Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wystarczy wziąć zwykły polny kamień, rozgrzać go i mamy odpowiedź co do akumulacji ciepła.

Taką metodą były robione piece chlebowe. Czas nagrzania długi ale efekt jest wyśmienity.

I to jest odpowiedź co do struktury materiału.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947739
Udostępnij na innych stronach

Chętnie zobaczę twoją opinię na moją propozycję odnośnie grzania w sb i nd. Czy w ten sposób będzie to bardziej ekonomiczne czy też wyjdzie mnie na to samo ewentualnie będę stratny.

 

Dla mnie priorytet to stala temp w domu. ( 22,8*C----23,5*C )

Lepiej podtrzymywać niż napitalać i gonić .

Po za tym mnie prąd Bytowy jak i CO+CWU = 0 zeta .To co mam to opłaty stałe

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947747
Udostępnij na innych stronach

Potłucz sobie kawałek anhydrytu i nie zobaczysz tam nic powietrza , potłucz wylewkę i będzie jak pumex ( mniej lub bardziej , ale będzie). Może wtedy uwierzysz.

 

I to ma dowieść, że lambda podana przez producenta jest njeprawdziwa?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947748
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest uzależniona od ilości powietrza , w pewnych warunkach pewnie prawdziwa. Ale ja nie wiem w jakich. Ja zakładam ,że w warunkach bez powietrza ,czyli dobrze wywibrowanych , Ty mówisz ,że w "standardowych" , czyli wymieszane na taczce...
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947753
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest uzależniona od ilości powietrza , w pewnych warunkach pewnie prawdziwa. Ale ja nie wiem w jakich.

 

W takich, jak opisane w dokumencie, które linkowałem. Znowu bzdurzysz o tym wibrowaniu - posadzki się nie wibruje. Przeczytałbyś wreszcie dokument, do którego się odnosisz. O żadnych "standardowych" nie pisałem.

 

Edyta.

Jeszcze taki niuans - podane kg/10mm/m2 to zużycia zawartości worka.

tutaj wyniki badań GUNB. Opisana procedura testowa, i co najmniej 2,12 g/cm3. Niestety, lambdy nie zbadali. Ale inne deklarwane parametry spełnia. Więc czemu producent miałby kłamać w tym zakresie?

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947766
Udostępnij na innych stronach

A czemu Volkswagen kłamał , Monsnto przekonuje ,że Roundap jest biodegradowalny ,itp

A te wyniki badań pokazują ,że uzyskali większą gęstość nawet niż producent przewiduje , więc może jednak powietrza się jakoś pozbyli ,tym bardziej ,że mieszali to w laboraorium ,a nie na taczce :

Wogóle to nie wiem co chcesz powiedzieć tymi Swoimi teoriami , że wylewka ma taką samą ( jak nie lepszą) przewodność i akumulację ? Toż to świat Arturo się w drugą stronę zacznie kręcić...

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947784
Udostępnij na innych stronach

A te wyniki badań pokazują ,że uzyskali większą gęstość nawet niż producent przewiduje

 

Gdzie znalazłeś informację, jaką gęstość przewiduje producent?

 

Wogóle to nie wiem co chcesz powiedzieć tymi Swoimi teoriami , że wylewka ma taką samą ( jak nie lepszą) przewodność i akumulację ? Toż to świat Arturo się w drugą stronę zacznie kręcić...

 

Teorie to głoszą marketingowcy, inżynierowie i laboranci zarówno z tych samych firm jak i niezależni, jak z GUNB, przedstawiają wyniki badań.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947807
Udostępnij na innych stronach

T-CAP 9kw, same grzejniki (większość żeliwne, duże przewymiarowane) - krzywa 15/35 i -15/50 delta 5*, teraz przy temp na dworzu 8* dobija mi gdzieś do 22* w domu (termostat przeniesiony z pompy) i nie dobija póki co do zadanych 23* . Temp zasilania po 90min 40*, powrót 35* i tak się trzyma, zwiększyć delta na powiedzmy 8* by było cieplej w domu czy jakiś inny sposób lepiej?

 

Bo zwiększenie delty podniesie mi temperature bez ruszania na razie krzywej tak?

dobrze ja to rozumiem?

 

i w sumie jeszcze pytanko przy krzywej 15/35 i na dworzu 8* grzeje mi temp wody do 35*, a nie powinna do jakichś 42* ??

 

Czy mógłby mi to ktoś wyjaśnić :)

Edytowane przez Fanek
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947837
Udostępnij na innych stronach

No i zaczęło się. Włączyłem PC na ogrzewanie. Niestety nie wiem co się dzieje w skrzynce tej bezpiecznikowej od PC zanika co jakiś czas napięcie i wyłącza mi PC. Przez co PC się restartuje i znowu załącza jak się pojawi zasilanie. Dosłownie jakaś masakra. Nie wiem czy ktoś z Was miał taki przypadek wygląda na to jak by dopływ prądu był wyłączany przez znajdujący się w tej skrzynce F&F CZUJNIK KOLEJNOŚCI ZANIKU FAZ CKF-B.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947840
Udostępnij na innych stronach

A kto Ci to zamontował w tym miejscu? To tylko 10A wytrzymuje.

 

Autoryzowany instalator który widnieje na stronie Panasonica. Sam o tym nie mam pojęcia. A jaki powinien być prawidłowy. U mnie to tak wygląda w skrzynce od lewej strony wyłącznik ETI C25 potem stycznik ETI R25-40 25A następnie czujnik F&F CKF-B i na końcu licznik onnline OWE-3.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947857
Udostępnij na innych stronach

T-CAP 9kw, same grzejniki (większość żeliwne, duże przewymiarowane) - krzywa 15/35 i -15/50 delta 5*, teraz przy temp na dworzu 8* dobija mi gdzieś do 22* w domu (termostat przeniesiony z pompy) i nie dobija póki co do zadanych 23* . Temp zasilania po 90min 40*, powrót 35* i tak się trzyma, zwiększyć delta na powiedzmy 8* by było cieplej w domu czy jakiś inny sposób lepiej?

 

Bo zwiększenie delty podniesie mi temperature bez ruszania na razie krzywej tak?

dobrze ja to rozumiem?

 

i w sumie jeszcze pytanko przy krzywej 15/35 i na dworzu 8* grzeje mi temp wody do 35*, a nie powinna do jakichś 42* ??

 

Czy mógłby mi to ktoś wyjaśnić :)

 

Przy takiej krzywej 35*C---50*C to zasilanie 42,5*C będzie przy ( 0 *C )

Najprościej jak nie umiesz tego wyliczyć rachunkiem to zrób oś X Y i zaznacz rowno co 1 cm + i - na osiach Połącz punkty i odczytaj.Delty bym nie ruszał bo jak dasz niższą na 8 to będzie jeszcze gorzej.

Deltę zostaw na 5 podnieś temp na 15/40 i -15/48 jak będzie za zimno to tylko reguluj tą temp. 15/40 zrób np.15/41 jak za cieplo to 15/38 itd. drugą wartość ustawisz jak będzie zimniej. Ja na dzis pro[ponuję 15/40 i -15/48

Nie znam twego domu ale może bedzie git.

powodzenia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947860
Udostępnij na innych stronach

~Kaizen Wg tego co udało mi się znaleźć to powinienem mieć: wyłącznik nadmiarowo-prądowy (to akurat mam ok) potem stycznik modułowy 40A ( mam u siebie 25A) i na koniec przekaźnik napięciowy 16A (mam 10A). Jak się domyślam mam całą skrzynkę spartoloną. Jak byś mógł się do tego odnieść, ewentualnie ktoś kto ma o tym jakieś pojęcie.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947866
Udostępnij na innych stronach

~Kaizen Wg tego co udało mi się znaleźć to powinienem mieć: wyłącznik nadmiarowo-prądowy (to akurat mam ok) potem stycznik modułowy 40A ( mam u siebie 25A) i na koniec przekaźnik napięciowy 16A (mam 10A). Jak się domyślam mam całą skrzynkę spartoloną. Jak byś mógł się do tego odnieść, ewentualnie ktoś kto ma o tym jakieś pojęcie.

 

Jaka PC 3F czy 1F?

Dla 3F bezpieczniki 16A dla 1F 25A bez żadnych roznicówek przed PC bo nie będzie chodzić

Różnicówke PC ma swoją w środku. TYLE ITYLKO TYLE

Zaizen nie ma PC więc co tu może radzić. Ma kable i niech o nich pisze.

Chcesz inaczej to masz problemy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947867
Udostępnij na innych stronach

Jaka PC 3F czy 1F?

Dla 3F bezpieczniki 16A dla 1F 25A bez żadnych roznicówek przed PC bo nie będzie chodzić

Różnicówke PC ma swoją w środku. TYLE ITYLKO TYLE

Zaizen nie ma PC więc co tu może radzić. Ma kable i niech o nich pisze.

Chcesz inaczej to masz problemy.

 

PC mam 3 - fazową Z tego co wiem to różnicoprądówki mam wyłączone zarówno w PC jak i PV.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947868
Udostępnij na innych stronach

PC mam 3 - fazową Z tego co wiem to różnicoprądówki mam wyłączone zarówno w PC jak i PV.

 

Widzę że nie wiesz co ja ci mówię.

tzw. różnicówka jest na instalacji całego domu ( przynajmniej powinna być)

Ty masz ominąć tą różnicówkę i poprowadzić przewód 5x2,5mm do zasilania PC między przewodem zasilającym a PC dajesz bezpiecznik B16 3F bo PC 3F za bezpiecznikiem wpinasz sie w PC w ( płytę ) PC przez różnicówkę w PC. No kuźkwa jak to robił INSTALATOR Panasa to co nie wie jak PC podłączyć?

Każde inne podłączenie będzie skutkowało problemem. PC ma własne zabezpieczenia przed zanikiem faz. Nie trzeba żadnych CKF-ów ani przekaźników.

Niech podłączy PC zgodnie z DTR. A nie wprowadza swoich zabezpieczeń. Bo i ciebie naciąga na koszty i PC widzi błędy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947872
Udostępnij na innych stronach

rozkminiał ktoś działanie sterownika ustawionego na termostat? Bo już 2x miałem tak, że niby na sterowniku ikona sprężarki na słoneczko a sprężarka nie chodzi. Po podbiciu temperatury o 1 stopień rusza. Oczywiście graniczna temperatura zewnętrza spełniona. Błędów brak. Wygląda mi na to że sterownik niby mówi żeby grzać a jest sprawdzany jeszcze jeden warunek, który się zapala na zielono po zwiększeniu temperatury na sterowniku.

 

Pompa niby sprawna bo błędów zero i podbicie z ręki +1 stopnień ją załącza ale coraz bardziej mi się nie podoba działanie tego sterownika jako termostatu. Pewnie zrobię jakiś swój własny albo pojadę testowo na samej temperaturze wody. Problem w tym, że ja raczej z tych zimnolubnych i źle reaguje na przegrzanie domu wiec się pewnie skończy jakimś sonoffem z wgranym esphome :/

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947885
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ,że niejeden człowiek to rozkminiał , i szybko rezygnował :) Jako termostat ten sterownik się nie nadaje , ma za dużą histerezę ( bo to jest nawet nie +-1 stopień , tylko bliżej +-2stopni).

Z temperaturą wody też może być nie lepiej , bo musi spaść o 3 stopnie ,żeby ponownie się załączyła. W niektórych przypadkach ( zwłaszcza tam , gdzie temperatura wody jest niska , na poziomie 25-27 stopni) , robi się w domu odczuwalnie chłodniej , a pompa jeszcze się nie włącza....

Przy wyższych temperaturach wody ( powiedzmy ok 35 stopni) może już być to optmalnie.

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947918
Udostępnij na innych stronach

Autoryzowany instalator który widnieje na stronie Panasonica. Sam o tym nie mam pojęcia. A jaki powinien być prawidłowy. U mnie to tak wygląda w skrzynce od lewej strony wyłącznik ETI C25 potem stycznik ETI R25-40 25A następnie czujnik F&F CKF-B i na końcu licznik onnline OWE-3.

 

To się go zapytaj ,czy Panasonic zaleca stosowanie czujnika zaniku faz (wraz ze stycznikiem) , czy to jego osobista fantazja ? o mi się wydaje ,że Panasonic nie zaleca , ale oczywiście też nie zabrania. Ale to nie jest zwkły silnik trójfazow ,że kiedy braknie jednej fazy , to się spali. Tu jest inwerter , i on powinien mieć w sobie takie blokady ( wszystkie inwertery to powinny mieć , mam nadzieję ,że Panasonic tu nic nie przyoszczędził) , i nawet jeśli brakuje jednej fazy ,to inwerter est to w stanie ( w pewnym zakresie) nadrobić z pozostałych dwóch ( o ile to nie ta faza od elektroniki ).

 

A co do tego jak to powinno być , to każdy eletryk to ogarnie. W teorii czujnik zaniku fazy ze stycznikiem powinien nie pogarszać ,a nawet polepszać bezpieczeństwo , a w praktyce to jest zawodne ustojstwo ( nawet w silnikach się tego nie stosuje , tylko są specjalne wyłączniki silnikowe ). Instalator chciał dobrze , ale nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.

Poza tym nie słuchaj voymara , bo żaden z niego elektryk ( on tylko wie ,że ma bilansowanie międzyfazowe :) )

Jak najbardziej przed pompą mogą być bezpieczniki nadmiarowoprądowe , jak i różnicowoprądowe , ważne ,żeby była ich selektywność ,( Tak , różnicowoprądowe też są na różne prądy upływu).

Poza tm , to nie są lata dziewięćdziesiąte , teraz różnicówek daje się więcej niż jedna na dom , nawet do każdego obwodu osobna różnicówka w połączeniu z dopasowanym nadmiarowym w jednej obudowie...

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/790/#findComment-7947924
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...