montixe 14.05.2013 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 (edytowane) Ja kierowałem się pojemnością i ceną. Zależy ilu jest użytkowników w domu. 50L/osobę, to myślę jest optymalna ilość. Tym bardziej, że wybrałeś Victrixa 12, to powinieneś zmagazynować większą ilość wody, wiec im większa pojemność tym lepiej. Anodę magnezową zawsze można zastąpić tytanową w dowolnym czasie. Magnezową wymienia się średnio co 12-18 miesięcy, czasem wytrzymuje dłużej- w zależności jak agresywna jest woda dostarczana z wodociągu. Edytowane 14 Maja 2013 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 16.05.2013 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Ja kierowałem się pojemnością i ceną. Zależy ilu jest użytkowników w domu. 50L/osobę, to myślę jest optymalna ilość. Tym bardziej, że wybrałeś Victrixa 12, to powinieneś zmagazynować większą ilość wody, wiec im większa pojemność tym lepiej. Anodę magnezową zawsze można zastąpić tytanową w dowolnym czasie. Magnezową wymienia się średnio co 12-18 miesięcy, czasem wytrzymuje dłużej- w zależności jak agresywna jest woda dostarczana z wodociągu. Na zakończenie aby nie odbiegać od tematu głównego jakim jest sam kocioł. Mam nadzieje, ze nikt się nie obrazi ale na pewno przyda się innym kompletującym kotłownię z Victrixa. Jeśli chodzi o komfort to co piszesz jest racjonalne-nie ma co z tym dyskutować. Zakładając, że wydajność odkładam na drugi plan. Czy Ty lub ktoś może podpowiedzieć, który zestaw będzie oszczędniejszy w zużyciu m3 gazu. Victrix 12kW + zasobnik 200l Victrix 12kW + zasobnik 140l Nie przewidzę poboru i na pewno nie będzie on równomierny. Zakładam największe zużycie w weekendy kiedy wszyscy w domu. Czyli teoretycznie 4x /m-c. Na osobę trzeba liczyć 30-50l - zależnie od przyzwyczajeń. Wiadomo 200l podgrzać to więcej trwa ale dłużej go wybieram. W szczytowym okresie jest super, natomiast kiedy nie wybieram wszystkiego, (zapewne np latem) to grzeję i zbędnie utrzymuję te 200l. Natomiast 140l analogicznie ale w szczycie poboru victrix 12 musi kilkanaście minut dorobić braki.. Co lepsze w m2 użytego gazu ziemnego? - magazyn stale ładowany czy kilka razy w miesiącu dorabianie kotłem brakującej cwu? jak myślicie i z praktyki to wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 16.05.2013 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 mario, chyba mając 200L na lato można obniżyć temp. w zasobniku (tak aby np. po domieszaniu zimnej uzyskać odpowiadającą 140L z wyższą temp. ilość ciepłej wody uż.). Takie rozwiązanie wg. mnie da mniejsze straty od zasobnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 17.05.2013 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 (edytowane) m@rioTu cudów nie ma. Fizyki nie przeskoczysz.. Ile wody zużyjesz tyle musisz podgrzać/dogrzać, więc nie ma co liczyć na oszczędności jednego względem drugiego. To nie jest tak, że zużywasz prawie całą ilość wody i dopiero rusza ponowne napełnianie i grzanie. Jak będzie mniejszy zasobnik, to będzie więcej cykli, ale mniej wody do grzania, a w większym odwrotnie, zakładając to samo zużycie. Jedynie co możesz zrobić obawiając się strat na izolacji zasobnika, to tak jak pisze grzeniu666. Wiadomo, że im większa różnica temp. tym większe straty. Jeśli jest zrobiona cyrkulacja, to warto zastosować programator czasowy, bo woda krążąc też się wychładza. Edytowane 17 Maja 2013 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sylwia_LBN 17.05.2013 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 (edytowane) Bardzo Was proszę o pomoc, stoję przed wyborem kotła. Ostatecznie pod uwagę biorę dwa: Immergas Victrix 12kW lub Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C. Czy może ktoś z Was zastanawiał się nad tymi dwoma kotłami a jeśli tak to dlaczego ostatecznie wybrał Immergas`a? Z góry wielkie dzięki za pomoc P.S. I jeszcze jedno: jak tak czytam co Wy tu piszecie o ustawieniach, anodach i innych tyboxach to się boję,m że ja sobie z tym wszystkim nie poradzę... P.S.2. W domu generalnie 3 osoby, czasem 4 - jaki wziąć zasobnik? 200l będzie ok? P.S.3. Co powinnam jeszcze do tego kotła skompletować? Edytowane 17 Maja 2013 przez Sylwia_LBN dopisek - po namyśle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
igimaks 18.05.2013 05:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 serdeczne dzięki montixe Czyli zestaw startowy u mnie może wyglądać następująco: fabryczny 1.Kocioł IMMERGAS VICTRIX Victrix X 2 v.2011 12kW w pakiecie z zasobnikiem IMMERGAS OKC-160 NTR 160litrów (wtedy już nie trzeba zestawu do podłączenia zasobnika gdyż elektryczny zawór trójdrożny wbudowany jest w zintegrowaną grupę hydrauliczną kotła). 2. Regulator CAR V2+sonda pogodowa 3. Zestaw powietrzno spalinowy koncentryczny poziomy 60/100 ( przez mur) lub kombinowany 1.Kocioł IMMERGAS VICTRIX Victrix X 2 v.2011 12kW 2. Zasobnik a) BIAWAR MEGA TYP W - E 150.81 Z WĘŻOWNICĄ 150L b) lub Biawar Quattro W - E 150.74 - Klasa A c) lub Galmet Kwadro SGW(S) 140l 3. Zestaw do podłączenia zasobnika VICTRIX V.2011 IMMERGAS (Zestaw zawiera: napęd zaworu trójdrożnego, rurki podłączeniowe, sondę temperatury zasobnika). 3. Regulator CAR V2+sonda pogodowa 4. Zestaw powietrzno spalinowy koncentryczny poziomy 60/100 ( przez mur) Ceny opcji wychodzą podobnie. Czyli jedynym kryterium jest w sumie zasobnik. Zastanawiam się nad zasobnikami pomiędzy: Galmet Kwadro 140l a Biawar Quattro 150l lub ten immergasa OKC-160 NTR Wszystkie są emaliowane z anodą magnezową. Podobne powierzchnie wymiennika odpowiednio 1,2 , 1,2 i 1,45m2. Galmet kwadro mogę kupić w promocji z anodą tytanową, rzekomo nie trzeba jej wymieniać przez okres żywotności zasobnika. Jaki rodzaj wybrać czym się kierować. Muszę mieć coś 150-160l max. 200l. na ile wyceniasz taki zestaw ? dostalem propozycje od instalatora na zestaw podobny do w/w jeszcze z wkladem kominowym i srzeglem wlacznie z montazem na 10 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 19.05.2013 04:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Macie wielkie wanny ? po co Wam tak duże zasobniki ? sam mam zasobnik 80 litrów do Imergasa 12kW i żałuje że nie 60 litrów. W praktyce po wzięciu prysznica, zanim się wytrzesz i wyjdziesz z łazienki zasobnik znów jest pełen ciepłej wody do kąpieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sylwia_LBN 19.05.2013 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Macie wielkie wanny ? po co Wam tak duże zasobniki ? sam mam zasobnik 80 litrów do Imergasa 12kW i żałuje że nie 60 litrów. W praktyce po wzięciu prysznica, zanim się wytrzesz i wyjdziesz z łazienki zasobnik znów jest pełen ciepłej wody do kąpieli. desmear - u mnie wanna 190 w jednej łazience i prysznic w drugiej. Najczęściej bywa tak, że kąpiemy się jednocześnie, np.rano, więc u mnie zasobnik 80l nie zdałby egzaminu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 20.05.2013 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 (edytowane) na ile wyceniasz taki zestaw ? dostalem propozycje od instalatora na zestaw podobny do w/w jeszcze z wkladem kominowym i srzeglem wlacznie z montazem na 10 tys 5,6-5,8 tyś w zależności od zestawu. Nie wiem ile kosztuje Cię ten wkład kominowy i to sprzęgło - jeśli ze 2-3 tyś to chyba ok. Reszta to robocizna (1-1,5-2tys max brutto w zależności od regionu) Edytowane 20 Maja 2013 przez m@rio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 12.06.2013 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 I stałem się posiadaczem kotła VICTRIX X 12 2I ze sterownikiem CAR v2 z czujką pogodową oraz wymiennikiem 150lQUATTRO Biawar. Wrażenia będę mógł podać po rozpoczęciu sezonu 2013/2014. Przystępuję do własnoręcznej instalacji kotłowni, rozłożenia podłogówki i instalacji wod-kan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 12.06.2013 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Trzymamy kciuki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pakuś 10.07.2013 05:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 Pany, mam takie pytanko - czy koniecznie jest mi potrzebny sterownik car v2 do imergasa vitrix 24 mam podłogówkę 100% jak by było można to bym zaoszczedził te 500 stówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 10.07.2013 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 Pany, mam takie pytanko - czy koniecznie jest mi potrzebny sterownik car v2 do imergasa vitrix 24 mam podłogówkę 100% jak by było można to bym zaoszczedził te 500 stówek Moim zdaniem nie jest konieczny. Poprawia rzekomo komfort sterowania i robi oszczędności zwłaszcza z czujką zewnętrzną. Czy zarobi na siebie ten CAR2 względem gołego pieca tego nie wiem. Przede mną będzie mam nadzieję dopiero pierwszy sezon. Możesz jechać na ustawieniach samego pieca. W necie na stronie producenta są instrukcje zarówno do kotła jak i do sterownika - tam masz wszystko ładnie opisane. Poczytaj sobie i podejmij decyzję. Najlepsza byłaby opinia osoby, która grzała bez CAR a potem zainstalowała CAR. Na wątku bodajże Junkersa ktoś pisał, że po zainstalowaniu sterownika z pogodówką spadły mu rachunki i zużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 10.07.2013 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 (edytowane) CAR nie jest konieczny, ale rozszerza zakres dostępnych funkcji dla C.O. i C.W.U.. Przy okazji jest też czujnikiem temp. wewnętrznej. Bez niego kocioł będzie tylko pracował na podstawie różnic temp. na zasilaniu i powrocie. Temp. w poszczególnych pomieszczeniach poustawiasz sobie przepływami na pętlach, a temp. zasilania lub krzywą grzewczą, (pokrętłem na kotle) dobierzesz sobie eksperymentalnie na tyle niską, aby dogrzać pomieszczenia, ale żeby jednocześnie ich nie przegrzać i w ten sposób kociołek będzie chodził prawie bez przerwy. Zabawa trwa jeden, no góra dwa sezony grzewcze, a potem już tylko włączasz lub wyłączasz ogrzewanie. Bez CARa też możesz zastosować czujkę zewnętrzną, bo ją podpina się pod płytkę kotła i wtedy pokrętłem C.O. ustawiasz krzywą grzewczą, a nie konkretną temp. grzania . Czujka zewnętrzna zwolni cię z biegania i regulowania temp. zasilania instalacji, w momentach wahań temperatur zewnętrznych. Wszystko możesz przeczytać na tym forum i na forum "elektroda.pl", oraz tak jak napisał m@rio, w instrukcjach na stronie IMMERGASa. Jak zapewne się zorientowałeś, mają już w sprzedaży CARa bezprzewodowego, więc w razie czego możesz go dokupić w późniejszym terminie, jeśli teraz nie chcesz poprowadzić sobie kabelka do tego przewodowego, żeby wystawał spod tynku. Fakt, że ten bezprzewodowy kosztuje więcej. Edytowane 10 Lipca 2013 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pakuś 11.07.2013 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 wielkie dzienxteż tak podejrzewałem, że nie jest konieczny ale wolałem się upewnic i przeczytać o ew. za/przeciwco do bezprzewodowego sarownika - o tym to nie wiedziałem, ale fajnie że jest bo właśnie miałem wiercić dziuę,heco do czujki zewnetrznej, mam podłogówkę i występuje duża bezwładność, czy ja wiem że aż tak okaże się mi pomocna?oczytałem się w wątku o optymalnym ustawieniu z czyjnikiem zewnętrznym i dużo osób miało z tym problemi jeszcze jedno czy sprawdzi i sie współpraca z innym sterownikiem - tzn. np:eurostara? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 12.07.2013 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Dodam tylko, że czujka zewnętrzna sprzedawana jest w komplecie z CARv2 i jeśli ktoś proponuje Ci za to dodatkową opłatę to znaczy, że chce dodatkowo wyrwać jakiś grosz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pakuś 12.07.2013 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 oki,więc prawdopodobnie zakupię ten zestaw, w razie co tutaj będę pytał o i jak więc car v2 + czujka - coś gości chcą mnie naciągnąc bo wołaja więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pakuś 25.07.2013 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 takie pytanie mam - na której ścianie umieścić czujnik temperatury dla sterownika car v2 - jest jakaś zasada?Pewnie nie na tej nasłonecznionej przez wiekszą część dnia. tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 26.07.2013 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 (edytowane) z dala od źródeł ciepła i w miejscu nie narażonym na przeciągi i nie nasłonecznionym. Ja mam w holu- przedpokoju, na wysokości 1,50m. Jak masz dodatkowo kominek , to nie instaluj CARa w tym pomieszczeniu gdzie on się znajduje. W kuchni nie, wiatrołap-przedsionek też nie. Edytowane 26 Lipca 2013 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pakuś 26.07.2013 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Montixe, dzienx Może bardziej precyzuje - a czujnik zewnętrzny, gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.