Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

mario, mam b. podobne warunki powierzchnia 245, zapotrzebowanie na rok/m2 koło 3.5L, 5 osób. Podobnie prognozuję zużycie - samym gazem w "złych" rejonach taryf, tj. względnie niedaleko ponad próg w2/w3, pi*oko 1500-1800m3.

 

Tyle że ja u siebie chcę spróbować zrobić blachodachówkowy kolektor dachowy (na forum zwany "jaskowym", od pomysłodawcy-promotora), który latem liczę wspomoże CWU. Czy na tyle aby sie złapać w W2 niewiem, po pierwszym lub drugim sezonie będę wiedział.

 

Tobie polecam spróbować W2 i zobaczyć po czasie czy się udaje lub ile brakuje i wtedy jak u swistaka81 mała PCi do CWU, a może coś innego (dogrzewanie prądem jak mało by trzeba). Pytanie tylko o zasobnik czy od razu 2-węzownicowy (droższy) czy potem dokupić drugi i spiąć.

 

PS. ile planujesz mb podłogówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Teraz na stronie IMMERGAS już jest informacja, że przy rozdziale stref na wysoka/niska z użyciem DIM najlepiej stosować kotły z automatyką SUPEROIR, aby można było zróżnicować osobne krzywe grzewcze dla każdego obiegu. Dodam jeszcze, ze bezwładność (DIMENS) mam ustawioną na 1 i w takim ustawieniu kocioł zatrzymuje się po uzyskaniu 0,1 *C powyżej zadanej, a na wyższych ustawieniach pracował dłużej i przegrzewał pomieszczenia, np. na DIMENS 20 zatrzymywał się dopiero po uzyskaniu 0,5*C powyżej temperatury zadanej i trochę większe było dobowe zużycie gazu. Jeśli chodzi o start kotła, to niezależnie od ustawień bezwładności, zaczyna się po spadku o 0.3*C poniżej zadanej. Być może z włączoną modulacją, przy takim ustawieniu i zgodnie z tym co pisze w instrukcji od CAR V2, pomieszczenia byłyby niedogrzewane ? Nigdy tego nie próbowałem, więc nie wiem.

 

Wg. mnie nie jest to prawda. Za cienki w uszach jestem, żeby udzielać rad, ale proponuję zadzwonić na infolinię Immergasa.

U mnie będzię Victrix 12 + Dim wysoka i 2x niska. Fakt superior ogarnął by strefy jednym sterownikiem, jednak i w Victrixach też jest to możliwe. Są nawet 2 rozwiązania tego problemu ... ale jak już mówiłem, za cienki bolek ze mnie - proponuję infolinię.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobny problem rozwiązałem kupując PPC.

Koszt ok 6tyś. Instalacja bajecznie prosta.

Mi właśnie idzie ok 1,5m3/dobę GZ50 przy włączonej cyrkulacji (chodzi w godz. 7-23).

Bez cyrkulacji - nieco poniżej 1m3/dobę dla cwu.

Czyli 1m3 to jest absolutne minimum. Nawet jak się zrobi cyrkulację od 6 do 7.30 oraz od 17 do 23.

 

Pompa dobowo zużywa mi średnio 2,2kWh (od 2,0 do 2,8 mi się zdarzyło).

PPC 2,2x0,6zł=1.32zł/dobę

GZ50 1,5x2,2=3,3zł/dobę

To są prawdziwe wartości, zmierzone wielokrotnie przez różne pory roku.

PPC nawet dla 0st jest tańsza w użytkowaniu, ale przy większym zużyciu wody zamarza wymiennik, włącza się odszranianie i to pochłania zaoszczędzoną energię.

PPC będzie to jakieś rozwiązanie ostatecznie, którego wolałbym uniknąć- bo znowu trzeba dodać inwestycyjnie +6tyś. Zostawię sobie może jakiś kabel do podłączenia w przyszłości prądu. PPC idzie na 230V czy na 380V? W razie czego przez ścianę kotłowni się przewiercę z przyłączami do niej. Jak rozumiem na zewnątrz stawia się tylko wymiennik takiej pompy a zbiornik i reszta wewnątrz. Bez jakichś rurek w ziemii.

 

Jeżeli zmieszczę się dzięki PPC w W2 to mam oszczędność teoretyczną na rok jak pisałem wcześniej 959zł/rok na gazie – koszty PPC 2,2kWh/dobax0,66zł prąd= 1,45 x 6m-cy = 261zł/rok. – to realnie zostanie 698zł/rok w kieszeni.

Koszt PPC 6000zł/698zł = 8,6lat zwrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie nie jest to prawda. Za cienki w uszach jestem, żeby udzielać rad, ale proponuję zadzwonić na infolinię Immergasa.

U mnie będzię Victrix 12 + Dim wysoka i 2x niska. Fakt superior ogarnął by strefy jednym sterownikiem, jednak i w Victrixach też jest to możliwe. Są nawet 2 rozwiązania tego problemu ... ale jak już mówiłem, za cienki bolek ze mnie - proponuję infolinię.

pzdr

 

Nie bardzo rozumiem co chciałeś powiedzieć? Co w Vixtrixach też jest możliwe? Osobne krzywe grzewcze? Oczywiście ze można drugą pogodówkę podłączyć do DIM, ale to tylko steruje mieszaczem, a kocioł i tak grzeje wg krzywej pogodówki podpiętej do niego i nie ma możliwości ustalenia osobnych temperatur grzania dla każdej strefy. Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl, podzielić się wiedzą zamiast proponować infolinię? Na tej całej infolinii to tez można otrzymać różne sprzeczne informacje w zależności na kogo się trafi. Dokładnie o co Ci chodzi z tą nieprawdą? Na stronie Immergasa jest napisane cyt.

 

"DIMV2 wysoka / niska temperatura jest modułem zawierającym kolektor hydrauliczny, dwie pompy obiegowe poszczególnych stref, zawór mieszający oraz elektroniczną centralkę sterującą.

 

Pozwala to na kontrolę 2 niezależnych obiegów grzewczych - jednego z mieszaczem (np. ogrzewanie podłogowe) oraz jednego bezpośredniego. W podłączeniu do kotła z automatyką typu Superior kW możemy zróżnicować krzywą grzewczą niezależnie dla każdego obiegu za pomocą tylko jednej systemowej sondy zewnętrznej (sterowanie pogodowe).

 

Obiegi (strefy) sterowane są za pomocą termostatów pokojowych umieszczonych w każdej strefie (funkcję jednego z nich może pełnić sterownik pogodowy Comando Amico Remoto lub Super CAR)"

 

link do strony>> http://pl.immergas.com/options/dim/dim_v2/dimv2_abt_opis.htm

 

W Superiorach jest więcej możliwości w zależności nastwy zworki S26;5 konkretnie ustawienie w poz OFF w DIM (która przy X 2v.2011 praktycznie jest martwa). Możesz jedną krzywą ustawić na panelu kotła, a drugą w SCAR i wtedy jak grzeje strefa niska, to kocioł chodzi wg krzywej dla N temp, jak zapotrzebowanie wysyła sterownik od wysokiej ,to kocioł grzeje temp wg drugiej krzywej, a jak zapotrzebowanie wyślą oba obiegi to grzeje temp. wg krzywej wysokiej strefy a temp dla niskiej jest ograniczana na mieszaczu. W superiorach może tez być włączona modulacja jeśli jest DIM i odpowiednie nastawy. W naszym kotle w intr. pisze aby wyłączyć modulację przy współpracy z DIM. Jeśli wiesz jak zrobić takie rozwiązanie w VICTRIX X 2 v.2011 to powiedz, chętnie skorzystam. Dokładnie chodzi mi o kombinacje zawarte w tabeli na str .19 instrukcji DIM "Współpraca ze sterownikiem SuperCar"

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mario, Tobie polecam spróbować W2 i zobaczyć po czasie czy się udaje lub ile brakuje i wtedy jak u swistaka81 mała PCi do CWU, a może coś innego (dogrzewanie prądem jak mało by trzeba). Pytanie tylko o zasobnik czy od razu 2-węzownicowy (droższy) czy potem dokupić drugi i spiąć.

 

Chyba tak zrobię-że na razie poobserwuję I sezon. Tym bardziej, że sezon będę zaczynał w tym roku mam nadzieję już mieszkając wiec nie będzie budynek wychłodzony – więc nie będzie zużycia rozruchowego. Drugi sezon wiadomo, że nie powinien być gorszy od pierwszego, w którym może być jeszcze mokry budynek.

 

PS. ile planujesz mb podłogówki?

 

Parter mam 250mb podłogówki w płycie fundamentowej bo takie projektowo wyszły rozstawy - pokrywa 80% powierzchni + 3 grzejniki. .Do tego 2 łazienki z drabinkami na ręczniki

Poddasze mogę zrobić całe w podłogówce. Boję się jedynie, że chcę mieć dywany – nie lubię gołych podłóg i to trochę przytłumi tę podłogówkę na poddaszu. Z kolei grzejniki nie za bardzo mi leżą. Może by się jednak przydały w okresach przejściowych wiosna-jesień.

Nie wiem czy to ma sens bo bezwładność budynku będzie bardzo duża i piec na pewno nie będzie chodził nonstop bo będzie za duży. Więc te grzejniki nie będą większość czasu zimne.

 

Co sugerujesz iść na całość w podłogówkę na poddaszu czy dać w razie czego kilka małych grzejniczków?

 

 

Witam!

Z mężem też posiadamy victrix 24 z 2011r.

Dom parterowy 160m2 wszędzie podłogówka cwu 150l.

Zużycie gazu grudzień 2012-styczeń 2013 średnio 8,8 m3 na dobę temperatura non stop 20,5stopnia.

 

Nie wiem jaki masz dom i ile on pali. Bez tego to info nic nie daje.

Sugerując się twoim zużyciem za 2 m-ce grudzień i styczeń 8,8m3x 62dni = 545m3 to ponad połowa mojego zużycia na samo CO.

 

Pytanie czy twój sezon wygląda tak (zgaduje):

Październik 98m3

Listopad 150m3

Grudzień 240m3 (twoje dane)

Styczeń 240m3 (twoje dane)

Luty 150m3

Marzec 99m3

Razem 977m3 czy inaczej - bo samo średnia 8,8 nic nie wnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak zrobię-że na razie poobserwuję I sezon. Tym bardziej, że sezon będę zaczynał w tym roku mam nadzieję już mieszkając wiec nie będzie budynek wychłodzony – więc nie będzie zużycia rozruchowego. Drugi sezon wiadomo, że nie powinien być gorszy od pierwszego, w którym może być jeszcze mokry budynek.

 

Parter mam 250mb podłogówki w płycie fundamentowej bo takie projektowo wyszły rozstawy - pokrywa 80% powierzchni + 3 grzejniki. .Do tego 2 łazienki z drabinkami na ręczniki

Poddasze mogę zrobić całe w podłogówce. Boję się jedynie, że chcę mieć dywany – nie lubię gołych podłóg i to trochę przytłumi tę podłogówkę na poddaszu. Z kolei grzejniki nie za bardzo mi leżą. Może by się jednak przydały w okresach przejściowych wiosna-jesień.

 

Co sugerujesz iść na całość w podłogówkę na poddaszu czy dać w razie czego kilka małych grzejniczków?

 

Myślę że sezon 2014/15 byłby u Ciebie miarodajny.

 

Podłogówka na poddaszu musiała by być tylko pewnie bardziej zagęszczona (wg. tabel np. Rotha można sobie sprawdzić). Strat nie będzie bo ten naddatek ogrzeje parter (stropem). Można myśleć o ew. redukcji na parterze na rzecz tego co przypadnie z piętra, albo dać rozstawy (na parterze) bez uwzględniania piętra a jeśli faktycznie byłoby widocznie za ciepło przykręcić parter na rozdzielaczu - to już jest mały "tuning".

Ja bym dawał wszędzie podłogówkę, to uproszczenie instalacji. Pytanie tylko ile by CI wyszło mb. U mnie proporcje podłóg to: 25% deska 15mm, 40% panele, 35% płytki, i jak pisałem wychodzi mi 1200mb. Dla mnie wątpliwość to pompa Victrixa - czy da radę. Teoretycznie (o ile dobrze czytam char.) jest podobnem mocy co np. w Junkersie Smarcie 14, a ten (b. popularny na FM) u forumowiczów obsługuje samodzielnie podłogówki tej długości. Bezpieczną alternatywą (ale i droższą) jest Junkers Comfort mocniejsza pompa (przy tym elektroniczna, i moc kotła nieco lepsza). Ostatecznie skłaniam się jednak do Victrixa, w razie draki myślę o dołożeniu szerogowo dodatkowej pompy (energooszczędnej) za kotłem do wspomagania podłogówki, ale liczę że się obejdzie.

 

Co do drabinek, trochę się nad tym zastanawiałem i ostatnio myślę aby dać tylko elektryczne. A nawet zatopić maty pod płytkami, nie wiem czy to będzie dostatecznie skuteczne (na pewno mniej jak drabinka) aby przesuszyć czy podgrzać ręcznik, ale mnie ten "mebel" (drabinka) absolutnie nie zachwyca, a ładniejsza też swoje kosztuje. A może przy WM ona nie będzie szzególnie potrzebna...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wszędzie podłogówkę, z tym że w sypialniach co 20 cm, żeby nie było zimnej podłogi, nie przegrzewać pomieszczenia oraz aby można było regulować czasowo temp. Grzejniki w sypialniach i drabinki w łazienkach(ciepły suchy ręcznik to podstawa po kąpieli w zimie :-)) Tak jest wszystko obliczone aby podłogówka nie dogrzewała tych pomieszczeń gdzie są grzejniki. Oczywiście można zrobić gęściej pętle podłogi i wtedy przydławić albo nie dławić i grzać tylko podłogę, ale wtedy bezwładność.....jak ktoś woli spać w chłodniejszym to jest problem. Grzejniki fajnie mi się spisują w okresach przejściowych gdy grzeję tylko wieczorami i tylko kominkiem temp.55 - 65*C, wtedy na podłogę w ogóle nie puszczam wody, więc nie ma jej wiele do zagrzania wiec jak nawet miałbym zagrzać gazem, to przełączam CAR na "zima",obniżam na nim temp. zadaną, bo on steruje u mnie podłogówką wiec pompa podłogi nie ruszy, a na TYBOX który steruje układem grzejników podnoszę zadaną i w ten sposób grzeją tylko one. Przy grzaniu kominkiem nawet nie muszę CARa ustawiać na praca "ZIMA" bo przerywam komunikację DIM z kotłem w momencie załączenia pompy kominkowej, Dodatkowo mam w salonie i jadalni ,grzejniki kanałowe przy oknach tarasowych które robią kurtynę i w zupełności wystarczają, aby ogrzać te pomieszczenie, plus trochę ciepła od szyby kominka i jest przyjemnie. Jak zgrać sterowanie kominka z kotłem aby sobie jednocześnie nie wchodziły w paradę pisałem tu >> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2422697.html#11534026 , ale jak co to służę pomocą.

 

u mnie kubatura to ponad 668m3, ok 320m2 po podłodze i 1700mb rurki. Zacząłem grzać w grudniu zeszłego roku, a tak konkretnie to od lutego jak sie wprowadzilismy. Temp. stała 22*C w dzień, sypialnie w nocy 20-21, a zużycie tak jak na wykresie. Ostatnio dobowe jest w okolicach 11-12m3 ale podejrzewam ze idzie sporo na podgrzanie wody przez to że ferie, podmieszanie i grzanie cały dzień. Teraz przestawiłem aby podgrzewał CWU krócej a cześciej. zobaczę co z tego wyjdzie. Na razie widzę że grzeje krócej bo zmiana o 3*C i leci mniejszą mocą.

wykres.JPG

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

montixe przeczytałem kilka razy Twoje posty i mocno mi się rozjaśniło w głowie za co WIELKIE dzięki. Widać nie do końca rozumiałem jak działa pogodówka z dimem i z kotłem, stąd moje "porady" ;)

Nie mam jeszcze kotła. Opis chałupy w stopce. Zapotrzebowanie to 12kw stąd rozważam Victrixa, ale nie wiedziałem, że z Dimem występują takie ograniczenia (czyli jedna temperatura czynnika a temperatura podłogówki "przycinana" na mieszaczu - lub prościej jedna krzywa for all). Kurcze, a już myślałem, że mam temat zamknięty... :(

 

Co byś doradził? Superior raczej odpada bo tam modulacja od 4 do 32... trochę dużo. I czy wchodzić w Dima?

Weź pod uwagę, że potrzebuję dwie strefy niskiej temp (na parterze płyta fundamentowa gr. 25cm a na piętrze normalnnie 7cm wylewki)

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pedrox

Nie jestem fachowcem z branży. Kiedyś w ogóle mnie te tematy nie interesowały, ale się zawiodłem na fachowcach/doradcach w niektórych przypadkach, wiec zacząłem czytać, pytać, rozmawiać i wyciągać wnioski na podstawie własnych doświadczeń. To co piszę na forach, to moje spostrzeżenia poddane pod dyskusję, bo nie koniecznie muszę mieć rację. Nie wiem jaki faktycznie masz pomysł, czy koniecznie chcesz podzielić dom na dwie strefy niskie? No ale przypuśćmy że jest jakiś tego powód. A więc chcesz rozdzielić parter i piętro na oddzielne strefy niskiej temp. i dodatkowo grzejniki, czyli razem 3 strefy, a wiec potrzebujesz DIM wysoka /2x niska. Jeśli grzejników ma być więcej to dobież sobie grzejniki dla niskich parametrów 55/45/20 albo 50/40/20 jeśli będą one do pomieszczeń o niedużym zapotrzebowaniu to nie ma problemu, gorzej jak pomieszczenia do ogrzania będą duże albo będą miały duże straty, to taki grzejnik będzie duży (czasem ma nawet 3 płyty + 3 konwektory) no i cena takich jest wysoka. Jeśli nie ma być wielu grzejników, tylko drabinki łazienkach, to chyba nie ma sensu robić oddzielnej strefy wysokiej temp. Chyba lepiej w takim wypadku dać elektryczne, że włączysz sobie np. przed kąpielą. Strat na sprzęgle raczej nie unikniesz przy załączonych obu układach gdy jest duży pobór, ale u każdego może to wyglądać inaczej w zależności od ustawienia pomp i przepływów. W praktyce, jak masz VICTRIXa i DIM oraz termostaty temp. wewnętrznej na każdą strefę osobny, to wygląda tak: wyłączasz modulację i podłogówka załącza się raz, przy ostrych mrozach dwa razy na dobę, a czas grzania zależy od ustawienia histerezy oraz temp. jaką w danym momencie zasilasz układ i czy obniżasz temperaturę okresowo, a jeśli tak to o ile stopni. Można tez wysterować wszystko, tak aby kocioł grzał bez przerwy bardzo niskim parametrem. U mnie się to nie sprawdza, ponieważ przy niższych temp. zewnętrznych niektóre pomieszczenia są niedogrzane, a przy tym gazu idzie bardzo dużo. Jakbym ogrzewanie miał zaprojektowane odpowiednio tylko na samą podłogówkę, to mógłbym się pokusić żeby spróbować grzać niską temp. bez przerwy, ale wtedy bym nie robił podziału na oddzielne strefy, nie brał bym żadnego DIMa ani CARa, tylko bym ograniczył temp. max na kotle i podpiąłbym tylko sondę zewnętrzną, a temperatury w poszczególnych pomieszczeniach starałbym się wyregulować przepływami na rozdzielaczach, albo bym założył na rozdzielacze termostaty sterowane czujnikami z pomieszczeń, ale to dość drogie rozwiązanie. Ustawianie ręczne jest trochę czasochłonne, ale jak już się raz ostatecznie dobrze ustawi, wtedy już nigdy do tego nie wracasz. Moim zdaniem rozdział na kilka stref niskiej temp. ma sens jeśli jednym kotłem ogrzewamy dwa oddzielne lokale, np parter jedna rodzina, a na piętrze druga, albo parter to lokal usługowy, a piętro lokal mieszkalny. Wtedy wiadomo różne są preferencje lub zapotrzebowanie okresowe na daną temp. i wszystko po to, aby było komfortowo i w miarę możliwości najoszczędniej. Wszystko zależy od tego, jak sobie wymyślisz to ogrzewanie, wtedy do tego odpowiednio trzeba zrobić projekt instalacji, aby jej wydolność była zgodna z zapotrzebowaniem budynku. Oczywiście można też wszystko przewymiarować, tylko po co ? Większe koszty- więcej materiału, więcej wody w układzie, a w końcowym efekcie wszystko podławione, bo za ciepło się robi, ciężko wysterować itp. itd.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montixe, dziękuję za odpowiedź.

Potrzebuję dwie strefy niskiej temp bo na parterze jest płyta fundamentowa gr. 25cm a na piętrze normalnnie 7cm wylewki. Wydaje mi się, że nie da się tego ogarnąć jedną krzywą, bo te masy betonu będą się różnie nagrzewać/stygnąć. Chyba, że się mylę.

 

Wracając do Victrixa, Dima i oddzielnych krzywych, to gość na infolini twierdzi, że strata spowodowana startem kotła do wysokiej temperatury jest pomijalna bo przecież kocioł zmoduluje. Straty ocenił na 1%. Co o tym sądzicie?

 

Sugerował też mocniejszy kocioł ze względu na duże zapotrzebowanie cwu (5 osób). Sugerował, że nie ma co się przejmować taktowaniem, bo przecież budynek ma dużą akumulacyjność etc. Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montixe, Wracając do Victrixa, Dima i oddzielnych krzywych, to gość na infolini twierdzi, że strata spowodowana startem kotła do wysokiej temperatury jest pomijalna bo przecież kocioł zmoduluje. Straty ocenił na 1%. Co o tym sądzicie?

 

nie bardzo to rozumiem, przy DIMie modulacja ma być wyłączona. A kocioł jak startuje to i tak nie idzie na maxa, tylko stopniowo podnosi temp. do maksymalnej na jaka pozwala mu krzywa albo jaka jest ustawiona pokrętłem w przypadku braku cz. zewnętrznej.

Inaczej jest podczas grzania wody ( zasobnik 200l i temp 45*C) przy ustawieniu parametru P0 na 2- idzie na maksa potem schodzi coraz niżej i grzeje 19 min(10*C różnicy między start i stop). Przy ustawieniu P0 na 1 u mnie grzeje 28 min temp 54*C i tylko swieczka (3*C różnicy miedzy start/stop), a przy P0 ustawionym na 0 grzeje 13 minut temp.71*C i jedna kreska mocy (tez 3*C różnicy miedzy start/stop). Wiadomo, że jak upuszczę wiecej wody i bedzie wiekszy spadek temp. to czas grzania sie wydłuży, ale taki przypadek zdarza sie gdy wiecej osób korzysta jednocześnie z c. wody lub gdy ktos puści wodę do wanny.

 

U ciebie zasobnik 160 L przy pięciu osobach może być niewystarczająco

 

co do taktowania, to właśnie teraz przy wyższych temperaturach zewnętrznych mi taktuje, jak grzeją same grzejniki, bo przez mały odbiór ciepła, powrót ma zbliżoną temp. do temperatury zasilania.

 

nie jestem budowlańcem i nie wiem jak jest zrobiona ta twoja płyta. Czy jest styropian/styrodur i na tym wylane 25cm betonu? Nigdy czegoś takiego nie widziałem, zawsze na płycie była termoizolacja i dopiero na to posadzka w której dawoało się rurki. Ja tez mam konkretnego chudziaka ale potem na to 10cm styropianu i na to 7cm wylewki, a na pietrze TERIVA potem chudziak, następnie 6cm styropianu i 7cm wylewki i w tych wylewkach są rurki. Kurcze... 25cm betonu .... weź to nagrzej, zanim to odda do pomieszczenia ..... sezon grzewczy będziesz musiał zacząć we wrześniu......a skończyć grzać w marcu aby do lata wystygło. Coś chyba nie tak, albo ja nie rozumiem

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo to rozumiem, przy DIMie modulacja ma być wyłączona. A kocioł jak startuje to i tak nie idzie na maxa, tylko stopniowo podnosi temp. do maksymalnej na jaka pozwala mu krzywa albo jaka jest ustawiona pokrętłem w przypadku braku cz. zewnętrznej.

No to moduluje, czy nie? Z tego co piszesz, to skoro startuje z niższej i podnosi do temp z krzywej, to jest to chyba właśnie modulacja.

 

U ciebie zasobnik 160 L przy pięciu osobach może być niewystarczająco
:(

 

co do taktowania, to właśnie teraz przy wyższych temperaturach zewnętrznych mi taktuje, jak grzeją same grzejniki bo przez mały odbiór ciepła, powrót ma zbliżoną temp. do temperatury zasilania.

tego też nie kumam. zakładam, że nie masz domu z drewna i że jakąś tam akumulację Twoja chałupa posiada. Zatem skoro powrót ma zbliżoną temp do zasilania to dlaczego kocioł dostaje sygnał do załączenia?

 

nie jestem budowlańcem i nie wiem jak jest zrobiona ta twoja płyta. Czy jest styropian/styrodur i na tym wylane 25cm betonu? Ja tez mam konkretnego chudziaka ale potem na to 10cm styropianu i na to 7cm wylewki, a na pietrze TERIVA potem chudziak, następnie 6cm styropianu i 7cm wylewki i w tych wylewkach są rurki.

 

tak, pod płytą mam 30cm styroduru (taka wanienka).

 

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montixe, dlaczego masz na jednakowym poziomie zużycie GZ50 przez 5 miesięcy

1-2012 – 305,57m3

2-2012 – 285,56m3

3-2012 - 305,76m3

4-2012 – 298,,57m3

12-2012 – 312,30m3

Idealnie to samo można by rzec. Coś jest nie tak.

 

Nie możliwe, żeby temperatura zewnętrzna w 5 miesiącach (w styczniu, lutym, marcu, kwietniu i grudniu) była na stałym poziomie

- albo inaczej kwiecień = grudniowi czy styczniowi.

Lato od czerwca do września to wiadomo sama cwu więc i to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m@rio

pierwszy sezon nie interesowałem się zużyciem, ani nastawami kotła. Wszystko było tak jak ustawił serwisant, czyli nastawy fabryczne, modulacja i zepsuta czujka temp. zewnętrznej. Odczyty robili panowie z gazowni i pierwszy rachunek dostałem w maju. Kiedy przyszły dwie kolejne prognozy na miesiące letnie po 300m3 / miesiąc , gdzie chcieli ode mnie za czerwiec/lipiec i sierp/wrze po 1400zł to szybko zmieniłem na rozliczenie rzeczywiste i zacząłem sam podawać stany licznika i za te od czerwca ci gwarantuje, a te poprzednie, to nie mam pewności, bo nawet nie miałem aktywnego konta w gazowni i nie robiłem podglądu. Kolejny sezon zacząłem zabawę z ustawianiem kotła która nieraz kosztowała mnie kilka metrów gazu więcej na dobę, w efekcie też doszukałem się właściwego elementu do naprawy czujki zawietrznej, bo nowej za ponad 200 nie uśmiechało mi się kupować. Teraz z pogodówką ,dopiero widzę do jakiej minimalnej temp. zasilania mogę zejść i jest ciepło i mniej gazu idzie. Wcześniej była ustawiona pokrętłem stała temp. na CAR, którą podnosiłem jak mi się zimno zrobiło i efekt był taki że temp w całym domu pływała, nawet na tyle, że czasem u góry do połowy przykręcałem zawór główny na rozdzielaczu podłogówki, bo za gorąco było a na dole tak sobie albo odwrotnie.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pedronx

poczytaj sobie o modulacji w IMMERGASAch bo widzę że mylisz pojęcia. Modulacja kotła polega na dostosowaniu temp. czynnika grzewczego do faktycznych potrzeb pomieszczenia i dobiera sobie dane na podstawie wartości temp. w układzie, w pomieszczeniu, i temp. na zewnątrz jesli jest czujka, na podstawie różnic tych temperatur, oraz czasu zmian i zmian różnic tych temperatur.To o czym ja mówiłem, co się dzieje na starcie kotła, to jest czas (który tez możesz sobie ustawić) w którym kocioł dochodzi do maksymalnej mocy potrzebnej w danej chwili.

 

Napisałeś też

"tego też nie kumam. zakładam, że nie masz domu z drewna i że jakąś tam akumulację Twoja chałupa posiada. Zatem skoro powrót ma zbliżoną temp do zasilania to dlaczego kocioł dostaje sygnał do załączenia?"

 

Chyba faktycznie nie do końca kumasz. Kocioł dostaje sygnał do załączenia, bo tak mu kazał sterownik pokojowy od grzejników, który dajmy na to przeniosłem przed chwilą do łazienki, bo chcę się kąpać i chcę aby tam się szybko nagrzało do 23*C. Albo np. stoi w w pomieszczeniu gdzie są największe straty ciepła, bo okno się nie domyka. Pozostałe pomieszczenia są nagrzane i zakumulowały ciepło i nie przyjmują więcej lub przyjmują ale wolniej, albo niektóre grzejniki są poprzymykane na termostatach, więc jeśli nie ma odbioru z grzejnika, albo pracuje mniej grzejników i jest mniej wody do nagrzania to jest ciepły powrót, a niestety pompka chodzi już na najniższym biegu i już nie mogę spowolnić obiegu, i na tej podstawie kocioł się na chwilę wyłącza, bo nie ma różnicy temp. a po chwili znowu się załącza i to jest taktowanie. Minusem tego jest też to, że również pozostałe pomieszczenia zostaną nagrzane jeśli regulatory na grzejnikach będą otwarte na full. Ale jak inaczej zmusić kocioł do pracy, gdy chcesz mieć ciepłą drabinkę w łazience? . Dlatego w takim przypadku byłoby lepsze ogrzewanie niecentralne elektryczne w łazience, albo stała praca kotła z temp. ustawioną pod grzejniki i regulacja każdego grzejnika osobno, ale wtedy nie oszczędzisz na ogrzewaniu.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę zrobiłem symulację dla mojego OZC ile tracę na braku modulacji poniżej 1,9kW dla kotła Victrix x 12 2 i. Kto ma 24kW to dolny zakres dolny jest jeszcze wyżej.

 

Dane bez cwu z instrukcji spalania producenta, taryfa W2 oraz z tabeli % udziału w miesiącu

http://www.rynekinstalacyjny.pl/artykul/id2634,rozklad-zuzycia-paliw-gazowych-w-sezonie-ogrzewczym

 

Być może jest jakiś niewielki błąd założeń ale jest jakiś obraz.

Szkoda, że nic się nie poradzi -bo to prawie jeden grudzień grzania za darmo lub 4 m-ce grzania cwu.

Symulacja spalania gazu wg OZC na co.jpg

Oczywiście nie mam tu pretensji do Immergas-a bo inni producenci mają jeszcze wyżej dolny zakres. Dotyczy to wszystkich producentów. Pewnie jest gdzieś dolna granica technologiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, poczytam.

 

A czy o tym taktowaniu skrobnąłbyś z dwa zdanka?

dzięki

 

Info na temat taktowania i jego przyczyn jest pełno w necie. Powiem Ci tylko tyle, że w Twoim wypadku, jeśli nawet weźmiesz VICTRIXa 24 i DIM, to przy takiej podłogówce, taktowania nie musisz się obawiać. U mnie tylko taktuje jak chodzą same grzejniki i na sterowniku brakuje 0,3 i mniej do osiągnięcia zadanej, ale jak bardzo mi to przeszkadza, to otwieram dwu metrowy grzejnik w garażu i mam wtedy zimny powrót. ;).

Jak rozdzielisz podłogówkę na dwie strefy, to każdą powinien sterować osobny sterownik pokojowy. Jak się góra nagrzeje to wyłączy pompę w DIM, od tej strefy. Jedna krzywa Ci wystarczy. Ja tez ustawiam krzywa pod grzejniki, a na podłogę mam mieszacz ustawiony na max czyli 50*C. Jak ruszy podłogówka to jest taka ilość zimnej wody na powrocie, że i tak nigdy w podłogę nie poszło więcej jak 42*C nawet jak kocioł grzał 55*C ( na tyle mam ograniczony max na kotle). Podłogówka jest liczona na 38*C przy -20 na zewnątrz, ale jak pójdzie więcej *C w podłogę, to najwyżej szybciej dojdzie do zadanej temp. i się wyłączy. Inaczej by się sprawa miała gdyby nie było termostatu pokojowego i cały czas by miała chodzić z taka temp. to byłoby już niezdrowe dla organizmu. Nigdy jeszcze nie miałem gorącej podłogi. Przeważnie 24*C.

A co do twojej płyty fundamentowej, to z tego co czytałem, przy takiej jak masz u siebie, to albo nie stosuje się ogrzewania podłogowego albo stosowane jest ogrzewanie nagrzanym przez nagrzewnice elektrycznie powietrzem, rozprowadzonym przez system rur zalanych w płycie. Mam nadzieje ze chociaż masz gęsto zrobione pętle.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę zrobiłem symulację dla mojego OZC ile tracę na braku modulacji poniżej 1,9kW dla kotła Victrix x 12 2 i. Kto ma 24kW to dolny zakres dolny jest jeszcze wyżej.

 

Dane bez cwu z instrukcji spalania producenta, taryfa W2 oraz z tabeli % udziału w miesiącu

http://www.rynekinstalacyjny.pl/artykul/id2634,rozklad-zuzycia-paliw-gazowych-w-sezonie-ogrzewczym

 

 

 

Być może jest jakiś niewielki błąd założeń ale jest jakiś obraz.

Szkoda, że nic się nie poradzi -bo to prawie jeden grudzień grzania za darmo lub 4 m-ce grzania cwu.

[ATTACH=CONFIG]170320[/ATTACH]

Oczywiście nie mam tu pretensji do Immergas-a bo inni producenci mają jeszcze wyżej dolny zakres. Dotyczy to wszystkich producentów. Pewnie jest gdzieś dolna granica technologiczna.

 

 

I to jest ból. Dlatego ciągle marudzę ze chciałbym mieć jakiegoś Superiora z komunikacją IMG BUS, gdzie można nie dość że ustalić osobne temp. dla wysokiej i niskiej strefy, to jeszcze może pracować dzięki temu z modulacją. Teraz też mogę modulacje włączyć, ale kocioł czyta z CARa, który odpowiada za podłogówkę i umiejscowiony jest na parterze i tam temp. jest ok., więc tylko sobie podtrzymuje i grzeje np.27*C, a w tym czasie w pokojach zaczyna się wychładzać, bo te 27*C dla grzejników, to jest stanowczo za mało i mimo że drugi sterownik na górze wysyła komendę załączenia pompy na grzejniki, to kocioł i tak słucha CARa i zasila grzejniki taka niska temp. Gdybym miał CARa bezprzewodowego, który teraz już jest w ofercie IMMERGASa. to przyporządkowałbym go do strefy wysokiej temp. a TYBOXa do podłogówki, może wtedy miałoby bardziej sensowne działanie, z tym że wtedy podłogówka prawdopodobnie byłaby zasilana wyższą temp. którą ograniczałby mieszacz, czyli znowu jakaś strata podczas pracy tylko strefy niskiej temp. I tak źle i tak nie dobrze. I bądź tu mądry.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pedronx, miałem kiedyś taki sam dylemat dot. grzania piętra (wylewka) i parteru (płyta) bez stref.

 

Zastanawiałem się nad tym (tj. kocioł bez stref) trochę i konkluzja jak pamiętam była taka, że najbardziej problematyczne są start i koniec okresu grzewczego (różne tempo naładowania i rozładowania wylewki/płyty), pomiędzy byłoby uzupełnianie ciepła na podstawie pogodówki gdzie grubość akumulatora znaczenia nie ma.

 

Ja ostatecznie rozwiązałem (mam nadzieję) sprawę dając styro pod wylewką na parterze, również aby ułatwić sobie izolowanie rur CWU czy montaż podłogówki.

 

Natomiast Tobie polecał bym przyjrzenie się tej centralce, (no chyba że jużto badałeś) nie pamiętam dokładnie ale ona chyba może obsłużyć tylko zawory zamykające np. rozdzielacze parteru czy piętra (i bodaj pompy opcjonalnie, jak byłyby potrzebne) w zależności od wskazań termostatów (kiedyś o niej czytałem, pisałem też w tym wątku chyba w tej okolicy).

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...