Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Tak , można je wpiąć też do pompy.

 

Jeśli tak Ci sterownik działał , to jesteś ewenementem :) Dlaczego więc zmieniasz ?

 

Salus będzie działał na zasadzie włącz-wyłącz. Być może uda Ci się ustawić tak krzywą grzewczą , że pompa sie będzie modulować zanim osiągnie temperaturę wyłączenia Salusa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  MiG25 napisał:
Tak , można je wpiąć też do pompy.

 

Jeśli tak Ci sterownik działał , to jesteś ewenementem :) Dlaczego więc zmieniasz ?

 

Salus będzie działał na zasadzie włącz-wyłącz. Być może uda Ci się ustawić tak krzywą grzewczą , że pompa sie będzie modulować zanim osiągnie temperaturę wyłączenia Salusa .

 

Mam bardzo nisko ustawioną krzywą i to modulowanie moze wynikalo własnie z tego powodu.

Zmieniam bo sterownik panasonika jak dla mnie jest totalnym nieporozumieniem jesli chodzi o sterowanie temperaturą.

przy ustawieniu np 22 stopni realne temperatura w domu zjezdza do 20,5 a jak pompa zacznie chodzic to potrafi dojsc do 24 stopni zanim pompa sie wyłaczy ( wszystko mierzone w tym samym punkcie gdzie jest termostat panasa )

Mam nadzieje ze z salusem bedzie lepiej bo grzeje drugi sezon i jak na razie jestem bardzo rozczarowany komfortem cieplnym PC bo albo za zimno albo za cieplo ;(

 

czy ktos wie przy jakiej temp salus 091flrfv2 wyłaczy mi pompe jesli ustawie np 22 stopnie i do jakiej musi spasc aby znowu ją załaczyl ??

Edytowane przez greenmack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma chyba wybór histerezy , albo +-1 stopien , albo +-0,5 stopnia , więc jeśli to drugie ,to przy 21,5 stopnia powinien włączyć. Do tego dojdzie jeszcze "histereza" podłogi - mimo ,że ciepło już leci w podłogę , to jeszcze przez chwilę temperatura spada i dopiero za jakiś czas zaczyna temperatura iść w górę... To samo w drugą stronę , salus wyłączy , a temperatura przez jakiś czas będzie mimo to szła w górę .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  MiG25 napisał:
On ma chyba wybór histerezy , albo +-1 stopien , albo +-0,5 stopnia , więc jeśli to drugie ,to przy 21,5 stopnia powinien włączyć. Do tego dojdzie jeszcze "histereza" podłogi - mimo ,że ciepło już leci w podłogę , to jeszcze przez chwilę temperatura spada i dopiero za jakiś czas zaczyna temperatura iść w górę... To samo w drugą stronę , salus wyłączy , a temperatura przez jakiś czas będzie mimo to szła w górę .

 

niestety jest to minus ogrzewnia podłogowego przy małej mocy PC. Dobrałem PC bardzo zblizoną mocowo do zapotrzebowania domu i niestety bardzo długo sie nagrzewa i powoli podnosi temperature w domu. Byłem przekonany ze ona sama bedzie sie odpowiednio modulowac to temp ustawionej w domu ale niestety trzeba bawic sie krzywą i odpowiednio nisko ją ustawic aby to jako tako działalo bo jak mi sie PC wyłaczy po osiagnieciu zadanej temp to potem zbytnio sie wychładza w domu zanim podłoga znowu odda ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  greenmack napisał:
niestety jest to minus ogrzewnia podłogowego przy małej mocy PC. Dobrałem PC bardzo zblizoną mocowo do zapotrzebowania domu i niestety bardzo długo sie nagrzewa i powoli podnosi temperature w domu. Byłem przekonany ze ona sama bedzie sie odpowiednio modulowac to temp ustawionej w domu ale niestety trzeba bawic sie krzywą i odpowiednio nisko ją ustawic aby to jako tako działalo bo jak mi sie PC wyłaczy po osiagnieciu zadanej temp to potem zbytnio sie wychładza w domu zanim podłoga znowu odda ciepło.

 

 

Od 5 lat pompa chodzi mi tylko na krzywej -15/29 i +2/ 26 bez żadnych termostatów i nie narzekam. W domu stabilne 23 stopnia. Do grudnia chodziła praktycznie tylko w II taryfie. Od grudnia z uwagi na PV puściłem samopas. Pyrka sobie na 19 - 29 Hz (29 było przy -15) przepływ spadł do 12l/min pobór 0,8-1,2 kWh. Salusa założyłem chyba w drugim roku działania i po 2 miesiącach go wyrzuciłem. Dodam jeszcze że przez ostatnie 7 dni było 28 odszronień czyli średnio 4 na 24h.

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  plusfoto napisał:
Od 5 lat pompa chodzi mi tylko na krzywej -15/29 i +2/ 26 bez żadnych termostatów i nie narzekam. W domu stabilne 23 stopnia. Do grudnia chodziła praktycznie tylko w II taryfie. Od grudnia z uwagi na PV puściłem samopas. Pyrka sobie na 19 - 29 Hz (29 było przy -15) przepływ spadł do 12l/min pobór 0,8-1,2 kWh. Salusa założyłem chyba w drugim roku działania i po 2 miesiącach go wyrzuciłem. Dodam jeszcze że przez ostatnie 7 dni było 28 odszronień czyli średnio 4 na 24h.

 

Jak to możliwe że masz tak mało defrostow? Masz dużą pompę dwuwentylatorowa ? U mnie od wczoraj od 13.00 było 32 włączen/ wyłączeń czyli 16 defrostow na 31 godzin. 7kW J jednowentylatorowa. Teraz chodzi na 39hz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  pawel250 napisał:
Jak to możliwe że masz tak mało defrostow? Masz dużą pompę dwuwentylatorowa ? U mnie od wczoraj od 13.00 było 32 włączen/ wyłączeń czyli 16 defrostow na 31 godzin. 7kW J jednowentylatorowa. Teraz chodzi na 39hz.

Z tego co pamiętam plusfoto ma starego dobrego T-CAP a 9kW.

Mam identyczne spostrzeżenia jak on.

Również po roku wyrzuciłem sterownik pokojowy i od tego momentu pompa grzeje tylko na KG 15/32 -15/35,w okienkach taniej taryfy.

Defrosty u mnie w takiej temperaturze to rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  plusfoto napisał:
Od 5 lat pompa chodzi mi tylko na krzywej -15/29 i +2/ 26 bez żadnych termostatów i nie narzekam. W domu stabilne 23 stopnia. Do grudnia chodziła praktycznie tylko w II taryfie. Od grudnia z uwagi na PV puściłem samopas. Pyrka sobie na 19 - 29 Hz (29 było przy -15) przepływ spadł do 12l/min pobór 0,8-1,2 kWh. Salusa założyłem chyba w drugim roku działania i po 2 miesiącach go wyrzuciłem. Dodam jeszcze że przez ostatnie 7 dni było 28 odszronień czyli średnio 4 na 24h.

 

Ja od poprzedniego sezonu jadę na dwóch "termostatach" ( w zasadzie to jest w domu kilka czujników temperatury różnego rodzaju , na ich podstawie napisane funkcje w node-red , które załączają dwie osobne strefy w pompie ciepła ).

Próbowałem na początku ustawić KG , ale jak ustawiłem ją w miarę dobrze i pompa trzymała wodę na odpowiedniej temperaturze i w domu było optymalnie , to znów jakiekolwiek wyłączenia ( np na grzanie CWU) powodowało , że pompa się nie włączała do grzania , tylko temperatura wody musiała spaść (a trwało to długo ,i jak spadła to w domu robiło się odczuwalnie chłodno). Jak podniosłem KG ,żeby pompa się optymalnie załączała , no to grzała wodę za bardzo...

Dodatkowo , grzanie na KG powoduje ,że pompa obiegowa pracuje cały czas, więc albo się na to decydujemy ,że pompa zmodulowana pracuje cały czas (są tego wad , ale i zalety), ew ograniczając pracę harmonogramem.

W każdym razie mi praca na termostatach najbardziej odpowiada , choć od razu mówię ,że histereza na nich jest tylko +0,1 / - 0,2 , więc "rozpiętość" 0,3 stopnia , a nie jak w Salusie +-0,5stopnia , czyli rozpiętość 1 stopień....

Ta histereza +0,1 / - 0,2 łącznie z bezwładnością budynku i tak daje wahania o rozpiętości 0,7 do 0,8 stopnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  MiG25 napisał:
Ja od poprzedniego sezonu jadę na dwóch "termostatach" ( w zasadzie to jest w domu kilka czujników temperatury różnego rodzaju , na ich podstawie napisane funkcje w node-red , które załączają dwie osobne strefy w pompie ciepła ).

Próbowałem na początku ustawić KG , ale jak ustawiłem ją w miarę dobrze i pompa trzymała wodę na odpowiedniej temperaturze i w domu było optymalnie , to znów jakiekolwiek wyłączenia ( np na grzanie CWU) powodowało , że pompa się nie włączała do grzania , tylko temperatura wody musiała spaść (a trwało to długo ,i jak spadła to w domu robiło się odczuwalnie chłodno). Jak podniosłem KG ,żeby pompa się optymalnie załączała , no to grzała wodę za bardzo...

Dodatkowo , grzanie na KG powoduje ,że pompa obiegowa pracuje cały czas, więc albo się na to decydujemy ,że pompa zmodulowana pracuje cały czas (są tego wad , ale i zalety), ew ograniczając pracę harmonogramem.

W każdym razie mi praca na termostatach najbardziej odpowiada , choć od razu mówię ,że histereza na nich jest tylko +0,1 / - 0,2 , więc "rozpiętość" 0,3 stopnia , a nie jak w Salusie +-0,5stopnia , czyli rozpiętość 1 stopień....

Ta histereza +0,1 / - 0,2 łącznie z bezwładnością budynku i tak daje wahania o rozpiętości 0,7 do 0,8 stopnia.

Miałem takiego: https://salus-controls.pl/karta-produktu/82/RT510

 

  Arturo1972 napisał:
Z tego co pamiętam plusfoto ma starego dobrego T-CAP a 9kW.

Mam identyczne spostrzeżenia jak on.

Również po roku wyrzuciłem sterownik pokojowy i od tego momentu pompa grzeje tylko na KG 15/32 -15/35,w okienkach taniej taryfy.

Defrosty u mnie w takiej temperaturze to rzadkość.

mam T-capa 9kW 3fazy wersja H. Fotkę Andrzej pożyczył ode mnie ale nie mam mu tego za złe:bye:

 

Dodatkowo jakby kogoś to ciekawiło to przynajmniej mój t-cap przy -14 jak i przy +10 mógł pracować z minimalną mocą 2,4 kW obiegówka mogła zejść do 11,8l a sprężarka minimum 19 Hz

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niemożliwe ,żeby minimalna moc produkcji 2,4kW była jednakowa przy -14 i przy +10 , musiałyby być inne częstotliwości sprężarki , a te są te same 19Hz...

Przy 14 stopniach to będzie ponad 5kW , jak tu : https://forum.muratordom.pl/showthread.php?53557-POMPA-CIEP%C5%81A-spostrze%C5%BCenia-uwagi&p=8080459#post8080459

 

Z jednakową mocą 600W poboru prądu ( licznikowo ponad 700W ) to się zgodzę , będzie jednakowa niezależnie od temperatuy , ale COP już silnie od niej zależy , stąd i produkcja musi być różna.

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  MiG25 napisał:
To jest niemożliwe ,żeby minimalna moc produkcji 2,4kW była jednakowa przy -14 i przy +10 , musiałyby być inne częstotliwości sprężarki , a te są te same 19Hz...

Przy 14 stopniach to będzie ponad 5kW , jak tu : https://forum.muratordom.pl/showthread.php?53557-POMPA-CIEP%C5%81A-spostrze%C5%BCenia-uwagi&p=8080459#post8080459

Nigdzie nie napisałem że sprężarka pracowała zarówno przy -14 jak i przy +10 na 19 Hz. Napisałem jedynie że zarówno przy -14 jak i przy +10 mogła pracować z mocą 2,4kW. Jeśli Cię to tak niepokoi to przy -14 i tej mocy częstotliwość była w okolicy 29Hz. A całość wstawiłem bo pojawiały się pytania jak nisko może zmodulować swoją moc T-cap 9 kW 3 fazy.

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nudów zrobiłem najniższą modulację prze obecych -3 stopniach:

 

20211228-133618.jpg

 

Moc generowana soie skakała z 1,4 do 2,0kW , ale widać jak pompa kłamie , bo aktualna moc pobierana wg podlicznika to 849W (razem z dodatkowymi obiegówkami , na które rzeba odjąć z 50W):

PompaC.jpg

 

Aktualna produkcja wg mojego pseudociepłomierza to 2,7kW , a wg pompy mniej , bo 1,4-2,0kW.

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...