Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Dzień dobry. Czy jeśli chciałbym mieć podgląd na działanie pompy w usłudze Cloud poprzez zakupu odpowiedniego modułu, to czy muszę mieć instalatora? Pompę sam uruchamiałem, nie mam instalatora, ale przed zakupem przeczytałem sobie instrukcję modułu i tam podobno można założyć konto tylko poprzez akredytowanego instalatora Panasonic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na prawdę nie wpadłeś na to ,żeby samemu spróbować?

Wejdź, zobacz , spróbuj się zarejestrować. Dawno temu bez problemu się dało,nikt niczego nie weryfikował.

 

Przepraszam, może źle się wyraziłem. Chodzi mi o dostęp do Aquarea Service Cloud. Samo zalogowanie urządzenia aby je podglądać jest dostępne dla zwykłego użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

Kilka dni temu kupiłem na olx moduł CZ-TAW1B.Po podłączeniu bezproblemowo połączył się z domową siecią wifi. Proces rejestracji też przebiegł bezproblemowo. Następnie zainstalowałem na telefonie program Panasonic Comfort Cloud. Początkowo wszystko wyglądało ok... dopóki pompa nie była włączona. Po jej uruchomieniu, niezależnie czy to z panelu na pompie czy też z aplikacji wyskakuje błąd H76 "Błąd komunikacji sterown. i jedn. wewn,":confused::confused::confused:

Po wypięciu kabla z modułu pompa startuje i działa bezproblemowo. Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł, co może być przyczyną błędu? Bo ja na razie obstawiam uszkodzony moduł :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie , to na 95% przypadek , że akurat podłączyłeś CZ-TAW1 , a zaczęła szwankować komunikacja z panelem...( chyba ,że instalując wtyczkę przy okazji ruszyłeś połączenie panela :) ) To zupełnie inne połączenie jest.

Masz ten panel przeniesiony z jednostki wewnętrznej ? ( czy może wogóle masz monobloka ? ).

Jeśli jest przeniesiony , albo jest monoblok , no to trzeba sprawdzić połączenie i kabel łączący płytę główną z panelem.

 

A jak w jednostce wewnętrznej , to i tak ciągle do weryfikacji połączenie i kabel ( mimo ,że krótki to może i tak gdzieś załamany i przerwany )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja pompa to All in one. Panel mam standardowo w jednostce wewnętrznej. Dopóki pompa nie pracuje to wszystko wydaje się w porządku; z aplikacji Panasonic Smart Cloud mogę zmieniać nastawione temperatury i od razu widać to na panelu miejscowym. Tak samo w drugą stronę; zmiana nastawionej temperatury wody na panelu miejscowym powoduje zmianę widoczną po krótkiej chwili w aplikacji. Jednak po uruchomieniu się pompy po chwili wyskakuje błąd H76 i po kolejnych kilku sekundach pompa się wyłącza. Wypięcie kabla CN-CNT z płyty głównej lub z modułu CZ-TAW1B powoduje, że pompę można uruchomić i pompa pracuje bez jakichkolwiek błędów. Ponowne podłączenie modułu CZ-TAW powoduje, że przy kolejnym starcie pompy wyskakuje znów błąd H76. Zgodnie z Twoimi (MIG25) sugestiami sprawdziłem kabel łączący panel sterowania z płytą główną - kabel jest ok, samo mocowanie zarówno do płyty głównej do gniazda Remote Controller jak również mocowanie do panelu sterującego jest pewne. Zgodnie z broszurą "Autodiagnostyka Pompy Ciepła Powietrze - Woda Gen. H, J, K" następnym etapem diagnostyki w przypadku wystąpienia takiego błędu jest sprawdzenie czy jest generowane napięcie zdalnego sterowania na Remote Controller 17VDC? Jeżeli nie to płyta główna jest uszkodzona. Jeżeli napięcie wynosi 17V DC to uszkodzony jest panel sterowania. Mój multimetr (staruszek 20 letni chińskiego pochodzenia) pokazuje 18,35V DC. Więc nie wiem, uszkodzona jest płyta czy panel? I dlaczego jak moduł CZ-TAW jest odpięty to wszystko chodzi bezbłędnie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest dobre pytanie , na które odpowiedzi nie znam.

Aż sprawdziłem u mnie , i napięcie waha się od 16,2V do 17.8V , więc średnia jest te 17V DC.

Tam w zestawie z CZ-TAW1 był taki ferryt/koralik na kabel , założyłeś go blisko gniazda ?

Jedynie co mi przychodzi na myśl to może CZ-TAW1 zbyt obciąża zasilanie.... Masz go przez kabel LAN podłączony , czy WIFi ? Jeśli WiFi , to może na testy podłączyć zwykłą skrętką. Wtedy pobór może zmaleje.

Jak to nic nie da , to jak masz możliwość reklamowanie modułu , to to zrób.

Dla zaawansowanych elektrykóœ/elektroników można spróbować zewnętrznie podać zasilanie CZ-TAW1 ,albo pobawić się w pomiary prądu pobieranego przez moduł....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ferryt jest założony, przełożyłem go bliżej gniazda ale też nic to nie dało :( W załączniki wrzuciłem zrzuty ekranu z panelu i z telefonu, zrobione w momencie wystąpienia błędu. Edytowane przez AK11
Poprawa zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie mam bezprzewodowe. Jakość połączenia, po wciśnięciu przycisku Check pokazywana jest jako NORMALNY. Po kilkunastu minutach od pierwszego włączenia moduł się zaktualizował (migała środkowa dioda w kolorach: czerwony, niebieski i zielony, następnie moduł się zresetował i szybko ponownie nawiązał połączenie z siecią) . Podłączyłem też skrętkę i zmieniłem ustawienia modułu na połączenie przewodowe ale efekt jest ten sam: w momencie gdy pompa zaczyna grzać lub chłodzić wyskakują wspomniane wcześniej błędy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam pompę panasonic all in one 7KW seria J. Jest to moja pierwsza w życiu pompa i się przy niej dopiero człowiek uczy i coś starą się zrozumieć jak to działa.

Instalacja prosta bez dodatkowych pompek i buforow. Użytkuje 2 sezon zimowy. Niestety do dnia dzisiejszego nie mogę dojść do takich ustawień żeby nie dodawać bądź odejmować na sterowniku po 1 czasem 2 stopnie w dół.

Pracuje na krzywej grzewczej. Czujnik temp zewnętrznej standard przy pompie. Sterownik po kablu w salonie. Z krzywa też nie mogę utrafic żeby dobrze ustawić. Bo albo jest za ciepło albo za zimno.

Podłogowka tylko po całości. Dom parterowka 94m uzytkowe. Hydraulicy rozłożyli podlogowke na dwa rozdzielacze po 5 pętli. 1 rozdzielacz 4 pętle salon + kuchnia i 1 pętla na łazienkę.

2 rozdzielacz korytarz wc i 3 pokoje. Z pompy wychodzi rura 1cal poprzez trójnik na te 2 rozdzielacze. Do 1 rozdzielacza odległość około 0.5m A do 2 rozdzielacza odległość około 1m. . Rury w podlogowce to tece silver 16x2.0mm.

Problemem największym jest bardzo głośny szum taki jakby mechaniczny z podłogi w chwili defrostow. Kiedy pompa tloczy na maks wodę. Najgorzej jak to ma miejsce w środku nocy to potrafi wybudzić doroslego. A dziecko prawie co noc się budzi i płacze.

Instalatorzy od pompy twierdza że jest ok. Że układ nie zapowietrzony bo oni pompka zalewaja układ podłogowki i odpowietrzaja dodatkowo i jest ok.

Gdy im powiedziałem o tych problemach to po kilku miesiącach dostałem odpowiedź cytuję:

Żeby zakręcić na noc te pętle na pokoje w których śpimy. Jak powiedziałem że to chyba Żart to odpowiedzieli że trzeba przerobić instalacje.

" Bufor około 2000 zł. Pompa obiegowa, wilo 600 zł, rury i przeróbki hydrauliczne 2000 zł. ściągnięcie czynnika chłodniczego, wydłużenie rur chłodniczych wewnątrz, wykonanie nowych kielichów przy pompie ciepła, wykonanie próżni, ponowne napełnienie czynnikiem chłodniczym, podłączenia elektryczne, odpowietrzenie układu, uruchomienie około 3000 zł.

Teraz nie wiem czy to aż tak trzeba komplikowac ta instalacje żeby wyciszyc te szumy.

Może ktoś podpowie jak to zrobic sensownie i w miarę normalnych kwotach. Najgorsze że w chwili omawiania i oferty na pompę nikt nie wspomniał że może być taki szum w defrostach. Że potrzebny dodatkowy zbiornik i pompki do sterowania.

Czytam temat Ale postów jest ponad tysiąc to czasu potrzeba.

Co do krzywej byłem na tej stronie:

https://vscope.at/heizkurve/?atMin=-15&heatMin=36&atMax=15&heatMax=26&sollWert=0&atCheck=0&atMin_2=-15&heatMin_2=32&atMax_2=15&heatMax_2=25&sollWert_2=-3&atCheck_2=0

Stąd moje pytanie do czego czerwony wykres A do czego niebieski.

Pozdrawiam

 

Witam po dłuższej przerwie.

Temat szumów rozwiązany poprzez zamontowanie zaworów nadmiarowo upustowych. Tak zdecydowali monterzy pompy i hydraulik od podłogowki. Na moje szczęście nie szczęście wzięli to na siebie w ramach reklamacji.

Zawory Afriso zamontowane na rozdzielaczach.

 

https://drive.google.com/file/d/1LYOgmxLcEUKJeObm2T0InqmfyZTr79x7/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1LPzFBF1bYkhjR7RhsvQbNJzDPcJB6pHH/view?usp=drivesdk

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie mam bezprzewodowe. Jakość połączenia, po wciśnięciu przycisku Check pokazywana jest jako NORMALNY. Po kilkunastu minutach od pierwszego włączenia moduł się zaktualizował (migała środkowa dioda w kolorach: czerwony, niebieski i zielony, następnie moduł się zresetował i szybko ponownie nawiązał połączenie z siecią) . Podłączyłem też skrętkę i zmieniłem ustawienia modułu na połączenie przewodowe ale efekt jest ten sam: w momencie gdy pompa zaczyna grzać lub chłodzić wyskakują wspomniane wcześniej błędy.

 

Czyli wszystko jest ok na Stand by (zielona dioda na kontrolerze się świeci ale sprężarka nie pracuje) , dopiero jak sprężarka się włączy, to komunikacja szwankuje , I to ta do kontrolera ( która bez modułu działa ok przy włączonej sprezarce)....

Tu normalnie może być wszystko .... Od modułu, poprzez płytę główną, kontroler , a nawet inverter czy sprężarka ( bo zakłócają)...

No ja już nie mam pomysłu, najszybciej oddać moduł i twierd,IC, że on jest uszkodzony, ale co jak sprawdzą i będzie dobry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej przerwie.

Temat szumów rozwiązany poprzez zamontowanie zaworów nadmiarowo upustowych. Tak zdecydowali monterzy pompy i hydraulik od podłogowki. Na moje szczęście nie szczęście wzięli to na siebie w ramach reklamacji.

Zawory Afriso zamontowane na rozdzielaczach.

 

https://drive.google.com/file/d/1LYOgmxLcEUKJeObm2T0InqmfyZTr79x7/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1LPzFBF1bYkhjR7RhsvQbNJzDPcJB6pHH/view?usp=drivesdk

 

No dobrze,że szum zniknął, ale to przecież wprost bajpasowanie (łączenie bezpośrednio wyjścia PC z wejsciem), I to w najgorszym momencie , wtedy kiedy potrzebny jest odbiór ciepła z podłogi, żeby zrobić skuteczny defrost...

 

Pierwszym objawem tego,że woda jest za zimna będzie błąd H75. No i grzałki żeby nie były wyłączone w menu serwisowym, bo w tym wypadku to one podgrzeją powracająca przez ten bajpas wodę... I wogole obserwować temperaturę powrotu podczas defrostow w sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze,że szum zniknął, ale to przecież wprost bajpasowanie (łączenie bezpośrednio wyjścia PC z wejsciem), I to w najgorszym momencie , wtedy kiedy potrzebny jest odbiór ciepła z podłogi, żeby zrobić skuteczny defrost...

 

Pierwszym objawem tego, że woda jest za zimna będzie błąd H75. No i grzałki żeby nie były wyłączone w menu serwisowym, bo w tym wypadku to one podgrzeją powracająca przez ten bajpas wodę... I wogole obserwować temperaturę powrotu podczas defrostow w sezonie.

 

Na pewno masz rację, że rozwiązanie nie jest idealne. Takie rozwiązanie zaproponowali monterzy pompy po konsultacjach z serwisem Panasonica.

 

Generalnie najpierw była próba zmiany rozdzielaczy z ferro na te obecne Tece. jednak to nie wiele pomogło. Drugim etapem był montaż właśnie tych zaworów nadmiarowo upustowych. Gdyby to nie pomogło to ostatnia opcją był montaż bufora do defrostów.

 

Montaż był jeszcze w dni zimne i były przymrozki, a więc i defrosty . Żadnych błędów nie wywala, a i jakoś nie zauważyłem żeby temp spadła bardzo nisko.

 

Grzałki nie wyłączałem, a przy kolejnym sezonie grzewczym będę dalej obserwować jak to z tymi temperaturami wody w czasie i po defroście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz rację, że rozwiązanie nie jest idealne. Takie rozwiązanie zaproponowali monterzy pompy po konsultacjach z serwisem Panasonica..

 

Ja jestem amatorem, ale "nie idealne" to brzmi delikatnie, jesteś pewien tych ustaleń z Panasoniciem (czy tylko tak powiedzieli), wierzyć się nie chce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem amatorem, ale "nie idealne" to brzmi delikatnie, jesteś pewien tych ustaleń z Panasoniciem (czy tylko tak powiedzieli), wierzyć się nie chce?

 

Oczywiście, że nie jestem pewny tych ustaleń z Panasoniciem.. Tak powiedzieli, ale też nie jestem pierwszy u którego zastosowali takie rozwiązanie, w tym innym przypadku to się sprawdziło więc to mi też zaproponowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie jestem pewny tych ustaleń z Panasoniciem.. Tak powiedzieli, ale też nie jestem pierwszy u którego zastosowali takie rozwiązanie, w tym innym przypadku to się sprawdziło więc to mi też zaproponowali.

 

To rozwiązanie (o ile wiem/rozumiem) jak ktoś ma elektrozawory na pętlach (i bufor!!!). Serio jest to dla Ciebie wiarygodne (gdy w przypadku elektrozawórów praktycznie wszyscy producenci wymagają buforów) czy zaklinasz rzeczywistość dla świętego spokoju (oby nie do czasu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...