Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

Czyli serwisant mógł zmienić wzorki na listwi w dim.. tak że strefa z Car nie jest strefa główna? Ogólnie to jest tak ze ustawiam na car 24 stopnie a piec się nie uruchamia..... u góry mam zwykle termostaty nie mam Tybox, zadane 21 stopni ale osiąga tak 20,5... na car ustawiłem ch min 25 stopni, bulid 1, autoa off na ta chwile temp. Na wyjściu 29 powrót 27, temperatura 21,5 a żądana 22..

otwórz instr. DIM na str.17, tam jest opisane jak reaguje płyta na poszczególne ustawienia przełączników, zobacz i napisz jak masz ustawione. Mieszaczy prawdopodobnie nie masz.

u góry mam zwykle termostaty nie mam Tybox

Jak to rozumieć? TYBOX też jest zwykłym termostatem. Masz w każdym pomieszczeniu termostat, który zamyka/otwiera pętle?

Jak nie możesz dogrzać, to podnieś o 2-3*C temp. zasilania. Kocioł pracuje cały czas, czy się wyłącza mimo że zadana nie jest osiągnięta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Czyli serwisant mógł zmienić wzorki na listwi w dim.. tak że strefa z Car nie jest strefa główna? Ogólnie to jest tak ze ustawiam na car 24 stopnie a piec się nie uruchamia..... u góry mam zwykle termostaty nie mam Tybox, zadane 21 stopni ale osiąga tak 20,5... na car ustawiłem ch min 25 stopni, bulid 1, autoa off na ta chwile temp. Na wyjściu 29 powrót 27, temperatura 21,5 a żądana 22..

*zworki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otworzyłem dim, zworki ustawione są tak jak w.instrukcji str. 16 szyna 26 zworka nr.5 na ON reszta OFF, właśnie chodzi o to ze kocioł stoi mimo tego że na dole ma zadane 22 stopnie mało tego podkrece na 24 i tez nie startuje jak by kocioł wg. Nie widział Car, działa sobie jak chce.... ale jeśli chodzi o cwu to działa tak jak jest zaprogramowany.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otworzyłem dim, zworki ustawione są tak jak w.instrukcji str. 16 szyna 26 zworka nr.5 na ON reszta OFF, właśnie chodzi o to ze kocioł stoi mimo tego że na dole ma zadane 22 stopnie mało tego podkrece na 24 i tez nie startuje jak by kocioł wg. Nie widział Car, działa sobie jak chce.... ale jeśli chodzi o cwu to działa tak jak jest zaprogramowany.....

czyli CAR uruchamia pompę Z1, więc TA1 na listwie X9 będzie wolne, a masz coś podpięte pod TA 2 ?

Sprawdź czy ruszy kocioł zwierając zaciski TA1 (kabelkiem albo spinaczem biurowym) tam gdzie na schemacie "Podłączenia elektryczne i sterujące dla kotłów Immergas małych mocy z automatyką pogodową" jest sterownik pokojowy.

CAR rozumiem, że masz cały czas w trybie ręcznym?

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak car jest cały czas w trybie ręcznym, wrzucam dwie foty pierwsza to płytka ze skrzynki DIM a druga to panel w kotle..

A to kiedyś chodziło? Jaki masz kocioł?

Brakuje mi tu kilku połączeń

DIM listwa X5 zacisk 15 przewodem do kotła zacisk 40 (na listwie podłączeniowej)

DIM ponownie z listwy X5 od zacisku 16 jeden powinien iść do kotła na zacisk 41 i drugi od tego samego zacisku 16 na X5 do zacisku 18 na listwie X15 w DIM oraz z X15 od zacisku 17- do kotła zacisk 21 (zobacz w instr DIMa schemat PODŁĄCZENIE ELEKTRYCZNE I STERUJĄCE DLA KOTŁÓW IMMERGAS MAŁYCH MOCY Z AUTOMATYKĄ POGODOWĄ)

CAR bezwzględnie podłączony do kotła zaciski + pod 44 a - pod 41 w żadnym wypadku nie wolno CARa podłączać do DIMa.

TA 1 wolne i strefa główna 1 (S26;4 OFF), a do TA 2 sterowanie piętra lub ewentualnie zworka ale to bedzie cały czas kręcić pompę i wymuszać ciągłą pracę kotła. S26;5 możesz ustawić na ON

Musisz zweryfikować co masz podpięte pod TA1

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zworki raczej są ok http://pokazywarka.pl/n42gux/

Ale.z tymi połączeniami to mnie zmartwieś...

 

Nie masz się czym martwić. Trzeba wziąć kawałek przewodu i zrobić tą komunikację z kotłem, inaczej to kocioł z DIMem nie wiedzą nic o swoim istnieniu, więc jak mają współpracować.

Zastanawiam się co ci tam podłączyli pod TA1

Przełączniki masz dobrze ustawione.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam podłączon górna strefę pod Ta 1 a na ta 2 jest mostek ( to mam go wyjąć?)

Przede wszystkim musisz wykonać komunikację kocioł-DIM, bez tego nic nie będzie działać.

Jak już to zrobisz, to możesz zostawić termostat górnej strefy podłączony pod TA1, wtedy wyciągasz zworkę z TA2 i zostawisz bez niczego i musisz ustawić przełącznik S26;4 na ON (strefa główna=strefa 2) i tą strefą będzie zarządzał CAR z poziomu kotła.

Tak jak jest napisane w instr. DIM - jeśli jedną ze stref zarządza CAR, to ilość sterowników/termostatów podłączonych do DIM jest o jeden mniejsza niż ilość stref, a zworka działa jak termostat, a właściwie raczej odwrotnie - każdy termostat typu ON/OFF działa jako zworka w chwili załączenia

Pamiętaj żeby odłączyć zasilanie kotła i DIMa, gdy będziesz podłączał kabelki do komunikacji.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując serwisant zamienił mi strefy, górna daje sygnał na kociol do grzania, zastanawiam.się czy w takim układzie kocioł czyta ustawienia z Car takie jak krzywa grzewcza temp. Min, bulid??? Montixe dziękuję ci za porady dobre piwo ci się należy za te porady... jak jesteś z Gdańska to daj znać podrzucę ;) jak bus mógł jeszcze wytłumaczyć o co.chodzi z tym połączeniem kociol-dim....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując serwisant zamienił mi strefy, górna daje sygnał na kociol do grzania, zastanawiam.się czy w takim układzie kocioł czyta ustawienia z Car takie jak krzywa grzewcza temp. Min, bulid??? Montixe dziękuję ci za porady dobre piwo ci się należy za te porady... jak jesteś z Gdańska to daj znać podrzucę ;) jak bus mógł jeszcze wytłumaczyć o co.chodzi z tym połączeniem kociol-dim....

reasumując, ten serwisant to pipa nie serwisant. Może potrafi wyczyścić kocioł ale nie potrafi przeczytać instrukcji, tam są schematy podłączenia różnych kotłów z DIM, zamiast tego sierota podłącza ci strefę do kotła w miejsce gdzie powinien być podłączony DIM

Już ci napisałem, że jeśli nie zrobisz lub nie zlecisz wykonania połączenia kotła z DIM, to te oba urządzenia nie bedą wiedziały, że mają współpracować ze sobą.

Boisz się sam to wykonać, to zawołaj innego serwisanta. Wszystko Ci napisałem co z czym połączyć i nie są to moje wymysły, to wszystko jest na schemacie w instr DIM, napisałem nawet o który schemat chodzi. Na twoim miejscu kupiłbym przewód 3x0,75 mm, wziąłbym do ręki instrukcje kotła i DIM i zrobiłbym to połączenie. Strefę górną podłączasz do DIM, a strefę dolną załącza CAR, który podłączony jest do kotła i tym połączeniem, które masz wykonać, kocioł komunikuje się z DIM i uruchamia odpowiednią pompę. Strefa górna wysyła sygnał do DIM, że ma uruchomić drugą pompę, a płyta DIM, tym połączeniem wysyła sygnał do kotła , że ma włączyć palnik. W momencie gdy załącza się grzanie wody w zasobniku CWU, idzie do DIM informacja, że mają stanąć pompy CO. Jak na CAR włączysz tryb LATO, to też idzie informacja do DIM, że pompy CO nie mają się pracować. Reasumując, wykonując tą komunikację Kocioł - DIM, sprawiasz , że oba urządzenia tworzą jedną całość jako system, a wszystko pracuje w oparciu o nastawy na CAR, który przejmuje nadrzędną funkcję zarządzania kotłem. Mam nadzieję, że w końcu cię przekonałem, że musisz bezwzględnie wykonać to połączenie, jeśli chcesz mieć w domu ciepło takie jak sobie życzysz. W innym wypadku jeśli pompa w kotle da radę u ciebie, możesz sprzedać DIM, podłączyć hydraulicznie wszystko bezpośrednio do kotła, górę podpiąć pod kocioł, tam gdzie się podpina drugi sterownik pokojowy i wtedy też byłoby lepiej niż masz obecnie. A serwisanta polecam wymienić na innego.

Gdybym był z Gdańska, to już dzisiaj bym był u ciebie i zrobiłbym to podłączenie, to jest godzinka pracy (byłoby szybciej niż tłumaczenie na forum), ale z Tczewa to około godzinki , bym musiał poświęcić na dojazd w jedną stronę (chociaż w godzinach szczytu pewnie czasowo mam szybszy dojazd do ciebie z Tcz niż z innych dzielnic Gda :) )

Edytowane przez montixe
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reasumując ... nie wiem na jakiej podstawie uważasz ze mam górna strefę w kotle..........; car mam podłączony właściwie do kotła, górna strefa do Dim i to jest OK ale widzę ze gościu musiał zamienić na szynie X9 górna strefę wpiął w TA 1 a zrobił mostek na TA2 tym sposobem górna strefa stała sie nadrzędna do strefy z CAr, tak to rozumie, fakt brakuje komunikacji kocił _dim i to muszę ogarnąć, ps. nie jestem z Gdańska :) gdyby te cholerne mosty w Lisewie były otwarte to bym mial jakies 15 km do ciebie ;) w pierwszej kolejności zadzwonię do instalatora bo to on wszystko łączył, serwisant tak jak mówisz czyścił kocioł ale zmienił strefy to pewne...

ps. serwisant tez był z Tczewa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reasumując ... nie wiem na jakiej podstawie uważasz ze mam górna strefę w kotle..........; car mam podłączony właściwie do kotła, górna strefa do Dim i to jest OK ale widzę ze gościu musiał zamienić na szynie X9 górna strefę wpiął w TA 1 a zrobił mostek na TA2 tym sposobem górna strefa stała sie nadrzędna do strefy z CAr, tak to rozumie, fakt brakuje komunikacji kocił _dim i to muszę ogarnąć, ps. nie jestem z Gdańska :) gdyby te cholerne mosty w Lisewie były otwarte to bym mial jakies 15 km do ciebie ;) w pierwszej kolejności zadzwonię do instalatora bo to on wszystko łączył, serwisant tak jak mówisz czyścił kocioł ale zmienił strefy to pewne...

ps. serwisant tez był z Tczewa ;)

wywnioskowałem z tego co napisałeś wcześniej: "Reasumując serwisant zamienił mi strefy, górna daje sygnał na kociol do grzania" co i tak nie jest prawdą, bo nadal nie daje sygnału do kotła zeby załączył palnik, a już na pewno nie stała się strefą nadrzędną, bo nie ma czegoś takiego jak strefa nadrzędna. Każda strefa ma osobne sterowanie i ma pracować niezależnie, po to jest DIM z oddzielnymi pompami na każdą strefę. A przełącznik S26;4 definiujący strefę główną, jest tylko po to, aby płyta DIM wiedziała, którym wejściem TA zarządza CAR i tam się już nie podłącza innego sterownika ani zworki. Widzę że nadal nie rozumiesz tego co napisałem wcześniej. Bez podłączenia komunikacji, sterownik góry daje tylko sygnał pompie w DIM że ma kręcić wodę , a jak przypadkiem w tym czasie CAR załączy grzanie dołu , to przy okazji ciepło jest dostarczone na górę, a ta zworka na TA2 tylko powoduje ciągłą pracę pompy dolnej strefy nawet jak kocioł nie grzeje. Przy prawidłowym podłączeniu komunikacji, tak jak wcześniej napisałem, tam nie ma prawa być żadnej zworki jeśli tą strefą dolną zarządza CAR, bo wtedy czujnik temp. w CAR nie będzie miał wpływu na zał/wył kotła. Serwisant zamienił strefy pewnie tylko dlatego, bo się pokapował, że pompa zarządzana przez wejście TA1 , jest podłączona pod instalację poprowadzoną do rozdzielacza na górze. Reasumując to i tak do dupy to wszystko. Nie ma dyskusji i nie ma innego sposobu aby to działało. Musi być podłączone tak jak jest w instr DIM.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam takie pytanie. Jak zmusić kocioł do wyłączenia się?

 

Podłączyłem car V2 oraz pogodówkę, ustaliłem temp zadaną na car poniżej otoczenia a piec ciągle grzeje.

 

Bez różnicy czy to ekonomiczna czy komfortowa. W instrukcji nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Piec z najnowszej serii.

 

Chyba kupiłem drogą zabawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

chciałbym ponownie odgrzebać mój wątek i uprzejmie prosić o poradę. Dla przypomnienia, mam egzotyczną instalację CO :) . Dom 160m2. Parter (100m) w podłogówce. Natomiast piętro w grzejnikach (4szt. 55/45/20) i łazienka w podłogówce RTL. Kocioł Victrix Zeus Superior 26 2 ERP. Na parterze przy rozdzielaczu podłogowym siłowniki gadające z termostatami w pokoju i listwa sterującą kotłem wraz z mieszaczem 3D (stoło temperaturowy) oraz pompą za mieszaczem. Natomiast na piętrze do grzejników Tybox w najzimniejszym pokoju. Wszystko niestety na jednym zasilaniu. Jeżeli chodzi o parter to sterowanie jest znośne. Natomiast piętro w przypadku gdy grzeje podłogówka na parterze mocno przegrzewa pokój w którym jest Tybox a w którym jest odkręcona głowica na grzejniku na maxa. Pytanie czy jest jakiś sposób żeby zamknąć grzanie obiegu na piętrze w momencie grzania parteru? DIM na razie nie wchodzi w rachubę bo rozgałęzienie parteru z piętrem instalator zrobił pod rurkami od podłogówki…

 

Próbowałem też grzać w modelu AMB OFF, który nie ukrywam dał najlepszy komfort cieplny w domu, ale spalanie gazu w średniej temp. 0stC wyniosło 15m3 oraz taktowanie kotła (ok 100-120 włączeń na dobę) i ciągła praca pompy kotła i podłogi. Oczywiście kocioł jest mocno przewymiarowany i minimalnie paląc (4,7kW) zjada ok. 0,65m3 gazu/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalnie skręcić głowicę w pokoju w którym jest Tybox. tzn. jak ma tam być np. 21'C to głowica na 22'C.

Spowoduje to, że układ będzie działał tak jak teraz, ale mocno nie przegrzeje pokoju (tylko do temp. ustawionej na głowicy).

 

PS. ale ciekawi mnie, dlaczego na wyłaczonym wpływie pomieszczenia 9AMB na OFF) kocioł więcej zużywa gazu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...