rwxw 01.11.2011 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2011 Tylko co z tym ocynkiem w instalacji ???? Nie powinno się łączyć miedzi z ocynkiem, zwłaszcza bezpośrednio do siebie przylegających. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 01.11.2011 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2011 Przy pogodówce pompy w kondensacie mają chodzić cały czas? Czysta pogodówka działa tak, że sterownik wylicza wymaganą temperaturę wody grzewczej w zależności od przewidywanego zapotrzebowania na ciepło budynku przy bieżącej temperaturze na zewnątrz. Gdy woda zrobi się za chłodna, to włączane jest grzanie - temperatura pomieszczeń nie jest brana pod uwagę. Żeby wiedzieć jaka jest temperatura wody grzewczej, musi ona płynąć przez układ pomiarowy. Jeśli przepływ się zatrzyma, to temperatura wody grzewczej w układzie rozjedzie się z temperaturą wody grzewczej mierzonej przez sterownik. Pomiar może być ciągły (obiegówka włączona non-stop) lub też nie, ale to zależy od sterownika - trzeba poczytać w swojej instrukcji. Ogólnie przy kondensacie chodzi o to, by utrzymywać minimalną temperaturę wody grzewczej (lepsza sprawność) a mieć ciepło w domu i stąd pogodówka jest dobrym rozwiązaniem bo potrafi to zrobić, ale musi mierzyć temperaturę wody w CO. Sterownik pokojowy mierzy temperaturę pomieszczenia i wyłącza grzanie, gdy zrobi się za ciepło - nie interesuje się temperaturą wody grzewczej, którą użytkownik nastawia sam. Najlepsze są sterowniki mieszane pogodowo-pokojowe bo mierzą jedno i drugie i same dopasowują temperaturę wody grzewczej i krzywą grzania do warunków, budynku, temperatury na zewnątrz i w pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 02.11.2011 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Witam. Rozumiem ze taktowania to jak by włączanie się palnika.W jaki sposób mozna odczytac ilość taktów w viessmannie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaluzaw1 02.11.2011 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Taktowanie opisywane w tym temacie to zbyt częste włączanie i wyłączanie się kotła, przeczytaj pierwszy post w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 02.11.2011 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 no Panowie, napiszcie o co Wam chodzi? co to jest to taktowanie? zwłaszcza w kotle z modulacją palnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaluzaw1 02.11.2011 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Chodzi o to, że kocioł podgrzewa wodę do temperatury wyliczonej przez pogodówkę i gdy zbliża się do tej temperatury moduluje do mocy minimalnej która i tak jest za duża do zapotrzebowania na ciepło budynku. Skutkuje to wyłączeniem kotła. Jeśli kocioł miałby niższą moc minimalną zmodulowałby niżej i wyłączył się później co ograniczyłoby ilość załączeń. Ja zmniejszyłem ilość załączeń wprowadzając dużą histereze, czyli po wyłączeniu się kotła woda stygnie o 12 st do ponownego załączenia.Powoduję to że grzejniki są ciepłe i zimne np. dzisiaj grzeje do 34 st i stygnie do 22 st czyli grzejniki są już zimne, a mi się marzy sytuacja aby kocioł zmodulawał do niższej mocy i grzał ciągle np. do 30 st bo w końcu po to jest ta modulacja. Komfort termiczny jest lepszy gdy grzejniki są chociaż lekko ciepłe, a nie ciepłe a za kilka minut zimne. Oczywiście mógłbym to osiągnąć zmniejszając histerezę np. do 6-8 st lecz wtedy przerwa w pracy kotła wynosi ok.5 min.czyli ilość załączeń będzie ogromna i na pewno krótka żywotność (szybko wyklepią się styki przekażnika załączającego trafo zapłonowe i inne podzespoły mech.) Kupiłem ten kocioł o mocy 7kW- 24 kW bo tak doradził instalator, okazało się, że mógłby być o połowę mniejszy 3kW-14 kW i jeszcze miałby spory zapas mocy. W ubiegłym sezonie ustawiłem mu moc 9 kW i świetnie sobie radził. Czyli okazuje się że dobrano mi kocioł którego moc minimalna w 90% sezonu grzewczego wystarcza aby ogrzać dom. Niestety takich mamy fachowców. Szkoda że trafiłem na to forum już po zakupie, tutaj właśnie np. kolega RAPczyn przestrzega przed zakupem za dużego kotła, a taki błąd popełnia wiele osób. Cóż mądry Polak po szodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 02.11.2011 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 (edytowane) Ok zrozumiałem. jeszcze nie mieszkam w domu a juz słyszę dośc głośną pracę kotała i nie chodzi tu o spalanie lecz właśnie odgłosy przy włączniu się kotła czyli wszystkie poboczne odgłosy.Moze dlatego jestem przewrażliwiony ze do pomieszczenia gdzie stoi kocioł nie mam drzwi bo to ciągle budowa lecz juz wiem ze w bloku tych odgłosów towarzyszących tworzeniu sie ciepła jak by nie ma - owszem są inne ale grzejnik jest ciepły i jest cicho.Dodam ze wybrałem najlepszy piec viessmanna a tu taka lipa ma modulowac tak 3,8 do 19,0 kW raz jeszcze ponowię pytanko gdzie mogę odczytac ilość załączen ???dziękuje za odpowiedz. Dodam ze ustawiłem tmp. w tej chwili na 16 stopni a temperaturę zredukowaną na 14piec grzeje od 12 do 16 a po tym okresie przechodzi chyba na temp zredukowanątak mi sie wydaję.Oczywiscie nie dostałem zadnego info od instalatora.krzywą grzewczą obniżyłem na 0,7 po tym jak w grudniu zeszłego roku w pierwszy miesiąc pracy kotła spaliłem jakies 300 m2 gazu brrrrrr. robotnicy na budowie pracowali bez koszulek. Edytowane 2 Listopada 2011 przez f.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaluzaw1 02.11.2011 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Myślę że kocioł dobrany dobrze moc minimalna 3,8 kW powinna być odpowiednia, u mnie jest aż 7,3 kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 02.11.2011 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Kocioł dobierałem sam na podstawie sam nie wiem czego po prostu przeczytałem parametry i się zdecydowałem. Wykonawca sugerował wiszący ja chciałem z zasobnikiem. Tak czy siak jest głośny chyba ze się przyzwyczaję Podobno do wszystkiego można sie przyzwyczaić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greg28 03.11.2011 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Dom x-litrowy (raczej tak koło 3 litrów) okaże się po sezonie. W każdym bądź razie mam piec dwufunkcyjny z zamkniętą komorą EOLO STAR Immergasa o zakresie modulacji 7-23kw. Sterowany regulatorem pokojowym. Instalacja to grzejniki o mocy 7kw. Przy pierwszym uruchomieniu kocioł taktował. Winny okazał się ... sterownik (Micro tybox) a właściwie jego specyficzny algorytm. W każdym bądź razie zastąpiłem go Auratonem. Na kotle ustawiłem "tylko" 75oC. Dodatkowo regulator pokojowy ustawiłem na pracę cykliczną: 6-7 dzień 7-9 noc 9-10 dzień itd aż do 19. Od 19 do 6 noc. Temperatura w domu spada w okresie nocnym o 0.75oC przy 5-6oC na zewnątrz. Nad ranem piec dochodzi do dziennych temperatur dzięki dwóm godzinom grzania bez taktowania! Maksymalna temperatura zasilania jaką osiąga w tym czasie to 65oC, a więc powrót około 55oC (kondensat jeszcze kondensuje przy takiej temperaturze) Jak widać można poradzić sobie z taktowaniem. A tak na marginesie w październiku zużyłem 18m^3 gazu + około 20 kg brykietu na ogrzewanie (dzień - 21.75oC; noc - 21.25oC) Wniosek z twojego pażdzernikowego zuzycia gazu jest jeden: twoj piec w ogóle nie pracował na CO, więc na pewno nie taktował Piec nie używany do CO nie taktuje, wyłączmy więc kotły to nie będą taktować. Uruchom kocioł, zeby grzał CO i nie uzywaj innych wspomagaczy to zobaczymy czy ci nie bedzie taktował, przy obecnych temperaturach. Przy twojej mocy minimalnej kotła i pracy jaką mu dajesz(1h pracuje, 2h nie i tak w kółko) Twój piec bedzie taktował jak ta lala, no chyba, ze otworzysz wszystkie okna, bo inaczej twój dom nie pochłonie tyle energii ile da mu twój kocioł nawet pracujący na najmniejszej mocy, a obecnie panujących temperaturach na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 03.11.2011 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 twoj piec w ogóle nie pracował na CO, więc na pewno nie taktował Coś w tym jest, przy zużyciu tylko 18m3 gazu w ciągu miesiąca. Też mi zimą wychodzi coś koło tego na cwu miesięcznie. Sprawdź, czy tak się właśnie nie dzieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 03.11.2011 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Cieszę się że trafiłem na ten wątek. Nie mam jeszcxe pieca więc może uda mi się uniknąć przytoczonych tu problemów. W skrócie o budzie: 216mw; silka + 30cm styro lambda; pełne piętro docelowo ok 50cm ekofiber; szczelne okna, szyby 0,5; rekuperator. Zapotrzebowanie na energie ok 30kwh/mw rok. Projektant instalacji na to: Junkers 22kw ... Po małym opierd....lu zszedł do 12kw. Wg. gościa od obliczeń energooszcz piec to max 3kw. Co Wy na to? Ps. Podoba mi się brotje bbs 15kw (niestety mniejszych nie robią.... dlaczego?) bo moduluje od 2,9 - co chyba też jest za dużo. Dzięki i pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greg28 04.11.2011 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Cieszę się że trafiłem na ten wątek. Nie mam jeszcxe pieca więc może uda mi się uniknąć przytoczonych tu problemów. W skrócie o budzie: 216mw; silka + 30cm styro lambda; pełne piętro docelowo ok 50cm ekofiber; szczelne okna, szyby 0,5; rekuperator. Zapotrzebowanie na energie ok 30kwh/mw rok. Projektant instalacji na to: Junkers 22kw ... Po małym opierd....lu zszedł do 12kw. Wg. gościa od obliczeń energooszcz piec to max 3kw. Co Wy na to? Ps. Podoba mi się brotje bbs 15kw (niestety mniejszych nie robią.... dlaczego?) bo moduluje od 2,9 - co chyba też jest za dużo. Dzięki i pozdro Masz jeszcze immergas victrix 12kw z modulacją od 1,9kw niższej chyba nie spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 04.11.2011 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Projektant instalacji na to: Junkers 22kw ... Po małym opierd....lu zszedł do 12kw. I właśnie o to chodzi ! Lepiej zapobiegać niż leczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 04.11.2011 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Tylko czy za to płacę projektNtowi, żeby po nocach robić doktoraty z przeróżnych instalacji i jeszcze dokształcać go własną krwawicą... smutne i niestety nie takie rzadkie zjawisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 05.11.2011 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2011 Tylko czy za to płacę projektNtowi... Jak to mówią "ufaj, lecz kontroluj". Niestety budując, żeby było dobrze, to musisz się na tym znać, bo inaczej wiele rzeczy zostanie spartaczonych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 05.11.2011 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2011 (edytowane) Wniosek z twojego pażdzernikowego zuzycia gazu jest jeden: twoj piec w ogóle nie pracował na CO, więc na pewno nie taktował Piec nie używany do CO nie taktuje, wyłączmy więc kotły to nie będą taktować. Uruchom kocioł, zeby grzał CO i nie uzywaj innych wspomagaczy to zobaczymy czy ci nie bedzie taktował, przy obecnych temperaturach. Przy twojej mocy minimalnej kotła i pracy jaką mu dajesz(1h pracuje, 2h nie i tak w kółko) Twój piec bedzie taktował jak ta lala, no chyba, ze otworzysz wszystkie okna, bo inaczej twój dom nie pochłonie tyle energii ile da mu twój kocioł nawet pracujący na najmniejszej mocy, a obecnie panujących temperaturach na zewnątrz. Niestety ale te 18 m^3 poszło na CO. Piec ustawiłem na najniższą moc czyli 7kw i tylko na takiej mocy pracuje. Przy pracy ciągłej rzeczywiście istnieje teoretyczna możliwość, że mój piec będzie taktował. Dlaczego ano dlatego, że połowa z grzejników ma ustawione głowice termostatyczne na 2, oraz zredukowany przepływ do połowy Dlaczego tak się jednak nie dzieje? Pierwsze włączenie - woda w instalacji ma temperaturę 23oC. Piec zaczyna podnosić temperaturę grzejniki coraz szybciej oddają ciepło. Po upływie 1h osiąga temperaturę 63oC i ... zostaje wyłączony przez sterownik pokojowy. Temperatura zostaje podniesiona w domu o 0.25-0.5oC na każdy cykl pracy. Przy kolejnych włączeniach piec startuje od co najwyżej 30oC. Na razie mam do dwóch cyklów pracy 1 godzinnych dziennie bez żadnych wspomagaczy. Obecnie temperatura dzienna 22 nocna 21. Przypomnę dom traci około 14 kwh na dobę przy 5oC nocą co daje 2h pracy kociołka z mocą minimalną czyli 7kw. Nie ma mowy o przegrzaniu domu chyba, że słoneczko zaświeci po uzyskaniu temperatury dziennej. Edytowane 5 Listopada 2011 przez orko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greg28 06.11.2011 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Niestety ale te 18 m^3 poszło na CO. Piec ustawiłem na najniższą moc czyli 7kw i tylko na takiej mocy pracuje. Przy pracy ciągłej rzeczywiście istnieje teoretyczna możliwość, że mój piec będzie taktował. Dlaczego ano dlatego, że połowa z grzejników ma ustawione głowice termostatyczne na 2, oraz zredukowany przepływ do połowy Dlaczego tak się jednak nie dzieje? Pierwsze włączenie - woda w instalacji ma temperaturę 23oC. Piec zaczyna podnosić temperaturę grzejniki coraz szybciej oddają ciepło. Po upływie 1h osiąga temperaturę 63oC i ... zostaje wyłączony przez sterownik pokojowy. Temperatura zostaje podniesiona w domu o 0.25-0.5oC na każdy cykl pracy. Przy kolejnych włączeniach piec startuje od co najwyżej 30oC. Na razie mam do dwóch cyklów pracy 1 godzinnych dziennie bez żadnych wspomagaczy. Obecnie temperatura dzienna 22 nocna 21. Przypomnę dom traci około 14 kwh na dobę przy 5oC nocą co daje 2h pracy kociołka z mocą minimalną czyli 7kw. Nie ma mowy o przegrzaniu domu chyba, że słoneczko zaświeci po uzyskaniu temperatury dziennej. We wcześniejszych postach pisałeś o 5 cyklach 1h, co 2 godziny. Jeśli są 2 cykle to już co innego. Tyle, że twój kocioł przy pracy z minimalna mocą 7kw spala ok 0,8m3/h, więc jesli grzejesz 2 h dziennie to wychodzi 1,6 m3/dobę. Nie wiem z czego masz cwu, bo jesli też z gazu to idzie ci na to optymistycznie licząc 0,6 m3/dobę na cwu. Razem daje to ok 2,2m3/dobę * 31 dni pazdziernika = 68,2 m3. Nijak się to ma podanych przez ciebie 18 m3, chyba, ze cwu masz z innego żródła ciepła, a grzałes w ten sposób 11-12 dni tylko:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 06.11.2011 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 (edytowane) Te 18 m^3 było po odjęciu tego co poszło na CWU. Ale skoro jesteś ciekaw: 15.10 miałem 155m^3 na liczniku. 6.11 już 203. Różnica 48m^3 przez 22 dni, czyli 2.2 m^3/dobę. Do tego trzeba doliczyć 20 kg brykietu, czyli równowartość 8m^3 gazu. Kiedy mierzyłem zużycie na CWU to było to około 0.8m^3 na dobę.Miałem ustawione 5 cykli dziennych teraz tylko 4 (po jednej godzinie każdy) ale kocioł nie włącza się częściej niż dwukrotnie po jednej godzinie jednorazowo. Przerwa pomiędzy włączeniami jest po to aby dom wchłonął dostarczoną energię. Edytowane 6 Listopada 2011 przez orko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 06.11.2011 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Teraz faktycznie potwierdzają się twoje wyliczenia, ale jest jedno ale. Czy przy takich temperaturach jakie panowały jest to normalne zużycie dla domu 3 litrowego (bo chyba wspominałeś że taki masz), czy jednak nie jest ono za duże przy tak energooszczędnym domu. Bo mnie wychodzi dwa razy większe ale mam dom 12 litrowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.