Magnolia18 04.01.2013 23:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Slawkuwydawalo se sie ze TY do czegos zdazasz ... Co jeszcze mi Ci podac.MIKI 'robi' instalacje pod PC. ta onegdaj co bywala robiona byla przez SA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 05.01.2013 00:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 sorki Magnolia ale nie mogę rozwiązać tych kalamburów, może zmęczony ju jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magnolia18 05.01.2013 00:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 sorki Magnolia ale nie mogę rozwiązać tych kalamburów, może zmęczony ju jestem zadaj pytania wprost pls Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 05.01.2013 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 ja tak mam, ale winowajcę znam od samego początku - w moim przypadku to brak ciągłości izolacji na łączeniu izolacji ściany i dachu. Fachowce za murłatą dali bloczki 11,5 bo akurat idealnie pasowały, a ja za pózno się zorientowałem, zamiast tego powienien być styropian....przez w miejscu gdzie zaczynają się skosy, jest temperatura 2-3C niższa niż w całym pomieszczeniu. Drugi częsty bład(akurat to mam u siebie dobrze) to murowanie ścian szczytowych po poziom krokwi - też jest mostek i szczyty przemarzają od góry - powinno być niżej i przyklejone od góry izolacji. U siebie jeszcze dodałbym jeszcze do całości troche skopane wyjście na strych...ale tak jak już pisałem, nie chce mi się tego poprawiać...przy jakimś remoncie większym... jeszcze może być inny powód, ale w twoim przypadku raczej nie sądze - źle dobrane przepływy parter/poddasze... No to mamy te same problemy z poddaszem przy murłacie i tu jest duży błąd U mnie nie było nic pomiędzy murłatą a styropianem elewacji a w czasie mrozów potrafiła się na łączeniu skosu i ścianki kolankowej wykraplać woda.Trochę uzupełniłem podnosząc membranę ale to jeszcze nie to. Na dodatek tak jak piszesz mam dwie ściany w lukarnach pociągnięte silką pod samą membranę(na równo z krokwiami) .W tych pomieszczeniach jest najchłodniej a ściana jest wyraźnie zimna.Przy wiatrach jakie były temperatura spada o jakieś 1,5 *C. Nie chcę ryzykować przejścia na dwie taryfy jak nie usunę tych błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 05.01.2013 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 tego akurat nie rozumiem. Będziesz zużywać tyle samo kwh, tyle że mniej za to zapłacisz.... u mnie efekt tego mostka objawia się następująco - grzeje parter+poddasze, na parterze temperatura się podnosi , na poddaszu podnosi się wolniej lub stoi w miejscu, jak wyłaczy się grzanie parteru, to wtedy poddasze nagrzewa się do końca. No i poddasze szybciej się załącza.... planuję wyeliminować ten mostek, jak będę robić elewację...(na razie mam styo,siatka,klej) tylko trzeba będzie całą podbitkę demontować....no ale przy okazji na odcinku powyżej podbitki dołożę izolacji..zresztą, czas pokaże...może się okazać, jak przyjdzie do wyceniania całości, że dołożę trochę styro przy okazji.... Ty masz sterowanie na poszczególnych kondygnacjach a ja muszę grzać wszystko razem.Boję się że podczas kilkugodzinnej przerwy w grzaniu będzie robić się zimno na poddaszu a pętle na poddaszu mam na maksa odkręcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasprzyk 05.01.2013 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 TAK mi sie zdawalo Zadaje sobie .powiedzmy 23 a ta /maszyna/ zadaje SOBIE raz 38 innym razem 43 a i bywa 53 zasialnie i TAK leci na 39 powrot 32 a CZASAMI 'leca'w kosmos i mimo zdanego 43 na liczniku 47-51 Witam Do temperatury którą zadajesz automatyka pogodowa "oblicza" sobie jakie powinny być wartości zasilania i powrotu C.O. zależnie od temperatury zewnętrznej. Oczywiście pompa ciepła nie wie, jaka jest rzeczywista temperatura wewnątrz, dlatego Twoim zadaniem jest ustawienie krzywej grzewczej w ten sposób, żeby wartość zadana równała się temp. rzeczywistej -czyli masz ustawioną zadaną 23 stopnie, w domu jest 21 - podnosisz krzywą grzewczą i sprawdzasz jak się zachowuje ogrzewanie (oczywiście jest to bardzo wolny podgrzew) i vicewersa - ale to już pewnie wiedziałeś. Obniżenie temp. o 1 stopień, to oszczędności rzędu 5-8%, czyli wyższa temp. kosztem wyższych rachunków, ale jak wiadomo mamy prawo do komfortu. Może masz możliwość porobienia stref grzewczych, gdzie np. garaż, jakieś pom. socjalne lub inne miałyby obniżoną temp. ? - termostaty lub rozbudować o dodatkową automatykę, elektrozawory z kontrolą temp. w omawianych pomieszczeniach? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
puzondm 05.01.2013 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 PC Zirius M2-9, pełny automat, temp komfortowa 23,5, ekonomiczna 22,5, CWU 5 osób, prysznicz i wanna 350l, dane z 03.12. do 03.01 1T- 129,26 kwh 2T- 669,13 kwh 289 zł brutto, był to najzimniejszy grudzień w porównaniu do ostanich 3 lat średnio o 90 zł heheh pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 05.01.2013 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Twoim zadaniem jest ustawienie krzywej grzewczej w ten sposób, żeby wartość zadana równała się temp. rzeczywistej -czyli masz ustawioną zadaną 23 stopnie, w domu jest 21 - podnosisz krzywą grzewczą i sprawdzasz jak się zachowuje ogrzewanie ...sam wymyśliłeś tą bzdurę czy ktoś Ci w tym pomagał? co to jest temp zadana? czy czasem nie nachylenie krzywej? Do temperatury którą zadajesz automatyka pogodowa "oblicza" sobie jakie powinny być wartości zasilania i powrotu C.O. zależnie od temperatury zewnętrznej. automatyka oblicza tylko temp powrotu, temp zasilania podnosi się do tego momentu dopóki powrót nie osiągnie wartości wyliczonej+histereza oczywiście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 05.01.2013 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Magnolia18 - a nie liczyles (do dzis myslalem ze jestes kobieta czy nie oplaciloby Ci sie postawic bufora takiego np. 2 tys litrow i do tego mocne grzalki (trzebaby chyba troche zwiekszyc moc przylacza) tak zeby grzac wode w CO pradem ale *tylko* w taniej taryfie? Czy to by nie wyszlo taniej niz zabawa w pompe powietrzna ktora Ci dziala praktycznie 24/h z czasami nawet COPem ponizej 1 (jak sie rozmraza) ?! I prawdopodobnie instalacja bylaby tansza. Miales robione OZC? Jakie wyszlo zapotrzebowanie na kWh na sezon grzewczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 05.01.2013 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 (edytowane) aaaa, to faktycznie komplikuje sprawę...musiałbyś testy zrobić, jak ci się będzie zachowywać poddasze podczas przerw w grzaniu...jak ta temperatura ci faktycznie bardzo szybko spada, że musisz co 2-3h grzać, to faktycznie....no ale co w takim razie z parterem? pewnie skręcony.... dziwię się że masz to wszystko na jedym obiegu....no ale teraz jestem taki mądry...gdyby mi inna firma robiła, która uznałaby że tak a tak trzeba zrobić, to pewnie byłoby inaczej.... Czytałem twoje wcześniejsze wpisy i robiłem test z obiegiem tylko na górze no ale traciłem na COP-e gdyż mam przepływ rzędu 1350l/h a sama góra dawała tylko około 900l/h Ja zużywam za cały rok do PC 4100kWh a Ty 5000kWh i jest różnica w powierzchni którą grzejesz do normalnych temperatur a i to że mieszkam na otwartej przestrzeni też ma bardzo duże znaczenie. U mnie piwnica 75m2 pewnie sama się grzeje od parteru;) no i garaż też od sypialni nad nim. Sciany zewnętrzne mam z silki i akumulacyjność parteru jest o niebo wyższa niż poddasza . Grzejąc w dwóch taryfach zawsze wychodzi więcej kWh . Tak szczerze to najlepszym rozwiązaniem chyba jest zlikwidowanie wszystkich niedoróbek i pozostanie w taryfie całodobowej. Edytowane 5 Stycznia 2013 przez kkdarch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 05.01.2013 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 jeszcze może być inny powód, ale w twoim przypadku raczej nie sądze - źle dobrane przepływy parter/poddasze... Hm.... powody ktore wczesniej podales chyba u mnie nie beda graly roli. Ja mam wewnatrz pomieszczen odsunieta od kolankowej zabudowe regipsowa i tam wlozona welne. Grubiej niz na samym skosie. Scianki mi co prawda podmurowali wyzej niz ocieplenie, ale znacznie nizej niz sama polac. Koncza siw w warstwie ocieplenia, ale to raczej przypadkowo, bo o tym nie pomyslalem w fazie ich stawiania. Przeplywy chyba sa w miare OK, bo sa okresy, ze u gory jest cieplej nawet niz na dole (rzadko co prawda, ale sa) a w okresach bezwietrznych jest to praktycznie na jednym poziomie (jedynie troszke predzej sie wychladza na poziomie 0,2-0,3*C), wiec pezposrednim winowajaca obecnego wychlodzenia staje sie u mnie wiatr. Dom na lace i pizdzi strasznie. Jeszcze jedna sprawa. Mam wyrazne "przeciagi" w warstwie welny mineralnej. Tzn czuc delikatne nawiewanie powietrza przez szczelinki (np gniazdko elektryczne umieszczona na sciance kolankowej w regipsie). Ja wiem, ze ta warstwa musi byc wentylowana, nawet sie szczeliny wentylacyjne robi w podbitce po temu, tylko sie zastanawaiam,czy u mnie nie jest to zaintensywne, bo ja mam nadbitke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 05.01.2013 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 No to mamy te same problemy z poddaszem przy murłacie i tu jest duży błąd[ATTACH=CONFIG]158371[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]158372[/ATTACH]. Ta opcja bez styro przy murlacie to rozumiem , ze jest ocja zla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chcialbympompe 05.01.2013 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Oczywiście pompa ciepła nie wie, jaka jest rzeczywista temperatura wewnątrz Nie pisz jak nie wiesz. Przecież pompa ma czujnik temperatury wewnątrz sterownika pokojowego. I to on właśnie wpływa na automatyczną zmianę krzywej (udział procentowy tego wpływu ustawia się procentowo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 05.01.2013 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Pytanko do ludzi ktorzy maja zagospodarowane poddasze uzytkowe. U mnie pizdzi od 2 dni naprawde zdrowo. Mam wrazenie, ze poddasze duzo szybciej sie wychladza niz parter, pomimo ze powietrze wentylacyjne jest do domu wpuszczane nawietrznikami wlasnie glownie w cieplejszej czesci parterowej. Tez macie podobnie? U mnie nic takiego nie występuje nawet przy najsilniejszych wiatrach, a dom stoi raczej na wypiździajewie. Nawiewy mam i u góry i na dole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 05.01.2013 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Sciany zewnętrzne mam z silki i akumulacyjność parteru jest o niebo wyższa niż poddasza . Grzejąc w dwóch taryfach zawsze wychodzi więcej kWh . Tak szczerze to najlepszym rozwiązaniem chyba jest zlikwidowanie wszystkich niedoróbek i pozostanie w taryfie całodobowej. Z ta akumulacyjnoscia tak wlasnie jest na poddaszu i tam zawsze troszke szybciej bedzie sie wychladzalo, ale wiatr IMHO u mnie zbyt mocno "pomaga". Napisz jeszcze jak doszedles so wniosku, ze 2 taryfy to wiecej kWH, bo za skarby nie moge zalapac. Jesli masz (a masz) pompe gruntowa, to sie absolunie nie zgadzam. Roczne oszczednosci na pompie i bytowym z tytulu 2 taryf bede pewnie pewnie na poziomie 1000 zl, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasprzyk 05.01.2013 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 (edytowane) ...sam wymyśliłeś tą bzdurę czy ktoś Ci w tym pomagał? co to jest temp zadana? czy czasem nie nachylenie krzywej? Kolego, wszystko co nie potrafisz zrozumieć nazywasz bzdurą ? nieładnie reagować taką odpowiedzią. Temperatura którą możemy ustawić na panelu urządzeń grzewczych - piszę o P.C., kotłach gazowych itd. - w zależności od producenta urządzeń nazywana jest temp. zadaną, bądź pożądaną lub wymaganą albo komfortową, (są także inne nazwy) i taką temp. miałem na myśli. automatyka oblicza tylko temp powrotu, temp zasilania podnosi się do tego momentu dopóki powrót nie osiągnie wartości wyliczonej+histereza oczywiście... Owszem, błąd , w miejscu wytłuszczonym: zasilania i powrotu C.O powinno być lub Edytowane 5 Stycznia 2013 przez kasprzyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 05.01.2013 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 U mnie nic takiego nie występuje nawet przy najsilniejszych wiatrach, a dom stoi raczej na wypiździajewie. Nawiewy mam i u góry i na dole. Hm... no ale Ty masz dwuspadowy z tego co pamietam, wiec jak Ci wieje w np szczytowa sciane, to efektu podwiewania w warstwe izolacji praktycznie nie bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 05.01.2013 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 (edytowane) No to mamy te same problemy z poddaszem przy murłacie i tu jest duży błąd[ATTACH=CONFIG]158371[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]158372[/ATTACH]U Tak gapie sie na ten rysunek (ten u gory). To jest takie rozwiazanie jak u mnie, tylko ze niemozliwe do realizacji. Mianowicie napsizcie mi jak folie paroizolacujna umiescic pod ta podbitka (nadbitka). Ona przeciez musi isc nad tym deskowaniem okapu i trafisc w rynne. Inaczej jesli zrobimy wg rysunku, to mamy folie ktora przykrywa na podbitke od dolu Edytowane 5 Stycznia 2013 przez Pyxis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasprzyk 05.01.2013 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Nie pisz jak nie wiesz. Przecież pompa ma czujnik temperatury wewnątrz sterownika pokojowego. I to on właśnie wpływa na automatyczną zmianę krzywej (udział procentowy tego wpływu ustawia się procentowo). W wypowiedziach kolegi Magnolia18 i odzewach innych użytkowników, wynika, że rozmowa jest o automatyce pogodowej - jeśli masz inne informację wskaż te odpowiedzi w tym wątku, być może to przeoczyłem. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 05.01.2013 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Z ta akumulacyjnoscia tak wlasnie jest na poddaszu i tam zawsze troszke szybciej bedzie sie wychladzalo, ale wiatr IMHO u mnie zbyt mocno "pomaga". Napisz jeszcze jak doszedles so wniosku, ze 2 taryfy to wiecej kWH, bo za skarby nie moge zalapac. Jesli masz (a masz) pompe gruntowa, to sie absolunie nie zgadzam. Roczne oszczednosci na pompie i bytowym z tytulu 2 taryf bede pewnie pewnie na poziomie 1000 zl, Pompa w dwóch taryfach pracuje na trochę wyższej temperaturze GZ i zmniejsza się COP ,to chyba oczywiste;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.