubaar 07.01.2016 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Panowie, Mam rozłożone rury uniflex na stropie, na poddaszu. Strop ocieple 18cm styro i zrobie wylewkę 5-6cm jednocześnie zalewając rury. Poddasze będzie nieuzytkowe i dach jest nieocieplony - będzie tam w zimie zimno:) ii teraz pytanie, jak mam te rury teraz potraktować? To są 80tki wiec schowaja sie w styropianie, pytanie czy praktykuje sie zasypywanie ich piaskiem by byl poziom na ktorym dokladam styropian? Jak poloze styropian na rurach i z zaleje to moze wylewka tam pękać jak nie wypoziomuje najpierw... Czy ocieplacie te rury jeszcze jakos? Nikt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matkor 08.01.2016 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Skoro nikt się nie wypowiada, to moim skromnym zdaniem osoby która jedynie sama kładła 200m² styro w domu, wygląda to tak: moze wylewka tam pękać jak nie wypoziomuje najpierw Przy prawidłowej 6cm wylewce, to to, że na długości 8cm, 10 cm głębiej byłaby choćby pustka nie ma żadnego znaczenia dla wylewki. Ewentualnie może to mieć znaczenie przy kładzeniu wylewki, gdy ekipa stąpa po styropianie wykładając ją. Ale 10cm płyta nad 2x4cm przerwy powinna dać radę. czy praktykuje sie zasypywanie ich piaskiem by byl poziom na ktorym dokladam styropian? Skoro masz rure fi 8cm i 18cm styropianu, to warto rozpatrzyć kładzenie naprzemiennie dwie warstwy styro - jedna do wysokości położnych rur (8cm) i drugą (10cm) poprzecznie zaczynając od przeciwnego rogu . W takim układzie zasypianie piaskiem niewiele zmieni. bo płyta o grubości 10cm oprze się na krawędziach tej poniżej i rurze z 4cm przerwą. Czy ocieplacie te rury jeszcze jakos? Jedyną opcją ocieplenia jest zwiększenie wysokości styro. Z czego wynika to 18cm (10cm nad rurą)? Nie da się więcej? Dwa, strop jest "świetnym" przewodem dla ciepła, upewnij się czy nie będziesz miał gdzieś mostka cieplnego (np przy krawędzi) stropu, tak że ilość styro nad przewodem nie będzie miała znaczenia, bo przewód będzie się schładzał poprzez strop (w bok). Wtedy trzeba by styropian i pod przewód. A czy izoloacja jest ok, to trzeba by oszacować, czy zawsze powietrze będzie się poruszać w przewodzie, jaką ma temp i wilgotność względną w najgorszym przypadku i czy wtedy nie spada to punktu rosy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzyka51 08.01.2016 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Witam Buduje dom parterowy / celuje w pasywny / ,w którym na strychu, w dobrze zaizolowanym pomieszczeniu, będą różne urządzenia.Będzie tam też też, rekuperator tymi "ręcami "zrobiony ,pomysłu Adama . Całość jest już od ponad roku gotowa. Będę miał również duży , żwirowy gruntowy wymiennik ciepła ,wbrew temu ,że niektórzy uważają ,że to be.Ja uważam inaczej ,bo to nie tylko ,żródło dodatkowego ciepła zimą, ale i zimna latem. To dodatkowo chyba najlepszy filtr i można przy pomocy niego zimą zwiększyć wilgotność powietrza. Znam zdanie niektórych ,tu piszących na tym forum /TB/ o wymiennikach gruntowych jakie są " be"i tylko pompy ciepła są cacy. Ja uważam inaczej ,argumenty ich mnie nie przekonały . A teraz mój problem ,mam już odpowiedni wiek,dla wielu mógłbym być dziadkiem ,buduje dom średniej wielkości ok 120 m2 / 3 sypialnie ,salon kuchnia ,2 łazienki pomieszczenie gospodarcze ,spiżarka i garderoba/ . Mam dwóch synów ,posadziłem wiele drzew, a domu jeszcze nie wybudowałem. Ta budowa to trochę moja ambicja ,by jeszcze udowodnić sobie ,że mogę mimo swojego wieku zrobić coś nowoczesnego. Synowie mieszkają daleko i nie wiem czy dom ,który wybuduje będzie przez nich wykorzystany. Dom jest w zasadzie dla 2+2 osób ,a po wybudowaniu będzie nas góra 2. I teraz mój problem ,jak zaplanować WM ,dla 4 czy 2 osób. Jak będzie dla 2 ,to może okazać się WM za słabaw przyszłości.O większy nawiew się nie boje, będzie gruntowy wymiennik ciepła ,gdzie poprawię wilgotność powietrza ,będzie też przy domu oranżeria /25 m2/ z roślinami sadzonymi w gruncie i to też mogę wykorzystać by mieć odpowiednią wilgotność. WM ,chcę w lecie wykorzystać do chłodzenia pomieszczeń /dom pasywny ,odpowiednie szyby ,zacienienie okien / powinno to zadziałać ,dlatego mam w rekuperatorze wentylatory EBM 220 z możliwością płynnej regulacji obrotów napięciem i impulsami.Nie powinno chyba być problemów z nawiewem do mieszkania 50 m3 /jak i 500 m3 powietrza /h .Te 500 to latem. Czyli ,aby wszystko działało i latem ta instalacja jeszcze była w miarę ,cicha to prędkość powietrza w rurach powinna być min 1,5 m/s przy nawiewie ok 80 m3/h. Myślę nad wykonaniem instalacji rurami PE 63 w środku . Nie powinno być tego dużo ,bo w zasadzie skrzynki rozdzielaczy będą centralnie. Będę to łączył za 1-1,5 roku ,to może jeszcze coś wymyślą ,a to co jest już to jeszcze stanieje. Teraz ,tylko będę musiał zrobić przepust ,w płycie betonowej nad łazienką. Co o tym myślicie? Miłego dnia J.Korona Edytowane 8 Stycznia 2016 przez jerzyka51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 08.01.2016 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Gdyby nie podłogówka to nie miałbym żadnych wątpliwości ale nie wiem jak na działanie podłogówki może wpłynąć lekkie uniesienie pex'a oraz to że w miejscu przecięcia z kanałem wentylacyjnym, nie będzie żadnej izolacji pod pex'em Moim zdaniem dla podlogowki takie "wzniesienie" to zaden problem. Niektorzy maja kilka razy wieksze roznice poziomow przed wylaniem posadzki. Wszystko potem dziala. Izolacja to tym bardziej nie problem. Najwyzej podlogowka bedzie podgrzewac powietrze w rurze o te setne czesci stopnia rob smialo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.