19501719500414 11.11.2011 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 rzeczywiście, stosowanie coraz lepszego ocieplenia budynków, skutkuje tym, że czasami występuje taka sytuacja, zwłaszcza w okresach przejściowych, że minimalna moc kotła przewyższa chwilowe zapotrzebowanie na ciepło budynku,wprawdzie jest technicznie możliwe wyprodukowanie kotła który będzie pracował w bardzo dużym zakresie modulacji, ale nie wiem czy wytrzymałyby kieszenie, jednakże nie demonizowałbym tego aż tak bardzo, to nie jest tak, że kocioł pracując z mocą minimalną, która przewyższa chwilowe zapotrzebowanie na ciepło, rzeczywiście generuje "straty" które tak bolą niektórych, jest coś takiego, jak straty kominowe, czyli to ciepło które bezpowrotnie ucieka przez komin, wynoszą one, wcale tak niemało, bo przy kotłach kondensacyjnych, to około 2%, przy kotłach tradycyjnych około 8%, trzeba zdać sobie sprawę, że wentylator który pracuje w kotle, też pobiera energię za którą trzeba zapłacić, są straty do otoczenia, czyli to ciepło które przenika do kotłowni przez obudowę kotła, powie ktoś, że przecież to grzeje kotłownię, zgoda, ale we współczesnym ogrzewnictwie oszczędności polegają na w miarę precyzyjnej regulacji temperatury pomieszczeń,a tutaj tego nie mamy, dla tych co jeszcze nie mają instalacji i wszystko przed nimi,w miarę możliwości należy zwiększyć bezwładność instalacji, czy to przez bufor, czy też przez, chociażby zastosowanie podłogówki, dla tych co to już mają instalację, mieszkają, nie mogą spać po nocach i słuchają czy przypadkiem kocioł nie pracuje podnosząc koszty ogrzewania, o być może, kilkadziesiąt złotych rocznie,trzeba wziąć instrukcję kotła i regulatora pokojowego, wreszcie ją przeczytać do końca i ze zrozumieniem, (i nie należy się obrażać, bo to są fakty, dotyczące co najmniej 70% użytkowników) stanąć przed kotłem i próbować go ustawić w taki sposób, by ograniczyć jego załączanie, o co trzeba walczyć, o histerezę temperatury pomieszczenia, wynoszącą 1C, w tym zakresie temperatur, przeciętny człowiek nie odczuwa tych zmian, o ograniczenie mocy kotła w zależności od zapotrzebowania na ciepło, z reguły będzie to minimalna moc, o wyznaczenie odpowiedniej krzywej grzewczej, nie trzeba się tego bać,to są urządzenia idioto odporne, poza tym, każde z nich ma coś takiego jak reset do ustawień fabrycznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 12.11.2011 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Świstak 81, doxzytałem że masz 300 zasobnik. 1. Po co taki wielki dla 3ch osób 2. Jakiej firmy 3. Może przez niego kocioł ciągle pracuje chcą utrzymać temp. cwu. Pzdr 1. Wielki, bo taki był z powietrzną pompą ciepła jako zintegrowane 2 elementy. Wkrótce dojdzie 4 osoba (~2 tyg) . A na dodatek mam w planie z hydro wannę dwuosobową - wchodzi tam blisko 300 litrów (ale ma też własny podgrzewacz)... 2. Hewalex (pełno tego po Allegro choćby nawet). 3. Ja widzę czy kocioł grzeje c.o. czy cwu. Na 100% to nie problem cwu, Tym bardziej, że kocioł włącza się na jakby podtrzymanie temp. i zasila ją czynnikiem o temp. 25st... Wody tym raczej nie zagrzeje... A teraz doświadczenie z dzisiaj. - wczoraj rano ustawiłem temp. na 20,5st (mając w domu solidne 21.2, ale miałem i ponad 22 w południe). Cholera jedna się nie wyłączyła mimo to przez 2h. Autoadaptacja stopniowo obniżała mi krzywą grzewczą, aż doszła do -15. A kociołek nadal na minimum i grzeje. - wyłączyłem go na noc, chcąc by temp. spadła poniżej 20st. Spadła do 20,4 (w nocy było -6st na zewn.) - rano nadal chodził na minimum - po chwili patrzę - wali max temp w c.o. (akurat na 42st ograniczyłem) - w ciągu 30 min. temp podniosła się z 20,4 do 20,7 (raczej ze słonka jakie się pojawiło w salonie) i kocioł znowu wszedł na minimum!!!!!! To po co jest sonda zewnętrzna? Czy on nie powinien modulować i powoli schodzić z 42st w dół??? Pozostaje mi chyba wyłączyć czujnik pomieszczenia i próbować jechać na samej sondzie zewn... Ja już mam dość tego sterownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bdan 12.11.2011 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 A co by było, jakbyś miał zostawione tylko sterowanie pokojowe, czy wtedy by się wyłanczał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 12.11.2011 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Czy ja dobrze zrozumiałem ?aby zmniejszyc ilość taktowań trzeba obniżyc moc kotła. Jak ja mam to zmienić w viessmannie 343 Podejrzewam ze ma to związek z krzywą grzewczą i jej nachyleniem (poziom krzywej) narazie moj dom to budowa lecz z tego co widzę kocioł załącza się co minutę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 12.11.2011 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Czy ja dobrze zrozumiałem ? aby zmniejszyc ilość taktowań trzeba obniżyc moc kotła. I/lub zwiększyć moc grzejników/podłogówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 12.11.2011 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Grzejniki mam - w zasadzie jeszcze nie mam odłączone bo dopiero przywiesili. tylko podłogówka ponad 100 m2 rurki co 10 cm. Temperatura zadana na kotle 17 stopni temperatura w pomieszczeniu 16 stopni a piec co minute włącza się i wyłącza. czujnik tylko zewnętrzny na dzien dzisiejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 12.11.2011 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 (edytowane) swistak81 - sprawdź jak masz ustawione (jeśli masz takie parametry w sterowniku): wpływ temperatury pomieszczenia, akumulacja cieplna budynku i histereza PS. no i sprawdź czy nie masz odłączonego czujnika temperatury wewnętrznej Edytowane 12 Listopada 2011 przez odyseuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 12.11.2011 22:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 (edytowane) swistak81 - sprawdź jak masz ustawione (jeśli masz takie parametry w sterowniku): wpływ temperatury pomieszczenia, akumulacja cieplna budynku i histereza PS. no i sprawdź czy nie masz odłączonego czujnika temperatury wewnętrznej wpływ temp. pomieszczenia - mam coś takiego (ustawione na ON): AMB ON - Czujnik temperatury pomieszczenia Umożliwia parametryzację funkcji Super CAR-a związanych z czujnikiem temperatury pomiesz- czenia. Ustawiając odpowiednio parametry możemy wybrać następujące opcje: - AMB ON: ustawione na ON (ustawienie fabryczne) - praca systemu w oparciu o czujnik temperatury pomieszczenia; możliwa korekcja wskazań czujnika; Ustawienie parametru AMB ON na OFF (wyłączony) odłącza czujnik pomieszczenia. System nie reaguje wówczas na zmiany temperatury pomieszczenia. Akumulacja cieplna budynku: DIMENS / BUILDG (miałem 20 wg instrukcji dla podłogówki, teraz próbuję na 12) Wartość określająca wielkość i bezwładność termiczną budynku i zastosowanej instalacji; możliwe ustawienia od 1 do 20 - ustawiona fabrycznie na 10. Ustala prędkość reakcji systemu w zależności od rodzaju istniejącej instalacji i rodzaju budynku. Histereza jest stała, niezmianialna, a wynosi plus minus 0,6st. Tutaj jest link do instrukcji..... pl.immergas.com/media/super_car_instr.pdf ****************************************************** Ku##a mać chyba znalazłem problem na 99%. Jasna cholera. Cholerny serwisant. Przełącznik na kotle był na pozycji "co+cwu", a powinien być na "cwu" gdy używa się sterownika... Po przestawieniu już widzę poprawną reakcję kotła!!! Wyresetowałem jego dane, które się niby nauczył. Och, rano zobaczę co zdziałał... TO MUSI BYĆ TO!!! Edytowane 12 Listopada 2011 przez swistak81 Orzeszty orzeszku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 13.11.2011 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 f.5 powinieneś mieć w instrukcji jak zmienić moc grzewczą, kombinacja dwóch guzików. Świstak dobrze, że zauważyłeś prosta sprawa a szuka się problemów Ktoś już pisał, że ciągła praca jest najlepsza i mało urządzeń to potrafi lub mało jest tak dobranych urządzeń do instalacji aby działały ciągle. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 13.11.2011 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 pisałem, czytać,i nie bać się wsadzać paluchów w nastawy,jeżeli oczywiście w instrukcji macie napisane, jak można zrobić reset do ustawień fabrycznych, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 13.11.2011 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Świstak jedna rzecz mi nie pasuje. 1. Wcześniej po sugestii że może kocioł grzeje duży zasobnik wody użytkowej, napisałeś że masz podgląd co aktualnie grzeje kocioł i że nie jest to cwu. Czyżby mechaniczny pstryczek (ten co go serwisant pstrtknął) miał priorytet nad nastawą sterownika? 2. Druga sprawa: czy poma ciepła działa? 3. Czy można zatem wysnuć wniosek, że za duży zasobnik, przy kole małej moc, to nienajlepszy pomysł (dot. Instalacji bez pompy ciepła) ?4. Dziwne też jest że skoro grzał cwu to w domu robiło się cieplej.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 13.11.2011 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Przy obecnych temperaturach kocioł załącza się około 150-200 razy na dobę. Z góry dzięki za wszelkie sugestie i porady. IMHO zacznij od zmierzenia czasu włączenia i przerw pracy palnika przy minimalnej mocy (u ciebie 7kW) przez powiedzmy godzinę. Dowiesz się wówczas jaki jest rzeczywiste zapotrzebowanie na energię i wówczas będzie łatwiej ocenić co zrobić dalej (np. jak duży bufor wodny złagodziłby problem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 14.11.2011 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Świstak jedna rzecz mi nie pasuje. 1. Wcześniej po sugestii że może kocioł grzeje duży zasobnik wody użytkowej, napisałeś że masz podgląd co aktualnie grzeje kocioł i że nie jest to cwu. Czyżby mechaniczny pstryczek (ten co go serwisant pstrtknął) miał priorytet nad nastawą sterownika? 2. Druga sprawa: czy poma ciepła działa? 3. Czy można zatem wysnuć wniosek, że za duży zasobnik, przy kole małej moc, to nienajlepszy pomysł (dot. Instalacji bez pompy ciepła) ? 4. Dziwne też jest że skoro grzał cwu to w domu robiło się cieplej. Pozdro 2. Pompa ciepła nie działa. Wyłączona. 3. Dlaczego tak sądzisz? Absolutnie nie! Nie mam żadnych problemów z cwu. Podgrzewanie cwu jest jak najbardziej ok. Rzadko się włącza, krótko trwa... Nie widzę najmniejszego problemu. 12kW dla cwu grzanej pojemnościowo to baaardzo dużo. 1 i 4. Chyba źle przeczytałeś. Przełącznik był na "cwu+co". A wg instrukcji powinien być na cwu (jest tam też obrazek sterownika w tej pozycji). Po prostu zachowywał się tak, że gdy otrzymał sygnał ze sterownika to grzał normalnie, a po zaniku sygnału sterownika grzał wg nastaw pokręteł na kotle (oba na 1)... Stąd po zanik sygnału z CARa grzał c.o. na minimum i dlatego przegrzewał... Teraz działa PIĘKNIE. Autoadaptacja działa super. Kocioł zaczął od max temp. W ciągu doby obniżył krzywą grzewczą o -10st. Grzeje często temp. 28-29st teraz i wyłącza się gdy temp. w pokoju przekroczy bodajże 0,6st (ale jak słonko zaczęło grzać i temp. podniosła się szybko to wyłączał się wcześniej). W każdym razie teraz działa jak powinien. I potrafi sobie zaplanować temp. czynnika takie, że utrzymuje nastawioną temperaturę (co nie takie łatwe dla podłogówki)... NARESZCIE NIE PRZEGRZEWA. Na koniec dodam - że nie wyłącza się za często. Jedną pauzę sprawdziłem - wyłączony był prawie godzinę (po pracy z max temp., teraz chodzi raczej w sosób ciągły). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greg28 14.11.2011 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 No to gratulacje, masz dom z małym zapotrzebowaniem na ciepło i odpowiednio mały kociołek, mniejszych juz chyba nie ma Teraz poobserwuj troche spalanie ile idzie spala na dobe przy obecnych temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 14.11.2011 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Świstak81 dzięki za odpowiedzi. Rzeczywiście coś źle przyswoiłem. Cieszę się, że problem rozwiązany. Też kupuję ten sam kocioł tylko że ze 160 litrowym zasobnikiem. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 14.11.2011 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Odczyt 03.11.2011 - 114m3Odczyt z dzisiaj 14.11.2011 - 172m3 58m3/11dni=5,27m3/dobęŚrednia temp całodobowo w okolicach 0st.Myślicie że zmieszczę się w w2 (1200m3/rok)?Jak będzie ciepło to cwu pójdzie z PPC więc myślę, że może się udać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greg28 14.11.2011 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Odczyt 03.11.2011 - 114m3 Odczyt z dzisiaj 14.11.2011 - 172m3 58m3/11dni=5,27m3/dobę Średnia temp całodobowo w okolicach 0st. Myślicie że zmieszczę się w w2 (1200m3/rok)? Jak będzie ciepło to cwu pójdzie z PPC więc myślę, że może się udać... Powinieneś się zmieścić, mi za te same 11 dni zeżarło 74 m3/11dni=6,73m3/dobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 14.11.2011 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Ile Cię kosztowała pompa? Wyliczałeś jak to się opłaca w stosunku do grzania latem wody gazem?Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 14.11.2011 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Kosztowała mnie 7tyś brutto, ale w tej cenie za dodatkową wężownicę dopłaciłem jakieś 800zł (aktualnie wpięte w podłogówkę, kiedyś moooooże kolektory).Nie liczyłem, ale przy aktualnych cenach całościowych za prąd i gaz - zrównują się przy mniej więcej 10st na zewnątrz (wg danych producenta, o które specjalnie prosiłem). Szału nie ma. Inna sprawa, gdyby korzystać z niej w II taryfie. Lecz póki co mam energię el. jednotaryfowo.ALE: w lecie oprócz oszczędności mam też korzyść w postaci chłodnego powietrza.I dodatkowa oszczędność może wyniknąć z faktu zmieszczenia się w W2 dzięki PPC a kosztem energii elektrycznej.Jaki macie stosunek ceny (całościowej, czyli wartość faktury/m3 lub /kWh)?Wówczas wyjdzie jaki COP powinna mieć PPC aby zrównały się kosztowo zł/kWh... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tedasss 14.11.2011 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Witam.Mam Vitodens 200 w + Vitotronic 200, dom 150 m2, podłogówki około 70m2.Grzejniki ok, ale podłogówka mnie wykończy. Temperatura zadana 16stC, zredukowana 15 stC, termostat pokojowy KAN na 16stC a w powietrzu 23stC. Krzywa: nachylenie 0,2; poziom -4.Zredukować moc kotła? Zmienić instalatora (chociaż to raczej oczywiste)?Z góry dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.