Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

Szkoda. Jeszcze chętniej bym widział przycisk "CWU na żądanie", aby można było łatwo-szybko podgrzać zasobnik poza zaprogramowanym oknem.

 

Jak pokręcisz pokrętłem od Ciepłej wody na CAR to załącza się grzanie wody w zasobniku na żądanie. Woda jest później utrzymywana w zadanej temperaturze do następnego okna czasowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dzięki! Okazuje się, że się zachowałem gapciowato : -/

Parametr już zmieniony. Swoją drogą, szkoda że nie ma możliwości samodzielnego ustawienia "delta Te". 10st.C to ewidentnie za dużo, a obawiam się czy 3 st.C nie będzie za mało i kocioł nie będzie za często się włączać lub przełączać z grzania C.O. Się zobaczy.

 

3st. jest w sam raz - korzystam od 4rech lat. 10st. - woda nazbyt się wychładza nim się ponownie nagrzeje - w oknie wieczornym gdy wszyscy się kąpią tylko pierwszy w kolejce miał ciepłą wodę ;-) a później loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pokręcisz pokrętłem od Ciepłej wody na CAR to załącza się grzanie wody w zasobniku na żądanie. Woda jest później utrzymywana w zadanej temperaturze do następnego okna czasowego.

 

Dzięki. Wiem że to zadziała, ale wówczas jak ruszę gałką to zmienię też temp. komfortową. Tzn. potrzeba ruszyć gałką i "zaparkować" ją spowrotem na komfortowej temp., czy tak? Niezbyt to intuicyjne (szczególnie dla blondynki). Pewnie napiszę markerem obok gałki jak ma być ta temp. ustawiona, albo zaznaczę czerwoną kreseczkę na tej skali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inny problemik z tym kotełem. Otóż tak kilka razy w sezonie, Victrixowi (a raczej CARowi) zdarza się mocno wahać pomiędzy grzaniem na CO a CWU :) Można to poznać jak w kranie brak ciepłej wody, wówczas CAR świruje, latają cyferki bardzo szybko (coś jak na filmie z linka niżej, w zasadzie szybciej ale na nagraniu 20-klatkowym tak wyszło). Na wyświetlaczu kotła ikonka grzejnik i temp jak do CO. Pomaga przekręcenie CARa na Off, pauza, później na Lato, pauza, i później na Zima. Co to może być?

 

https://drive.google.com/file/d/1JejYGkLihuWUEL5r39SIU_Z7cKeAsete/view?usp=sharing

 

Jeśli się tego nie zrobi, to następne okno CWU już zwykle zatrybi dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mógłbyś powiedzieć, który to pin i jakie napięcie ?

 

Żeby nie powielać - zerknij na stronę 137, pierwszy wpis.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190052-Immergas-Victrix-X-2-v-2011-ustawienia-opinie-porady&p=7579578&viewfull=1#post7579578

Załączam zdjęcie - złącze X5 ma 6 pinów licząc od lewej. 6 pin od lewej to masa, 4 od lewej - 5V pojawia się jak CAR zgłasza potrzebę grzania. Gdybyś chciał czymś sterować z tego pinu to pamiętaj, że może mieć niewielką wydajność prądową więc trzeba zastosować albo transoptor albo tranzystor sterujący przekaźnikiem - nie podłączać bezpośrednio cewki przekaźnika bo możesz uwalić płytę.

20171218_144853_800x450.jpg

20171218_144926_800x450.jpg

Edytowane przez loloslol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Wiem że to zadziała, ale wówczas jak ruszę gałką to zmienię też temp. komfortową. Tzn. potrzeba ruszyć gałką i "zaparkować" ją spowrotem na komfortowej temp., czy tak? Niezbyt to intuicyjne (szczególnie dla blondynki). Pewnie napiszę markerem obok gałki jak ma być ta temp. ustawiona, albo zaznaczę czerwoną kreseczkę na tej skali :)

 

Dokładnie tak ;-) U mnie ponieważ drogą empiryczną najoptymalniejsza została ustalona temp 43st. to jak ktoś sobie grzeje na życzenie to wie, że wraca na 43, jak ktoś zostawi inaczej to albo się poparzy albo nie będzie miał wystarczająco ciepłej wody więc z wyrachowania każdy zostawia 43 ;-)

Edytowane przez loloslol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Offset mam chyba jeszcze fabryczny . Teraz przy 1 st na zewn i krzywej na 3.0 zasilanie idzie 31 st i odczuwalna jest ciepła podłoga ... Zobaczę rano jaka temp będzie .

 

Zdaje sobie sprawę że każdy dom instalacja jest inna ale może uda się coś wywnioskować po waszych sugestiach .

 

Może zmienić auto adaptacje na on ?

autoadaptacja kategorycznie off

Edytowane przez Mr. Do
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autoadaptacja kategorycznie off

 

Możesz wytłumaczyć dlaczego ? Ja mam CAR ustawiony w trybie manual i temp żądaną w pomieszczeniu 21st , po podniesieniu krzywej na 3.1 piec wyłączył się przy 21.2 , dziś rano znów 20.8, zastanawia mnie jeszcze offset czy by go nie zmienić ale nie wiem jak , mam wartość 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wytłumaczyć dlaczego ? Ja mam CAR ustawiony w trybie manual i temp żądaną w pomieszczeniu 21st , po podniesieniu krzywej na 3.1 piec wyłączył się przy 21.2 , dziś rano znów 20.8, zastanawia mnie jeszcze offset czy by go nie zmienić ale nie wiem jak , mam wartość 0

 

Wykorzystaj opcję "przeszukaj temat". Jest wiele postów na ten temat. Przy autoadaptacji on piec sam sobie dobiera odpowiednie parametry. Z uwagi na skoki temperatur może również występować przegrzewanie lub niedogrzanie pomieszczeń. Różnica tylko taka że pochłania więcej gazu.

Poszukaj sobie w temacie jest plik excel przez montixe gdzie po uzupełnieniu Twoich ustawień będziesz miał podany odpowiedni offset

 

W zasadzie to podam CI:

 

żeby nie powtarzać, edytowałem post i wstawiłem nową wersję pliku z arkuszem liczącym.

Poprawiona logika obliczania krzywej, podczas zmiany temp. żądanej. Dla jasności, arkusz liczy teoretyczną krzywą dla ciągłej pracy kotła, jeśli ktoś chce aby grzanie było na zasadzie ON/OFF , powinien podnieść temp. zasilania, np. za pomocą offsetu (a o jaką wartość ? to już dobrać eksperymentalnie, jak komu pasuje , bo jeden chce grzać w cyklach 4 godz., a drugi np. w 8 godzinnych)

 

pozdrawiam

 

link do posta z plikiem

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190052-Immergas-Victrix-X-2-v-2011-ustawienia-opinie-porady&p=6335643&viewfull=1#post6335643

Edytowane przez Mr. Do
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie powielać - zerknij na stronę 137, pierwszy wpis.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190052-Immergas-Victrix-X-2-v-2011-ustawienia-opinie-porady&p=7579578&viewfull=1#post7579578

Załączam zdjęcie - złącze X5 ma 6 pinów licząc od lewej. 6 pin od lewej to masa, 4 od lewej - 5V pojawia się jak CAR zgłasza potrzebę grzania. Gdybyś chciał czymś sterować z tego pinu to pamiętaj, że może mieć niewielką wydajność prądową więc trzeba zastosować albo transoptor albo tranzystor sterujący przekaźnikiem - nie podłączać bezpośrednio cewki przekaźnika bo możesz uwalić płytę.

 

Płytka przekaźnikowa w okolicach 200 zł nie jest chyba jakimś dużym wydatkiem. Mi osobiście też proponowano zastosowanie przekaźników za kilkanaście złotych ale mimo tego że lubię majsterkować to zdecydowałem się na zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie powielać - zerknij na stronę 137, pierwszy wpis.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190052-Immergas-Victrix-X-2-v-2011-ustawienia-opinie-porady&p=7579578&viewfull=1#post7579578

Załączam zdjęcie - złącze X5 ma 6 pinów licząc od lewej. 6 pin od lewej to masa, 4 od lewej - 5V pojawia się jak CAR zgłasza potrzebę grzania. Gdybyś chciał czymś sterować z tego pinu to pamiętaj, że może mieć niewielką wydajność prądową więc trzeba zastosować albo transoptor albo tranzystor sterujący przekaźnikiem - nie podłączać bezpośrednio cewki przekaźnika bo możesz uwalić płytę.

 

Dzięki za odpowiedz. Przeoczyłem twój wcześniejszy post, bo ostatnio nie śledzę zbyt dokładnie tematu.

Ja osobiście mam układ oparty na DIM, więc stamtąd wyciągam wszelkie potrzebne mi sygnały. Natomiast w rodzinie mam drugiego Victrixa bez DIMa i po sezonie mam przerobić układ w raz ze sterowaniem, dlatego przyda mi się ta informacja. Zaoszczędzę sobie trochę czasu na rozkręcanie, szukanie i już wcześniej mogę przygotować potrzebne komponenty.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wytłumaczyć dlaczego ? Ja mam CAR ustawiony w trybie manual i temp żądaną w pomieszczeniu 21st , po podniesieniu krzywej na 3.1 piec wyłączył się przy 21.2 , dziś rano znów 20.8, zastanawia mnie jeszcze offset czy by go nie zmienić ale nie wiem jak , mam wartość 0

 

Ty napisz lepiej jakie masz pozostałe nastawy na CAR, przede wszystkim MODUL oraz DIMENS\BUILD, bo bez tego ciężko coś doradzić.

AUTOADAPTACJA, to nic innego jak automatyczne przesuwanie OFFSETu (tak w uproszczeniu), po to aby w krótkim czasie osiągnąć żądaną temp. pomieszczenia. Ale bywa czasem, że OFFSET jest obniżany przy pewnych ustawieniach i wtedy mimo spalonego gazu, może być odczuwalny brak komfortu cieplnego.

 

MODUL sprawdzisz w podmenu CODICE / CODE ( Funkcje serwisowe ) po wpisaniu kodu 1122 . Cyfry wybierasz za pomocą przycisków +/- i po wyświetleniu właściwej, każdorazowo potwierdzasz przyciskiem OK

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystaj opcję "przeszukaj temat". Jest wiele postów na ten temat. Przy autoadaptacji on piec sam sobie dobiera odpowiednie parametry. Z uwagi na skoki temperatur może również występować przegrzewanie lub niedogrzanie pomieszczeń. Różnica tylko taka że pochłania więcej gazu.

Poszukaj sobie w temacie jest plik excel przez montixe gdzie po uzupełnieniu Twoich ustawień będziesz miał podany odpowiedni offset

 

W zasadzie to podam CI:

 

Mr.Do ... Super dzięki za pomoc !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty napisz lepiej jakie masz pozostałe nastawy na CAR, przede wszystkim MODUL oraz DIMENS\BUILD, bo bez tego ciężko coś doradzić.

AUTOADAPTACJA, to nic innego jak automatyczne przesuwanie OFFSETu

 

DIMENS/BUILD mam na 13 przy 100% podłogowce MODUL sprawdzę jak wrócę z pracy , generalnie dopóki było pow. 0st na zewnątrz piec ładnie trzymał żądaną 21 bez przegrzewania , palnik włączył się na chwilę podgrzał i dalej sama pompa szła oczywiście nie non stop ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DIMENS/BUILD mam na 13 przy 100% podłogowce MODUL sprawdzę jak wrócę z pracy , generalnie dopóki było pow. 0st na zewnątrz piec ładnie trzymał żądaną 21 bez przegrzewania , palnik włączył się na chwilę podgrzał i dalej sama pompa szła oczywiście nie non stop ...

 

Po tym co napisałeś, można obstawić w ciemno, że masz MODUL ON. Dlatego tak się system zachowuje. Wielokrotnie było o tym mówione w tym temacie.

Jak chcesz pozostać przy MODUL ON , to dobierz krzywą i spróbuj DIMENS w przedziale 15-20, ale wahań temp. rzędu kilku dziesiątych i tak się nie ustrzeżesz. Żaden system ani nastawy nie zapewnią ci utrzymania precyzyjnie na sztywno, stałej żądanej temp. Możesz wybierać poprzez nastawy, czy wolisz delikatne przegrzanie czy niedogrzanie (wahania rzędu 0,2 - 0,5*C )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym co napisałeś, można obstawić w ciemno, że masz MODUL ON. Dlatego tak się system zachowuje. Wielokrotnie było o tym mówione w tym temacie.

Jak chcesz pozostać przy MODUL ON , to dobierz krzywą i spróbuj DIMENS w przedziale 15-20, ale wahań temp. rzędu kilku dziesiątych i tak się nie ustrzeżesz. Żaden system ani nastawy nie zapewnią ci utrzymania precyzyjnie na sztywno, stałej żądanej temp. Możesz wybierać poprzez nastawy, czy wolisz delikatne przegrzanie czy niedogrzanie (wahania rzędu 0,2 - 0,5*C )

 

Rozumiem , nie oczekuję że mi będzie idealnie trzymać temp żądaną ale bardziej martwił mnie fakt że cały dzień piec pracuje i nie może dogrzać nic do tego zakładanego , temat jest spory wybaczcie że powielam pytania , jeśli MODUL zmienię na OFF to jakie będą konsekwencje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Przeoczyłem twój wcześniejszy post, bo ostatnio nie śledzę zbyt dokładnie tematu.

Ja osobiście mam układ oparty na DIM, więc stamtąd wyciągam wszelkie potrzebne mi sygnały. Natomiast w rodzinie mam drugiego Victrixa bez DIMa i po sezonie mam przerobić układ w raz ze sterowaniem, dlatego przyda mi się ta informacja. Zaoszczędzę sobie trochę czasu na rozkręcanie, szukanie i już wcześniej mogę przygotować potrzebne komponenty.

 

pozdrawiam

 

To ja dziękuję Montixe, kiedyś dawno temu jak odpalałem instalację i nie miałem bladego pojęcia o wyobrażeniu to dzięki Tobie i kilku innym forumowiczom udało mi się zapanować nad zestawem Victrix-CAR ;-) Dziś to wszystko wydaje się proste, ale kiedyś spędzało sen z powiek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty napisz lepiej jakie masz pozostałe nastawy na CAR, przede wszystkim MODUL oraz DIMENS\BUILD, bo bez tego ciężko coś doradzić.

AUTOADAPTACJA, to nic innego jak automatyczne przesuwanie OFFSETu (tak w uproszczeniu), po to aby w krótkim czasie osiągnąć żądaną temp. pomieszczenia. Ale bywa czasem, że OFFSET jest obniżany przy pewnych ustawieniach i wtedy mimo spalonego gazu, może być odczuwalny brak komfortu cieplnego.

 

MODUL sprawdzisz w podmenu CODICE / CODE ( Funkcje serwisowe ) po wpisaniu kodu 1122 . Cyfry wybierasz za pomocą przycisków +/- i po wyświetleniu właściwej, każdorazowo potwierdzasz przyciskiem OK

 

Po wpisaniu kodu wychodzi mi AMB ON , AMB CR 0.0 i dalej MODUL ON zmieniłem modul na OFF , co to jest to AMB CR?

 

 

skorzystałem ze wzoru montixe :

S6 = 45

S5 = 20

żądana = 21

krzywa : 3.6 / offset -2

tylko nie zmieniłem parametru tych z projektu bo ich nie mam... więc dla temp max zasilania 38st.

Edytowane przez marnon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...