mest 05.12.2013 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 kupujesz zestaw do szachtu 60/100 http://vulcania.pl/464292/immergas-zestaw-do-szachtu-60-100-typu-s i tylko ten odcinek od kotła do twojego komina jest rura w rurę, do tego musisz dokupić samą pojedynczą rurę spalinową na uszczelkach http://vulcania.pl/246845/immergas-rura-prosta-60-1m-k-012144 , którą wpuścisz w swój ceramiczny, do tej rury montuje się skręcane na opaski, takie blaszki ustalające np takie http://vulcania.pl/246725/immergas-opaska-centrujaca-do-rur-60-zestaw-3-szt-3-012146, które po wpuszczeniu w ceramikę ustawią rurę na środku, jak poszukasz to są też inne tańsze. Pamiętaj aby zrobić lekki spadek od komina do kotła (dlatego kolano na 87*) No ok ale po co mi w tym zestawie do szachtu, np. ten daszek, albo to coś co wchodzi w trójnik? Tracę wtedy niepotrzebnie kasę, nie można tego jakoś ręcznie poskładać? Dzwoniłem do firmy Schiedel i powiedzieli mi, że mam żadnej rury ceramicznej nie wpuszczać we wkładzie ceramicznym. Znalazłem instrukcję, która pokazuje jak to powinno być zrobione, tylko nie wiem co kupić. W tym linku http://www.ibud.pl/karty/kominy-spalinowe-dla-techniki-kondensacyjnej/ rozwińcie proszę instrukcję montażu i spójrzcie na pkt 10. Jest zupełnie inaczej, niż ten zestaw do szachtu. Tutaj prowizoryczny rysunek jak powinienem to podłączyć, bo niestety pierwszy komin to komink do kominka a dopiero drugi do kotła, więc chyba trzeba zastosować dwa kolanka tak? http://imageshack.us/scaled/large/843/p5b8.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ozon130 05.12.2013 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Witam Państwa. Jestem na tym forum nowy i mam pare pytań lub może mam pare odpowiedzi na Wasze pytanie. Posiadam piec jak w temacie od 2012r. Grzałem już jedną zimę 2012/2013 nie mieszkając i mają ustawioną temperature na 10 C. Teraz już mieszkam i tak się bawię ustawieniami i sam nie wiem jak to zostawić - ustawić. Poczytałem trochę forum na elektrodzie ale ta jakoś nie mogę odświeżyć tematu wiec trafiłem tu. Mieszaknie pow.użytkowa 130 m2 + garaż i kotłownia 30 m2 z 1 kaloryferem. Spalanie gazu przy obecnych temperaturach to 6-7 m3 na dobę. Temperatura ustawina na komfortowa 21, Ekonomiczna 20 krzywa grzewcza 2,8 Teraz moje pytanie co to jest w ustawieniach ta autoadaptacja (nie wiem czy dobrze rozumiem ale ona steruję offsetem wiem moje pytanie co to jest ten offset bo wiedzę że on skacze od 2 do -14. Od 2 dni sprawdzam usatwienia przsestawiam na autoadaptacje i ją wyłączam i tak: Przy krzywej grzewczej ustawionej na 2,8 z autoadaptacją off spalanie mam 7 m3 na dobę. Przy krzywej grzewczej ustawionej na 2,8 z autoadaptacją na on mam spalania 9m3 ale tutaj mieszkanie szybciej sie nagrzewa do żadanej temperatury a przy wyłączonej wolniej osiąga temperaturę ale za to spalanie mniejsze. Więc stad moje pytanie co to ten offset bo to jego ustawia autoadaptacja i reguluje przez co mam większe spalania. Jeżeli coś zle piszę proszę o korekte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 06.12.2013 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 (edytowane) No ok ale po co mi w tym zestawie do szachtu, np. ten daszek, albo to coś co wchodzi w trójnik? Tracę wtedy niepotrzebnie kasę, nie można tego jakoś ręcznie poskładać? Dzwoniłem do firmy Schiedel i powiedzieli mi, że mam żadnej rury ceramicznej nie wpuszczać we wkładzie ceramicznym. Znalazłem instrukcję, która pokazuje jak to powinno być zrobione, tylko nie wiem co kupić. W tym linku http://www.ibud.pl/karty/kominy-spalinowe-dla-techniki-kondensacyjnej/ rozwińcie proszę instrukcję montażu i spójrzcie na pkt 10. Jest zupełnie inaczej, niż ten zestaw do szachtu. Tutaj prowizoryczny rysunek jak powinienem to podłączyć, bo niestety pierwszy komin to komink do kominka a dopiero drugi do kotła, więc chyba trzeba zastosować dwa kolanka tak? http://imageshack.us/scaled/large/843/p5b8.jpg Coś pokręciłeś. Kto ci tu powiedział że masz rurę ceramiczną we wkład ceramiczny wkładać? O jakim trójniku mówisz? To nie jest trójnik tylko kolano z podporą. Podałeś link do systemów z pytaniem który wybrać, to podałem najbardziej odpowiedni. Na rysunkach od kolegi as1as masz widok z boku, a ty podajesz rysunek z góry. Mówisz że znalazłeś instrukcje i tam jest inaczej. My podaliśmy tobie jak się robi w przypadku gdy masz ceramikę do kotła na paliwo stałe. Z podanego linku z pierwszego posta, to żaden kompletny system nie pasuje, a z tego do szachtu potrzebujesz tylko kilka elementów, jeśli ten twój ceramiczny jest typowy do kotłów kondensacyjnych. Jeśli masz tak zrobione jak na rysunkach w instr. montażu i masz wlot powietrza z boku jak w pkt 7 tej instrukcji , to powinieneś zastosować pkt 10b- zasada przeciwprądu. W takim przypadku jak na twoim rysunku potrzebujesz: to kolano przyłączeniowe kotła http://vulcania.pl/246775/immergas-kolano-koncentryczne-87-60-100-z-kolnierzem-montazowym-k-012139 , rurę koncentryczną odpowiedniej długości 2szt http://vulcania.pl/246927/immergas-rura-koncentryczna-60-100-0-5m-3-018278, i kolano 90* do połączenie tych dwóch rur http://vulcania.pl/246668/immergas-kolano-koncentryczne-90-60-100-3-012093 , bo rozumiem że maskownicę z punktu 10c już masz. Osobiście gdybym robił dla siebie to bym nie składał tych dwóch rur pod kątem 90*. Dałbym tylko jedną rurę po ukosie i dobrał o do tego kolano pod innym mniejszym kątem. Edytowane 6 Grudnia 2013 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 06.12.2013 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 (edytowane) Witam Państwa. Jestem na tym forum nowy i mam pare pytań lub może mam pare odpowiedzi na Wasze pytanie. Posiadam piec jak w temacie od 2012r. Grzałem już jedną zimę 2012/2013 nie mieszkając i mają ustawioną temperature na 10 C. Teraz już mieszkam i tak się bawię ustawieniami i sam nie wiem jak to zostawić - ustawić. Poczytałem trochę forum na elektrodzie ale ta jakoś nie mogę odświeżyć tematu wiec trafiłem tu. Mieszaknie pow.użytkowa 130 m2 + garaż i kotłownia 30 m2 z 1 kaloryferem. Spalanie gazu przy obecnych temperaturach to 6-7 m3 na dobę. Temperatura ustawina na komfortowa 21, Ekonomiczna 20 krzywa grzewcza 2,8 Teraz moje pytanie co to jest w ustawieniach ta autoadaptacja (nie wiem czy dobrze rozumiem ale ona steruję offsetem wiem moje pytanie co to jest ten offset bo wiedzę że on skacze od 2 do -14. Od 2 dni sprawdzam usatwienia przsestawiam na autoadaptacje i ją wyłączam i tak: Przy krzywej grzewczej ustawionej na 2,8 z autoadaptacją off spalanie mam 7 m3 na dobę. Przy krzywej grzewczej ustawionej na 2,8 z autoadaptacją na on mam spalania 9m3 ale tutaj mieszkanie szybciej sie nagrzewa do żadanej temperatury a przy wyłączonej wolniej osiąga temperaturę ale za to spalanie mniejsze. Więc stad moje pytanie co to ten offset bo to jego ustawia autoadaptacja i reguluje przez co mam większe spalania. Jeżeli coś zle piszę proszę o korekte. jak masz wyłączoną Autoadaptację to kocioł bierze pod uwagę nastawę temp. wewnętrznej i zachodzące zmiany w temp. zewnętrznej. Jak zrobisz Auto na ON to kocioł dodatkowo bierze pod uwagę i stara się szybko reagować na nagłe zmiany temp wewnątrz pomieszczeń, tak aby utrzymać stałą nastawioną temperaturę. Dlatego jak zauważy że temp. w domu szybko spada, to przesuwa krzywą żeby podnieść temp. czynnika. Podczas Autoadapt ON, wartość offsetu, który się w danym momencie wyświetla, to jest wartość w *C, o którą jest korygowana krzywa, tzn np. temp. grzania czynnika wg krzywej 40*C offset 5 to kocioł będzie grzał 45*C, jeśli offset -5 to kocioł będzie grzał 35*C.Jak zrobisz Auto na OFF to musisz ręcznie zmienić krzywą w przypadku gdy masz niedogrzane pomieszczenia, a chcesz szybko je nagrzać. CAR musi się nauczyć zachowania twojego budynku, więc zmiana jednodniowa z OFF na ON skutkuje większym spalaniem, a drugi powód to okresowe obniżanie temperatury. Wtedy na ON, tak jak napisałem wcześniej, chce szybko dojść do temp. zadanej. Jakbyś nastawił temp. na tym samym poziomie przez całą dobę, to po włączeniu Autoadaptacji na ON, po pewnym czasie spalanie ustabilizowałoby się na jakimś poziomie. W domu gdzie są większe wahania temp. na "ON", będzie większy komfort cieplny, ale ceną będzie większe zużycie gazu. Edytowane 9 Grudnia 2013 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarekvw 06.12.2013 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Witam. Mam pytanie do Użytkowników kotłów dwufunkcyjnych z wbudowanym zasobnikiem (Victrix Zeus 26 1 I, Victrix Zeus Superior kW) - jaki jest orientacyjny czas nagrzewania cwu "od zera"? Zakładam że wracając do domu mam wyłączone grzanie cwu, włączam je, no i właśnie, ile muszę czekać na umycie rąk? A drugie pytanie (które może powinno być w wątku "jaki kocioł wybrać", ale na 99% jest Victrix ) - czym różnią sie Victrix Zeus 26 1 I, Victrix Zeus Superior kW ? Wiem ze wizualnie panelem zasobnikiem 45-54 l minimalną mocą 3-5 kW ceną tyle wiem i pod tymi względami bardziej pasuje mi Victrix Zeus 26 1 I. Natomiast czym jeszcze z ważniejszych dla użytkownika rzeczy się różnią? Czy są np. jakieś duże różnice w możliwości sterowania? Pozdrawiam Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lesz 06.12.2013 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 @mestmasz systemowy komin schiedla z wkladem ceramicznym tak? (lekko jest namieszane w twoich wypowiedziach) zrobiony ze sztuka - szczelnie polaczone elementy na kit z zestawu? powinienes miec tez przejscia przez komin (uszczelki/maskownice) to ogolem wystarczyc powinno kolano z adapterem (150zl za wariant ba 60/100, oraz ca 200 za 80/125) + rura koncentryczna odpowiedniej dlugosci i rozmiaru od ww. kolana na piecu do komina. (0,5 wychodzi jakas 100, 1m chyba 180 za wieksza, ciensza tansza) mam taki sam problem - komin systemowy z wkladem ceramicznym. bedzie kolano na piecu 60/100 do 80/125 (immergas k.021247) i i 0,5m rury 80/125. wejscia w komin mam z kompletu. i koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 06.12.2013 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 A drugie pytanie (które może powinno być w wątku "jaki kocioł wybrać", ale na 99% jest Victrix ) - czym różnią sie Victrix Zeus 26 1 I, Victrix Zeus Superior kW ? Wiem ze wizualnie panelem zasobnikiem 45-54 l minimalną mocą 3-5 kW ceną tyle wiem i pod tymi względami bardziej pasuje mi Victrix Zeus 26 1 I. Natomiast czym jeszcze z ważniejszych dla użytkownika rzeczy się różnią? Czy są np. jakieś duże różnice w możliwości sterowania? Pozdrawiam Jarek Generalnie Superiory maja inaczej rozbudowaną automatykę. Szczególnie przydatne kombinacje ustawień są jak masz ogrzewanie podzielone na strefy z wysoką i niską temp. za pomocą rozdzielacza strefowego DIM, to wtedy możesz poustawiać osobne krzywe dla każdej strefy. Tego właśnie mi brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarekvw 06.12.2013 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Dopiero FM oświeciło mnie ze można zrobić strefy Czy dobrze rozumiem, że na Zeusie 26 1 I też mogę zrobić strefy, ale będą one musiały być na jednej krzywej grzewczej? Na pietrze będą grzejniki, podłogówka tylko w łazience Parter będzie bardziej pomieszany; kominek powietrzny, grzejniki w pokoju i salonie, i "otwarte" przejście do kuchni, holu gdzie chce dać podłogówkę Ale dla mnie w podłogówce chodzi najbardziej o efekt ciepłej podłogi. Zakładam że dużą część dnia nikogo nie będzie i będę ustawiał obniżenie temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 06.12.2013 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 (edytowane) @Jarekvw Jeśli chcesz dobrej rady, to nie popełniaj tego błędu. Jeśli jeszcze nie jest za późno to zrób wszędzie podłogówkę, albo tylko grzejniki i prosty układ bezpośrednio z kotła do rozdzielaczy. Najtaniej i najłatwiej tym sterować. Nie ma sensu robić kawałka podłogówki dla efektu ciepłej podłogi, bo w praktyce podłoga nie jest, bo nie powinna być wyczuwalnie ciepła. Ta temp. to 22-24*C i praktycznie wyczuwalna różnica jest dopiero, jak postawi się jedną nogę tam gdzie nie ma podłogówki, a drugą tam gdzie jest. Ja mam wszędzie podłogówkę, a grzejniki dodatkowo w razie gdyby podłogówka nie dogrzewała w sypialniach, bo tam są pętle co 20 cm i wiadomo drabinki w łazienkach. Tym steruje rozdzielacz strefowy wysoka/niska temp DIM v2 Immergasa >> http://pl.immergas.com/dim/dim_v2/dimv2.htm .Tam jest sprzęgło hydrauliczne, pompy dla każdej strefy, zawór mieszający do podłogówki i do tego trochę elektroniki.Jak się stosuje DIM to piszą w instr. mojego kotła, że powinno się wyłączyć modulację na CAR, jeśli kocioł ma automatykę superior to nie trzeba wyłączać modulacji bo karzdy układ moze pracować wg swojej krzywej i nie ma ryzyka że strefa wysokiej temp. będzie niedogrzana. Grzejniki praktycznie używam wczesną jesienią i wiosną, gdy zapalę wieczorem w kominku z płaszczem wodnym i na podłogówkę już nie puszczam wtedy wody, bo jest jej za dużo i musiałbym dłużej palić żeby podłogówkę rozbujać. W kominku wodę grzeję w zakresie 55-65*C. dzieje się to wszystko z ominięciem sterowników Immergasa. W zimie jak grzeję cały czas gazem, to grzejniki się nie włączają mimo tego ze sterownik od grzejników jest w sypialni na piętrze, to pętle są tak wyregulowane, że wystarczają na dogrzanie, no chyba że temp. na zewnątrz spadnie poniżej -15, to sterownik załącza grzejnik,i bo podłogówka nie daje rady utrzymać 22*C ponieważ sterownik od podłogówki nam na parterze, a tam się wolniej wychładza niż na poddaszu wiec zanim podłogówka wystartuje, to na poddaszu wspomagają grzejniki. I w tym momencie przydałaby mi się osobna krzywa dla grzejników, a tak można tylko w superiorze zrobić. Ja w takim przypadku muszę krzywą dostosować do grzejników, a na podłogówkę temp. obcina mieszacz. W superiorze jest tak, że jak masz osobne krzywe i załącza jeden z układów, to pracuje z temp. ustawioną przez krzywą dla tego układu. Jak załączą się jednocześnie oba układy, to grzeje z temp. układu wysokiej temp. czyli grzejników. Ja nie mam superiora i nie mam możliwości ustawienia osobnej krzywej, ale wymyśliłem sobie jak to ustawić, aby mieć bez problemu właściwą temp. na piętrze w największe mrozy i jednocześnie mieć włączoną pełną modulację ustalaną przez CAR. . Wiec jak ma być tanio i bezproblemowo, to nie mieszaj układów. A jak dodatkowo chcesz tanio w eksploatacji, to tylko podłogówka odpowiednio dobrana, a nawet delikatnie przewymiarowana, bo zawsze możesz skręcić na przepływach i wtedy do łazienek dajesz drabinki z grzałką i sterownikiem czasowym, aby mieć ciepłe ręczniki wtedy kiedy chcesz. Jak bym budował następny dom, to tak właśnie bym zrobił. A o CWU nie musisz sie martwić z taką mocą kotła. U mnie Victrix 24kW i zasobniku 200L w zależności od nastawy kotła i biegu pompy grzeje od 7 najlepszym przypadku do max 25min w najgorszym przypadku czyli nastawa P0/1 i 1szy bieg pompy. Jak pierwszy raz uruchomiłem zasobnik to był faktycznie start od zera i trwało to ok 10 minut. W praktyce raczej się nie praktykuje, że wyłączasz grzanie i jednocześnie użytkujesz wodę ciepłą zużytkowując ją całkowicie, a więc każde kolejne grzanie to po prostu dogrzanie do wymaganej temperatury. Edytowane 6 Grudnia 2013 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 08.12.2013 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 montixe masz rację oczywiście miałem na myśli rurę z kwasówki a nie ceramiczną do ceramiki. Trochę zmęczenie dało o sobie znać i długie przesiadywanie na forum. Dziękuję równie za wskazówkę odnośnie tych 90*. Zrobię inaczej, tak jak napisałeś, pod mniejszym kątem:) Maskownice wszystkie posiadam, także myślę że nie będzie problemu z instalacją. lesz, montixe bardzo dziękuję za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emmer 09.12.2013 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 w pełni się zgadzam z montixe - u mnie po całości podłogówka, żadnego grzejnika (oprócz jednej drabinki w łazience - jest jako dodatkowy obwód). mam ustawioną CWU tak że w nocy nie grzeje, załącza się nad ranem. dogrzewanie do ustawionej temperatury 48 C to jest dosłownie chwila - musiałbym dokładnie sprawdzić ale to będzie jakieś 2 - 3 min (od zera pewnie będzie tak jak pisano powyżej do 10 min). przy okazji dwa pytanka - czy korzysta ktoś z tych modułów podtrzymujących zasilanie - z oferty immergassa? ostatnio wyłączyli mi prąd na 12 h, temperatura nie spadła drastycznie ale martwią mnie takie chwilowe skoki i wyłącznia zasilania (zdrowe to dla elektroniki kotła pewnie nie jest). ile to może kosztować i jaka jest tego specyfikacja techniczna bo na stronie nie mogłem znaleźć. drugie pytanko - czy nie przeszkadza wam brak podświetlenia CAR-a? wiadomo - nie korzysta się z tego zbyt często, ale jednak mogliby o tym pomyśleć (mam obok CAR-a powieszony panel od rekuperacji i ten po wciśnieciu któregokolwiek przycisku podświetla się ładnie a potem powoli wygasza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gajek1901 09.12.2013 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 dot. CWU "laik" W trybie zima mam ustawiony przedział grzania CWU np 18-19 (HW PRG) - w tym czasie jest utrzymywana temperatura komfort. 44 ustawiona za pomocą pokrętła na CAR.To dlaczego czasami włącza się grzanie CWU po za ustawionymi godzinami??Dlaczego czasami wyświetla sie na CAR ikona "kranu z trzema kroplami" (Aktywan funkcja Aqua Celeris/podgrzew cwu z temp. komfortowa).Przy aktywnej pracy na CWU wyswietla sie ikona "kranu z jedną kroplą" - czyli wtedy jak grzana jest woda W instrukcji przy trybie LATO pkt 5.2 jest napisane: Temp. ekonomiczna odpowiada minimalnej temp. CWU kotła, do którego CAR jest podłączony - CZYLI JAKIEJ ?? prosze o info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 10.12.2013 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Czy można pod Victrixa 12 podłączyć "zewnętrzną" pompę do napędzania podłogówki? Czy wymaga to dokupienia jakiś Imergasowych akcesoriów, czy może są odpowiednie styki w samym kotle? Chodzi mi o sytuację gdy pompa kotłowa nie daje rady całej podłogówce (18 równych pętli po ca. 65m pexa 18x2) i/lub chciałbym zstosować pompę energooszczędną. Pomóżcie, bo muszę w grudniu zakupić kotełka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 10.12.2013 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 (edytowane) Nie ma styków w kotle, jest schemat elektryczny, musiałbyś się wpinać bezpośrednio w kocioł. Kocioł w wersji 24kW ma mocniejszą pompę - to tak na marginesie. Zobacz jeszcze tutaj http://forum.muratordom.pl/showthread.php?199471-pod-%C5%82og%C3%B3wka-bez-pompy z tego co piszą inni, to powinna wystarczyć pompa z kotła. Edytowane 10 Grudnia 2013 przez teres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlono1 11.12.2013 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Witajcie.To moja druga zima z kotłem Victrix X 24 v2011 + CAR v2 + 150litrów CWU. Dom 160m + 40m garaż - bardzo duże okna - instalacja mieszana, dobra izolacja. Trochę bawiłem się ustawieniami w zeszłym roku i nawet nie zauważyłem że kocioł modulował na podstawie temperatury wewnętrznej a nie zewnętrznej. Teraz zmieniłem ustawienie aby grzał on/off Tmin=25C Tmax50C krzywa=2,8 temperatura na CAR ustawiona na 20,8 na stałe. Kocioł pracuje praktycznie cały czas na symbolu świeczki czyli pewnie minimalną mocą (przy temp. na zewnątrz 0C zasilanie z kotła ma 33C. Takie ustawienia powodują, że praktycznie nie osiągana jest temperatura zadana, oscyluje w granicach 20,6 - 20,7 a zadane 20,8 przekracza jak słoneczko zajrzy przez okna.Czy takie ustawienie będzie ekonomiczne, czy może trochę podnieść krzywą żeby kocioł wyłączał się kilka razy na dobę?I drugie pytanie, czy ktoś bawił się ustawieniami parametrów mocy kotła (S0 do S4)?Może warto skręcić S3, żeby kocioł nie ciągnął zbyt dużo gazu gdyby przyszło mu grzać pełną mocą przy dużym wystudzeniu instalacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zioberek 11.12.2013 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 ja wyłączyłem czujnik temperatury pomieszczenia, w całym praktycznie domu remont kapitalny więc temp. ustawiona na grzejnikach na 2 (16stopni), jedynie sypialnia i w sumie pokój (co)dzienny na 20 stopni. Po miesiącu zabaw z ustawieniami temp. min 35 - max 55. krzywa 2.9. Przy obecnych temperaturach kocioł często załącza się na chwilę, podgrzewa do zadanej temperaury i się wyłącza na 3 min (zastanawiałem się czy blokady palnika nie ustawić na więcej niż 180 sekund) Wydaję mi się, że tak jest zdecydowanie ekonomiczniej niż jakby kocioł miał chodzić non stop na jakieś minimalnej temperaturze 24h i cały czas spalać gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 11.12.2013 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 (edytowane) @ pawlono1Moim zdaniem wybrałeś najbardziej ekonomiczny wariant. Prosta sprawa: przy ciągłej pracy temperatury zasilania (a zatem i powrotu) mogą być niższe, a skoro tak, to zachodzi większa kondensacja. @zioberek Niestety nie jest. Test dla chętnych: ustawiamy butelkę/baniak/wiadro pod wypływ kondensatu 1) ustawiamy wysoką temperaturę zasilania (powiedzmy 65C), spalamy 1-2m3 gazu (albo więcej - im więcej tym pomiar dokładniejszy), patrzymy ile mamy kondensatu2) ustawiamy niską temperaturę zasilania (30-40C), spalamy tyle samo gazu, patrzymy ile mamy kondensatu Porównujemy ilości kondensatu. Alternatywna wersja testu: zamiast spalania określonej ilości gazu sprawdzamy jak szybko napełni się butelka/naczynie kondensatem, po czym sprawdzamy ilość zużytego gazu. Ktoś sprawdzi i poda wyniki? Edytowane 11 Grudnia 2013 przez teres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zioberek 11.12.2013 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Ja tam pewny nie jestem obecnie kocioł często się wyłącza dogrzewając wodę do ok 40 stopni (średnie spalanie od 15 listopada 5,6 m3). Gdybym ustawił taką temperaturę wody, aby kocioł chodził non stop i spalał minimalne 0,33 m3/h to przez cały dzień wyszłoby ok 8m3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 11.12.2013 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 @ zioberek A jakby zamiast częstego włączania i wyłączania przez 24h chodziłby łącznie po 15h * 0,33, to by Ci wyszło 5m3 Zachęcam do przeprowadzenia testu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlono1 11.12.2013 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Mam nadzieję, że ten ekonomiczny wariant znajdzie odzwierciedlenie w zużyciu gazu.Może ktoś się wypowie na temat ograniczenia mocy (S0 - S4)?Kocioł mimo całej elektroniki nie jest na tyle inteligentny żeby wiedzieć że nie ma potrzeby działać tymi 24 kW (oprócz CWU) i można grzać trochę dłużej np. 10kW do osiągnięcia zadanej temperatury czynnika grzewczego a potem zejść do minimalnych 3kW. Na moją logikę im większa moc z palnika tym więcej energii idzie w komin. Może się mylę, może im wyższą mocą grzeje palnik tym większa sprawność i mniej energii ucieka kominem.Ktoś z większym doświadczeniem odniesie się do moich dywagacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.