-voymar- 20.11.2021 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 (edytowane) Najmniejsza jest co 0,5* tak? Do czego go się wpina? W płytę głowną Lecz należy ustawić na Salusie ( beznapięciowo ) bo napięcie na niego podaje PC Ja go miałem przy piecu elektrycznym własnej konstrukcji i chodziło to rewelacyjnie Tylko te kWh z grzałki to tragedia Edytowane 20 Listopada 2021 przez -voymar- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 20.11.2021 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 (edytowane) @-voymar- może Ty poradzisz jak ustawić poniższe parametry? Instalacja wygląda tak: na parterze pokoje z grzejnikami, łazienka z podłogówką, kuchnia z podłogówką otwarta na salon, w którym jest grzejnik - podłogówki na parterze zdławione przepływomiaerzami na każdym obiegu. na piętrze pokój z grzejnikiem i łazienka z podłogówką ograniczona RTLem. na grzejnikach pozakładane termostaty z harmonogramem grzania. Co ta delta 8st oznacza? Co do parametrów to puki ciepło i da się wytrzymać to bym dał tyle co na podłogę 35*C bo u ciebie ten układ mieszany zakłóca pracą PC Bo podłoga chce mniej a grzejniki więcej Najważniejsze próbować wyeliminować taktowanie. No bo o to ci chodzi. Tak? A najlepszym jak to wszystko nie da rady to przewymiarowanie grzejników aby doprowadzić układ tak by był pomimo OP i Grzej traktowany jako JEDEN Czyli zasilanie o stałej CONSTANS. Edytowane 20 Listopada 2021 przez -voymar- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 20.11.2021 23:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 Wyjaśnienie PS. Ten Salus jak dobrze pamiętam to jest właśnie ustawiony na ( beznapieciowo ) To dla grzałek Ja musiałem robić zworkę Jest tam instrukcja co do podłączeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firmer 21.11.2021 01:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2021 Spoko, serwis musiał się wstrzelić w dobrą diagnozę bo inaczej jak pompa nie zagada to nie będzie za co płacić Pompa naprawiona? Obstawiam, że to nie płyta główna, ale chętnie usłyszę, na ile kolega/serwis się spisali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanek 21.11.2021 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2021 W płytę głowną Lecz należy ustawić na Salusie ( beznapięciowo ) bo napięcie na niego podaje PC Ja go miałem przy piecu elektrycznym własnej konstrukcji i chodziło to rewelacyjnie Tylko te kWh z grzałki to tragedia A oryginalny sterownik Panasonica też może zostać tak? Krzywa grzewcza i inne ustawienia dalej na sterowniku się zmienia a Salus tylko do pilnowania temp w pomieszczeniu jako termostat? Czy ma jeszcze jakieś dodatkowe funkcje? Da się ustawić mniejszą histereze niż 0,5* C ? Na Salusa czyli termostat zewnętrzny jest oddzielny wtyk w płycie głównej tak? tam wpina się sam "nadajnik" a sterownik łączy się bezprzewodowo z nim? Jaki to ma zasięg? przez ile ścian przejdzie sygnał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boru 21.11.2021 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2021 Przy tych nastawach PC ma trzymać 8*C niższą temp. od tej która wynika z krzywej. temp. wody zasilającej czy wyjściowej? ... rzeczą pierwszoplanową jest: aby PC miała to co jej potrzebne do prawidłowej pracy. Skoro przy tych nastawach które masz PC nie trzyma delty i jak układ jest rozgrzany ( taktuje ) To pierwszą rzeczą którą Ja bym zrobił to jest: Rozkręcić podłogówkę na max. Niech ta PC nie ma oporów niech zacznie grzać a nie udawać że grzeje. ... ... nie patrząc na to że może byc za ciepło. Tym zajmiesz sie później. Najważniejsze by PC pracowała a nie udawala. Jeżeli tak zrobię to będzie za gorąco - nie puszczę przecież 40 stopni na podłogówkę .. a w zimie te 40 stopni i tak będzie za mało na grzejniki. Tak jak piszesz, mogę spróbować tak zrobić ale co dalej? odkręcę te szklanki na podłogówce i co dalej mam ustawiać, żęby podłoga nie parzyła a grzejniki ogrzewały? Co sprawdzać? PS. Jak masz 2 układy grzewcze OP i grzej to masz w PC płytę rozbudowaną na 2 obiegi czy tą standardową. Tu chyba bez bufora nie zaszlejesz ale to moje gdybanie na dziś. Ja jestem taki typ że musi to chodzić i u mnie jak by tak było to już dawno by to szło przez bufor na rożnych zasilaniach Na podłoge przez zawór termostatyczny a reszka na grzejniki. raczej płytę mam raczej standardową - niz mi nie wiadomo, aby była możliwość rozbudowy na dwa obiegi. ale przecież takim zaworem też ograniczasz przepływ... to czym to się różni od skręcenia przypływomierzy? Może żeby uporządkować trochę : 1. Przy CO mieszanym jest trochę gorzej to nastawić aby było git lecz zapewne jak instalacja da radę przepuścić min przepływ dla danego modelu PC to jesteś już jedną nogą w sukcesie działania PC. w jaki sposób to zweryfikować i jaki minimalny przepływ jest dla mojego modelu PC.? 2. Co do parametrów to póki ciepło i da się wytrzymać to bym dał tyle co na podłogę 35*C czyli dałbyś sterowanie wg prostej ustawionej na 35st zamiast tej krzywej grzewczej? To w celu sprawdzenia czy dalej będzie taktować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 21.11.2021 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2021 A oryginalny sterownik Panasonica też może zostać tak? Krzywa grzewcza i inne ustawienia dalej na sterowniku się zmienia a Salus tylko do pilnowania temp w pomieszczeniu jako termostat? Czy ma jeszcze jakieś dodatkowe funkcje? Da się ustawić mniejszą histereze niż 0,5* C ? Na Salusa czyli termostat zewnętrzny jest oddzielny wtyk w płycie głównej tak? tam wpina się sam "nadajnik" a sterownik łączy się bezprzewodowo z nim? Jaki to ma zasięg? przez ile ścian przejdzie sygnał? -oryginalny zostaje bo jak byś zmieniał ustawienia -Salus przejmuje sterowanie PC Na jego podstawie PC się wyłącza i załącza. Krzywą lub prostą należy ustawić. No chyba nie stanowi to problemu dla użytkownika który na PC pracuje już jakiś czas. po kiego grzyba mniejsza histereza Nie pojmuję Czy ty odczuwasz 0,2*C ? rozumie że 1*C jest odczuwalny ale 1/5 *C ? --Tak jest oddzielny zacisk Właśnie tak .Zasięg jest dość spory. Osobiście nie mierzyłem w instrukcji pisze i nie chcę tu wprowadzać w błąd. lecz jak będziesz go instalował sąsiadowi i zapamiętasz ustawienia PIN a drugi kupisz sobie to będziesz mu mógł przestawiać z pod bramki. ( sprawdzone ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 21.11.2021 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2021 temp. wody zasilającej czy wyjściowej? Jeżeli tak zrobię to będzie za gorąco - nie puszczę przecież 40 stopni na podłogówkę .. a w zimie te 40 stopni i tak będzie za mało na grzejniki. Tak jak piszesz, mogę spróbować tak zrobić ale co dalej? odkręcę te szklanki na podłogówce i co dalej mam ustawiać, żęby podłoga nie parzyła a grzejniki ogrzewały? Co sprawdzać? raczej płytę mam raczej standardową - niz mi nie wiadomo, aby była możliwość rozbudowy na dwa obiegi. ale przecież takim zaworem też ograniczasz przepływ... to czym to się różni od skręcenia przypływomierzy? Może żeby uporządkować trochę : 1. w jaki sposób to zweryfikować i jaki minimalny przepływ jest dla mojego modelu PC.? 2. czyli dałbyś sterowanie wg prostej ustawionej na 35st zamiast tej krzywej grzewczej? To w celu sprawdzenia czy dalej będzie taktować? Jedno zasadnicze pytanie - (CO ) masz 13lat bo tak pisałeś wczoraj ,tak? Czym paliłeś w domu wcześniej? ( jakim źródłem ciepła )? Jak były rozłożone temperatury zasilania przy innym źródle zasilania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 22.11.2021 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Wieści z frontu. Nowa płyta główna ma dojść do piątku,cena 2500zl brutto...Narazie grzałka śmiga cały czas. ALE !Ale płyta główna będzie BEZ GWARANCJI, Panas traktuje to jako część zamienna,bez możliwości zwrotu i gwarancji jak coś w niej padnie. Trochę nie fajnie wg mnie... Druga sprawa z pytaniami, co to znaczy "uziemnienie pompy" bo prawdopodobnie nie mam go wykonanego. Jak powinno to wyglądać i jak wykonać.9 lat chodziło bez tego i było ok. Drugie pytanie, czy jest konieczność wymiany czynnika na nowy ? Bo serwismen chce go przy okazji wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 22.11.2021 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Trochę słabo z tą gwarancją, ale pewnie ciężko im brać odpowiedzialność za inne komponenty, które mogą płytę uszkodzić, więc się chronią taką klauzulą. Odnośnie uziomu - pewnie trzeba by ją podpiąć do GSU. Choć zakładam, że jeśli pompa jest podpięta przewodem z PE, to siłą rzeczy do GSU jest też podpięta. Jednak może być tak, że jest gdzieś zbiorczy punkt masowy, który wymaga osobnego uziomu. Odnośnie czynnika, to średnio widzę powód na wymianę całości. Przecież to gaz, on się nie zużywa. Przy okazji można sprawdzi jego ilość i ewentualnie uzupełnić jeśli brakuje, Może to chce zrobić serwis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 22.11.2021 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Arturo ,„uziemienie” tak naprawdę polega tu na prawidłowym podłączeniu zasilania tj z przewodem PE (czyli przewód żółt- zielony) pytanie do czego jest podłączona ta linia (tj w domu) ?Co do wymiany czynnika-chyba pisałeś ,że dobijali Ci już. Tak na „logikę” nie wiadomo dlaczego chcą go wymienić…Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 22.11.2021 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Arturo , „uziemienie” tak naprawdę polega tu na prawidłowym podłączeniu zasilania tj z przewodem PE (czyli przewód żółt- zielony) pytanie do czego jest podłączona ta linia (tj w domu) ? Co do wymiany czynnika-chyba pisałeś ,że dobijali Ci już. Tak na „logikę” nie wiadomo dlaczego chcą go wymienić… Pzdr Dopytałem się o to uziemienie, chodzi o brak połączenia jedn.wewnętrznej z jedn.zewnetrzna jeśli chodzi o uziemienie i mam poprowadzić jedną żyłe ze środka na zewnątrz,niby płyta główna nie jest uziemiona i dlatego mogło pójść przepięcie. Co do czynnika to też nie mam pojęcia, miałem dobity do poprawnej ilości ale gość upiera się, że czynnik musi zostać wymieniony na całkiem nowy. Sensu tego nie widzę wogole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boru 22.11.2021 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Jedno zasadnicze pytanie - (CO ) masz 13lat bo tak pisałeś wczoraj ,tak? Czym paliłeś w domu wcześniej? ( jakim źródłem ciepła )? Jak były rozłożone temperatury zasilania przy innym źródle zasilania? wcześniej piec na ekogroszek. W zasadzie instalacja nie zmieniona i rozkład temperatur również jest taki jaki był. Podłogówki ustawione tak samo, termostaty na grzejnikach również taki sam harmonogram jaki dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 22.11.2021 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Brak PE z „wiatrakiem” to rzeczywiście błąd-tyle tylko ,że PE pełni głównie rolę ochrony przeciwporażeniowej.Przy zasilaniu 3 fazowym nawet brak N by specjalnie nie zaszkodził pompie-wiem z doświadczenia,w pracy dwa lata temu upalił nam się N na zasilaniu kilku PC.W jednofazófkach popuchły elektrolity w zasilaczach ,a trófazówki nie draśnięte…Na moje „oko” PC uszkodziła się „sama z siebie”-ale to tylko taka moja teoria… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 22.11.2021 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Wieści z frontu. Z czynnikiem, to serwisant albo jest "Januszem", albo che cię na kasę naciągnąć. Co do awarii, to bardzo niepokojącym objawem jest to, że Twoja sprężarka rusza, a następnie się zatrzymuje. Świadczy to o tym, że nie ma problemu z komunikacją szeregową między jednostkami. W tym momencie aktywowane jest jedno z zabezpieczeń samego inwertera sprężarki. Procesor może nie widzieć, lub widzieć niewłaściwy kąt/fazę wirnika sprężarki, lub coś się dzieje z napięciem szyny DC, kondensatory, układ PFC, zimne luty. W klimatyzacji spotkałem kilka przypadków zużytych sprężarek, jedna z serwerowni, druga z zakładu produkcyjnego które zachowywały się podobnie. Po resecie zasilania krótki start i następnie stop z błędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 22.11.2021 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Z czynnikiem, to serwisant albo jest "Januszem", albo che cię na kasę naciągnąć. Co do awarii, to bardzo niepokojącym objawem jest to, że Twoja sprężarka rusza, a następnie się zatrzymuje. Świadczy to o tym, że nie ma problemu z komunikacją szeregową między jednostkami. W tym momencie aktywowane jest jedno z zabezpieczeń samego inwertera sprężarki. Procesor może nie widzieć, lub widzieć niewłaściwy kąt/fazę wirnika sprężarki, lub coś się dzieje z napięciem szyny DC, kondensatory, układ PFC, zimne luty. W klimatyzacji spotkałem kilka przypadków zużytych sprężarek, jedna z serwerowni, druga z zakładu produkcyjnego które zachowywały się podobnie. Po resecie zasilania krótki start i następnie stop z błędem. Myślę, że "Januszem" nie jest bo siedzi w temacie pomp i tylko Panasa już ponad 10 lat.. Chciał żebym mu napisał w mailu, że biorę na siebie odpowiedzialność za brak wymiany czynnika no i tak zrobiłem. Martwi mnie co piszesz niżej, sprężarka rusza to za dużo powiedziane,ona robi "pyk" i wyskakuje błąd,czyli połączenie musi jakieś być i tu błąd H95,który się pojawiał nie ma racji bytu. No zobaczymy po wymianie płyty co będzie. Elektronik, który stara płytę badal znalazl trzy zaśniedziałe styki ale nie mam już czasu na próby bo nadają mrozy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 22.11.2021 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Myślę, że "Januszem" nie jest bo siedzi w temacie pomp i tylko Panasa już ponad 10 lat.. Chciał żebym mu napisał w mailu, że biorę na siebie odpowiedzialność za brak wymiany czynnika no i tak zrobiłem. Martwi mnie co piszesz niżej, sprężarka rusza to za dużo powiedziane,ona robi "pyk" i wyskakuje błąd,czyli połączenie musi jakieś być i tu błąd H95,który się pojawiał nie ma racji bytu. No zobaczymy po wymianie płyty co będzie. Elektronik, który stara płytę badal znalazl trzy zaśniedziałe styki ale nie mam już czasu na próby bo nadają mrozy Oj tam oj tam przecież potrzebujesz 3,5kW mocy dla (-20*C ) No tak pisałeś !!!! Prąd jak dobrze pamiętam pisałeś że masz po 30gr. czy tam 40gr. Za płytę zapłaciłeś 2,5k A dom z twych wcześniejszych relacji potrzebuje ( zużywa 1700kWh ) więc za koszt płyty po 40.gr. masz 6250kWh a jak masz po 30gr.to 8333kWh Co nam daje w -opcja 1) =3,6 roku za cenę płyty -opcja 2)= 4,9 roku za cenę Płyty Pytanie nasuwa się takie kiedy TY zaczniesz prawdę pisać- Chyba NIGDY. Mimo wszystko powodzenia życzę Już po raz drugi. Lecz tobie ciężko przechodzi słowo-- DZIĘKUJĘ. NA-RA Bajerancie i jeszcze raz powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 22.11.2021 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 To zobacz co powinien był zrobić Stefan na miejscu Janusza. Po pierwsze sprawdzić miernikiem ryzystancje uzwojeń, drugim miernikiem rezystancję izolacji uzwojeń. Pierwszym miernikiem napięcie szyny DC i w teście diody spadki napięć na we/wyj matrycy IGBT. Podłączyć tester inwerterów zamiast sprężarki i sprawdzić czy wszystkie Mosfety matrycy działają. Tym samym mógł by dość jednoznacznie stwierdzić po której stronie sprężarki czy płyty jest problem.Powiem Ci przypadek z tego zakładu produkcyjnego. Mimo tego co wyżej nie miałem pewności, czy kąt wirnika jest zły z powodu sprężarki, czy też coś nie tak z elementami na płycie przetwarzającymi te sygnały kąta dla procka. 100% pewności nabyłem dopiero po tym jak zrobiłem "przedłużacz" do sprężarki sąsiedniej klimy i uruchomilem ją. Wtedy dop zapadła decyzja o wymianie sprężarki. A przyczyną awarii okazał się syf w układzie po tym jak inny Janusz postanowił zalutować nieszczelność zaworu kątowego zamiast go wymienić. Teflon z zaworu kulowego stopił/spalił się i poszedł po całym układzie uszkadzając sprężarkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 22.11.2021 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 To zobacz co powinien był zrobić Stefan na miejscu Janusza. Po pierwsze sprawdzić miernikiem ryzystancje uzwojeń, drugim miernikiem rezystancję izolacji uzwojeń. Pierwszym miernikiem napięcie szyny DC i w teście diody spadki napięć na we/wyj matrycy IGBT. Podłączyć tester inwerterów zamiast sprężarki i sprawdzić czy wszystkie Mosfety matrycy działają. Tym samym mógł by dość jednoznacznie stwierdzić po której stronie sprężarki czy płyty jest problem. Powiem Ci przypadek z tego zakładu produkcyjnego. Mimo tego co wyżej nie miałem pewności, czy kąt wirnika jest zły z powodu sprężarki, czy też coś nie tak z elementami na płycie przetwarzającymi te sygnały kąta dla procka. 100% pewności nabyłem dopiero po tym jak zrobiłem "przedłużacz" do sprężarki sąsiedniej klimy i uruchomilem ją. Wtedy dop zapadła decyzja o wymianie sprężarki. A przyczyną awarii okazał się syf w układzie po tym jak inny Janusz postanowił zalutować nieszczelność zaworu kątowego zamiast go wymienić. Teflon z zaworu kulowego stopił/spalił się i poszedł po całym układzie uszkadzając sprężarkę. Dzięki, nie omieszkam pokazać Twojego posta owemu Januszowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 22.11.2021 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 (edytowane) Oj tam oj tam przecież potrzebujesz 3,5kW mocy dla (-20*C ) No tak pisałeś !!!! Prąd jak dobrze pamiętam pisałeś że masz po 30gr. czy tam 40gr. Za płytę zapłaciłeś 2,5k A dom z twych wcześniejszych relacji potrzebuje ( zużywa 1700kWh ) więc za koszt płyty po 40.gr. masz 6250kWh a jak masz po 30gr.to 8333kWh Co nam daje w -opcja 1) =3,6 roku za cenę płyty -opcja 2)= 4,9 roku za cenę Płyty Pytanie nasuwa się takie kiedy TY zaczniesz prawdę pisać- Chyba NIGDY. Mimo wszystko powodzenia życzę Już po raz drugi. Lecz tobie ciężko przechodzi słowo-- DZIĘKUJĘ. NA-RA Bajerancie i jeszcze raz powodzenia. Spoko, ja nie panikuje, że mi ciepła nie zabraknie,narazie grzała chodzi tylko w taniej taryfie za ok.0,33zl/kWh ale to dalej z COP1 a nie z COP3 Co Ty liczysz to chyba sam wiesz jedynie Edytowane 22 Listopada 2021 przez Arturo1972 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.