Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Czyli w miejsce zaworów ręcznych termostatycznych korki wkręcić. A od dołu listwy dololozyc zawory kulowe żeby można było sekcje zamknąć każdą osobno.

Tylko czy nie będzie trzeba skracać dolnych rur powrotu żeby zmieścić zawory?

Pewnie będzie trzeba. Na początek można dać same korki, a nawet jeden korek dla któregoś pomieszczenia, żeby się upewnić, ze to na pewno pomoże. Żeby się nie okazało, że się narobisz, a po wymianie nic się nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@G.Thomass , przy tych rozdzielaczach masz dopowadzone obydwie rury w kolorze czerwonym. Czy na pewno nie są pomylone kierunki , czy na pewno woda z pompy przychodzi na górną listwę (oznaczona na czerwono) i wraca do pompy z dolnej listwy ( oznaczonej na niebiesko).

Widziałem rozdzielacze ,gdzie zasilanie to była dolna listwa (czyli odwrotnie), może po prostu instalatorowi się pomyliło...

Rotametry coś wskazują ? Ich sumaryczny przepływ zgadza się z tym co na pompie ?

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie będzie trzeba. Na początek można dać same korki, a nawet jeden korek dla któregoś pomieszczenia, żeby się upewnić, ze to na pewno pomoże. Żeby się nie okazało, że się narobisz, a po wymianie nic się nie zmieni.

 

Będę musiał poszukać odpowiednich korków na początek wymienię spróbuje na pokoje to będzie najlepszy test. Ale czy te pozostałej sekcje jak zostawię z temeostatycznymi zawodrami to nie będę generować szumu na te wymienione. O ile to jest ten problem co powoduje szum.

Te zawory termostatyczne to się Po prostu wykręca. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@G.Thomass , przy tych rozdzielaczach masz dopowadzone obydwie rury w kolorze czerwonym. Czy na pewno nie są pomylone kierunki , czy na pewno woda z pompy przychodzi na górną listwę (oznaczona na czerwono) i wraca do pompy z dolnej listwy ( oznaczonej na niebiesko).

Widziałem rozdzielacze ,gdzie zasilanie to była dolna listwa (czyli odwrotnie), może po prostu instalatorowi się pomyliło...

Rotametry coś wskazują ? Ich sumaryczny przepływ zgadza się z tym co na pompie ?

 

Tak górną listwa zasilająca, A dolna jest powrót. Górną zawsze cieplejsze od dolnej jest na rotametrach się pojawiaja przeplywy w normalnej pracy na 10 sekcji wychodzi łącznie coś około 14L czy jak we wskazaniu na pompie. W czasie defrostu też jest duży przepływ i to widać na rotametrach że jest maks i wychodzi te 35-36L jak na pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym aktywować grzałkę albo chociaż dobrze ja ustawić bo się nie uruchamia i pompa się mocno żyłuję. Może ktoś mi topornie wyjaśni.

W ustawieniach funkcji jest wł.( widać na wyświetlaczu i podkreśla się jak są defrosty)

Ust. Instalatora > ust działania > grzanie> grzałka tu też jest wł ale tu są 4 sekwencje;

1) temp wł. Grzałki -7 jest ok

2) czas opóźnienia (zakres od 10min - 1h ) o co biega?

3) grzałka wł. gdy delta docelowa ( zakres -5 do - 2) ???

4) grzałka wył gdy delta docelowa ( zakres bodajże -2 do 0 ) ???

 

Temp. - 16/-19 na zewnątrz krzywa wylicza na 30 a osiąga 29 mogła by tu grzałka pomóc pompie, co prawda zimno nie jest ale sprężarka wykręca 65HZ na okrągło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ,że masz J , to te rzeczy możesz ustawić ( w H nie da rady , te nastawy są zaszyte na sztywno).

Gneralnie źle robisz ,że chcesz grzałkę włączyć ,żeby "ulżyć pompie" . To jej zadanie , 65Hz to nie jest jakoś dużo. No ale nikt Ci zabraniał nie będzie...

 

Grzałka się włącza jak pompa nie jest w stanie osiągnąć temperatury docelowej w jakimś czasie , no i te parametry określasz ( w H czas to 20 min , a różnica pomiędzy docelową a wyjściową 8stopni ! )

Jeśli piszesz że docelowa jest 30 a osiągnięta 29 , to zbytnio pola do załączenia grzałki nie ma.

Czyli punkt 2 to czas , w jakim temperatura docelowa jest osiągnięta ( a jak nie jest to załącza grzałkę).

Punkt 3 , to różnica jaka powinna być pomiędzy temperaturą docelową a wyjściową, żeby grzałka się nie załączyła, jak jest większa to się załącza( czyli w twoim wypadku musiałoby to być 1 ,albo nawet 0 - a takich wartości pompa nie przyjmie).

Punkt 4 , to różnica jaka powinna być pomiędzy w.w. temperaturami ,żeby grzałka się wyłączyła ( czyli w Twoim wypadku ,kiedy się zrównają , czyli 0).

 

No i te wszystkie 4 punkty muszą być spełnione jednocześnie, czyli czas i różnica temperatur.

 

Więc ,żeby grzałka się załączyła to przede wszystkim musisz podnieść krzywą :) ... a to będzie miało wpływ na inne rzeczy ( choćby wyższa temperatura w pomieszczeniach).

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak górną listwa zasilająca, A dolna jest powrót. Górną zawsze cieplejsze od dolnej jest na rotametrach się pojawiaja przeplywy w normalnej pracy na 10 sekcji wychodzi łącznie coś około 14L czy jak we wskazaniu na pompie. W czasie defrostu też jest duży przepływ i to widać na rotametrach że jest maks i wychodzi te 35-36L jak na pompie.

 

A próbowałes podczas defrostu przykręcić przepływ na rotametrach ? Być może średni przepływ na tych 10 pętlach jest ok , jak jest 1,4l/min , być może będzie ok 2,5l/min , ale już 3,6l/min jest za duży i szumi.

W menu instalatora da się włączyć objegówkę na maksa , wtedy zredukuj przepływ na rotametrach do jakiegoś akceptowalnego poziomu szumu , i zobacz jaki ten łączny przepływ wyjdzie... (wiadomo , za niski też być nie może , bo podczas defrostu może wyskoczyć błąd za niskiego przepływu...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ,że masz J , to te rzeczy możesz ustawić ( w H nie da rady , te nastawy są zaszyte na sztywno).

Gneralnie źle robisz ,że chcesz grzałkę włączyć ,żeby "ulżyć pompie" . To jej zadanie , 65Hz to nie jest jakoś dużo. No ale nikt Ci zabraniał nie będzie...

 

Grzałka się włącza jak pompa nie jest w stanie osiągnąć temperatury docelowej w jakimś czasie , no i te parametry określasz ( w H czas to 20 min , a różnica pomiędzy docelową a wyjściową 8stopni ! )

Jeśli piszesz że docelowa jest 30 a osiągnięta 29 , to zbytnio pola do załączenia grzałki nie ma.

Czyli punkt 2 to czas , w jakim temperatura docelowa jest osiągnięta ( a jak nie jest to załącza grzałkę).

Punkt 3 , to różnica jaka powinna być pomiędzy temperaturą docelową a wyjściową, żeby grzałka się nie załączyła, jak jest większa to się załącza( czyli w twoim wypadku musiałoby to być 1 ,albo nawet 0 - a takich wartości pompa nie przyjmie).

Punkt 4 , to różnica jaka powinna być pomiędzy w.w. temperaturami ,żeby grzałka się wyłączyła ( czyli w Twoim wypadku ,kiedy się zrównają , czyli 0).

 

No i te wszystkie 4 punkty muszą być spełnione jednocześnie, czyli czas i różnica temperatur.

 

Więc ,żeby grzałka się załączyła to przede wszystkim musisz podnieść krzywą :) ... a to będzie miało wpływ na inne rzeczy ( choćby wyższa temperatura w pomieszczeniach).

 

Ok dzięki. W takim razie nie będę jej załączał, nie mam potrzeby bo tak jak mówisz jak podniosę krzywa i się włączy to się ugotuje w domu. Myślałem tylko, że taka częstotliwość na dłuższą metę to katorga dla pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałes podczas defrostu przykręcić przepływ na rotametrach ? Być może średni przepływ na tych 10 pętlach jest ok , jak jest 1,4l/min , być może będzie ok 2,5l/min , ale już 3,6l/min jest za duży i szumi.

W menu instalatora da się włączyć objegówkę na maksa , wtedy zredukuj przepływ na rotametrach do jakiegoś akceptowalnego poziomu szumu , i zobacz jaki ten łączny przepływ wyjdzie... (wiadomo , za niski też być nie może , bo podczas defrostu może wyskoczyć błąd za niskiego przepływu...)

 

Dziś tak zrobiłem jak pisałeś, trafiłem na defrost i skręciłem ten 1 rozdzielacz tak do około 2,5L i szum też był, dodatkowo jak pompa tłoczy maks to sie pojawił szum na listwie. W pokojach też było słychać że szumi, jakby coś blokowało ten swobodny przepływ albo powietrze.:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś tak zrobiłem jak pisałeś, trafiłem na defrost i skręciłem ten 1 rozdzielacz tak do około 2,5L i szum też był, dodatkowo jak pompa tłoczy maks to sie pojawił szum na listwie. W pokojach też było słychać że szumi, jakby coś blokowało ten swobodny przepływ albo powietrze.:(

 

Jeśli szum na listwie się pojawił , to może oznaczać , że nie powstaje na listwie i wyciągnięcie zaworów niczego nie polepszy...

To może nie 2,5l a do 2 l na próbę ograniczyć . TO że będzie szum na listwach to ok , ale czy w pokojach od pętli już nie będzie słychać...

 

Jeszcze jeden trop to automatyczne odpowietrzniki , one przy dużym pzepływie potrafią zasiągać powietrze do instalacji... Masz takie ,którym można zakręcić ten koek na górze ,żeby je zablokować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szum na listwie się pojawił , to może oznaczać , że nie powstaje na listwie i wyciągnięcie zaworów niczego nie polepszy...

To może nie 2,5l a do 2 l na próbę ograniczyć . TO że będzie szum na listwach to ok , ale czy w pokojach od pętli już nie będzie słychać...

 

Jeszcze jeden trop to automatyczne odpowietrzniki , one przy dużym pzepływie potrafią zasiągać powietrze do instalacji... Masz takie ,którym można zakręcić ten koek na górze ,żeby je zablokować ?

 

Szum jest dalej słyszalny. Nawet jak skręcone było do ok 2.5 . Te zawory auromaty do odpowietrzania mają korki i są one skręcone to raczej nie zaciąga powietrza. To jak nie termostaty powodują te szumy to co może powodować hałas. Co jeszcze sprawdzić. Na razie korków nie kupiłem bo nie wiem jakie dokładnie mają być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po zakręceniu rotametrów zaczynasz słyszeć szum z listwy , to znaczy ,że jakby to były te zawory ,to też byś je słyszał z listwy ( tej dolnej). Więc jedyny wniosek z tego , że to nie wina rozdzielacza /rozdzielaczy.

 

W pompie , na grzałkach ( nie wiem dokładnie w którym miejscu to jest w All-In-One , w splicie to na samej górze jednostki wewnętrznej ) jest odpowietrznik , systematycznie go odkręcaj , i słuchaj czy wychodzi powietrze przy wyłączonej objegówce. Tak samo na innych automatycznych odpowietrzaczach.

Jeśli , za każdym razem coś tego powietrza wychodzi , to znaczy , że instalacja się zapowietrza ,bo jeśli jest szczelna , to w końcu to powietrze wyjdzie z wody , i już go w tych odpowietrznikach nie ma , taki proces nie trwa kilka miesięcy...

 

Także da się stetoskopem zdiagnozować ,w którym miejscu powstaje szum , choćby takim najprostszym - jeden koniec gumowej rurki w uchu ,a drugim szukamy źródła.

Tak samo , jesli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupio brzmi , ale faktycznie może stetoskopem jesteś w stanie zlokalizować miejsce szumu, bo tak jak @grzeniu666 pisał , na zdjęciach widać kilka miejsc , gdzie rurka może bć po prostu zgięta. ,np ....144624... , 144604 , 144544 , 144540 , 144403 , 155245.... Na takich przewężeniach rurki jak najbardziej może zacząć szumieć.

Można też się bawić w odłączenie pętli i podłączenie pod "maszynę do napełniania podłogówki" I po kolei każdą pętlę sprawdzać , czy szumi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Aquarea J, ustawiona na grzanie krzywą grzewczą. Chciałem dołożyć zewnętrzny czujnik temperatury pokojowej, żeby było widać temperaturę w domu w Smart Cloud. Czujnik podłączony w odpowiednie miejsce na płycie głównej jednostki wewnętrznej. Reset systemu z poziomu sterownika zrobiony. Nie pojawiła się dodatkowa zielona zakładka jak tutaj:

cloud_CZ_TAW1-App-iPhone-4-1.png

Czy ma prawo to działać? Czy Smart Cloud pokaże temperaturę w domu tylko gdy sterownik ustawiony jest na termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po zakręceniu rotametrów zaczynasz słyszeć szum z listwy , to znaczy ,że jakby to były te zawory ,to też byś je słyszał z listwy ( tej dolnej). Więc jedyny wniosek z tego , że to nie wina rozdzielacza /rozdzielaczy.

 

W pompie , na grzałkach ( nie wiem dokładnie w którym miejscu to jest w All-In-One , w splicie to na samej górze jednostki wewnętrznej ) jest odpowietrznik , systematycznie go odkręcaj , i słuchaj czy wychodzi powietrze przy wyłączonej objegówce. Tak samo na innych automatycznych odpowietrzaczach.

Jeśli , za każdym razem coś tego powietrza wychodzi , to znaczy , że instalacja się zapowietrza ,bo jeśli jest szczelna , to w końcu to powietrze wyjdzie z wody , i już go w tych odpowietrznikach nie ma , taki proces nie trwa kilka miesięcy...

 

Także da się stetoskopem zdiagnozować ,w którym miejscu powstaje szum , choćby takim najprostszym - jeden koniec gumowej rurki w uchu ,a drugim szukamy źródła.

Tak samo , jesli

 

Jak przykręcałem rotametrami w czasie defrostu to Szum jest słyszalny i z dolnej i górnej listwy. Bo tak przy normalnej pracy to nie hałasują rozdzielacze.

Tak w mojej pompie jednostce wewnętrznej odpowietrznik jest na górze, jak kiedyś robiłem odpowietrzanie to robiłem w trybie odpowietrzania układ, ale wtedy gdy pompa przestawała tłoczyć z maks prędkością. wtedy odkręcałem korek i zakręcałem. Jakoś specjalnie nie było słychać żeby coś uchodziło powietrze, spróbuję przejść tryb odpowietrzania i wyłączyć pompę po skończonym żeby nie było obiegu, i wtedy zobaczę czy jest ujście powietrze.

Z tym stetoskopem to tez dobry pomysł, musze poszukać u znajomych.

A jak przykładałem ucho do podłogi w całym domu to ewidentnie obieg wody szumi w rurach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...