Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wybór mieszkania - dylemat grzewczy

brachu

Recommended Posts

Witajcie. Mam do wyboru dwa interesujące mnie mieszkania - jedno nad drugim. Pierwsze jest na parterze, drugie na piętrze pierwszym. Obydwa są w budynku 3 kondygnacyjnym. Wydaje mi się drugie mieszkanie czyli na piętrze pierwszym będzie mieszkaniem cieplejszym, tym samym ekonomiczniejsze w ogrzewaniu. Nie mam jednak doświadczenia; wspomóżcie mnie proszę w ekonomicznej decyzji ;-) Oto zdjęcie tych mieszkań (zaznaczone) - w załączniku. Dziękuję.

nickel.JPG

Jeśli chodzi Ci o ekonomiczną decyzję to kupno mieszkania się nie opłaci ;)

Czemu ? Na podstawie mojego doświadczenia:

Mieszkanie 60m2 wartości 200tys.zł=czynsz 600zł+media(gaz+prąd) 200zł=800zł/miesiąc za czynsz +rata 1000zł za kredyt=1800z/łmiesiąc

Kredyt na 350tys.zł(działka+dom)=2000zł/miesiąc

A gdzie w tych obliczeniach koszty utrzymania domu (dodajmy, że większe niż mieszkania). Poza tym co to za dom z działką na 350 tys.? Na 60 m2? Działka też swoje kosztuje.

Gość Eskaa

Mieszkałam kiedyś w nowym bloku na 2 piętrze , znajomi mieszkali na parterze. Nasze mieszkania miały identyczny metraż i układ pomieszczeń, ale my zawsze płaciliśmy mniej za ogrzewanie niż nasi znajomi.

Nie wybrałabym mieszkania na parterze z wielu innych powodów, m.in dlatego że na parterze co chwile otwierane są drzwi wejściowe przez co jest chłodniej i głośniej niż na 1 piętrze. Poza tym wszyscy zaglądają do okien ( chyba, że to wysoki parter?) .

Jeśli chodzi Ci o ekonomiczną decyzję to kupno mieszkania się nie opłaci ;)

Arturo, Jeśli miałbym kawałek ziemi - jasne. Niestety ta w bliskim sąsiedztwie z P-niem jest koszmarnie droga. Na takich kosztach by się nie skończyło.

Eskaa, dzięki za wartościową opinię.

mieszkanie na pietrze powinno być cieplejsze

na parterze zawsze ciągnie od piwnicy, drzwi wejsciowych

wybierz tę środkową kondygnacje, to ponoć jancieplejsze mieszkania jak z góry i z dołu są ocieplane innymi