Norek77 04.12.2019 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2019 Dzień dobry, mam pytanie czy ktoś bawił się już parametrami prędkości wentylatora? Dokładnie chodzi mi o moc minimalną i moc startową - vicyrix 12 tt erp. Przy ustawieniach fabrycznych mam nadal za dużą moc kotła, nie jest wstanie utrzymać 28 stopni na c.o, przegrzewa do 33 i się wyłącza. Witam. Obroty wentylatora ktoś z forum próbował zmniejszyć i jak dobrze pamiętam wyskakuje błąd. Moc min ustaw 0, max spróbuj 20%, jeśli będzie brakować mocy to wyżej, u mnie tyle wystarcza. Sprawdź jeszcze obroty pompy, może są za małe i jest słaby odbiór ciepła. Być może w budynku masz tak małe straty ciepła że moc min i tak jest za duża. Jeśli masz sterownik Car dochodzi jeszcze kwestia jego ustawień, na ten temat to można by pisać doktorat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1006 04.12.2019 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2019 Dzień dobry, mam pytanie czy ktoś bawił się już parametrami prędkości wentylatora? Dokładnie chodzi mi o moc minimalną i moc startową - vicyrix 12 tt erp. Przy ustawieniach fabrycznych mam nadal za dużą moc kotła, nie jest wstanie utrzymać 28 stopni na c.o, przegrzewa do 33 i się wyłącza. Kolego przestaw t0 na 20'C bo na ustawieniach fabrycznych jest 25 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majk233 04.12.2019 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2019 Kolego przestaw t0 na 20'C bo na ustawieniach fabrycznych jest 25 stopni. Moc min mam ustawioną na 0, t0 na 20'C, to już jest opanowane. Zastanawiam się nad tym czy zmieniając parametr S0 można jeszcze zejść z minimalną mocą kotła. Druga sprawa to moc zapłonu S2, zastanawiam się ile można zejść, jak piec zaczyna taktować to wpada w błędne koło, startuje z mocą S2, zanim zacznie modulować i schodzić z mocą to c.o jest już przegrzane o 5-6 stopni i kocioł się wyłącza. Układ to w całości ogrzewanie podłogowe, bez żadnych dodatkowych sterowników. Czy do przeprowadzenia pełnej kalibracji konieczna jest sonda co? Można to zrobić samemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 05.12.2019 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2019 (edytowane) Moc min mam ustawioną na 0, t0 na 20'C, to już jest opanowane. Zastanawiam się nad tym czy zmieniając parametr S0 można jeszcze zejść z minimalną mocą kotła. Druga sprawa to moc zapłonu S2, zastanawiam się ile można zejść, jak piec zaczyna taktować to wpada w błędne koło, startuje z mocą S2, zanim zacznie modulować i schodzić z mocą to c.o jest już przegrzane o 5-6 stopni i kocioł się wyłącza. Układ to w całości ogrzewanie podłogowe, bez żadnych dodatkowych sterowników. Czy do przeprowadzenia pełnej kalibracji konieczna jest sonda co? Można to zrobić samemu? Coś mi się nie zgadza. Victrix'y na C.O. odpalają całkowicie z "dołu" i dopiero po pewnym czasie podnoszą moc jeśli jest to konieczne. Masz jakiś problem z odbiorem czynnika z kotła, a nie z kotłem. Sprawdź filtr siatkowy. Przy podłogówce nie ma taktowania, nawet jeśli system pracuje bez termostatu pokojowego, a w oparciu o temp czynnika, to nie będzie takich objawów jak piszesz. Owszem, w przypadku kiedy kocioł pracuje na podstawie temp. powrotu, i ta temp. jest bliska temp. zasilania, to automatyka początkowo podnosi temp. zasilania max 3*C ale nigdy więcej, a kocioł dalej pracuje i jeśli temp. powrotu nadal się zbliża do tej wartości to w końcu gaśnie palnik, chodzi tylko pompa i jak temp czynnika lekko spadnie to na chwilę uruchamia się palnik, ale tylko symbol świeczki i po chwili znowu gaśnie. Edytowane 5 Grudnia 2019 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ig0r- 05.12.2019 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2019 (edytowane) Coś mi się nie zgadza. Victrix'y na C.O. odpalają całkowicie z "dołu" i dopiero po pewnym czasie podnoszą moc jeśli jest to konieczne. Masz jakiś problem z odbiorem czynnika z kotła, a nie z kotłem. Sprawdź filtr siatkowy. Przy podłogówce nie ma taktowania, nawet jeśli system pracuje bez termostatu pokojowego, a w oparciu o temp czynnika, to nie będzie takich objawów jak piszesz. Owszem, w przypadku kiedy kocioł pracuje na podstawie temp. powrotu, i ta temp. jest bliska temp. zasilania, to automatyka początkowo podnosi temp. zasilania max 3*C ale nigdy więcej, a kocioł dalej pracuje i jeśli temp. powrotu nadal się zbliża do tej wartości to w końcu gaśnie palnik, chodzi tylko pompa i jak temp czynnika lekko spadnie to na chwilę uruchamia się palnik, ale tylko symbol świeczki i po chwili znowu gaśnie. Montixe a ja mam do Ciebie takie pytanie, czy mając CAR da się przełączyć, żeby grzać tylko na podstawie czujnika pogodowego z pominięciem czujnika wewnętrznego? Czy kocioł jak grzeje tylko na podstawie krzywej i pogodówki, jakiś inny algorytm dobiera sobie niż np ustawiłbym na tyboxie jakąś temperaturę do której by nigdy nie dobił? Bardzo mnie kusi, żeby zainstalować u siebie CAR, ale w grę u mnie wchodzi tylko wersja bezprzewodowa a to już wydatek w okolicach ok 1100 zł, ewentualnie wersję przewodową mógłbym podpiąć tylko w kotłowni. Edytowane 5 Grudnia 2019 przez ig0r- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 05.12.2019 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2019 (edytowane) ... Victrix'y na C.O. odpalają całkowicie z "dołu" i dopiero po pewnym czasie podnoszą moc jeśli jest to konieczne. ... Na pewno? Przyznam, że nie widziałem jeszcze takiego kotła. Trzeba by spojrzeć w DTRkę kotła. Bo faktycznie często się zdarza, że te kilka sekund po zapłonie wystarczy by czynnik przekroczył górną granicę dt zadanej. Po prostu po zapłonie nie zdąży zejść do Pmin. i mamy słynne "taktowanie". Ps. o zapchanym filtrze nawet nie wspominam, bo to oczywista pierwsza rzecz do sprawdzenia. PS2. Sprawdziłem. Zapłon domyślnie jest przy nieco ponad 4kW (przy kotle 1,9-12). Edytowane 5 Grudnia 2019 przez mistalova Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 05.12.2019 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2019 (edytowane) Na pewno? Przyznam, że nie widziałem jeszcze takiego kotła. Trzeba by spojrzeć w DTRkę kotła. Bo faktycznie często się zdarza, że te kilka sekund po zapłonie wystarczy by czynnik przekroczył górną granicę dt zadanej. Po prostu po zapłonie nie zdąży zejść do Pmin. i mamy słynne "taktowanie". Ps. o zapchanym filtrze nawet nie wspominam, bo to oczywista pierwsza rzecz do sprawdzenia. PS2. Sprawdziłem. Zapłon domyślnie jest przy nieco ponad 4kW (przy kotle 1,9-12). mówiąc z dołu miałem na myśli to, że kocioł odpala świeczkę i powoli podnosi moc, a niektóre inne marki startują z mocą np 70% i dopiero obniżają. Ja mam 3-24kW i tak jest u mnie, z kolei na CWU jest odwrotnie , idzie ogień od startu i potem w dół ale to jest oczywiste. ps. widzę w instr, że dla "małego i dużego" kociołka, są te same zakresy parametrów, więc może być tak jak piszesz Edytowane 5 Grudnia 2019 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 05.12.2019 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2019 Montixe a ja mam do Ciebie takie pytanie, czy mając CAR da się przełączyć, żeby grzać tylko na podstawie czujnika pogodowego z pominięciem czujnika wewnętrznego? Czy kocioł jak grzeje tylko na podstawie krzywej i porodówki, jakiś inny algorytm dobiera sobie niż np ustawiłbym na tyboxie jakąś temperaturę do której by nigdy nie dobił? Bardzo mnie kusi, żeby zainstalować u siebie CAR, ale w grę u mnie wchodzi tylko wersja bezprzewodowa a to już wydatek w okolicach ok 1100 zł, ewentualnie wersję przewodową mógłbym podpiąć tylko w kotłowni. jeśli ma grzać tylko na podstawie krzywej z pominięciem temp. cz. wewnętrznego, to na CAR wyłączasz odczyt ustawiając AMB OFF i kocioł działa na zasadzie zwarcia styków (w tym wypadku można tez ustawić okna czasowe). Pozostałe parametry działają zgodnie z ustawieniami . Przy TYBOXie będą krzywe się inaczej układały (takie jak są podane instr kotła) i nie będzie możliwości ustawienia offsetu (ale z tym można sobie inaczej poradzić), tylko po co TYBOX do pracy w oparciu o temp czynnika, skoro wystarczy sama zworka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ig0r- 05.12.2019 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2019 jeśli ma grzać tylko na podstawie krzywej z pominięciem temp. cz. wewnętrznego, to na CAR wyłączasz odczyt ustawiając AMB OFF i kocioł działa na zasadzie zwarcia styków (w tym wypadku można tez ustawić okna czasowe). Pozostałe parametry działają zgodnie z ustawieniami . Przy TYBOXie będą krzywe się inaczej układały (takie jak są podane instr kotła) i nie będzie możliwości ustawienia offsetu (ale z tym można sobie inaczej poradzić), tylko po co TYBOX do pracy w oparciu o temp czynnika, skoro wystarczy sama zworka. A można połączyć jakoś CAR z TYBOXEM na takiej zasadzie, że instaluje car przy kotle przewodowo, na nim ustawiam różne parametry, a za czytanie temperatury odpowiada bezprzewodowy tybox? Przewodowa wersja CAR to ok 400 zl, bezprzewodowa prawie 3 razy tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 05.12.2019 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2019 (edytowane) A można połączyć jakoś CAR z TYBOXEM na takiej zasadzie, że instaluje car przy kotle przewodowo, na nim ustawiam różne parametry, a za czytanie temperatury odpowiada bezprzewodowy tybox? Przewodowa wersja CAR to ok 400 zl, bezprzewodowa prawie 3 razy tyle. Możesz tak zrobić. Ustawisz na CAR niską temp żądaną (min +10*C jak dobrze pamiętam) i on nie złączy grzania, no chyba że w pomieszczeniu gdzie jest kocioł spadnie temp. poniżej zadanej. Tybox jest podłączony pod inne zaciski i będzie załączał grzanie zgodnie z histerezą lub trybem jaki mu ustawisz, ale praca kotła będzie odbywać się zgodnie z parametrami ustawionymi na CAR Edytowane 5 Grudnia 2019 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majk233 05.12.2019 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2019 Na pewno? Przyznam, że nie widziałem jeszcze takiego kotła. Trzeba by spojrzeć w DTRkę kotła. Bo faktycznie często się zdarza, że te kilka sekund po zapłonie wystarczy by czynnik przekroczył górną granicę dt zadanej. Po prostu po zapłonie nie zdąży zejść do Pmin. i mamy słynne "taktowanie". Ps. o zapchanym filtrze nawet nie wspominam, bo to oczywista pierwsza rzecz do sprawdzenia. PS2. Sprawdziłem. Zapłon domyślnie jest przy nieco ponad 4kW (przy kotle 1,9-12). No właśnie to się u mnie dzieje, dlatego pytam czy można samemu przestawić parametr mocy zapłonu i czy po tym można samemu zrobić pełną kalibracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1006 05.12.2019 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2019 No właśnie to się u mnie dzieje, dlatego pytam czy można samemu przestawić parametr mocy zapłonu i czy po tym można samemu zrobić pełną kalibracji. Zrób zdjęcia swojej instalacji i ewentualnie baypas sprawdź przy pompie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 06.12.2019 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 Słuszna uwaga, aczkolwiek bypass domyślnie powinien być zamknięty w tym modelu kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
looker12 06.12.2019 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 Witam. Temat czytam od dłuższego czasu:)Dom - powierzchnia ogrzewana - parter 50m2, poddasze 75 m2. Dom - parter + poddasze. 100% podłogówka + 2 drabinki w łazienkach (jedna na dole, dróga na górze) wszystko na pompie z kotła.Prędkość pompy min 5 max 9Przepływy na rozdzielaczch ok 1,5 l/min na pętle i ok 0,7 na drabinki.Mam kocioł Victrix 12TTx2 ERP + Typox przewodowy na górze + CARv2 przewodowy na dole.Temperatura ustawiona na Car 22,5 na rękę, Modul - ON, bezwładność - 15, offset - 0, krzywa - 1,3Temperatura ustawiona na tyboxx na auto - dzień 23, noc 22Temp CWU ustawiona na 40.W poprzednmi roku miałem sam tybox pez Car z ustawieniami jak wyżej i zuzycie gazu (CO+CWU+kuchenka gazowa) od 11.2018 do 11.2019 wyniosło ok 1200m3, ok 13988 kWh za 2600 PLN.Parę dni temu zamontowałem CARa, ustawienia temp jak wyżej.Car gdy ma Modul On wg instrukcji nie powinien patrzeć na Tybox.Zauważyłem, że jednak patrzy na przekaźnik z tyboxa.Temp na Car ustawiona na 22,5, temp rzeczywista na dole ok 23, temp na tybox 23, rzeczywista na górze 22 i tybox wysyła pracę i kocioł załącza się.Zrobiłem test i ustwiłem tybox na 20 stopni i kocioł wyłączył się. Ustwiłem tybox na 24 i kocioł załączył się pomimo przekroczonej temp na CAR.Wynika z tego, że przy Modul ON na Car bierze on pod uwagę tybox.Macie jakieś doświadczenia z takim połączeniem Car i Tybox? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 06.12.2019 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 (edytowane) Witam. Temat czytam od dłuższego czasu:) Dom - powierzchnia ogrzewana - parter 50m2, poddasze 75 m2. Dom - parter + poddasze. 100% podłogówka + 2 drabinki w łazienkach (jedna na dole, dróga na górze) wszystko na pompie z kotła. Prędkość pompy min 5 max 9 Przepływy na rozdzielaczch ok 1,5 l/min na pętle i ok 0,7 na drabinki. Mam kocioł Victrix 12TTx2 ERP + Typox przewodowy na górze + CARv2 przewodowy na dole. Temperatura ustawiona na Car 22,5 na rękę, Modul - ON, bezwładność - 15, offset - 0, krzywa - 1,3 Temperatura ustawiona na tyboxx na auto - dzień 23, noc 22 Temp CWU ustawiona na 40. W poprzednmi roku miałem sam tybox pez Car z ustawieniami jak wyżej i zuzycie gazu (CO+CWU+kuchenka gazowa) od 11.2018 do 11.2019 wyniosło ok 1200m3, ok 13988 kWh za 2600 PLN. Parę dni temu zamontowałem CARa, ustawienia temp jak wyżej. Car gdy ma Modul On wg instrukcji nie powinien patrzeć na Tybox. Zauważyłem, że jednak patrzy na przekaźnik z tyboxa. Temp na Car ustawiona na 22,5, temp rzeczywista na dole ok 23, temp na tybox 23, rzeczywista na górze 22 i tybox wysyła pracę i kocioł załącza się. Zrobiłem test i ustwiłem tybox na 20 stopni i kocioł wyłączył się. Ustwiłem tybox na 24 i kocioł załączył się pomimo przekroczonej temp na CAR. Wynika z tego, że przy Modul ON na Car bierze on pod uwagę tybox. Macie jakieś doświadczenia z takim połączeniem Car i Tybox? Przecież każde z osobna wysyła żądanie pracy wg własnych ustawień temp zadanej. Masz piętro i parter jako osobne układy zamykane np elektrozaworami na rozdzielaczach skoro wszystko napędza tylko pompa z kotła? Jeśli masz w Tybox pracę wg sztywnej histerezy to normalne, że jeśli ustawisz na Tybox 23 a w pomieszczeniu jest 22*C to załączy się grzanie. CAR nic nie wie o Tyboxie, bo dane są przesyłane innym protokołem. CAR po podłączeniu przejmuje rolę nadrzędna w zarządzaniu kotłem i jeśli jest Modul ON i zdecyduje o tym, że powinien obniżyć temp zasilania, to może się okazać że ta temp. dla piętra możne być zbyt niska. Na MODUL ON , często pracowała sama pompa i okazyjnie na chwilę załączał się palnik. O ile dobrze pamiętam, to jeśli żądanie w pierwszej kolejności przyszło z TYBOXa, a potem dołączał się CAR, to grzało temp wynikającą z krzywej, a jeśli jako pierwszy załączył się CAR , który w związku z Modul On postanowił obniżyć temp. zasilania, a w potem załączyło się piętro z TYBOXem , to temp. szła taka jak nakazał CAR. I teraz była taka sytuacja: pierwsze załączyło się piętro z TYBOXem , za jakiś czas załączył się CAR i grzało sztywno wg krzywej, ale w miedzy czasie, ktoś np. brał prysznic i załączyło się CWU, po zagrzaniu zasobnika, następuje powrót grzania C.O. i co? ano to, że po ponownym załączeniu temp zasilania szła wg algorytmu CARa i efekt był taki, że na dole temp. pomieszczenia była podtrzymywana, a na górze gdzie jest mniejsza akumulacja, większe straty, szybsze spadki temperatury, temp. pomieszczenia zaczęła spadać. Dopiero jak CAR uznał, że może już wyłączyć grzanie, a TYBOX nadal wysyłał sygnał grzania, to odbywało się tak, że na chwilę kocioł zatrzymywał całkowicie grzanie, żeby po chwili na żądanie TYBOXa wystartować ponownie i znowu grzał wg temp. nakazywanej przez krzywą. Zdaje się, że już kiedyś opisywałem ta sytuację w jednym z pierwszych postów z początków mojej przygody z tym kotłem, kiedy jeszcze nie miałem rozdzielonej podłogówki na piętro i parter a TYBOX (stary model z algorytmem PI - bez histerezy) sterował oddzielnym układem grzejników, które miały stanowić role wspomagającą. Kotły z serii SUPERIOR posiadają taką automatykę, że można ustawić dwie osobne krzywe gdzie jedna z nich ma priorytet i w momencie żądania pracy z dwóch układów , temp zasilania jest realizowana wg krzywej z wyższa temp. a w układzie gdzie wymagana jest niższa temp., sprawę załatwia zawór mieszający, ma to szczególne zastosowanie w momencie kiedy są dwa układy o różnych temp. zasilania. Edytowane 6 Grudnia 2019 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
looker12 06.12.2019 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 (edytowane) Tak masz rację, każde wysyła sygnał pracy osobno. Tybox to jest prosty przekaźnik on/off, logika jest w tybox ale sygnał dla kotła to proste zwarcie lub rozwarcie styków. CAR to już bardziej zaawansowane przesyłenie danych po szynie + logika i uczenie się przez CAR. Chodzi mi o jeden punkt w instrukcji od CARa. Mianowicie o 12.1 z instrukcji. - MODUL - Sposób modulacji palnika: - ON (ustawienie fabryczne): palnik kotła reaguje na sygnał żądania pracy na c.o. wygenerowany przez CARV2 w oparciu o czujnik temperatury w pomieszczeniu. Temperatura zasilania instalacji c.o. będzie modyfikowana w zależności od różnicy między zadaną a odczytaną temperaturą pomieszczenia. - OFF: temperatura zasilania będzie utrzymywana na stałym poziomie do momentu uzyskania żądanej temperatury w pomieszczeniu. Palnik kotła reaguje na sygnał żądania pracy na c.o. wygenerowany przez CARV2 i zwarcie zacisków żądania pracy na c.o. w kotle. UWAGA: W przypadku zainstalowania sondy temperatury zewnętrznej, temperatura zasilana instalacji c.o. będzie utrzymywana na poziomie zależnym od ustawionej krzywej grzewczej. UWAGA: W obu przypadkach pracy modulacja palnika odbywa się w oparciu o różnicę pomiędzy obliczeniową i rzeczywistą temperaturą wody w kotle. I tu jest moje pytanie: Czy w przypadku zastosowania Car Modul ON+ tybox, Car bierze pod uwagę tybox. Wyczytałem na forum gdzieś tutaj, że aby Car brał pod uwagę tybox to Modul na Car musi być na Modu OFF. To jak ma być: Modul on czy Off na Car. Tak czy inaczej, wszystko działa ok Wolę żeby był na ON Edytowane 6 Grudnia 2019 przez looker12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 06.12.2019 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 (edytowane) CAR nie bierze w żadnym przypadku pod uwagę TYBOXa. Tak jak napisali w instr. na Modul On, CAR modyfikuje sobie temp. zasilania ponieważ adaptuje się do otoczenia "uczy się" i w przypadku kiedy wszędzie będziesz miał podobne warunki jak w miejscu gdzie jest CAR, to problemu nie będzie, ale jeśli warunki są znacząco różne, to będą miejsca albo niedogrzane albo przegrzane. Dlatego w instr. mojego kotła jest wzmianka : UWAGA: w przypadku, gdy instalacja podzielona jest na strefy grzewcze przy użyciu zestawu strefowego DIM, należy przestawić CARV2 z trybu modulacyjnego na tryb On/Off (Wł/Wył)., akurat piszą o zestawie DIM, bo to jest zestaw rozdzielaczy strefowych produkowanych i oferowanych przez Immergas'a, ale należy to rozumieć, że chodzi o podział na strefy ogólnie mówiąc. A to że jest możliwość podpięcia do kotła zarówno CAR i zwykłego termostatu ON/OFF, nie oznacza tylko, że możesz wybrać sobie dedykowany albo uniwersalny termostat, ponieważ te zaciski uniwersalne potrzebne są też w innym celu. Właśnie przez zaciski, gdzie Ty masz podpiętego Tyboxa, ja realizuję komunikację zestawu DIM z kotłem, a TYBOXa mam podpiętego pod płytę elektroniczną w DIM, jak również drugą czujkę pogodowa, która steruje zaworem mieszającym. W to miejsce można także podpiąć listwy zarządzające elektrozaworami na pętlach w rozdzielaczu, jeśli ktoś posiada taki system. Więc jeśli masz podobne warunki na parterze i piętrze i masz temp., które są dla Ciebie zadowalające, to zostaw sobie Modul ON, ale bez rozdzielenia parter/piętro raczej trudno będzie utrzymać sztywno zadane temperatury, zawsze będą lekkie wahnięcia, w szczególności podczas silniejszych mrozów. Edytowane 6 Grudnia 2019 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
looker12 06.12.2019 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 (edytowane) CAR nie bierze w żadnym przypadku pod uwagę TYBOXa. Tak jak napisali w instr. na Modul On, CAR modyfikuje sobie temp. zasilania ponieważ adaptuje się do otoczenia "uczy się" i w przypadku kiedy wszędzie będziesz miał podobne warunki jak w miejscu gdzie jest CAR, to problemu nie będzie, ale jeśli warunki są znacząco różne, to będą miejsca albo niedogrzane albo przegrzane. Dlatego w instr. mojego kotła jest wzmianka : UWAGA: w przypadku, gdy instalacja podzielona jest na strefy grzewcze przy użyciu zestawu strefowego DIM, należy przestawić CARV2 z trybu modulacyjnego na tryb On/Off (Wł/Wył)., akurat piszą o zestawie DIM, bo to jest zestaw rozdzielaczy strefowych produkowanych i oferowanych przez Immergas'a, ale należy to rozumieć, że chodzi o podział na strefy ogólnie mówiąc. A to że jest możliwość podpięcia do kotła zarówno CAR i zwykłego termostatu ON/OFF, nie oznacza tylko, że możesz wybrać sobie dedykowany albo uniwersalny termostat, ponieważ te zaciski uniwersalne potrzebne są też w innym celu. Właśnie przez zaciski, gdzie Ty masz podpiętego Tyboxa, ja realizuję komunikację zestawu DIM z kotłem, a TYBOXa mam podpiętego pod płytę elektroniczną w DIM, jak również drugą czujkę pogodowa, która steruje zaworem mieszającym. W to miejsce można także podpiąć listwy zarządzające elektrozaworami na pętlach w rozdzielaczu, jeśli ktoś posiada taki system. Więc jeśli masz podobne warunki na parterze i piętrze i masz temp., które są dla Ciebie zadowalające, to zostaw sobie Modul ON, ale bez rozdzielenia parter/piętro raczej trudno będzie utrzymać sztywno zadane temperatury, zawsze będą lekkie wahnięcia, w szczególności podczas silniejszych mrozów. Tu się zgadzamy. Car Modul On - nie bierze pod uwagę Tybox lub innej zworki na kotle. Z moich prób wynika co innego Jak Car ma za wysoką temp w pokoju a tybox za małą to kocioł się włączy. W tej samej chwili przestawię tybox na mniejszą temp i kocioł się wyłączy . Będę jeszcze próbował różnych ustawień i napiszę. Trochę na inny temat Kocioł po dwóch latach użytkowania. Część spalinowa wymiennika nie wymaga chemii do czyszczenia. Wystarczy zwykła cienka szczotka + woda. Pod tym względem jest ok porównując do wymienników ze stali nierdzewnej spodziewałem się większych nagarów trudnych do usunięcia. Po dwóch latach zawór trójdrożny zaczął wydawać głośniejsze dzwięki przy przełączniu ale jeszcze jest gwarancja. Kocioł praktycznie non stop pracuje na śweczce, na minimalnej mocy. Edytowane 6 Grudnia 2019 przez looker12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacool07 07.12.2019 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 Witam, zmagam się z poprawieniem instalacji grzewczej i sterowaniem pieca i po kilku tyg. research'u doszedłem do momentu w którym potrzebuje opinii madrzejszych i bardziej doświadczonych kolegów. Chodzi o dom o pow. ok. 180m2. Na dole: wiatrołap, łazienka, korytarz, kuchnia i częściowo salon są grzane podłogowo, poza tym w salonie są jeszcze 2 grzejniki ale z uwagi na otwartą przestrzeń na dole w zasadzie podlogowka załatwia ogrzewanie dołu. Na piętrze wszędzie poza łazienką (gdzie oprócz grzejnika jest również podlogowka) są grzejniki. Na poddaszu też grzejniki ale zakręcone bo mało korzystamy (pokój gościnny + pralnia) a przy otwartej klatce schodowej i rekuperacji ciepłe powietrze jest wystarczająco skutecznie cyrkulowane na najwyzszej kondygnacji. Na każdej kondygnacji znajduje się osobny rozdzielacz grzejnikowy a na parterze dodatkowo rozdzielacz podłogówki (z którego jedna pętla biegnie do łazienki górnej). Problem polega na tym że zarówno grzejniki jak i podlogowka są obecnie zasilane prosto z pieca. W efekcie na parterze jest za ciepło w stosunku do piętra, a jesli zrobi się naprawdę zimno to tłumienie przepływów rotametrami nie wystarczy by ograniczyć temp. na parterze a z kolei na piętrze max. 55* ustawione przeze mnie na piecu w celu ochrony drewnianej podłogi może nie wystarczyć. Chcialbym by temp. podłogi była uzależniona od temp. zewnętrznej oraz od wskazań termostatu zlokalizowanego na parterze na wypadek palenia kominkiem/imprezy/nasłonecznienia itp. Z kolei w najchlodniejszej sypialni chciałem umieścić drugi termostat który kontrolowałby temp. na piętrze i byłby obsługiwany pompą z pieca (o temp. w pozostałych sypialniach zadbalyby głowice termostatyczne na grzejnikach). Kupiłem w tym celu zestaw mieszający Afriso bru (z zaworem obrotowym) wraz z dedykowanym siłownikiem jednak automatyka kotła tego nie ogarnie. Czytałem gdzieś na forach że jest płytka przekaźnikowa rozszerzająca funkcjonalność kotła ale nie współpracuje z moim modelem kotła. Zwróciłem się zatem do producenta i okazało się że pojawił się niedawno w ofercie moduł przekaźnikowy dedykowany m.in. do mojego pieca jednak po lekturze anglojęzycznej dokumentacji okazało się (co potwierdziłem jeszcze u źródła) że jest on dedykowany do układów wyposażonych w strefy rozdzielone hydraulicznie za pomocą sprzęgła. 1.Musiałbym wówczas dokupić dodatkowo sprzęgło hydrauliczne, drugą pompę, wspomniany moduł, car v2 (wymagany do modułu) oraz drugi termostat (jakikolwiek np. dwustanowy). 2.Przy skali inwestycji zacząłem jednak rozważać rozdzielacz dim. 3.Innym rozwiązaniem byłby sterownik zaworu mieszającego, np. Tech i1 do którego musiałbym wpiąć dodatkowy czujnik temp.zewn. oraz termostat pokojowy zlokalizowany na parterze. Zastanawiam się czy piecem i strefą z grzejnikami mógłby wówczas sterować np. Car. a styki beznapieciowe przewidziane do sterowania pracą kotła w Tech i1 wpiąć w miejsce termostatu on/off na płycie kotła.4. Ewentualnie w opcji 3 zamiast car'a kupić termostat dwustanowy, wpiąć go do Tech i1 a ten ostatni połączyć z piecem aby nim sterował na zasadzie on/off. I tu również zastanawiam się czy car v2 ze swoją możliwością modulacji temp. C.O. warty jest dopłaty (potrzebuję wersji bezprzewodowej a ta jest dość droga - zwłaszcza że wygląda i posiada interfejs jak z minionej epoki).Wybaczcie długi post, będę tym bardziej wdzięczny jeśli ktoś zechce go przeczytać i podpowiedzieć. P. S. Uprzedzajac ewentualne pytania, nie miałem wpływu na instalację ani wybór pieca na etapie budowy więc próbuje rzeźbić w tym co jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacool07 07.12.2019 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 Edit: z tego co pisze montixe w moim przypadku i tak opcja modulacji oferowana przez Car będzie bezużyteczna co skłania mnie do wyboru uniwersalnego sterownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.