Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

witajcie. a jak dlugo piec immergas vitrix 12kw nagrzewa caly zasobnik wody 100 lub 160 l?

 

To zależy od kilku czynników:

1-moc spirali w zasobniku

2-różnicy temp. wody pobieranej z wodociągu i temp. do jakiej chcesz nagrzać wodę

3-nastawy w kotle (są 3 nastawy do wyboru i każda w trakcie pracy kotła, oferuje inne temperatury i moc grzania oraz inną histerezę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Skoryguj sobie od razu wskazania sondy, bo w takiej szpalecie zawsze będziesz miał delikatnie większą temperaturę niż otoczenia. Nawet z oknami energooszczędnymi.

 

Sprawdziłem temp. i rzeczywiście wskazania różnią się znacznie, są wyższe o ca. 5 stopni od temp rzeczywistej (mniejsza czy to wina umiejscowienia czujki czy może sama czujka może mieć aż takie rozjazdy).

 

Próbowałem korygować tę wartość, na CAR nie znalazłem takiej opcji, a korekta na kotle parametrem S7 zdaje się nie dawać efektu (na CAR nie pokazuje się skorygowana wartość pod INFO, również temp zasilania zdaje się nie zmieniać). Czy coś źle robię? Czy grzejąc wg. krzywej, taką korekte należy cudować przez przesunięcie krzywej grzewczej w poziomie (przeliczenie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Car też jest, tylko trzeba kod serwisowy wbić - 1122

 

Sprawdzę dziś na budowie, ale w instrukcji jest tylko korekta temp. wew.: (AMB CR: korekta odczytu czujnika temperatury pomieszczenia).

 

W zasadzie prosta korekta krzywej byłaby... prosta :), starczy zmienić nieco offset (tyle że jak sądzę im niższa temp tym przekłamanie będzie większe, więc idealnie byłoby wykonać większą kombinację).

 

PS.

Coś nie do końca kumam działanie arkusza (bodaj) naszego wątkowego króla Montixe (Victrix_dobor_krzywej_grzewczej_v.5), ale poczytam jeszcze wskazówki (tu i na elektrodzie)...

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie. a jak dlugo piec immergas vitrix 12kw nagrzewa caly zasobnik wody 100 lub 160 l?

 

Mam 12kw vitrix i 100l zasobik przy prysznicu zanim wyjdę z łazienki woda jest z powrotem nagrzana. Podniesienie temperatury na zasobniku z 46 do 60 zajmuje około 20 minut. Zasobnik ma mała pojemność plus taki, że szybko się nagrzewa minus nie napełnię wanny standardową temperaturą 46 stopni, ratuję się tym, że podnoszę temperaturę na maksymalną możliwą 60 stopni i wtedy można nalać pełną wannę. Ogólnie piec super ale jakbym miał jeszcze raz zakładać piec to wziąłbym zasobnik 160l i vitrix 24kw pewnie więcej spali ale da większy komfort wody użytkowej. Wersja 12kw i 100l jest wersją oszczędną pod względem kosztów użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem temp. i rzeczywiście wskazania różnią się znacznie, są wyższe o ca. 5 stopni od temp rzeczywistej (mniejsza czy to wina umiejscowienia czujki czy może sama czujka może mieć aż takie rozjazdy).

 

Próbowałem korygować tę wartość, na CAR nie znalazłem takiej opcji, a korekta na kotle parametrem S7 zdaje się nie dawać efektu (na CAR nie pokazuje się skorygowana wartość pod INFO, również temp zasilania zdaje się nie zmieniać). Czy coś źle robię? Czy grzejąc wg. krzywej, taką korekte należy cudować przez przesunięcie krzywej grzewczej w poziomie (przeliczenie)?

 

Na CAR możesz tylko zrobić korektę temp. wewnętrznej. Korektę sondy tylko parametrem S7 i daj elektronice czas. Chwilę to trwa, ale działa. Aaa i nie zapomnij dokonać zapisu zmiany przed wyjściem z programowania płyty - ok 1sek "reset" i musi 2 razy mrugnąć "88"

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Przebrnalem przez temat.... CAŁY !! :)

Na poczatku niektore posty czytalem po 2 razy zeby zrozumiec to i owo. :)

Instrukcje przestudiowalem zarowno od Car V2 jak i od Kotła.

To po kolei...

Dom:

Pow uzytkowa 260 m2 (w tym garaz 45 m2)

Podlogowka ok 170m2 (85 dol + 85 gora) na 2 rozdzielaczach

W garazu grzejnik i na gorze w 3 pokojach grzejniki i drabinka w lazience.

Poki co walcze z ociepleniem dachu (czesciowo zrobione).

30 cm welny na skosach a na prostym dachu 25 cm(wyzej strych ale bedzie tam tez 20cm welny).

Sciany Porotherm 25 + ma byc 20 cm styro.

Okna 3 szybowe.

 

Kociol Victrix 24kw + DIM v2 ABT + zasobnik 100 l immergasa.

Mam cicha nadzieje ze Montixe ma podobny uklad :)

Zamontowany Car v2 + czujka i druga zrobiona wg wskazan w watku :)

Ma pytanko co do podlaczenia Kotla i DIMa.

Moze daloby sie zebrac w jednym miejscu jak to ma byc podlaczone,

bo moj instalator to hydraulika ale reszta to...:(

 

Ustawienia podlaczenia Kocioł ->CAR -> DIM:

Car V2 pod zaciski 41,44 kotła

Zasobnik pod zaciski 36,37 kotla

Czujka zewnetrzna zaciski 38,39 kotla

DIM x5 15,16 odpowiednio do kotla 40,41

plus zworka na x5,16 -> x15,18 (wg str 13 instr DIM)

2 czujka pogodowa pod zaciski x9,7-8

 

Zastanawiaja mnie styki 42,43 na kotle ktorych nie mam

wg schematu na str 13.. To sa styki w Superiorach do SCAR ??

 

Pozdrawiam i WIELKIE podziekowania (szczegolnie dla Montixe)za ten watek

bo zaoszczedzil wielu z nas czasu i nerwow :)

Edytowane przez Gumisio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiaja mnie styki 42,43 na kotle ktorych nie mam

wg schematu na str 13.. To sa styki w Superiorach do SCAR ??

Wszystko masz poprawnie podłączone. Te styki nr 42,43 o których mowa w instr. DIM dotyczą płyty głównej stosowanej w starszych modelach

 

ps.

mam podobny układ, z tym że podłogówka po całości - w sypialniach odchudzona +grzejniki jako wspomagające wrazie potrzeby, drabinki w łazienkach, grzejniki kanałowe przy tarasowych i sporadycznie używany grzejnik w garażu

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem temp. i rzeczywiście wskazania różnią się znacznie, są wyższe o ca. 5 stopni od temp rzeczywistej (mniejsza czy to wina umiejscowienia czujki czy może sama czujka może mieć aż takie rozjazdy).

 

Próbowałem korygować tę wartość, na CAR nie znalazłem takiej opcji, a korekta na kotle parametrem S7 zdaje się nie dawać efektu (na CAR nie pokazuje się skorygowana wartość pod INFO, również temp zasilania zdaje się nie zmieniać). Czy coś źle robię? Czy grzejąc wg. krzywej, taką korekte należy cudować przez przesunięcie krzywej grzewczej w poziomie (przeliczenie)?

Widze, ze juz Ci pomogli forumowicze. A tak z ciekawosci, to sprawdzales przy roznych temperaturach i warunkach wietrznych te roznice? Bo u mnie sonda raz pokazuje 2 stopnie za duzo, raz za malo, wzgledem wartosci podawanych przez np. accuweather oraz termometr samochodu (te zazwyczaj sa zbiezne). Fakt, ze tez nie mam idealnie sondy zamontowanej - jest za nisko i moglaby byc ciut lepiej oslonieta od wiatru, choc jest prawie w kacie na polnocnej scianie (instalator zapomnial o niej, ja rowniez i montowalismy juz po zrobieniu ocieplenia, wiec jest najdalej od miejsca, gdzie wychodzi kabelek do niej, jak sie dalo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz poprawnie podłączone. Te styki nr 42,43 o których mowa w instr. DIM dotyczą płyty głównej stosowanej w starszych modelach

 

Dzieki za odpowiedz.

 

Zastanawiaja mnie jeszcze 2 sprawy, amianowicie:

1. Czy pompa(y) w DIMie maja chodzic non stop? Czy nie powinny działać w polaczeniu z pompa w kotle

jesli tak to jak to podlaczyc...

2. Gdzie macie podlaczonego CARa ?

 

Instalator mowil ze raczej tam gdzie grzejniki bo jesli w miejscu podlogowki to w momencie nagrzania

pomieszczenia z podlogowka gdzie jest duza bezwladnosc CAR wylaczyc piec i reszta domu moze byc niedogrzana.

Ma to jakis sens ale zastanawiam sie czy slusznie.

Mam pociagniety przewod rowniez z salonu do rozdzielacza na dole

na ew silowniki i moglbym go przedluzyc do pieca jakby sie okazalo,

ze tam gdzie teraz wisi CAR (sypialnia na pietrze - grzejnik) jednak szybko sie nagrzewa bo pokoj ma 12 m2

a salon z jadalnia itd jednak ponad 60m2.

Moze sie facet sugerowal ze mam w pokoju (otwartym) na dole przygotowane wszystko do kominka w plaszczem wodnym,

ale umiejscowiemnie CARa jest oddalone od kominka...

Chetnie sie dowiem jak macie to rozwiazane i co myslicie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie CAR jest na parterze i steruje podłogówką a na piętrze jest drugi sterownik (TYBOX radiowy) kótry zarządza grzejnikami.

Pompy w DIM pracują po otrzymaniu sygnału od kotła. Jak załączy CAR, to zaczyna pracę mieszacz i pompa od podłogówki , a jak sygnał wyśle TYBOX to załącza pompę od ukł. grzejników. CAR można podpiąć tylko i wyłącznie do zacisków kotła bo jest sterowany napięciowo, a w DIM możesz podpinać sterowniki których sterowanie odbywa się bezpotencjałowo (bez napięcia)

Potem musisz przełącznikami w DIM zdefiniować, która strefa jest główna (zarządzana przez CAR)

Też mam kominek z płaszczem,daj znać jak będziesz chciał wiedzieć, jak rozwiązać sterowanie, aby kocioł nie pracował w czasie gdy chodzi pompa od kominka , bo ja normalnie przełączam sobie w tryb "LATO", ale w tym trybie DIM nie zadziała, więc w czasie załączenia pompy kominkowej trzeba zrealizować przerwę w komunikacji DIM-a z kotłem ;)

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie CAR jest na parterze i steruje podłogówką a na piętrze jest drugi sterownik (TYBOX radiowy) kótry zarządza grzejnikami.

Pompy w DIM pracują po otrzymaniu sygnału od kotła. Jak załączy CAR, to zaczyna pracę mieszacz i pompa od podłogówki , a jak sygnał wyśle TYBOX to załącza pompę od ukł. grzejników. CAR można podpiąć tylko i wyłącznie do zacisków kotła bo jest sterowany napięciowo, a w DIM możesz podpinać sterowniki których sterowanie odbywa się bezpotencjałowo (bez napięcia)

Potem musisz przełącznikami w DIM zdefiniować, która strefa jest główna (zarządzana przez CAR)

Też mam kominek z płaszczem,daj znać jak będziesz chciał wiedzieć, jak rozwiązać sterowanie, aby kocioł nie pracował w czasie gdy chodzi pompa od kominka , bo ja normalnie przełączam sobie w tryb "LATO", ale w tym trybie DIM nie zadziała, więc w czasie załączenia pompy kominkowej trzeba zrealizować przerwę w komunikacji DIM-a z kotłem ;)

 

Jesli dobrze pamietam to na przelaczniku w DIM TA1 /1,2 jest zworka i steruje pompa od podlogowki

a na TA2 /3,4 zworka i steruje pompa od grzejnikow.

\Czyli masz Tyboa podpiete w miejsce zworki TA2 /3,4 ?

Musze poczytac o ustawieniach przelacznikow w DIM bo mam chyba cos nie tak tam,

bo u mnie pompa od podlogowki chodzi non stop chyba.

Niebardzo tez wiem o tych ustawieniach MASTER i SLAWE DIMa,,,

Zastanawialem sie czy R12 i R13 maja jakis zwiazek z tym ustawieniem ale chyba nie...

Pompa od grzejnikow narazie odlaczona bo ich nie mam wiec...

Ze CAR tylko i wylacznie do kotla wiem.

A z kominkiem NA PEWNO sie odezwe :) Dzieki za dobre checi DOBRY CZLOWIEKU :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze juz Ci pomogli forumowicze. A tak z ciekawosci, to sprawdzales przy roznych temperaturach i warunkach wietrznych te roznice?

 

Sprawdzaiełm przy (o ile pamiętam) ca. -8* z użyciem DS18B20, na tej podstawie skorygowałem. Później przy wyższych temp. sprawdzałem mniej dokładnie i mam wrażenie że wyglądało to deczko inaczej, zdaje się 1-2* (różnicy w drugą stronę, po uprzedniej korekcie, względem termometru w aucie czy danych z www meteo) szczególnie przy wyższych temp., nie robią już takiego problemu. Jak zainstaluję na stałe DSa na zewnątrz, wówczas będę monitorował (i korygował) lepiej, teraz nie mam specjalnie potrzeby, bo i tak instalacja nie chodzi w całości, więc tuning ustawień kotła/sterownika będą później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gumisio

u mnie jest tak:

TEL 1-2 zworka

TA1 - podpięty sterownik grzejników (TYBOX)

TA2 - zworki brak (sterowanie podłogówką)

TA3 - nieaktywne- zworki brak

TA4/SEXT - druga cz.pogodowa

 

R12 mieszacz 1szy (R13 nie działa jeśli nie zdefiniujesz przełącznikiem, że są dwa mieszacze) -tym ustawiasz krzywą lub jakąś stałą temp dla podłogówki

 

przełączniki mam tak

s25 1=on

s25 2=off

s25 3=off

 

s26 4=on

s26 5=on (OFF działa na SuperCar przy Superiorach i wtedy można ustawić dwie osobne krzywe dla podłogi i grzejników)

s26 6=off

 

s27 7=off (może być ON- to zależy od twoich preferencji)

s27 8=-- (nieużywane)

s27 9=off (w okresach przejściowych gdy na zewnątrz są temp, w okolicach 10*C przełączam na ON, bo i tak temp zasilania wynikające z krzywej kotła są niskie, więc wymuszam w ten sposób większe otwarcie mieszacza, zamiast tego można zmienić krzywą na R12- ja używam w DIM krzywą 1 i przełączam ten przełącznik lub ustawiam krzywą 1,5 (na środku pomiędzy 1 i 2)

 

ważna sprawa : jak CAR pracuje z DIM ABT, to ustawiasz (na CAR) MODUL OFF - w przeciwnym razie nie dogrzejesz strefy z grzejnikami (nawet jeśli CAR będzie zarządzał strefą wysokiej temp)

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...