Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Byłem do tej pory przekonany ,że grzejniki (płytowe) to system konwekcyjny ...a nie nadmuchowy.

 

Niejaki TB czyli "guru" powiedział że grzejniki jak i klima to ogrzewanie nadmuchowe , a jak guru powiedział to zapewne tak jest ;)

 

Nie zmienia to jednak faktu że zarówno grzejniki jak i klima szybko nagrzewają powietrze w pomieszczeniu , ale po zakończeniu grzania też szybko te powietrze się schładza , więc optymalna praca to praca ciągła w przypadku tych "rozwiązań" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak mocna pompa jak T-CAP działa u Ciebie bez przestojów oznacza że masz dom o bardzo dużym zapotrzebowaniu energetycznym , bo cudów nie ma i T-CAP zapewne poniżej 2-3KW mocy nie zejdzie. Poniżej albo zacznie taktować albo się wyłączy ...

 

U mnie dużo słabsza pompa 9KW LG nie jest w stanie pracować ciągle i musi być sterowane termostatem z histerezą 0,4 stopnia.

Nawet klima Gree 3,5KW w okresie "cieplejszym" nie była w stanie pracować nonstop , bo nawet tak mała klima nie potrafiła często zejść tak nisko z mocą ...

 

Grzejniki to nie podłogówka . Przy podlogówce w okresach przejściowych ciężko ustalić ile czasu ma grzać aby było komfortowo by nie przegrzać .W okresie przejściowym naewt w tym roku jak były deszcze włączyłem na 3 godz. 38*C i stop w domu 24,5*C Nawet za ciepło lecz wtedy do późnej godz byłem po za domem.

zapotrzebowanie domu raczej standardowe Mieszkam już kilkanaście lat i różne temp. zaliczyłem.

Skoro t-cap zchodzi z mocą do 2-3kW to w czym widzisz problem?

Tak jak mówiłem nie jest moim celem tu kogoś przekonywać .Napisałem jak jest po naprawdę długich obserwacjach. Jak instalacja jest prawidłowo wykonana ma odpowiedni przepływ i instalator wie co robi to problemów nie ma.

Dom ponad 230m2 fakt jest taki że docieplenia wymaga strop ok 75m2 i brak ocieplenia na strych ok 35m2. Do tej pory mi to nie przeszkadzało i dalej zbyt się tym nie przejmuję choć dofinansowanie przyznane. A obciążenie 7,8kW czy to tak dużo dla 23.5*C w środku.? Zaliczyłem też i ( -30*C ) ale wtedy był jeszcze wągiel. To ponad dekadę temu.

Jak przez 4 ostatnie lata grzałem grzałką i piecem wlasnej konstrukcji ze sterowaniem grzałek miałem 17kW o różnej mocy jak i po to aby mieć zabezpieczenie jak się jedna spali to są inne. Było i jest 2x6kW + 1x3kW +1x2kW tak że konfiguracji było mnóstwo .Zwłaszcza że 6kW jest 3F i można nią serować 2kw 4 kW 6 kW Zwykle w zimie chodziła 6kW przez 12-14godz.w różnym odstępie czasu.

Edytowane przez -voymar-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak mocna pompa jak T-CAP działa u Ciebie bez przestojów oznacza że masz dom o bardzo dużym zapotrzebowaniu energetycznym , bo cudów nie ma i T-CAP zapewne poniżej 2-3KW mocy nie zejdzie. Poniżej albo zacznie taktować albo się wyłączy ...

 

U mnie dużo słabsza pompa 9KW LG nie jest w stanie pracować ciągle i musi być sterowane termostatem z histerezą 0,4 stopnia.

Nawet klima Gree 3,5KW w okresie "cieplejszym" nie była w stanie pracować nonstop , bo nawet tak mała klima nie potrafiła często zejść tak nisko z mocą ...

 

Klima umieszczona jest pod sufitem-cieplo też gromadzi się pod sufitem stąd wyłączenia .Jak byś miał dom piętrowy i klimę zamontował na parterze to zapewne pracowała by dłużej lub non stop. Lecz do chłodzenia była by porażka. bo chłodno by było tylko na parterze.

PS. Ty masz dom 117m2( to domeczek )

Ja ponad 230m2 Sam garaż mam 70m2 oczywiście jako osobny budynek.

Edytowane przez -voymar-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima umieszczona jest pod sufitem-cieplo też gromadzi się pod sufitem stąd wyłączenia .Jak byś miał dom piętrowy i klimę zamontował na parterze to zapewne pracowała by dłużej lub non stop. Lecz do chłodzenia była by porażka. bo chłodno by było tylko na parterze.

 

Sufit mam katedralny prawie 5m wysokosci, więc tak szybko pod sufitem się nie nagrzeje ;)

 

PS. Poprzedni dom budowany 2010/2011 był sporo większy. Po pewnym czasie stwierdziliśmy że dzieci nie potrzebują pokoi po 25m2 , my sypialni 25m2 , tak samo jak nie potrzebujemy garażu. Wybudowaliśmy nowy dom mniejszy od poprzedniego :)

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sufit mam katedralny prawie 5m wysokosci, więc tak szybko pod sufitem się nie nagrzeje ;)

 

PS. Poprzedni dom budowany 2010/2011 był sporo większy. Po pewnym czasie stwierdziliśmy że dzieci nie potrzebują pokoi po 25m2 , my sypialni 25m2 , tak samo jak nie potrzebujemy garażu. Wybudowaliśmy nowy dom mniejszy od poprzedniego :)

 

Ale mi nie o to chodzi że masz mały dom. Każdy robi jak uważa za stosowne i do własnych potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent to pompa Panasonic model WH-SDC07F3E5.

 

Zaniepokoiła mnie głośna praca, pompa pracuje na tych samych ustawieniach od 2016.

Wczoraj podczas grzania CWU pojawił się błąd i urządzenie się wyłączyło, zresetowałem pompę

H62 – nieprawidłowy przepływ wody

 

Po zresetowaniu widzę błąd

H20 - nieprawidłowość pracy pompy wody

 

Zastanawiam sięm czy jakiś wpływ na taki błąd ma :

- dokręciłem delikatnie zawór odpowietrzający w PC ( 2 miesiące temu ), bo miałem lekki wyciek

- ciśnienie w instalacji, naczyniu wybiórczym / przeponowym

 

Nie chcę dziś dzwonić do serwisanta ( niedziela ), może ktoś miał taki problem ?

 

 

Mam problem z odpowietrzeniem układu, czy ktoś miał taki problem ?

 

Widzę, że zawór odpowietrzający w pompie cały czas usuwa powietrze. Polecicie serwis Panasonica z Warszawy i okolic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z odpowietrzeniem układu, czy ktoś miał taki problem ?

 

Widzę, że zawór odpowietrzający w pompie cały czas usuwa powietrze. Polecicie serwis Panasonica z Warszawy i okolic.

 

podłogówka? Nie masz za niskiego ciśnienia? Często odpowietrzniki na belkach zaciągają powietrze jak jest za niskie. Dopuść do 2bar i zobacz czy przestanie. Oczywiście jak powietrze będzie schodzić to ciśnienie będzie spadać. Dopuszczaj sukcesywnie cały czas aż się ustabilizuje. Dodatkowo program odpowietrzania w pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłogówka? Nie masz za niskiego ciśnienia? Często odpowietrzniki na belkach zaciągają powietrze jak jest za niskie. Dopuść do 2bar i zobacz czy przestanie. Oczywiście jak powietrze będzie schodzić to ciśnienie będzie spadać. Dopuszczaj sukcesywnie cały czas aż się ustabilizuje. Dodatkowo program odpowietrzania w pompie

 

Prawdopodobnie problemem jest wentyl w naczyniu przeponowym, nie był dokładnie wkręcony a po wkręceniu nie trzyma ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecicie serwis Panasonica z Warszawy i okolic.

podłączę się do pytania, bo widzę, że na rynku jest kłopot z pogwarancyjnym przeglądem pompy .Dzwoniłem do mojego instalatora, ale ma tyle instalacji, że "nie da rady. Może ktoś z okolicy?" Tak BTW czy jest jakiś spis czynności serwisowych, które można zrobić samemu?

Wiem wiem czyszczenie filtra, mycie jednostki zew. ale np czym myć parownik o ile trzeba go myć czymś extra? Co jaki czas i czy trzeba sprawdzać ilość czynnika w układzie skoro PC nie wyrzuca żadnych błędów?

pozdrawiam

posky

Edytowane przez posky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża się termin włączenia CO. Więc pytanie do użytkowników. Jak najlepiej również najekonomiczniej ustawić CO. Posiadam Panasonic AQUAREA 9KW 3-faz zbiornik 300l wszędzie podłogówka ok 150m2 do ogrzania do tego PV 6,4KW w taryfie G11. Aktualnie mam jakieś ustawienia zadane bodajże krzywą grzewczą przez instalatora wyłączona grzałka. Dodam tylko, iż CWU grzeję raz dziennie, wyłączoną mam w PC grzałkę manualnie tak że się nie włączy. Doczytałem, iż warto zmienić na taryfę G12. Tylko domyślam się iż wtedy musiałbym wyłączyć krzywą grzewczą i ustawić włączenie, wyłączenie PC zgodnie z harmonogramem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża się termin włączenia CO. Więc pytanie do użytkowników. Jak najlepiej również najekonomiczniej ustawić CO. Posiadam Panasonic AQUAREA 9KW 3-faz zbiornik 300l wszędzie podłogówka ok 150m2 do ogrzania do tego PV 6,4KW w taryfie G11. Aktualnie mam jakieś ustawienia zadane bodajże krzywą grzewczą przez instalatora wyłączona grzałka. Dodam tylko, iż CWU grzeję raz dziennie, wyłączoną mam w PC grzałkę manualnie tak że się nie włączy. Doczytałem, iż warto zmienić na taryfę G12. Tylko domyślam się iż wtedy musiałbym wyłączyć krzywą grzewczą i ustawić włączenie, wyłączenie PC zgodnie z harmonogramem.

 

 

A co Ci ta grzałka tak przeszkadza? Przecież tam jest chyba ze 3 parametry do jej wysterowania, a jak masz starszą generację to też się tak ochoczo nie włączy.

 

Przejście na G12 robiąc kompletnie nic dało mi oszczędności rzędu 10%.

 

A krzywa grzewcza nie ma nic wspólnego z harmonogramem. Krzywa grzewcza to temperatura zasilania zależna od temperatury zewnętrznej. A Harmonogram to zezwolenie lub nie na pracę w danych godzinach.

 

Możesz sobie zrobić taką hybrydę. Dopóki pompa da rade grzać tylko w 2 taryfie to grzej tak harmonogramem, jak zrobi się zimniej puść ją samopas. No chyba że grzanie w 2 taryfie wyjdzie mało komfortowo bo spadków i wzrostów temperatury musisz się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, iż CWU grzeję raz dziennie, wyłączoną mam w PC grzałkę manualnie tak że się nie włączy. Doczytałem, iż warto zmienić na taryfę G12. Tylko domyślam się iż wtedy musiałbym wyłączyć krzywą grzewczą i ustawić włączenie, wyłączenie PC zgodnie z harmonogramem.

 

Ustaw znaczące podbicie krzywej w dziennym okienku. Żeby nawet jak słoneczko przyświeci to się włączyła i "nabiła" ciepła w system grzewczy (najlepszy efekt uzyskasz przy podłogówce). Mam podejrzenie, że narzekający na brak komfortu przy grzaniu tylko w taniej strefie nie zmuszają pompy do grzania w dzień i się nie włącza przez zyski słoneczne i względnie wysoką temperaturę powietrza. A jak w dziennym okienku nie dogrzejesz, to wieczorkiem może zrobić się za mało komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża się termin włączenia CO. Więc pytanie do użytkowników. Jak najlepiej również najekonomiczniej ustawić CO. Posiadam Panasonic AQUAREA 9KW 3-faz zbiornik 300l wszędzie podłogówka ok 150m2 do ogrzania do tego PV 6,4KW w taryfie G11. Aktualnie mam jakieś ustawienia zadane bodajże krzywą grzewczą przez instalatora wyłączona grzałka. Dodam tylko, iż CWU grzeję raz dziennie, wyłączoną mam w PC grzałkę manualnie tak że się nie włączy. Doczytałem, iż warto zmienić na taryfę G12. Tylko domyślam się iż wtedy musiałbym wyłączyć krzywą grzewczą i ustawić włączenie, wyłączenie PC zgodnie z harmonogramem.

 

W związku z zeszłorocznymi "problemami" z włączeniami/wyłączeniami sprężarki, w tym sezonie grzewczym planuję ustawić harmonogram w dwóch okienkach:

1/ wczesny poranek do g. 10.00 - ok. 4h CO + 1,5h CWU

2/ popołudnie od ok. g. 16.00 - też ok. 4h CO

Zakładam, że będę miał jakieś zyski słoneczne (okna w domu od strony południowej, więc słońce "wędruje" rano w kuchni, potem do g. 15.00 okno salonowe a po godz. 16.00 drzwi tarasowe).

W razie dużych spadków temperatury w domu wydłużę poranek i wcześniej włączę popołudnie.

I mam nadzieję, że pomimo tego nieszczęsnego (bez skojarzeń z reprezentacją Polski ;) ) anhydrytu będę miał max. 8-9 włączeń / dobę (uwzględniając defrosty) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno optymistyczne masz założenia.

 

Założenia co do czasu pracy pompy czy też włączeń sprężarki? Jeśli chodzi o te pierwsze to jakoś specjalnie nie odczuwam różnicy temperatury między 22*C (taka ustawiona na sterowniku pokojowym z histerezą 1*C) a 21*C. Co do drugiego - pomijam okresy przejściowe przy temperaturze 5*C +/-5*C i dużej wilgoci (wówczas mam nawet cogodzinne defrosty :( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pompa pracuje z max mocą , to cogodzinny defrost nie jest niczym dziwnym , tak pompa powietrzna działa.

A jeśli chcesz robić przerwy w ogrzewaniu ( okienka ) , to tym bardziej przy starcie pompa pracuje z maksymalną mocą , i będzie robić defrosty nawet co 35min ( bo to jest minimalny czas , jaki ma zaszyty w sterowniku ,wcześniej nawet jak będzie zalepiona lodem to bez ręcznego wymuszenia go nie zrobi).

Na mniejszą liczbę defrostów ( na jaką użytkownik ma wpływ , bo nie ma wpływu na wilgotność powietrza , i temp. zewnętrzną) to praca ciągła , z jak najniższą modulacją. Ale nie mnie oceniać co jest lepsze ,czy praca ciągła z najniższą modulacją ( wtedy jest szansa na mniej defrostów) , czy praca w okienkach , i wtedy pompa startuje z pełną mocą starając się dogonić temperaturę docelową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenia co do czasu pracy pompy czy też włączeń sprężarki? Jeśli chodzi o te pierwsze to jakoś specjalnie nie odczuwam różnicy temperatury między 22*C (taka ustawiona na sterowniku pokojowym z histerezą 1*C) a 21*C. Co do drugiego - pomijam okresy przejściowe przy temperaturze 5*C +/-5*C i dużej wilgoci (wówczas mam nawet cogodzinne defrosty :( )

 

Planujesz 10h przerwy w nocy gdzie straty są największe, a zyski najmniejsze. I chcesz to nadrobić w 4h mając mało defrostów. Szanse powodzenia obu są niewielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planujesz 10h przerwy w nocy gdzie straty są największe, a zyski najmniejsze. I chcesz to nadrobić w 4h mając mało defrostów. Szanse powodzenia obu są niewielkie.

 

Chodzi mi o takie ustawienie harmonogramu aby osiągnąć kompromis pomiędzy minimalną ilością włączeń sprężarki a utrzymaniem akceptowalnej temperatury w domu (przy włączonej pompie 24h/dobę było to średnio ok. 15 uruchomień). Kwestia modyfikacji typu grzanie więcej w nocy a mniej w dzień. A moje pierwsze typy wynikają z faktu, że w marcu i kwietniu b.r., gdy dzienne temperatury były raczej niewiele ponad 0*C a nocne zbliżały się do -10*C to spadek temperatury wewnętrznej w godz. 21.00 - 6.00 notowałem na poziomie max 1*C (przy wyłączonej PC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pompa pracuje z max mocą , to cogodzinny defrost nie jest niczym dziwnym , tak pompa powietrzna działa.

A jeśli chcesz robić przerwy w ogrzewaniu ( okienka ) , to tym bardziej przy starcie pompa pracuje z maksymalną mocą , i będzie robić defrosty nawet co 35min ( bo to jest minimalny czas , jaki ma zaszyty w sterowniku ,wcześniej nawet jak będzie zalepiona lodem to bez ręcznego wymuszenia go nie zrobi).

Na mniejszą liczbę defrostów ( na jaką użytkownik ma wpływ , bo nie ma wpływu na wilgotność powietrza , i temp. zewnętrzną) to praca ciągła , z jak najniższą modulacją. Ale nie mnie oceniać co jest lepsze ,czy praca ciągła z najniższą modulacją ( wtedy jest szansa na mniej defrostów) , czy praca w okienkach , i wtedy pompa startuje z pełną mocą starając się dogonić temperaturę docelową.

 

A czy może tu pomóc włączeniu tryby cichego - wtedy pompa startuje (i pracuje) z mniejszą intensywnością? Chyba że się mylę to mnie, proszę, poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...