pedronx 18.11.2011 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Jakieś odczucia? Zadowolony? Ile za robociznę i za to cudo, jeśli wolno spytać?Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greg28 18.11.2011 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Jakieś odczucia? Zadowolony? Ile za robociznę i za to cudo, jeśli wolno spytać? Pozdro Cen nie pamietam dokładnie, bo to rok temu było, ale cos ok 2k pln mi sie kojarzy. A odczucia? Wszystko schowane w środku, nie ma żadnych pompek i innych pierdół na wierzchu. Chodzi i działa, przełacza tam sobie samemu wszystkie gadżety. Zajrzałem tam raz czy dwa do środka i zapomniałem o tym:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 18.11.2011 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 A hydraulik za kotłownie ile zdarł? Pamiętasz może jeszcze? I co miał w zakresie robót?Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 23.11.2011 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 (edytowane) W Immergasie jest grundfos UPS 25-50 Słuchajcie, a czy w tym kotle można zamienić pompę na mocniejszą jakby ta nie dałą rady (jeśli dobrze czytam może przetoczyć max ~900 l/h (dla 15 kPa, junkers smart podobnie: ~950). Czy przy takiej konieczności jest uzasadnione wstawić jakąś energooszczędną - przecież chyba sporo czasu w roku pracuje? Może nawet nie trzeba by jej wyrzucać, kilka obiegów w gospodarstwie chyba (?) trzeba będzie napędzić: ggwc, cyrkulacja Edytowane 23 Listopada 2011 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 23.11.2011 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 wszystko można zmienić, pytanie tylko po co i kto to musi zrobić, żeby nie stracić gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 23.11.2011 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 (edytowane) wszystko można zmienić, pytanie tylko po co i kto to musi zrobić, żeby nie stracić gwarancji Okej, ale mnie chodzi (wyjaśniam) czy można to zrobić łatwo (=tanio), "w pół godzinki" wykręcić fabryczną, wstawić nową z pudełka, spiąć, i voila. A może i prądu mniej weźmie... Jak napisałem: na wypadek jakby fabryczna była za słaba. Sory za może głupie pytania, przerwa zimowa i staram się jakoś w wolnej chwili rozpracowywać temat instalacji... Edytowane 23 Listopada 2011 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 23.11.2011 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Pewnie pompa jak pompa, jeżeli znajdziesz o takim samym rozstawie i wielkości, bo pewnie ilość miejsca jest ograniczona i nie boisz się stracić gwarancji, to chyba jedynym "problemem" będzie przełożenie wtyczki/ kabla łączącego z płytą, przynajmniej tak to wygląda w moim Junkersie, ale rozkręcać nie rozkręcałem, choć kusi mnie też wymiana na elektroniczną jaka jest zastosowana w Cerpur Comfort. Muszę jednak obadać czy na płycie jest wyjście do sterowania elektroniką pompy i poczekać na koniec gwarancji. PS. Tylko chyba taniej i bezpieczniej dodać pompę za albo przed kotłem - dwie pompy na niższym biegu pewnie będą pracowały ciszej niż jedna na wyższym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 23.11.2011 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 PS. Tylko chyba taniej i bezpieczniej dodać pompę za albo przed kotłem - dwie pompy na niższym biegu pewnie będą pracowały ciszej niż jedna na wyższym. chłopaki ale kombinujecie pod górkę. szeregowe łączenie tych samych pomp nie ma sensu - poza podwójnym poborem prądu nic się nie zyskuje - ciecz będzie płynęła tak jak przy jednej pompie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 23.11.2011 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 a kto powiedział że tych samych? jeśli chce dobrze to sprzęgło, jeśli chce tanio to zawsze może poeksperymentować i podzielić się na forum jak wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 23.11.2011 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Odyseuszek, wg infolinii immergasa pompa "zwykła" to min 40 vat na najnizszym biegu a 120 na najwyzszym. Pompa elektr. o ile dobrze pamietam min. 9vat. Zakladając optymistyczmie ze obie beda pracowaly na najnizszym biegu to i tak nic nie zyskujesz bo przecież tej elektro darmo nie dają. Masz możliwosc sprawdzic na jakim biegu teraz chodzi ta zwykla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 23.11.2011 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Ja mam Cerapur Smarta, a tutaj tylko gościnnie się odezwałem W moim obliczeniowo wystarczy jak chodzi na I biegu, ale żeby zminimalizować taktowanie dałem na II bieg dzięki czemu dłużej nagrzewa ale ma też dłuższe przerwy przy obecnych temperaturach, u was tego problemu niema bo dolny zakres modulacji to 1,9 kW a u mnie 3,7kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 24.11.2011 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 (edytowane) Czy podłączenie dodatkowej pumpy wymaga jakiś extra sprzętów? Czytam instrukcje Immergasa i widzę coś jak "płytka przekaźnikowa" ale w ofercie do Victrixa jej nie ma... Nic w stylu "styków do dodatkowej pompy" nie znajduję. EDIT: widzę tę płytkę (ten sam numer kat.) jako opcja też dla Victrixa X (w innych PDFach - zagranicznych )... A może nie potrzebuje połączenia z kotłem (czujnik temp na rurze odpala pompę czy cuś takiego) choć wątpię bo w schematach Junkersa Smarta (i innych) jest połączenie dod. pompy z kotłem? Edytowane 24 Listopada 2011 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bursztynka 24.11.2011 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Ja też mam immergasa- victrix- w zeszłym roku kupiony- i nic ne kumam z tych ustawień- sam na razie sobie ustawia- tragedii nie było- tylko zastanawia mnie dlaczego super car ustawia tekie krzywe-cały czas na minusie? może lepiej wyłączyć tę autooptymalizacje? czy to zwiększy pobór gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 25.11.2011 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Jeżeli schodzi na minus to tylko po to, aby zapewnić jak najbardziej ciągłą pracę, czyli zmniejszyć taktowanie.Jeżeli przy takich ustawieniach okaże się, że nie będzie mógł dogrzać do zadanej temperatury - to sobie krzywą podniesie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ibizpl 25.11.2011 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 (edytowane) Witam,ja od paru tygodni również jestem użytkownikiem Immergasa:- kocioł Zeus Superior 26kW- sterownik SCAR+sonda zewnętrzna- rozdzielacz DIMv2 wysoka/niska Dom 150m2, parter podłogówka, piętro i garaż grzejniki. Kocioł chodzi od końcówki września, wczoraj i dzisiaj sprawdziłem zużycie: 365 i 374 m3, czyli w ciągu doby spalił 9 m3 gazu, dosyć dużo moim zdaniem. Na razie wszystko mam ustawione na automat - autoadaptacja na ON i kocioł sam sobie ustawia temp zasilania, najczęściej w okolicach 45-48 stopni. Największa heca jest z ustawianiem DIMa, tam jest sporo opcji jak min temp zasilania podłogówki ( 25 lub 35 st ), ustawianie krzywej grzewczej dla obiegu podłogówki także jest czym eksperymentować. Chyba muszę się pobawić bo zauważyłem na termometrach DIMa że teraz zasilanie podłogówki to 45 st a strefy wysokiej czyli kaloryferów to 40 st czyli mam odwrotnie niż powinienem. Cały czas zastanawiam się jak powinna być zasilana górna strefa kaloryferów - czy 40 st to nie za mało? Piec będzie dosyć długo chodził żeby podnieść temperaturę, Mój Victrix moduluje chyba od 4,7 kW więc zastanawiam się czy przy takiej temperaturze zasilania większość mocy minimalnej nie idzie w gwizdek? Przy tej mocy minimalnej podgrzanie czynnika np do 50st nie powinno być problemem - piec nagrzeje piętro szybciej a podłogówka i tak ma osobne ustawienia temp zasilania i zawór ją wyreguluje. Co ciekawe, potrafię wpłynąć na temp zasilania podłogówki ( potencjometrem na DIMie ) ale przy autoadaptacji włączonej co bym nie zrobił to kaloryfery i tak są zasilane 40 st. W weekend chyba wyłączę autoadaptację i spróbuję pobawić się sam.U mnie pewnie nie będzie tak łatwo znaleźć złoty środek między taktowaniem a optymalnym grzaniem, bo przy 4,7kW to chyba nienajlepszy pomysł żeby kocioł chodził np cały czas na minimalnej mocy. Edytowane 25 Listopada 2011 przez ibizpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 03.12.2011 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Na jakim biegu macie ustawioną pompę? Cze lecicie na trójce?Kurde to aż 100W. Akurat nie chce mi się teraz przestawiać, bo mam już wyregulowane pętle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salata123 04.12.2011 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Pompka w piecu chyba zawsze jest ustawiana przez serwisantów na 3, a pompkę do podłogówki mam na 1 gdyż na 2 i 3 w całym domu słychać cichy gwizd, da się z tym coś zrobić ? Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam998 04.12.2011 16:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 WitamMam pytanie jezeli mam wlaczona Autoadaptacje to rozumie ze krzywa grzewcza dobierana jest automatycznie przez elektronike. I moje zmiany krzywej grzewczej recznie nic nie daje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 04.12.2011 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Twoja zmiana krzywej jest brana pod uwagę. Zerknij sobie na temp., że sterownik sam sobie powoli obniża krzywą.Ale Ty możesz ją podnieść (jak się okaże - chwilowo), mimo to on nadal będzie ją weryfikował.Jeżeli chcesz zachować swoją nastawę na stałe - musisz wyłączyć autoadaptację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ibizpl 13.12.2011 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 Witam, ja od paru tygodni również jestem użytkownikiem Immergasa: - kocioł Zeus Superior 26kW - sterownik SCAR+sonda zewnętrzna - rozdzielacz DIMv2 wysoka/niska Dom 150m2, parter podłogówka, piętro i garaż grzejniki. Kocioł chodzi od końcówki września, wczoraj i dzisiaj sprawdziłem zużycie: 365 i 374 m3, czyli w ciągu doby spalił 9 m3 gazu, dosyć dużo moim zdaniem. Na razie wszystko mam ustawione na automat - autoadaptacja na ON i kocioł sam sobie ustawia temp zasilania, najczęściej w okolicach 45-48 stopni. Największa heca jest z ustawianiem DIMa, tam jest sporo opcji jak min temp zasilania podłogówki ( 25 lub 35 st ), ustawianie krzywej grzewczej dla obiegu podłogówki także jest czym eksperymentować. Chyba muszę się pobawić bo zauważyłem na termometrach DIMa że teraz zasilanie podłogówki to 45 st a strefy wysokiej czyli kaloryferów to 40 st czyli mam odwrotnie niż powinienem. Cały czas zastanawiam się jak powinna być zasilana górna strefa kaloryferów - czy 40 st to nie za mało? Piec będzie dosyć długo chodził żeby podnieść temperaturę, Mój Victrix moduluje chyba od 4,7 kW więc zastanawiam się czy przy takiej temperaturze zasilania większość mocy minimalnej nie idzie w gwizdek? Przy tej mocy minimalnej podgrzanie czynnika np do 50st nie powinno być problemem - piec nagrzeje piętro szybciej a podłogówka i tak ma osobne ustawienia temp zasilania i zawór ją wyreguluje. Co ciekawe, potrafię wpłynąć na temp zasilania podłogówki ( potencjometrem na DIMie ) ale przy autoadaptacji włączonej co bym nie zrobił to kaloryfery i tak są zasilane 40 st. W weekend chyba wyłączę autoadaptację i spróbuję pobawić się sam. U mnie pewnie nie będzie tak łatwo znaleźć złoty środek między taktowaniem a optymalnym grzaniem, bo przy 4,7kW to chyba nienajlepszy pomysł żeby kocioł chodził np cały czas na minimalnej mocy. Minęło trochę czasu i jestem już po eksperymentach z ustawieniami Kilka telefonów do Immergasa w ogóle mi nie pomogło - żaden z Panów w dziale technicznym nie był w stanie mi powiedzieć dlaczego strefa bezpośrednia ( kaloryfery na piętrze ) grzeje z temperaturą 40-41 stopni mimo ustawienia offsetu na + 10 co dawało np 51 stopni i dlaczego piec resetuje CH MAX do 50 st mimo wyłączonej autoadaptacji. Kocioł zżerał średnio 7-8 m3/doba przy temp zewnętrznych 4-5 st. i zauważyłem że praktycznie co chwilę dogrzewa piętro tylko temperatura zasilania wydawała mi się kompletnie nieefektywna - mam co prawda przewymiarowane kaloryferki ale nie aż tak żeby je zasilać 40 st. Okazało się że pies jest pogrzebany w jednej zworce na płycie DIM. Jest tam możliwość wyboru czy CH MAX ustawiane na SCARze ma dotyczyć wszystkich stref czy tylko tej z mieszaczem ( zworka S26:5 ) Po zmianie na OFF mam teraz osobne krzywe grzewcze, osobny offset i temp zasilania na każdą ze stref - wcześniej mogłem regulować tylko jedną na SCARZe, na kotle pokrętło było nieaktywne. Teraz podłogówkę mogę zasilać temp np. 35 stopni a strefę bezpośrednią 50 st i każda z nich będzie się zmieniać zależnie od temp zewnętrznej z sondy. Kocioł ustawiłem tak jak chciałem, raport ze zmiany apetytu na gaz złożę po kilku dniach. Może komuś kto ma DIMa przyda się powyższa informacja. P. S. Ciekawe że w jednej z instrukcji do tego kotła znalezionej w sieci można znaleźć wszystkie oznaczenia menu M5, co prawda po słowacku ale z pomocą wujka Google da się dojść za co są odpowiedzialne poszczególne kody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.