Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Woda odprowadza się dobrze, daszek chcę zrobić aby za 5lat pompa wygląda dalej jak przy pierwszym roku instalacji.

 

Daszek przed czym ma chronić? Jeśli przed deszczówką, to jest to najlepsza woda do mycia PC, tzw 'miękka' bez kamienia. No chyba że ktoś mieszka w pobliżu nieciekawych kominów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daszek przed czym ma chronić? Jeśli przed deszczówką, to jest to najlepsza woda do mycia PC, tzw 'miękka' bez kamienia. No chyba że ktoś mieszka w pobliżu nieciekawych kominów itp.

 

a wiesz choćby przed soplami spadającymi z wysokiego dachu, przed zasypaniem śniegiem z góry, a dalej już nie będę wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zabezpieczysz ten daszek przed spadającymi soplami i śniegiem,żeby po roku wygladal jak nowy ?;)

Kolega z Holandii tej zimy odkryl ,ze przez wschodni zimny wiatr defrost w mode 2 trwal mu grubo ponad 35min. Wcześniejszych zim nie miał ani temperatur ujemnych (nie wiedzial co to defrost ,a już w mode 2 to wogole), ani nie miał wiatru, który mu skutecznie chlodzil jednostkę zewnętrzna przez co defrost trwal dlugo. Oparł o jednostkę zewnętrzna tymczasowo kawal płyty wiórowej i od razu czas zmalal o połowę.

I tym bym się bardziej martwił, żeby jednostka była poza działaniem wiatru z boku ,a nie z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zabezpieczysz ten daszek przed spadającymi soplami i śniegiem,żeby po roku wygladal jak nowy ?;)

Kolega z Holandii tej zimy odkryl ,ze przez wschodni zimny wiatr defrost w mode 2 trwal mu grubo ponad 35min. Wcześniejszych zim nie miał ani temperatur ujemnych (nie wiedzial co to defrost ,a już w mode 2 to wogole), ani nie miał wiatru, który mu skutecznie chlodzil jednostkę zewnętrzna przez co defrost trwal dlugo. Oparł o jednostkę zewnętrzna tymczasowo kawal płyty wiórowej i od razu czas zmalal o połowę.

I tym bym się bardziej martwił, żeby jednostka była poza działaniem wiatru z boku ,a nie z góry.

 

Dzięki to dobry tip, ale u mnie akurat z lewej strony jest zasłonięta całkowicie ścianą z prawej raczej też nie wieje, więc tym się w tej chwili nie martwie :)

jutro za dnia cykne zdjęcie i pokaże jak to wygląda, może coś doradzicie z tym daszkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak przeglądałem zdjęcia pompa na necie ostatnio i trafiłem na coś takiego:

 

https://i.imgur.com/TJjFYVR.jpeg

 

Montowaliście jakiś daszek lub inną ochroną przed deszczem u siebie nad jednostką zewnętrzną?

Macie jakieś pomysły?

Weź olej to i nie rób siary ;)

Czy na milionach jedn.zewnetrznych klimatyzatorów, począwszy od balkonów po domki prywatne, zauważyłeś jakieś daszki ?

Nie było ich ?

To będziesz oryginalny w swoim dziele :D

 

T-CAP 9kW,jeśli chodzi o jedn.zewnetrzna,od 2013r jest bez daszku, co więcej, zarasta go zielenina i to mi się podoba :)

 

A co do mojej awarii, grzeje cwu grzałką, zamienilem kable z zaworu między off a on,serwisanta/elektryka nie było bo czasu brak...

Edytowane przez Arturo1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podłączyłeś grzałkę bezpośrednio do wyjścia na zawor 3d (a może co gorsza od początku tak miałeś), to w H by to nie przeszlo ,to są zupełnie inne obciążenia... 3kW grzałka, a zawor może ze ze 100W.... Plyta i przekaźnik na niej może takiego obciążenia nie wytrzymać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podłączyłeś grzałkę bezpośrednio do wyjścia na zawor 3d (a może co gorsza od początku tak miałeś), to w H by to nie przeszlo ,to są zupełnie inne obciążenia... 3kW grzałka, a zawor może ze ze 100W.... Plyta i przekaźnik na niej może takiego obciążenia nie wytrzymać...

Nie w ta stronę,bardziej na zachód ;)

Zamienilem kable z zaworu 3d,czyli był off a teraz jest on

Dlatego tak, bo wymuszone grzanie grzałką wskakiwalo na c.o a po zamianie kabelków, zawor 3d otwiera się a pompa myśli, że grzeje c.o ;)

Poniżej to nie jest gniazdo grzałki .

2da3ea4cde96d336med.jpg

Edytowane przez Arturo1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej perspektywy to raczej Północ ;)

Wskazujesz na to połączenie od dołu przewodu białego,czarnego i brązowego, do których od góry podłączony jest kabel z niebieskim,czarnym i żółtozielonym przewodem. Czy ten kabel idzie bezpośrednio do zaworu 3d,czy bezpośrednio do grzałki ,czy też gdzieś jeszcze do jakiejś rozdzielnicy,gdzie jest zrobione sterowanie grzałka jak zawor 3d jest w pozycji cwu...

 

EDIT: z DTRki serii F wynika ,że zaciski 4,5,6 są od zaworu trójdrożnego , a obciążenie max jego to 9,8VA...(więc grzałki bezpośrednio pod to lepiej nie podłączać).

Za to grzałka powinna być podłączona pod zaciski 7i 8 , a u Ciebie tam nic nie ma... Więc gdzie podłączona jest grzałka ?

 

Może seria F różni się jakoś od D , ale nie sądzę żeby w tych punktach.

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiecie jaką wybrać pompę 3 czy 5 kW ?

Domek 63 metry chyba wezmę Panas all in one i zasadniczo w/g cw wystarczy 3 kW , ale cena za pompę 3 i 5 jest taka sama, i ktoś wspominał że cw zaniża więc lepiej 5 kW. Do tego ponoć 5 kW można zaprogramować że działa jak 3 kW. Instalatorzy... każdy mówi co innego.

Wklejam link

https://cieplo.app/wynik/hfzt

 

I czy takiej szafie all in one szkodzi jak będzie w łazience ? Bo tu też instalatorzy podają różne wersje. ( Oczywiście instalatorzy renomowani, autoryzowani i oświeceni )

Edytowane przez zibek26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej perspektywy to raczej Północ ;)

Wskazujesz na to połączenie od dołu przewodu białego,czarnego i brązowego, do których od góry podłączony jest kabel z niebieskim,czarnym i żółtozielonym przewodem. Czy ten kabel idzie bezpośrednio do zaworu 3d,czy bezpośrednio do grzałki ,czy też gdzieś jeszcze do jakiejś rozdzielnicy,gdzie jest zrobione sterowanie grzałka jak zawor 3d jest w pozycji cwu...

 

EDIT: z DTRki serii F wynika ,że zaciski 4,5,6 są od zaworu trójdrożnego , a obciążenie max jego to 9,8VA...(więc grzałki bezpośrednio pod to lepiej nie podłączać).

Za to grzałka powinna być podłączona pod zaciski 7i 8 , a u Ciebie tam nic nie ma... Więc gdzie podłączona jest grzałka ?

 

Może seria F różni się jakoś od D , ale nie sądzę żeby w tych punktach.

To jest gniazdo i złącze tylko i wyłącznie zaworu 3d "on/off".

Zamienilem jedynie bieguny, czyli tam gdzie miał być off wsadziłem kabel od on a drugi odwrotnie.

Także jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiecie jaką wybrać pompę 3 czy 5 kW ?

Domek 63 metry chyba wezmę Panas all in one i zasadniczo w/g cw wystarczy 3 kW , ale cena za pompę 3 i 5 jest taka sama, i ktoś wspominał że cw zaniża więc lepiej 5 kW. Do tego ponoć 5 kW można zaprogramować że działa jak 3 kW. Instalatorzy... każdy mówi co innego.

Wklejam link

https://cieplo.app/wynik/hfzt

 

I czy takiej szafie all in one szkodzi jak będzie w łazience ? Bo tu też instalatorzy podają różne wersje. ( Oczywiście instalatorzy renomowani, autoryzowani i oświeceni )

Ty ten pokój budujesz bez okien ?

Ja mam takie same dane w domu 125m2 budowanym 10 lat temu ;)

 

Jeśli cena jest taka sama to 5kW

Edytowane przez Arturo1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tablicy doborowej Panasonica wynika że zdecydowanie powinieneś wziąć 3kW aby uniknąć taktowania (o ile zapotrzebowanie 2,9kW jest wyliczone prawidłowo). Na Twoim miejscu bym brał 5kW, nie będzie problemu, a szybciej będzie się grzała woda użytkowa.

 

Jednostka może stać w łazience, jedyne wymagania to dostęp/odstęp serwisowy oraz minimalna kubatura pomieszczenia (R32 jest uznawany za palny). W łazience panuje wysoka temperatura więc straty ciepła będą mniejsze.

Edytowane przez OnufryZagłoba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiecie jaką wybrać pompę 3 czy 5 kW ?

Domek 63 metry chyba wezmę Panas all in one i zasadniczo w/g cw wystarczy 3 kW ,

 

Nie ufaj CW.

 

Za PC zapłacisz tyle, co za prąd grzejąc z COP=2 przez kilka albo i kilkanaście lat (a PC też potrzebuje prądu a całe ewentualne oszczędności oddasz serwisantowi PC).

 

PC ma sens tam, gdzie trzeba wielu kWh (czyli albo ogromne domy, albo stare, słabo ocieplone - ale w przypadku tych ostatnich może być problem z ceną zakupu odpowiednio mocnej pompy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...