mest 18.11.2014 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 mest, a nie mozesz sterowac termostatami na grzejnikach? Nie mam grzejników ani termostatów, całość to podłogówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 18.11.2014 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 Ja niedługo też muszę zrobić przegląd. Tymczasem szukam miejsca dla swojego sterownika, postawiłem go na drabinie tak jak na zdjęciu wskazuje coś około 21,4 później przeniosłem go do sypialni i tam wskazuje 21,1. Zastanawiam się teraz gdzie go dać. Temperatura jak nie grzeje rozkłada się w pomieszczeniach inaczej, nie wiem jak się to ułoży jak zacznę grzać czy jak dam ten sterownik na drabinie to nie wzrośnie za szybko, jeśli wszystko będzie ok to w innych pomieszczeniach gdzie jest większy przepływ to dobije do zakładanej na sterowniku. Chyba, że od razu dać w sypialni, wtedy w innych pomieszczeniach zawsze mogę skręcić, ale co z kominkiem? W salonie będzie 23 a w sypialni 21 i jak zacznie grzać to w salonie się spalę Kable przeciągnę inaczej, nic nie będę kuł w ścianach, przebiję się poddaszem i zejdę kablem w garderobie i albo przebiję się na korytarz lub sypialnie. Tymczasem umieszczenie sterownika to mój PRIORYTET. W salonie też jest 21 stopni, cały czas czekam na przesyłkę z termometrami. wyp... ten sterownik i załóż oryginalna zworę na kotle, różnice temperatur w poszczególnych pomieszczeniach wyregulujesz rotametrami a samą temperaturę krzywą ... trzeba tylko "wyluzować" i przestać latać po całej chałupie jak "kot z pęcherzem", na początku nie zastanawiać się dlaczego pompa chodzi ,palnik grzeje czy gazu dużo idzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emmer 18.11.2014 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 powieś w najchłodniejszym z ogrzewanych pomieszczeń. resztę wyreguluj przepływami, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 18.11.2014 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 powieś w najchłodniejszym z ogrzewanych pomieszczeń. resztę wyreguluj przepływami, I to chyba jest najsensowniejsze rozwiązanie - dać do sypialni. Jak tam dojdzie do zakładanej temperatury to w każdym pomieszczeniu na pewno też taka będzie. Wtedy mogę zdławić na rozdzielaczu. Poza tym mam pewność, że w sypialni jest tylko zakładana powierzchnia grzewcza, żadne inne pętle nie przechodzą przez to pomieszczenie. Tylko ciepło z kominka dojdzie tam na końcu:( no ale jakby sterownik był zdecydowanie bliżej to i szybciej się nagrzeje i zanim się załączy to w sypialni będzie już zimno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 18.11.2014 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 I to chyba jest najsensowniejsze rozwiązanie To nie jest najsensowniejsze rozwiązanie. Ogrzewanie podłogowe nie lubi trybu On/Off. Ono jest stworzone do sterowania pogodowego. Jaśko podał najsensowniejsze rozwiązanie. PS. Chyba, że w salonie planujesz zrobić kotłownie, ale to już inna bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 18.11.2014 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 (edytowane) Za pomocą sterownika można nastawić dokładnie to samo co na kotle, można tak dobrać krzywą by kocioł się nie wyłączał lub miał chwilowe przestoje wtedy idzie mniej gazu. Łatwiej jest w najzimniejszym pomieszczeniu ustawić taką krzywą by zostało ono dogrzane a w innych zmniejszyć przepływ niż dać w takim pomieszczeniu w którym jest cieplej a w innych pomieszczeniach temperatura ta nie będzie osiągnięta ze względu na to, że nie mogę dla nich zwiększyć przepływu, więc będzie chłodniej niż tam gdzie jest sterownik, który gdy osiągnie temperaturę wyłączy grzanie. Jak na weekend napalę w kominku to chyba tego jeszcze kotłownią nazwać nie można. montixe a przy modulacji krzywą ustawiać do temperatury którą chcę osiągnąć czyli np 21 czy do tej podniesionej przez parametr build czyli np 21,2? Nie będzie mnie dzisiaj w domu niestety, ale zastanawiam się co jeszcze może mieć wpływ na sterownik? Rur przy kotle nie mam w otulinach i oddają ciepło do pomieszczenia, no ale przewód podłączony do kotła chyba nie przewodzi ciepła do sterownika? Dzisiaj tylko telefoniczne ustalam z dziewczyną jak to wygląda.Z relacji telefonicznych wynika, że gdy sterownik stoi na końcu korytarza ( tam gdzie jest drabina na wcześniejszych zdjęciach) temperatura pokazuje 20,9-21 po przeniesieniu do sypialni pokazuje 20,5. Różnica pół stopnia to dosyć dużo, jakby sterownik był w sypialni to podłogę miałbym odczuwalnie ciepłą a tak jest ponoć taka sobie, widocznie za szybko łapie tam temperaturę i nie grzeje tak długo jak powinien. Tak jak pisałem też wcześniej, sypialni już nie dogrzeję jeśli sterownik będzie w korytarzu, natomiast patrząc odwrotnie, czyli sterownik w sypialni to w korytarzu będzie na pewno cieplej ale to aż tak mi nie przeszkadza lepiej żeby było cieplej niż mam marznąć. Nie wiem czy w sypialni za bardzo nie przeszkadza łóżko, co prawda jest na nóżkach, ale jakąś część powierzchni grzejnej przykrywa. Same problemy z tym, myślałem sobie powieszę, nastawię, wyreguluję i będzie hulać. Niestety trzeba jeszcze mieć dobrych wykonawców. Najnowsze wieści:korytarz ze sterownikiem 21,1 i wyłączył kociołsypialnia - 20,6pokój północny - 20,4łazienka - 21,2więc chyba nie ma o czym dalej myśleć gdzie umieścić sterownik. Edytowane 18 Listopada 2014 przez mest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 19.11.2014 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 (edytowane) montixe a przy modulacji krzywą ustawiać do temperatury którą chcę osiągnąć czyli np 21 czy do tej podniesionej przez parametr build czyli np 21,2?. Masz ten arkusz liczący czy nie? Czego nie rozumiesz? Krzywą ustawiasz zgodnie z zapotrzebowaniem budynku, tzn uwzględniasz temperę max zasilania instalacji, potrzebną przy -20*C (wg.projektu), wpisujesz temperaturę jaką chcesz mieć w domu, i uwzględniasz parametry S5 i S6 jakie są ustawione na kotle. Arkusz podaje tobie krzywą i OFFSET jaki masz ustawić, i tak ustawiasz i nic więcej, to jest twoja krzywa , na cały sezon, na zawsze i już nic nie kręcisz gałką, koniec !!!!. Jeśli się okaże, że trafiłeś idealnie z krzywą, to kocioł pracuje bez przerwy, ale ty chcesz aby pracował z przerwami, więc musisz podnieść zasilanie na całej długości krzywej, tzn w całym zakresie temperatur zewnętrznych, więc aby tego dokonać, to nie wybierasz gałką na CAR innej krzywej, tylko przestawiasz OFFSET (na plus aby podnieść temp zasilania, a na minus aby obniżyć temp zasilania), tzn. np. jeśli masz wyliczony offset -4, a chcesz podnieść zasilanie o 1*C (słownie jeden) stopień na całej długości krzywej, to ustawiasz offset -3, jeśli chcesz podnieść temp. zasilania o 2*C, to offset -2 , jeśli chcesz więcej o 8 *C niż wyliczył pierwotnie arkusz, to ustawiasz offset +4 i analogicznie w drugą stronę. Rozumiesz? OFFSETEM przesuwasz równolegle całą krzywą a nie tylko jeden z jej końców, w ten sposób zmieniasz temp. o taką samą wartość na całej długości krzywej. Spójrz łaskawie na str. 28 instr CAR, tam jest rysunek z krzywymi i jest pokazane co to jest ten OFFSET, może ci się rozjaśni. BUILD to jest nastawa HISTEREZY, czyli mówi kiedy palnik ma startować i kiedy się zatrzymywać i nic więcej, a to że nastawy działają inaczej przy MODUL ON a inaczej przy OFF, to już inna sprawa, jednak jest to bez znaczenia dla krzywej. Przy MODUL ON, częściej pracuje sama pompa kotłowa i BUILD powinieneś mieć ustawiony dla budynku z dużą bezwładnością, zgodnie z tym co jest napisane w instrukcji CAR, myślę że w przedziale 15-20. Dzięki tej nastawie automatyka wie, jaką temp. ma modulować. Bo niby skąd kocioł ma wiedzieć że kolega ktoś ma wszędzie podłogówkę i dom z betonu, a ktoś inny same grzejniki i dom z wełny i płyt GK? Te niższe parametry BUILD, są dla domów, które szybciej się nagrzewają za pomocą grzejników i szybciej stygną jak grzanie jest wyłączone, więc aby utrzymać temp. ale jednocześnie nie przegrzać, automatyka operuje niższymi temperaturami. MODULACJA nie działa tak samo jak AUTOADAPTACJA, która gdy widzi, że nie może dogrzać, to przestawia samoczynnie OFFSET. Wszystko na temat różnic pracy MODUL ON/OFF i AUTOADAPTACJI i innych funkcji, jest ładnie objaśnione w instr. CAR na str.28-31, wystarczy poczytać. Edytowane 19 Listopada 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 19.11.2014 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 Tak jak pisałem też wcześniej, sypialni już nie dogrzeję jeśli sterownik będzie w korytarzu, natomiast patrząc odwrotnie, czyli sterownik w sypialni to w korytarzu będzie na pewno cieplej ale to aż tak mi nie przeszkadza lepiej żeby było cieplej niż mam marznąć. Nie wiem czy w sypialni za bardzo nie przeszkadza łóżko, co prawda jest na nóżkach, ale jakąś część powierzchni grzejnej przykrywa. Same problemy z tym, myślałem sobie powieszę, nastawię, wyreguluję i będzie hulać. Niestety trzeba jeszcze mieć dobrych wykonawców. A odczyt na CAR skorygowałeś ? No weż go przesuń o jeden stopień w dół, kocioł do zadanej temperatury bedzie grzał dłuzej. Boksujesz się z tym, zamiast pójśc najprostszą drogą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 19.11.2014 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 Montixe ale potraktowałeś mnie łopatologicznie:) dzięki. Fotohobby konsultowałem to wszystko z asoltem i potwierdził moje przypuszczenia. Zrobiłem korektę i zacząłem grzać i znowu w korytarzu temp. dobila szybciej i różnica się powiększa i trzeba znowu robić korektę a jak zacznie grzać z większą temperaturą to co wtedy? Różnica wyniesie około3 stopni. Korytarz ma małą powierzchnię i dodatkowo jest ogrzewany wszystkimi " powrotami" i " zasilaniamk" które przechodzą przez korytarz i stanowią dodatkową powiedzchnie grzewczą. Gdyby te rury były w otulinie to nie byłoby problemu a że nie są to problem jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 19.11.2014 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 Montixe ale potraktowałeś mnie łopatologicznie:) dzięki. Fotohobby konsultowałem to wszystko z asoltem i potwierdził moje przypuszczenia. Zrobiłem korektę i zacząłem grzać i znowu w korytarzu temp. dobila szybciej i różnica się powiększa i trzeba znowu robić korektę a jak zacznie grzać z większą temperaturą to co wtedy? Różnica wyniesie około3 stopni. Korytarz ma małą powierzchnię i dodatkowo jest ogrzewany wszystkimi " powrotami" i " zasilaniamk" które przechodzą przez korytarz i stanowią dodatkową powiedzchnie grzewczą. Gdyby te rury były w otulinie to nie byłoby problemu a że nie są to problem jest. Różnica będzie tam zawsze, ale w miarę stała. To nie tak, że teraz jest 1C, a jak zaczniesz grzać bardziej, to się nagle powiększy do 3. Pewnie będzie to zakres 1-1.5C A to, gdzie będzie sterownik na różnicę temperatur nie będzie miało znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 19.11.2014 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 (edytowane) montixe chodzi o to, że te wszystkie informację, które podajesz ciężko od razu przyswoić ja zdaję sobie sprawę, że o niektóre rzeczy pytałem może ze 2 albo 3 razy. Teraz jak mieszkam łatwiej mi to na praktykę przełożyć. Jest dużo osób które tutaj pytają a Ty odpowiadasz i później mi wszystkie czytane odpowiedzi się mieszają niestety. Komuś tam piszesz że jak coś to niech zwiększy temp. min. innej osobie żeby podniosła krzywą, teraz żeby podnieść offset i jak ja to na raz pochłonę to wszystko mi się miesza. Sterownik już w sypialni, na razie na drabinie. Jest i pierwsza różnica odnośnie położenia. Zadana temp. 20,5 ustawiona krzywa i offset według arkusza. Ustawiłem około 9. Przyjeżdżam teraz do domu i temperatura nadal 19,8 czyli utrzymuje a nie podnosi niestety. Jakbym miał ten sterownik w korytarzu to już bym miał 20,5 a w sypialni nadal bym marzł. Można przeprowadzić tą korektę jak pisze fotohobby ale to takie okłamywanie samego siebie, że coś jest dobrze a nie jest. 4 stopnie na zewnątrz a na zasilaniu 28 stopni. Trzeba by ją trochę podnieść może do 30 żeby coś poszło w górę. Spróbujemy. montixe pytałeś czy rozumiem? Napiszę ci co ja rozumiem, czyli teraz mam tą samą krzywą obniżyłem offset z -3 na -1 jest 30 na zasilaniu i jak dojedzie do 20,5 wrócić do poprzedniego offsetu (jeśli nie chciałbym żeby kocioł się wyłączał) lub obniżyć do -2 i wtedy będzie mniejsza temperatura ale kocioł będzie grzał dłużej i się też wyłączy. Kto chce może mnie zabić ja muszę do tego dojść bo muszę mieć ciepło, może inaczej musi być tak jak mówi montixe w tej kwestii. W skrócie pisząc nie potrafię podjąć trafnej decyzji w stosunku do sytuacji jaka się znajduje. Teoretycznie prawie wszystko kumam, nie potrafię przełożyć na praktykę. Edytowane 19 Listopada 2014 przez mest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 19.11.2014 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 (edytowane) Jeśli chcesz mieć idealnie, to musisz sam zobaczyć co Ci lepiej pasuje i nie zrobisz tego w tydzień. Jak teraz zmieniłeś, to zostaw na dzień dwa i zobaczysz jak długo kociołek dogrzewa i czy masz komfort wszędzie. Załóżmy że przy zewn +4*C i 30*C na zasilaniu jest teraz dobrze i kocioł pracuje 5-6 godzin i tobie to pasuje, ale może się okazać, że przy ujemnych grzeje za wysoką temp. i wyłącza np po 2 godzinach (tak teoretycznie aby naświetlić o co chodzi), a chciałbyś żeby też grzał 5-6 godzin (wiadomo że jak będzie zimniej na zewnątrz, to będą np dwa cykle na dobę a nie jeden jak teraz, ale mówimy o czasie jednego cyklu bo zawsze jest ta sama różnica *C do dogrzania). I okazuje się, bo już wiesz jak przestawić temp. offsetem i sobie poeksperymentowałeś i wyszło, że np. temperaturę przy zewnętrznej -10*C, aby osiągnąć ten czas musisz mieć 35*C na zasilaniu, przy -15*C np 38*C na zasilaniu, więc siadasz do arkusza i rysujesz sobie linię prostą przebiegającą przez punkty (TE=temp zewn., TZ=temp.zasilania), czyli TE=4/TZ=30*C; TE=-10*C/TZ=35*C, TE=-15*C/TZ=38*C i do twojej lini dopasowujesz odpowiednio pochyloną krzywą i przesuwasz ją OFFSETEM tak, aby się pokryła z twoją linią. Jeśli żadna z gotowych krzywych przy obecnych ustawieniach S5 i S6 nie chce się idealnie pokryć z twoją linią, bo jest inny kąt, to na arkuszu podstawiasz sobie inną wartość S5 (rzadziej S6, bo umówmy się że maksymalną temp. na zasilaniu przy -20*C na zewnątrz masz określoną w projekcie i tu nie powinno być dużych różnic jak nie masz dużych odstępstw od projektu jeśli chodzi o parametry izolacji termicznej, okien itp. itd) w tym momencie wszystkie krzywe zmieniają nachylenie, a ty wybierasz sobie taką która pasuje nachyleniem, dopasowujesz OFFSET jeśli to konieczne i masz swoją krzywą pasującą do twoich preferencji i twojego budynku. Jeszcze tylko musisz podejść do CAR i wprowadzić zmianę S5 czyli T.MIN taką jak w arkuszu, krzywą i offset i to już wszystko. Dobrze jak na zewnątrz nie ma dużych wahań temperatury, wtedy łatwiej określić te punkty.Taka zabawa jak ktoś lubi, są tacy którzy zostawiają wszystko na parametrach fabrycznych, a jak im za zimno, to po prostu idą do CARa i wybierają wyższą krzywą z tych dostępnych wynikających z ustawień kotła.Ja na CAR używam tylko pokrętła Lato/Zima, reszty już nie ruszam, bo nie ma takiej potrzeby. Edytowane 19 Listopada 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 19.11.2014 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 No i kumam:) super dzięki:) ale to nie wszystko... przestawiłem na pół godziny na modulacje bo tutaj cały czas było bez i temp 30-31 a przy modulacji 29 i już widzę że z dogrzaniem będzie ciężko. Co zrobić żeby osiągnąć taką samą temperaturę przy modulacji jak bez niej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 19.11.2014 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 (edytowane) a jaki masz DIMENS/BUILD na modulacji? Daj na 20 i pozwól mu pracować, ta cała elektronika też ma swoją bezwładność.Jeszcze jedno ci powiem tak do poprzedniego postu, jak zmienisz S5 na CAR, to musisz ruszyć pokrętłem od krzywych w górę lub w dół i ponownie ustawić krzywą którą miałeś, bo inaczej temperatura się nie zmieni (widać na wyświetlaczu kotła), no chyba że zrobisz reset. Edytowane 19 Listopada 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 19.11.2014 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 (edytowane) DIMENS mam na 18, powróciłem na bez modulacji, żeby mi dobiło do zakładanej temp. a później ustawiam kocioł z modulacją i zobaczymy jak mu będzie szło od jutra. Po 7 godzinach grzania sterownik odłączył kocioł, podniósł temperaturę o 0,7 stopnia do 20,6. Obecnie w sypialni 20,9.W innych pomieszczeniach:salon - 21,5pokój środkowy - 21pokój północny - 21 reszta nie mierzona. Zobaczymy jak to będzie jutro wyglądało i zaczniemy przykręcać przepływy tam gdzie trzeba Temperatura przez noc spadła w innych pomieszczeniach szybciej niż w sypialni, w salonie wczoraj była dużo wyższa a obecnie 19,9. W sypialni natomiast 20,3. Nagrzewa się szybko ale też szybciej wytraca to ciepło, jest więcej okien itd. Natomiast w pokoju środkowym też jest poniżej 20. Edytowane 20 Listopada 2014 przez mest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rewolucja 21.11.2014 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Proszę o pomoc. Posiadam vitrixa 24kw z zasobnikiem 100 litrowym, podłączony jest do DIM Niska /Wysoka, który współpracuje z CAR V2 i Tybox.. Na dole posiadam ogrzewanie podłogowe sterowane car v2 a na piętrze posiadam tyboxa. Temperatura na dole 22.5 st. C dzień i noc.Na piętrze posiadam kaloryfery przewymiarowane o 20/30 procent. Zasilanie na kotle min.30 stC, temperatura dzień 22 st.C noc 21,5 st.C.Krzywa grzewcza 2,4. Zużycie gazu przeciętnie około 7-8 metrów na dobę. Przy temperaturze zewnętrznej 2 st.C temperatura zasilająca około 33 stC. --------------- Czy akie działanie pieca jest prawidłowe?Gdy załączy się ogrzewanie podłogowe / na kaloryfery idzie temperatura 33 st C. W tym czasie nie osiągam po nocy temeratury 22 st.C. Gdy podłogówka nagrzeje się do zadanej temperatury wyłącza się i wtedy następuje natychmiastowe podniesienie temperatury pieca do 48 st C. Wtedy nagrzewają się całe piętro. Czy takie działanie jest prawidłowe. Wydaje mi się , że jest coś źle ustawione. Według mnie po sygnale z Tyboxa piec powinien podnieśc temperature do 48 stC i podgrzewać piętro i dół temperaturą 30 st C. Coś jest nie tak? proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 22.11.2014 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 (edytowane) @Rewolucja Mam identyczny układ. Też z tymi problemami kiedyś wojowałem i kombinowałem różne opcje zanim doszedłem z tym do ładu. Wszystko już było opisane, tylko za dużo stron i czytać się nie chce, co? To samo z instrukcjami od kotła , CAR i DIM . Wyszukaj sobie moje wcześniejsze posty w tym temacie, tam pisałem o dylematach połączenia tego modelu kotła z DIM. Tak w skrócie. Masz problem z temperaturami dla grzejników podczas żądania pracy z obu układów jednocześnie , ponieważ tak na 99,9%, masz włączoną modulcję na CAR, a on przejmuje całkowitą kontrolę nad kotłem. Jak masz DIM, to musi być na CAR ustawione MODUL OFF (to nawet pisze w instr. kotła str 6 / 7), krzywa grzewcza ustawiona pod temperatury dla grzejników, a temp. maksymalną dla podłogówki ustalasz potencjometrem (R12 lub 13 zależnie pod który podłączony jest mieszacz) w DIM, albo najlepszym rozwiązaniem, jakie ostatecznie u siebie zastosowałem, to podpinasz drugą cz.pogodową, a tym potencjometrem wybierasz krzywą dla zaworu mieszającego. Jeśli nie masz drugiej cz. pogodowej do DIM, a tylko ustalisz potencjometrem na stałym, ale zbyt wysokim w danym momencie poziomie, max temperaturę jaką ma puścić mieszacz , to niedogodność jest taka ze podczas pracy obu układów, podłogówka podbiera więcej wody ze sprzęgła i obniża temp. zasilania na grzejniki, nawet o 8*C, a jak dasz dodatkowo niższy niż trzeci bieg pompy w kotle, to ten spadek będzie jeszcze większy. Możesz też wraz ze zmianą temp. zewnętrznych, zmieniać temp. na mieszaczu ręcznie i nie będzie tego efektu "podbierania" temperatury dla układu grzejników, ale to jest niewygodne rozwiązanie, dlatego polecam zastosować drugą czujkę pogodową. Ja wcześniej miałem na stałe ustawiony potencjometr w DIM na pozycji 3 ( max 38*C). Pisałem tu o tym w moim chyba pierwszym poście na str.8 tego tematu . Jak już ustawisz MODUL OFF to DIMENS/BUILD ustaw sobie na 1, to będzie wyłączało grzanie gdy temp. na CAR osiągnie 0,1*C powyżej zadanej (tez pisałem o tym wcześniej) Przełączniki w DIM dla tego kotła i sterownika CAR v2, w twoim przypadku, powinny być ustawione tak: S25; 1=ON S25; 2=OFF S25; 3=OFF S26; 4=ON S26; 5=ON S26; 6=OFF S27; 7=OFF lub ON (sposób inicjacji mieszacza) S27; 8= nie używane S27; 9=OFF Edytowane 22 Listopada 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rewolucja 22.11.2014 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 @ montixe@ Dziękuje za podpowiedz. Faktycznie czytać się nie chce:::no: MODUL mam wyłączony na OFF. Wczoraj wieczorem przestawiłem krzywą grzewczą z 2.4 na 2. Temperatura max. na kotle ok 43 st.C. Dzisiaj kaloryfery po przejściu z temperatury nocnej 21.5na dzienną 22 grzały o wiele dłużej aby dojść do żądanej temperatury. Pomieszczenie powoli nagrzewało się. TEGO OCZEKIWAŁEM PRANKO SCHŁO. Dzisiaj wieczorem dokonam zmian o których pisałeś t.j DIMENS/BUILD na 1, Mam nadzieje , że pomoże. Do grzania na parterze gdzie mam podłogówkę nie mam żadnych zastrzeżeń na p[ecu około 33 st wejście na podłogówkę niska 29-30 st.C. Tutaj wszystko działa tak jak chce . temperatura pomieszczenia 22.5-22.7. Na zużycie gazu też nie narzekam Wynik około 7 metrów według mnie jest OK. Wypróbuje jeszcze takie ustawienia. Po dwóch dniach zobaczymy jak zareaguje piec. i czy te ustawienia będą dla mnie komfortowe. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 22.11.2014 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 (edytowane) Dimens/Build na ustawieniu 1, tylko zrobi to, że grzanie podłogówki (bo z tego co przeczytałem, to CAR steruje podłogówką) wyłączy się 0,1*C powyżej zadanej. Na wyższym Build stop nastąpi znacznie później, nawet o 0,5* powyżej zadanej. Przy MODUL ON, parametr Dimens/Build działa inaczej niż na MODUL OFF.Czy mam rozumieć że MODUL był cały czas ustawiony na OFF?Nie bardzo rozumiem całości wypowiedzi. Co oznacza temp. max na kotle ok 43*C? mowa o ustawieniu parametru S6, czyli limitu temp. której nie może przekroczyć kocioł?A TYBOX jaki model, taki z możliwością wyboru sterowania za pomocą PI lub histerezy, czy starszy model gdzie jest tylko praca na podstawie PI (autoadaptacja)?7-8 m3 na dobę przy obecnych temperaturach (4-6*C) to wydaje mi się sporo. U mnie wychodzi teraz 3,7 do 4 m3 na dobę razem z CWU (zasobnik 200L), przy prawie 300m2 podłogi i kubaturze prawie 670m3. Na parterze na CAR ustawiona całodobowa 22,2*C, na pietrze dzień 22*C a noc 21,5*C. Na CWU miesięcznie idzie ok 47-50 m3 gazu. Edytowane 24 Listopada 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rewolucja 22.11.2014 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 Tak Moduł był ustawiony na OFF.,43 st.C parametr, który kocioł nie może przekroczyć przy krzywej 2 i temperaturze zewnętrznej około 3 st.C, Tybox 117 z histerezą. Przepraszam za tak chaotyczną wypowiedz. Dzisiaj zużycie gazu spadło do 6 metrów. Podejrzewam, że 1 do 1.5 metra gazu idzie na podgrzanie wody. / duże zużycie wody deszczownica/Na chwilę obecną mogę powiedzieć , że komfort cieplny się zwiększył. Nie testowałem jeszcze nowych ustawień. Domek postawiłem w ciągu 1 roku i 3 miesięcy po podłodze 212 m, użytkowej chyba 165 metrów. Twój wynik zużycia gazu jest jest bardzo dobry. Zaznaczam na dole temperatura komfortowa i ekonomiczna 22.5, Car wyłącza podłogówkę przy 2,7. Wcześniej mieszkałem bloku. Musi być ciepło:yes::yes: Zastanawiam się na podniesieniu temperatury zasilania na podłogówce do 35 st.C. Wtedy szybciej nagrzeje mi się parter, wyłączy podłogówkę, po czym piec podniesie temperaturę do 43 stopni i zasili szybciej kaloryfery. Zaznaczam jak działa podłogówka to na kaloryfery idzie taka sama temperatura tj około 31-33 st. C. Podłogówka nagrzeje się do 22,7 następuje wyłączenie niskiej i piec startuje do 43 stopni zasilając kaloryfery do żądnej temperatury. Notabene wcześniej włączył wysoką sygnał z Tyboxa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.