odyseuszek 14.11.2011 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 a jaki jest związek twojego pytania z taktowaniem kotła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greg28 14.11.2011 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Witam. Mam Vitodens 200 w + Vitotronic 200, dom 150 m2, podłogówki około 70m2. Grzejniki ok, ale podłogówka mnie wykończy. Temperatura zadana 16stC, zredukowana 15 stC, termostat pokojowy KAN na 16stC a w powietrzu 23stC. Krzywa: nachylenie 0,2; poziom -4. Zredukować moc kotła? Zmienić instalatora (chociaż to raczej oczywiste)? Z góry dzięki za podpowiedzi. Sprawdzałes jaką masz temperature na wejsciu i wyjsciu podłogówki? Może masz za duży przepływ ciepłej wody przez podłogówke i nie nadąża sie wychładzać. Nie wiem jak masz zrobioną instalacje ja na rotametrach mogę sobie regulować przpeływ wody w poszczególnych pętlach. Spróbuj pozmnieszać przepłwy, podłoga powinna sie zrobić chłodniejsza i temperatura spadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 14.11.2011 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Witam. Mam Vitodens 200 w + Vitotronic 200, dom 150 m2, podłogówki około 70m2. Grzejniki ok, ale podłogówka mnie wykończy. Temperatura zadana 16stC, zredukowana 15 stC, termostat pokojowy KAN na 16stC a w powietrzu 23stC. Krzywa: nachylenie 0,2; poziom -4. Zredukować moc kotła? Zmienić instalatora (chociaż to raczej oczywiste)? Z góry dzięki za podpowiedzi. Cos nie tak bo ja przy krzywej 0,6 i temp zadanej 16 stopni mam 15 w pomieszczeniu. tylko czujnik zewnetrzny mam w tej chwili , wewnętrznego brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tedasss 14.11.2011 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Cos nie tak bo ja przy krzywej 0,6 i temp zadanej 16 stopni mam 15 w pomieszczeniu. tylko czujnik zewnetrzny mam w tej chwili , wewnętrznego brak No właśnie. COŚ NIE TAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 14.11.2011 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 tedasss ale tą krzywą to masz na kotle czy regulatorze KAN ? bo coś tu nie halo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dodan 22.11.2011 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Witam, u mnie kociol zalacza sie jakies 25-30 razy na dobe, czy to jest ok, czy mam to traktowac jako taktowanie? Pracuje jakies polgodziny potem polgodziny odpoczywa przy zdanej 20 c, przy 19 przestoje sa dluzsze. Oczywiscie przy temperaturze na zewnatrz srednia 0 stopni. Kociol nagrzewa sie do 53-54 stopnie i sie wylancza, krzywa - odchylenie 0,7 poziom 0, zastanawiam sie czy nie obnizyc poziomu krzywej na -2, zeby kociol wylanczal sie przy 51 stopniach, co wy na to czy bedzie bardziej ekonomicznie? dzieki za wszystkie rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 22.11.2011 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Czyli mniej więcej raz na godzinę? No tak to też taktowanie ale przynajmniej nie takie co włącza się 6x/h:)U mnie jest podobnie.Niestety kotły nie są najlepiej dostosowane do podłogówek. One są przewidziane do pracy w stylu napal mocno , wyłącz , czekaj aż ostygnie i znowu napal mocno.A podłogówka woli takie podsycanie ognia raczej niż jakieś napalanie i takie podsycanie sprzyja utrzymaniu w miarę stałej temperatury posadzki no i dlatego mamy takie problemy. Niektórzy zasilają podłogówkę tak samo jak grzejniki- Napalą mocno i szybko potem ogrzewanie stoi aż temperatura spadnie co przy mocno nagrzanej pofłodze może potrwać dosyć długo i tak w kółko. Piec taktuje mniej ale podłoga jest raz bardzo ciepła co może być niewskazane ze względów zdrowotnych a raz chłodna kiedy pomieszczenie przestyga..Producenci powinni produkować jakieś mini kotły specjalne dla podłogówek o mocach 0,1-7kW bo to co jest teraz w sprzedaży to jest dobre ale dla grzejników lub systemów z dużymi buforami ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 22.11.2011 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Krzysztof BB Nie jestem specem, a swoją wiedzę czerpię głównie z tego forum. Mimo wszystko zaryzykuję i nie zgodzę się z tym co napisałeś. [cytuj]Niestety kotły nie są najlepiej dostosowane do podłogówek. One są przewidziane do pracy w stylu napal mocno , wyłącz , czekaj aż ostygnie i znowu napal mocno.[/cytuj] Jakie kotły masz na myśli? Bo chyba nie kondensacyjne, o których tu dyskutujemy. Z tego co się orientuję to kotły kondensacyjne osiągają najlepsze sprawności pracując ciągle (w dużym skrócie i bez uwzględnienia cwu: sezon grzewczy "załącz"; koniec sezonu grzewczego "wyłącz"). Nie tracisz na sprawności przy częstym załaczączaniu się kotła, który podobno startuje zawsze z max mocą. Problemy, o których piszesz mają miejsce przy przewymiarowanych kotłach, co jest jak widać dość częstym przypadkiem. Jak widać po przypadku Świstaka28, można tak wyregulować piec, żeby radził sobie doskonale z podłogówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greg28 23.11.2011 05:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Krzysztof BB Nie jestem specem, a swoją wiedzę czerpię głównie z tego forum. Mimo wszystko zaryzykuję i nie zgodzę się z tym co napisałeś. [cytuj]Niestety kotły nie są najlepiej dostosowane do podłogówek. One są przewidziane do pracy w stylu napal mocno , wyłącz , czekaj aż ostygnie i znowu napal mocno.[/cytuj] Jakie kotły masz na myśli? Bo chyba nie kondensacyjne, o których tu dyskutujemy. Z tego co się orientuję to kotły kondensacyjne osiągają najlepsze sprawności pracując ciągle (w dużym skrócie i bez uwzględnienia cwu: sezon grzewczy "załącz"; koniec sezonu grzewczego "wyłącz"). Nie tracisz na sprawności przy częstym załaczączaniu się kotła, który podobno startuje zawsze z max mocą. Problemy, o których piszesz mają miejsce przy przewymiarowanych kotłach, co jest jak widać dość częstym przypadkiem. Jak widać po przypadku Świstaka28, można tak wyregulować piec, żeby radził sobie doskonale z podłogówką. 100m2 domek, fajnie ocieplony +wm z gwc w cieplejsze dni bedzie miał zapotrzebowanie na gaz ok 2m3/dobe, zeby pracował nonstop i spalił tyle przez 24h musiałby pracowac z mocą ok 0,7 kW, na tą chwile nie ma takich kotłów gazowych kondensacyjnych, przynajmniej tak mi sie wydaje. P.S. Podobno Paradigma nie startuje z mocą maksymalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 23.11.2011 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Greg28, czepnąłem się tylko tej części wypowiedzi "One są przewidziane do pracy w stylu napal mocno , wyłącz , czekaj aż ostygnie i znowu napal mocno."Uważam, że nie są do tego przewidziane, a to że tak pracują to dlatego, że produceni nie produkują z niższą mocą niż ok 2kw to już inna para kaloszy. ps. Gość na infolinii Immergasa twierdzi, że te kotły też nie startują z maksa. Może ktoś mądrzejszy może to potwierdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greg28 23.11.2011 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Greg28, czepnąłem się tylko tej części wypowiedzi "One są przewidziane do pracy w stylu napal mocno , wyłącz , czekaj aż ostygnie i znowu napal mocno." Uważam, że nie są do tego przewidziane, a to że tak pracują to dlatego, że produceni nie produkują z niższą mocą niż ok 2kw to już inna para kaloszy. ps. Gość na infolinii Immergasa twierdzi, że te kotły też nie startują z maksa. Może ktoś mądrzejszy może to potwierdzić? Z minimalnej też nie, cieżko to jest okreslić, bo nigdzie na wyswietlaczu nie masz podane z jaką dokładnie moca staruje piec. Powiedziałbym, ze immergas staruje z poziomu 50-60% mocy i za kawałeczek albo zmniejsza moc na palniku albo stopniowo zwiększa w zależności od zapotrzebowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 23.11.2011 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Krzysztof BB Nie jestem specem, a swoją wiedzę czerpię głównie z tego forum. Mimo wszystko zaryzykuję i nie zgodzę się z tym co napisałeś. [cytuj]Niestety kotły nie są najlepiej dostosowane do podłogówek. One są przewidziane do pracy w stylu napal mocno , wyłącz , czekaj aż ostygnie i znowu napal mocno.[/cytuj] Jakie kotły masz na myśli? Bo chyba nie kondensacyjne, o których tu dyskutujemy. Z tego co się orientuję to kotły kondensacyjne osiągają najlepsze sprawności pracując ciągle (w dużym skrócie i bez uwzględnienia cwu: sezon grzewczy "załącz"; koniec sezonu grzewczego "wyłącz"). Nie tracisz na sprawności przy częstym załaczączaniu się kotła, który podobno startuje zawsze z max mocą. Problemy, o których piszesz mają miejsce przy przewymiarowanych kotłach, co jest jak widać dość częstym przypadkiem. Jak widać po przypadku Świstaka28, można tak wyregulować piec, żeby radził sobie doskonale z podłogówką. Sprawność kotła to odrębny aspekt. Kondensacyjne czy nie to dla potrzeb przecietnego domku jednorodzinnego spełniającego obecne normy energetyczne generalnie są za mocne. Wykorzystasz moc 200 KM najsprawniejszego silnika jadąc po mieście zgodnie z przepisami? Nawet jeśli to chwilowo po czym staniesz na światłach lub w korku. To o czym ja piszę to to dostosowanie kotła do danego układu o czym mowa w tym wątku. OK nie przeczę, że są układy posiadająca aż takie zapotrzebowanie ale skoro mają takie zapotrzebowanie jak całodobowe dostarczanie mocy 6kW to oznacza, że taki kociał musi spalić ok 14 m3 gazu na dobę! Nie mam sterowania kotłem więc ręcznie pomierzyłem parametry jego pracy. Mój kocioł kondensacyjny minimalnie zużywa 0,57 m3/h. Jedyny sposób żeby nie spalił więcej jak 8 m3 to praca z przerwami... Gdyby miał mniejszą moc minimalną spaliłby też 8 m3 ale pracując bez przerw przy czym temperatury pomieszczeń /wylewek byłyby bardzo stabilne. Obecnie utrzymuję temperaturę wody w układzie z rozrzutem aż 14C. Na wylewkach różnica tmax i t min jest mniejsza z racji bezwładności ale jest. Dlatego marzy mi sie taki minikociołek dla co:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 23.11.2011 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 ps. Gość na infolinii Immergasa twierdzi, że te kotły też nie startują z maksa. Może ktoś mądrzejszy może to potwierdzić? gość z Immergasa ma rację. Mój Victrix 12kw odpala na niskiej mocy, jedzie tak około10-20 sek. a następnie stopniowo i powoli zwiększa płomień (mówię o trybie co). nie mierzyłam dokładnie ale od odpalenia do przejścia w pełną moc (układ kompletnie wyziębiony tzn ok 15 C, temperatura zadana na kotle 25C) potrzebuje ok. 1 minuty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravq 23.11.2011 23:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Jak dobrać kocioł i zasobnik do dimu z zapotrzebowaniem 5kw, 200m2, 5 osób? Do co moc kotła od 1.9 do 12 jest ok, ale czy dla cwu - przy tylu osobach - wystarczy? Pozdro Podnoszę to pytanie bo sam jestem Ciekaw, ja stoję właśnie przed wyborem kotła do domu 140m2 o obliczonym zapotrzebowaniu ok 6KW. Chętnie kupiłbym jakiś kocioł 12KW ale co wtedy z CWU? Czy 12KW będzie wystarczające na szybkie podgrzanie 120l? Oczywiście można wstawić zbiornik 300l ale wtedy większe straty postojowe, sam nie wiem co lepsze, taktowanie czy taki duży zbiornik (u mnie w nieogrzewanej piwnicy) który niepotrzebnie oddaje ciepło do otoczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 24.11.2011 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Zależy ile masz punktów czerpalnych które będą używane jednocześnie. Poczytaj na stronie Immergasa - przy 120l zasobniku i podgrzanej temperaturze o 30 oC wydajność wynosi 21l/10minut (według mnie zbyt optymistycznie), a potem 6l/min, więc 2 kąpieli równocześnie raczej się nie da, ale 2 prysznice już spokojnie. Ja bym rozważył 160l albo warstwowy - utrzymywanie w gotowości dużej ilości ciepłej wody jeszcze w nieogrzewanej piwnicy to może być spory koszt. Czas podgrzania możesz wyliczyć w oparciu o moc, ale upraszczając skoro wydajność stała to 6 l/min więc nagrzanie 120 l to minimum 20 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 24.11.2011 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Wstawię dla was moją tabelę zużycia GZ50http://img6.imageshack.us/img6/2397/jnjb.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 24.11.2011 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Mój kocioł kondensacyjny minimalnie zużywa 0,57 m3/h. Jedyny sposób żeby nie spalił więcej jak 8 m3 to praca z przerwami... Gdyby miał mniejszą moc minimalną spaliłby też 8 m3 ale pracując bez przerw przy czym temperatury pomieszczeń /wylewek byłyby bardzo stabilne. Czy ktoś tę tezę może jeszcze poświadczyć? Czy to rzeczywiście tak działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
spamik 24.11.2011 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Czy ktoś tę tezę może jeszcze poświadczyć? Czy to rzeczywiście tak działa? No ja właśnie zadałem podobne pytanie tutajhttp://forum.muratordom.pl/showthread.php?48844-Ile-gazu-posz%C5%82o-Wam-juz-w-tym-sezonie&p=5023145&viewfull=1#post5023145 , no ale nikt jeszcze nie odpowiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 24.11.2011 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Czy ktoś tę tezę może jeszcze poświadczyć? Czy to rzeczywiście tak działa? Prawie. Różnica byłaby minimalna w związku z rozruchem kotła, gdy to nie ma pełnej sprawności. Duża różnica będzie "jedynie" w żywotności kotła. Ale spalanie powinno być bardzo zbliżone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dodan 24.11.2011 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 To ciesze sie, ze nie jestem sam. Dokladnie mozne by rzec ze zalancza sie raz na godzine łacznie z podgrzewem bojlera 150l, wczoraj i przedwczoraj dokladnie 26 razy na dobe. Dodam iz nigdy nie sadzilem ze moge miec przewymiarowany kociol:) gdyz posiadam vitodensa 19 KW. zredukowany do 17 Kw, moc minimalna 4,8 KW. Dom to 200 m z czego ogrzewanej powierzchni 160 m w czym 70 m to podlogowka tylko bez mieszczacza, poprostu na termostat temperatura ust na wejsci 29C. reszta to aluminiowe grzejniki. Moj instalator powiedzial ze kociol wyregulowalem sobie swietnie i lepiej nie bedzie:) i nie ma takiej mozliwosci fizycznie zeby on pracowal caly czas. Mam pytanie do wszystki ktorzy maja vitodensa 200 z regulatorem pogodowym i vitotrolem w środku. Jak macie ustawioną pozycje B2, ktora odpowiada za wspolprace krzywej grzewczej z kontrolla tem w srodku, tam jest poziom ustawien od 1 do 64. Im mniej sie ustawi tym kociol bierze wiecej z krzywej mniej z pomieszczenia, dla samej krzywej bez vitotrola jest 8 ja dalem na 25, ile wy macie. Dzieki z góry za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich gazowników:cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.