Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Z tego co widzę, to preferujesz jednostki 3-fazowe.

Gdy OZC budynku wynosi 9 kW, to Panasonic J 7 kW będzie słaba (duży udział grzałki w mrozy).

 

[ATTACH=CONFIG]468414[/ATTACH]

 

Na początek rozszyfrowanie kodów:

KIT-AXC9HE8 - to "lodówka" all in one, T-Cap typu H, Split na czynniku R410a, (E8.) - to 3-fazowa.

KIT-ADC09HE8 - to "lodówka" all in one, starszy typ H, Split na czynniku R410a, (E8.) - to 3-fazowa.

 

T-Cap ma stałą moc grzewczą do -20*C. Więc w twoim przypadku do -20*C ogrzeje dom bez pomocy grzałki.

ADC - też się nada do domu 9 kW, z tym, że od -17*C będzie sobie pomagał grzałką.

 

[ATTACH=CONFIG]468411[/ATTACH]

 

 

Łódź to jeszcze III strefa klimatyczna, chociaż blisko II strefy.

 

[ATTACH=CONFIG]468412[/ATTACH]

 

Jeśli cena jest zbliżona, to dla siebie brałbym tego Splita ADC.

Ma nieznacznie mniejszy pobór prądu, a mrozów na poziomie -20*C jest niewiele.

 

[ATTACH=CONFIG]468413[/ATTACH]

 

- po głębszej analizie tabelki, wydaje się, że pobór prądu i COP będą takie same w HP i T-Cap 9 kW. Główna różnica, że przy maksymalnym obciążeniu - pobór prądu przez kompresor HP nie przekracza 4 kW, a kompresor T-Cap potrafi pobierać więcej jak 5 kW.

 

Natomiast jeśli chcesz ograniczyć taktowanie pompy i nie chcesz grzebać w elektronice pompy - to do podłogówki unikałbym nowego T-Cap na czynniku R32 z oznaczeniem MXC. Zresztą te nowe, to są Monobloki, a widzę, że preferujesz Splita.

 

 

W zasadzie należałoby zadać jeszcze 2 pytania:

- jak gruby masz beton na poziomie podłogówki?

- czy planujesz grzać w tanich taryfach G12 itp.?

 

Do grzania ciągłego PC 12 kW będzie przerostem formy.

Ale gdybyś miał 10-12 cm betonu, to można pokusić się o grzanie w tanich taryfach. Wtedy taka 12 kW miałaby zapas mocy na podgonienie grzania w oknach czasowych.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos Panasonica serii K, to 5kW jest już 'większym' typoszeregiem,

Próbowałem podpytywać użytkowników na FB czy YT i twierdzą że potrafi się zmodulować do ~250W. Czy to prawda... nie wiem.

 

Podoba mi się ta jednostka na papierze - niskie parametry hałasu, dobre SCOP, liczę że przewymiarowanie i kupienie 7kW do zapotrzebowania 5kW w budynku o dużej bezwładności cieplnej (silka, strop żelbetowy, 100% podłogówka 150m2) pozwoli na małą ilość defrostów, szybkie grzanie CWU, akceptowalny poziom taktowania i niski hałas.

 

Ktoś skomentował, że Panasonic w serii K mocno ryzykuje czujnikiem temperatury zewnętrznej na lamelach, bo jego zamrożenie może prowadzić do "modyfikacji krzywej i blokady defrostu" - czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem?

Edytowane przez kamusial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się odnieść bezpośrednio, bo sam mam Daikina.

 

Pytanie czy faktycznie ten czujnik jest na samych lamelach?

 

Bo w Daikinie też czujnik zewnętrzny jest na "lamelach", ale nie bezpośrednio.

Czujnik jest w gumowej rurce skierowanej wylotem w dół, więc woda czujnika nie zaleje.

Wężyk ma długość 12-15 cm i odstaje od lameli, tym samym nie leży wprost na lamelach.

Może Panasonic poszedł podobną drogą?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się odnieść bezpośrednio, bo sam mam Daikina.

 

Pytanie czy faktycznie ten czujnik jest na samych lamelach?

 

Bo w Daikinie też czujnik zewnętrzny jest na "lamelach", ale nie bezpośrednio.

Czujnik jest w gumowej rurce skierowanej wylotem w dół, więc woda czujnika nie zaleje.

Wężyk ma długość 12-15 cm i odstaje od lameli, tym samym nie leży wprost na lamelach.

Może Panasonic poszedł podobną drogą?!?

 

Pogrzebawszy na YT wygląda że jednak jest inaczej:

Daikin:

[ATTACH=CONFIG]468421[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]468422[/ATTACH]

 

Hitachi nówka:

[ATTACH=CONFIG]468423[/ATTACH]

 

Hitachi zmieniona:

[ATTACH=CONFIG]468424[/ATTACH]

 

Panasonic:

[ATTACH=CONFIG]468425[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Panasonic:

[ATTACH=CONFIG]468425[/ATTACH]

 

Przeoczyłem te 5 sekund na filmiku.

 

Wydaje się, że nie powinno tu być problemu z oblodzeniem.

Czujnik jest odseparowany od lameli w plastykowej obudowie.

Powietrze przepływa tylko w jednym kierunku od zewnątrz do lameli.

Szron/lód nie narasta przed lamelami - to i czujnik nie powinien zaróść.

Czujnik jest w górnej części, to i ciepło z defrostów powinno go ogrzewać.

 

 

Istnieje jedno ryzyko.

PC zaleca się zadaszyć lub montować pod zadaszeniem.

By śnieg nie kumulował się na PC, zsuwający się z góry śnieg mógłby ewentualnie przysypać czujnik i nie ma gwarancji, że defrosty by go rozmroziły. Na tej plastykowej obudowie.

Edytowane przez Marco36
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje porady - jak mam wysterować temperaturę w instalacji, gdzie jest pompa ciepła, podłogówka, dwie strefy z pompami obiegowymi? Hydraulik zaproponował coś takiego https://instalhurt.sklep.pl/p/166/2991/sterownik-pokojowy-r-9s-plus-do-listwy-l-9r-tech-sterowniki-sterowniki-termostaty-sterowniki-regulatory.html

co miałoby włączać pompę obiegową w sytuacji, gdy temperatura spadnie.

Mnie się to jakoś nie spina, ale może się nie znam. Z opisu producenta, jest to sterownik kontrolujący zawór termostatyczny a nie pompę obiegową.

Jak powinna wyglądać prawidłowa implementacja takiego rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ubogi opis.

Z tego co jest, rozumiem że ten sterownik to jest element większego układu.

Sam z siebie nie zasili pompki obiegowej, co najwyżej może podać sygnał na stycznik.

A ze stycznika pójdzie dopiero zasilanie do pompki 230V.

 

W tym miejscu brakuje informacji jaki jest ten sygnał, by dobrać odpowiedni stycznik/przekaźnik.

 

Chyba, że ten sterownik poda sygnał na płytę główną pompy ciepła i to pompa ciepła uruchomi pompkę obiegową.

 

Typowo podlinkowany sterownik, jest przewidziany do połączenia

z listwą L-9R https://instalhurt.sklep.pl/LISTWA-DO-PODLOGOWKI-PRZEWODOWA-L-9R-DOSTEP-DO-INTERNETU

- droga zabawka. I ta listwa ma dopiero zasilanie jedną pompką obiegową.

 

Ewentualnie potrzebny jest inny sterownik.

Taki który może przekazać zasilanie 230V na pompkę obiegową.

Powinien mieć podaną informację jakie obciążenie w Amperach można do niego podpiąć.

 

Coś w stylu - termostat pokojowy

- do sterowania 230V (obciążenie 10A / 16A)

https://allegro.pl/listing?string=sterownik%20pokojowy%20pompy%20co

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mig25. To ja zadam Ci pytanie, na które nie odpowiedziałeś. Jak nastawiłeś krzywą komensacji od 18 st C temperatury zewnętrznej?

PS. Też nie widziałem na wykresach niższej produkcji niż okolice 5kW dla T-Cap 9kW gen. H. Czytam to forum prawie od początku i nie widziałem abyś opisywał jak swojego 12kW T-Cap zmodulowałeś niżej. Podziel się proszę tym sposobem.

 

Znalazłeś , czy trzeba pomóc Ci w szukaniu :) Bo ja znalazłem ,choć w sumie to jest tak proste ,że ...

No ale Cię zmartwię , będziesz chyba musiał poczekać do następnej zimy , bo przy temperaturach +10stopni i wodzie poniżej 30 stopni w podłodze to przy częstotliwosci 19Hz nie zobaczysz produkcji poniżej 5kW :) Za to zobaczysz pobór 800W ,czasami na 600W wskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się odnieść bezpośrednio, bo sam mam Daikina.

 

Pytanie czy faktycznie ten czujnik jest na samych lamelach?

 

Bo w Daikinie też czujnik zewnętrzny jest na "lamelach", ale nie bezpośrednio.

Czujnik jest w gumowej rurce skierowanej wylotem w dół, więc woda czujnika nie zaleje.

Wężyk ma długość 12-15 cm i odstaje od lameli, tym samym nie leży wprost na lamelach.

Może Panasonic poszedł podobną drogą?!?

 

Jest w plastikowej obudowie i styka sie z lamelkami co piwodowało u mnie zalodzanie i spadek temperatury nawet o 10 stopni po defroscie po ok 5 minutach wracał do rzeczywistej temperatury. Wyeliminowalem to popezez odsuniecie czujnika od lamelek i od tej pory dziala ok. Przy modulacji moja 5kw schodzi do 300wat-super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa Panas 9Kw all in one seria K juz w domu, montaż niedługo i z tego tytułu pytanie. Jest konieczność dodatkowego naczynia przeponowego na 180m2 podłogówki ? Myślę ze pompa będzie pracować w granicach 25-32st na zasilaniu. Nie chodzi o koszty ani nic takiego tylko jeśli ktoś ma doświdczenie i skoki ciśnienia nie będą duże to wolałbym mieć w kotłowni o jeden mniej zbieracz kurzu :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu jest napisane , na ile zładu wystarcza wewnętrzne naczynie przeponowe , więc musisz raczej wiedzieć ile metrów bieżących rury masz w podłodze , bufor (lepiej nie) , wężownica CWU ( tu też można się zdziwić bo taki Chełchowski 300l z wężownicą 3,8m2 ma ok 35l pojemności wężownicy !) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po ostatnich pracach serwisowych które Panas robił w aplikacjach, Service Cloud działa u Was poprawnie?

U mnie w zasadzie wszystko jest OK poza tym, że Service Cloud nie pokazuje na wykresie ani poboru mocy (ogrzewanie & CWU) ani produkcji energii (ogrzewanie & CWU). Pozostałe dane pokazuje poprawnie.

Smart Cloud działa OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

czy któryś z kolegów posiada Panasonica serii K 9kW ?

Z tabel wynika że słabo sobie radzi w niższych temperaturach w porównaniu z generacją H. Porónuje ADC09K3E5 i ADC09HE8.

przy temp. -7 generacja K generuje tylko 6,25kW a H 9kW. Czy ktoś może powiedzieć jak mu się sprawuje K? ewentualnie jeśli , ktoś ma porównanie między H i K i mógłby się podzielić wadami i zaletami obu generacji to byłbym wdzięczny. Muszę w ciągu miesiąca wybrać pompę a ciągle mam dylemat.

Cenowo K jest nawet atrakcyjniejsza niż H ale nie ma 2 wentylatorowych. Ewentualnie pozostaje mi do wyboru Tcap ale to chyba bez sensu skoro mam tylko podłogówke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez parametrów domu i jakiegoś OZC nikt Ci nie doradzi - musisz wiedzieć jaką moc sprężarki potrzebujesz gdy na dworze minus 10 lub nawet minus 15 i wybrać pompę która tyle zapewni w tej temperaturze nieważne czy to TO H K CZY J. Dopiero jeśli kilka pomp spełnia te warunki wybierasz taką która sie jak najniżej zmoduluje.

Czemu T CAP miałaby nie nadawać się do podłogówki to nie wiem. Co to ma wspólnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieważne czy to TO H K CZY J. Dopiero jeśli kilka pomp spełnia te warunki wybierasz taką która sie jak najniżej zmoduluje.

Czemu T CAP miałaby nie nadawać się do podłogówki to nie wiem. Co to ma wspólnego ?

 

No to nie takie proste, jeden instalator zaleca aby był koniecznie Tcap 9kW bo pompa jest mocna i przy -20 nie dołączy grzałki. Drugi mówi że spokojnie wystarczy HP serii K jedno wentylatorowa bo już nie pamięta kiedy widział w Łodzi -15stopni. A jeśli nawet to przez 3 dni w roku i wtedy nawet niech się pompa wspomaga grzałką. Wyjdzie to dużo korzystniej w całorocznej kalkulacji niż Tcap , który jest przeznaczony do pracy z grzejnikami.

właśnie dlatego pytam o doświadczenia użytkowników serii H i K. o wady i zalety tych pomp. Czy warto brać K która jest w teorii sprawniejsza niż H ale za to ma mniejszą moc.

Edytowane przez pan_poziomica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...