Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

kabel L i N poszly oryginalnym kablem do gniazdka ,rozumiem ze mozna je wpiac tez do pompy?

 

Teraz jeszcze jedno bo wpadlo mi do glowy.

Do dnia dzisiejszego oryginalny termostat z pompy byl wyciagniety i powieszony w pokoju i jesli mialem np ustawione np 22 stopnie i temperatura dochodzila do tej zadanej wartosci to sterownik w pierwszej kolejnosci tylko ograniczal moc pompy , pompa sobie chodzila z mała moca tak aby podtrzymac dana temperature. Czy w salusie tez tak bede mial czy raczej dziala od na zasadzie włacz-wyłącz i jak osiagnie te np 22 to salus odrazu wyłączy PC czy tez bedzie dawal jakis sygnal do ograniczenia mocy pompy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , można je wpiąć też do pompy.

 

Jeśli tak Ci sterownik działał , to jesteś ewenementem :) Dlaczego więc zmieniasz ?

 

Salus będzie działał na zasadzie włącz-wyłącz. Być może uda Ci się ustawić tak krzywą grzewczą , że pompa sie będzie modulować zanim osiągnie temperaturę wyłączenia Salusa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , można je wpiąć też do pompy.

 

Jeśli tak Ci sterownik działał , to jesteś ewenementem :) Dlaczego więc zmieniasz ?

 

Salus będzie działał na zasadzie włącz-wyłącz. Być może uda Ci się ustawić tak krzywą grzewczą , że pompa sie będzie modulować zanim osiągnie temperaturę wyłączenia Salusa .

 

Mam bardzo nisko ustawioną krzywą i to modulowanie moze wynikalo własnie z tego powodu.

Zmieniam bo sterownik panasonika jak dla mnie jest totalnym nieporozumieniem jesli chodzi o sterowanie temperaturą.

przy ustawieniu np 22 stopni realne temperatura w domu zjezdza do 20,5 a jak pompa zacznie chodzic to potrafi dojsc do 24 stopni zanim pompa sie wyłaczy ( wszystko mierzone w tym samym punkcie gdzie jest termostat panasa )

Mam nadzieje ze z salusem bedzie lepiej bo grzeje drugi sezon i jak na razie jestem bardzo rozczarowany komfortem cieplnym PC bo albo za zimno albo za cieplo ;(

 

czy ktos wie przy jakiej temp salus 091flrfv2 wyłaczy mi pompe jesli ustawie np 22 stopnie i do jakiej musi spasc aby znowu ją załaczyl ??

Edytowane przez greenmack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma chyba wybór histerezy , albo +-1 stopien , albo +-0,5 stopnia , więc jeśli to drugie ,to przy 21,5 stopnia powinien włączyć. Do tego dojdzie jeszcze "histereza" podłogi - mimo ,że ciepło już leci w podłogę , to jeszcze przez chwilę temperatura spada i dopiero za jakiś czas zaczyna temperatura iść w górę... To samo w drugą stronę , salus wyłączy , a temperatura przez jakiś czas będzie mimo to szła w górę .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma chyba wybór histerezy , albo +-1 stopien , albo +-0,5 stopnia , więc jeśli to drugie ,to przy 21,5 stopnia powinien włączyć. Do tego dojdzie jeszcze "histereza" podłogi - mimo ,że ciepło już leci w podłogę , to jeszcze przez chwilę temperatura spada i dopiero za jakiś czas zaczyna temperatura iść w górę... To samo w drugą stronę , salus wyłączy , a temperatura przez jakiś czas będzie mimo to szła w górę .

 

niestety jest to minus ogrzewnia podłogowego przy małej mocy PC. Dobrałem PC bardzo zblizoną mocowo do zapotrzebowania domu i niestety bardzo długo sie nagrzewa i powoli podnosi temperature w domu. Byłem przekonany ze ona sama bedzie sie odpowiednio modulowac to temp ustawionej w domu ale niestety trzeba bawic sie krzywą i odpowiednio nisko ją ustawic aby to jako tako działalo bo jak mi sie PC wyłaczy po osiagnieciu zadanej temp to potem zbytnio sie wychładza w domu zanim podłoga znowu odda ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety jest to minus ogrzewnia podłogowego przy małej mocy PC. Dobrałem PC bardzo zblizoną mocowo do zapotrzebowania domu i niestety bardzo długo sie nagrzewa i powoli podnosi temperature w domu. Byłem przekonany ze ona sama bedzie sie odpowiednio modulowac to temp ustawionej w domu ale niestety trzeba bawic sie krzywą i odpowiednio nisko ją ustawic aby to jako tako działalo bo jak mi sie PC wyłaczy po osiagnieciu zadanej temp to potem zbytnio sie wychładza w domu zanim podłoga znowu odda ciepło.

 

 

Od 5 lat pompa chodzi mi tylko na krzywej -15/29 i +2/ 26 bez żadnych termostatów i nie narzekam. W domu stabilne 23 stopnia. Do grudnia chodziła praktycznie tylko w II taryfie. Od grudnia z uwagi na PV puściłem samopas. Pyrka sobie na 19 - 29 Hz (29 było przy -15) przepływ spadł do 12l/min pobór 0,8-1,2 kWh. Salusa założyłem chyba w drugim roku działania i po 2 miesiącach go wyrzuciłem. Dodam jeszcze że przez ostatnie 7 dni było 28 odszronień czyli średnio 4 na 24h.

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 5 lat pompa chodzi mi tylko na krzywej -15/29 i +2/ 26 bez żadnych termostatów i nie narzekam. W domu stabilne 23 stopnia. Do grudnia chodziła praktycznie tylko w II taryfie. Od grudnia z uwagi na PV puściłem samopas. Pyrka sobie na 19 - 29 Hz (29 było przy -15) przepływ spadł do 12l/min pobór 0,8-1,2 kWh. Salusa założyłem chyba w drugim roku działania i po 2 miesiącach go wyrzuciłem. Dodam jeszcze że przez ostatnie 7 dni było 28 odszronień czyli średnio 4 na 24h.

 

Jak to możliwe że masz tak mało defrostow? Masz dużą pompę dwuwentylatorowa ? U mnie od wczoraj od 13.00 było 32 włączen/ wyłączeń czyli 16 defrostow na 31 godzin. 7kW J jednowentylatorowa. Teraz chodzi na 39hz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to możliwe że masz tak mało defrostow? Masz dużą pompę dwuwentylatorowa ? U mnie od wczoraj od 13.00 było 32 włączen/ wyłączeń czyli 16 defrostow na 31 godzin. 7kW J jednowentylatorowa. Teraz chodzi na 39hz.

Z tego co pamiętam plusfoto ma starego dobrego T-CAP a 9kW.

Mam identyczne spostrzeżenia jak on.

Również po roku wyrzuciłem sterownik pokojowy i od tego momentu pompa grzeje tylko na KG 15/32 -15/35,w okienkach taniej taryfy.

Defrosty u mnie w takiej temperaturze to rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 5 lat pompa chodzi mi tylko na krzywej -15/29 i +2/ 26 bez żadnych termostatów i nie narzekam. W domu stabilne 23 stopnia. Do grudnia chodziła praktycznie tylko w II taryfie. Od grudnia z uwagi na PV puściłem samopas. Pyrka sobie na 19 - 29 Hz (29 było przy -15) przepływ spadł do 12l/min pobór 0,8-1,2 kWh. Salusa założyłem chyba w drugim roku działania i po 2 miesiącach go wyrzuciłem. Dodam jeszcze że przez ostatnie 7 dni było 28 odszronień czyli średnio 4 na 24h.

 

Ja od poprzedniego sezonu jadę na dwóch "termostatach" ( w zasadzie to jest w domu kilka czujników temperatury różnego rodzaju , na ich podstawie napisane funkcje w node-red , które załączają dwie osobne strefy w pompie ciepła ).

Próbowałem na początku ustawić KG , ale jak ustawiłem ją w miarę dobrze i pompa trzymała wodę na odpowiedniej temperaturze i w domu było optymalnie , to znów jakiekolwiek wyłączenia ( np na grzanie CWU) powodowało , że pompa się nie włączała do grzania , tylko temperatura wody musiała spaść (a trwało to długo ,i jak spadła to w domu robiło się odczuwalnie chłodno). Jak podniosłem KG ,żeby pompa się optymalnie załączała , no to grzała wodę za bardzo...

Dodatkowo , grzanie na KG powoduje ,że pompa obiegowa pracuje cały czas, więc albo się na to decydujemy ,że pompa zmodulowana pracuje cały czas (są tego wad , ale i zalety), ew ograniczając pracę harmonogramem.

W każdym razie mi praca na termostatach najbardziej odpowiada , choć od razu mówię ,że histereza na nich jest tylko +0,1 / - 0,2 , więc "rozpiętość" 0,3 stopnia , a nie jak w Salusie +-0,5stopnia , czyli rozpiętość 1 stopień....

Ta histereza +0,1 / - 0,2 łącznie z bezwładnością budynku i tak daje wahania o rozpiętości 0,7 do 0,8 stopnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od poprzedniego sezonu jadę na dwóch "termostatach" ( w zasadzie to jest w domu kilka czujników temperatury różnego rodzaju , na ich podstawie napisane funkcje w node-red , które załączają dwie osobne strefy w pompie ciepła ).

Próbowałem na początku ustawić KG , ale jak ustawiłem ją w miarę dobrze i pompa trzymała wodę na odpowiedniej temperaturze i w domu było optymalnie , to znów jakiekolwiek wyłączenia ( np na grzanie CWU) powodowało , że pompa się nie włączała do grzania , tylko temperatura wody musiała spaść (a trwało to długo ,i jak spadła to w domu robiło się odczuwalnie chłodno). Jak podniosłem KG ,żeby pompa się optymalnie załączała , no to grzała wodę za bardzo...

Dodatkowo , grzanie na KG powoduje ,że pompa obiegowa pracuje cały czas, więc albo się na to decydujemy ,że pompa zmodulowana pracuje cały czas (są tego wad , ale i zalety), ew ograniczając pracę harmonogramem.

W każdym razie mi praca na termostatach najbardziej odpowiada , choć od razu mówię ,że histereza na nich jest tylko +0,1 / - 0,2 , więc "rozpiętość" 0,3 stopnia , a nie jak w Salusie +-0,5stopnia , czyli rozpiętość 1 stopień....

Ta histereza +0,1 / - 0,2 łącznie z bezwładnością budynku i tak daje wahania o rozpiętości 0,7 do 0,8 stopnia.

Miałem takiego: https://salus-controls.pl/karta-produktu/82/RT510

 

Z tego co pamiętam plusfoto ma starego dobrego T-CAP a 9kW.

Mam identyczne spostrzeżenia jak on.

Również po roku wyrzuciłem sterownik pokojowy i od tego momentu pompa grzeje tylko na KG 15/32 -15/35,w okienkach taniej taryfy.

Defrosty u mnie w takiej temperaturze to rzadkość.

mam T-capa 9kW 3fazy wersja H. Fotkę Andrzej pożyczył ode mnie ale nie mam mu tego za złe:bye:

 

Dodatkowo jakby kogoś to ciekawiło to przynajmniej mój t-cap przy -14 jak i przy +10 mógł pracować z minimalną mocą 2,4 kW obiegówka mogła zejść do 11,8l a sprężarka minimum 19 Hz

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niemożliwe ,żeby minimalna moc produkcji 2,4kW była jednakowa przy -14 i przy +10 , musiałyby być inne częstotliwości sprężarki , a te są te same 19Hz...

Przy 14 stopniach to będzie ponad 5kW , jak tu : https://forum.muratordom.pl/showthread.php?53557-POMPA-CIEP%C5%81A-spostrze%C5%BCenia-uwagi&p=8080459#post8080459

 

Z jednakową mocą 600W poboru prądu ( licznikowo ponad 700W ) to się zgodzę , będzie jednakowa niezależnie od temperatuy , ale COP już silnie od niej zależy , stąd i produkcja musi być różna.

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niemożliwe ,żeby minimalna moc produkcji 2,4kW była jednakowa przy -14 i przy +10 , musiałyby być inne częstotliwości sprężarki , a te są te same 19Hz...

Przy 14 stopniach to będzie ponad 5kW , jak tu : https://forum.muratordom.pl/showthread.php?53557-POMPA-CIEP%C5%81A-spostrze%C5%BCenia-uwagi&p=8080459#post8080459

Nigdzie nie napisałem że sprężarka pracowała zarówno przy -14 jak i przy +10 na 19 Hz. Napisałem jedynie że zarówno przy -14 jak i przy +10 mogła pracować z mocą 2,4kW. Jeśli Cię to tak niepokoi to przy -14 i tej mocy częstotliwość była w okolicy 29Hz. A całość wstawiłem bo pojawiały się pytania jak nisko może zmodulować swoją moc T-cap 9 kW 3 fazy.

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nudów zrobiłem najniższą modulację prze obecych -3 stopniach:

 

20211228-133618.jpg

 

Moc generowana soie skakała z 1,4 do 2,0kW , ale widać jak pompa kłamie , bo aktualna moc pobierana wg podlicznika to 849W (razem z dodatkowymi obiegówkami , na które rzeba odjąć z 50W):

PompaC.jpg

 

Aktualna produkcja wg mojego pseudociepłomierza to 2,7kW , a wg pompy mniej , bo 1,4-2,0kW.

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...