Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Jeżeli założy się błędne założenia -to pełna zgoda

 

Założenie, grzejniki, PC pracuje ciągle, ciągle czyli 24h/24h - 7d/7d za wyjątkiem jednego epizodu CWU dziennie (1-1,5h), krzywa jest ustawiona tak że grzejniki nie są w żaden sposób dławione - otwarte na MAX, szałas szkieletowy (brak akumulacji ciepła)

 

Andrzej no OK, mam co mam - w stopce info.

 

Powiedzmy że zmieniam grzejniki na takie same ale V33 - +/- moc grzejników (45/35/20) jest 40% większa, z tym że ja ni grzeję takim parametrem, dla -17 mam ustawione 40 stopni na krzywej, mało tego z tego co obserwuję, różnica między zasilaniem i powrotem z grzejników (mierzone na wyjściu/wejściu bufora) to ~2 stopnie

Po wymianie grzejników lecę na tej samej krzywej jak obecnie, PC się nie wyłącza pracuje ciągle, ale dzięki temu dostarcza do domu więcej ciepła przez całą dobę, więc temeratura zaczyna powoli rosnąć, żeby nie przegrzewało obniżam krzywą i co się dzieje, ano zmniejsza się moc grzejników i znowu mają mniejszą moc niż PC na danym parametrze.

 

Jeśli powyższe jest błędne to powiedz co i gdzie.

 

Sądzę że jeśli mówimy o pracy ciągłej PC to aby ona pracowała ciągle to zmodulowana minimalna moc musi być większa od zapotrzebowania w danej temp. w momencie kiedy przekroczymy ten punkt PC zaczyna robić przerwy może nie od razu taktować (bo niektórzy piszą nawet o kilku włączeniach na 1h pracy) ale będzie pracować 1-2-3h i się na jakiś czas wyłączy. Nie widzę innej możliwości.

 

Gdybym ustawił taką krzywą jak voymar, i puścił PC samopas, to ona by absolutnie nie taktowała ale miałbym w domu saunę.

 

U mnie w okolicy 5-10 stopni na zew. wystarczy że podniosę krzywą o +2-3 stopnie i już nie przerywa pracy, ale nie może pracować 24h na dobę bo temp rośnie ciągle i robi się powyżej 23 stopnie co mi już nie odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy że zmieniam grzejniki na takie same ale V33 - +/- moc grzejników (45/35/20) jest 40% większa, z tym że ja ni grzeję takim parametrem, dla -17 mam ustawione 40 stopni na krzywej, mało tego z tego co obserwuję, różnica między zasilaniem i powrotem z grzejników (mierzone na wyjściu/wejściu bufora) to ~2 stopnie

Po wymianie grzejników lecę na tej samej krzywej jak obecnie, PC się nie wyłącza pracuje ciągle, ale dzięki temu dostarcza do domu więcej ciepła przez całą dobę, więc temeratura zaczyna powoli rosnąć, żeby nie przegrzewało obniżam krzywą i co się dzieje, ano zmniejsza się moc grzejników i znowu mają mniejszą moc niż PC na danym parametrze.

 

Jeśli powyższe jest błędne to powiedz co i gdzie. .

Masz OZC przy -20st ~6 kW, grzejniki Kermi v22 45/35 - 5,5 kW

Panasonic Aquarea J 7KW

Grzejniki nie musisz zmieniać wszystkich, tylko dołożyć lub pozamieniać miejscami niektóre;

a/ warunek optymalny - to moc grzejników dla 45/35/20 C > 6 kW,

b/ warunek max - to moc grzejników dla 45/35/20 C > 7 kW - bo taką moc ma PC,

Po spełnieniu warunku b ;

- instalacja będzie miała wystarczającą moc cieplną przy niższych temperaturach zasilania,

- im większa moc cieplna grzejników - tym temperatury zasilania będą niższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domu mam samą podłogówkę, 110m grzejnej powierzchni. Panasonic 9kW

Przez Półtora roku nabiło mi:

Ilość włączeń 5020

Czas pracy 3509

Jak wydłużyć czas pracy sprężarki? Mam dużo włączeń jak widać. Czy ktoś ma taką samą pompę i ok 110m samej podłogówki?

Jakie masz OZC budynku?

Jaki masz zład wodny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz OZC przy -20st ~6 kW, grzejniki Kermi v22 45/35 - 5,5 kW

Panasonic Aquarea J 7KW

Grzejniki nie musisz zmieniać wszystkich, tylko dołożyć lub pozamieniać miejscami niektóre;

a/ warunek optymalny - to moc grzejników dla 45/35/20 C > 6 kW,

b/ warunek max - to moc grzejników dla 45/35/20 C > 7 kW - bo taką moc ma PC,

...

 

Nie wiem jaką a.gwozdz ma deltę.

Do powyższego wpisu dodałbym, że jeśli jest standardowa delta przy grzejnikach czyli 10*C,

to przy tak niskich temperaturach wody można obniżyć deltę do 7*C.

Niższa delta pozwoli podnieść moc grzejników o około 10%, to pozwoli zbliżyć się do wydajności 6 kW i to bez wymiany grzejników.

 

 

Ale też liczycie moc dla warunku 45/35/20 *C.

Dla warunku utrzymania temp. pokojowej 22*C (45/35/22 *C) moc grzejników będzie niższa.

 

Tu tabelka, którą liczyłem kiedyś na własne potrzeby:

temp a Watt.jpg

 

bazą jest moc grzejników Purmo, a przeliczenia na podstawie współczynników Kermi (szare pole po prawej).

Ale sam współczynnik jest jednakowy dla wszystkich grzejników, bo jest zależny od temperatur.

 

Dla warunku 45/35/22 (delta 10*C) - grzejnik uzyskuje 50,39% mocy (wg katalogowej 55/45/20).

Dla warunku 45/40/22 (delta 5*C) - grzejnik uzyskuje 61,44% mocy (wg katalogowej 55/45/20).

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy 7KW a 9 KW seria J, było tylko 500 zł różnicy gdy kupowałem w 2021r. W domu mam samą podłogówkę, 110m grzejnej powierzchni. Przez Półtora roku nabiło mi:

Ilość włączeń 5020

Czas pracy 3509

 

Krzywa 25C +15C, 33C-15C. Delta na grzaniu 5C ( Co daje zmniejszenie lub zwiększenie jej?)

Temperatura w domu sterowana sterownikiem SALUS, średnio 21,5C- 22C. Woda grzana 2x w ciągu dnia harmonogramem. Nie puściłem CWU na samopas ponieważ chodzi cyrkulacja CWU i szybko się wychładza.

Jak wydłużyć czas pracy sprężarki? Mam dużo włączeń jak widać. Czy ktoś ma taką samą pompę i ok 110m samej podłogówki?

 

1,4 włączenia sprężarki na 1h pracy przy jednowentylatorowej PC to dużo? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz OZC przy -20st ~6 kW, grzejniki Kermi v22 45/35 - 5,5 kW

Panasonic Aquarea J 7KW

Grzejniki nie musisz zmieniać wszystkich, tylko dołożyć lub pozamieniać miejscami niektóre;

a/ warunek optymalny - to moc grzejników dla 45/35/20 C > 6 kW,

b/ warunek max - to moc grzejników dla 45/35/20 C > 7 kW - bo taką moc ma PC,

Po spełnieniu warunku b ;

- instalacja będzie miała wystarczającą moc cieplną przy niższych temperaturach zasilania,

- im większa moc cieplna grzejników - tym temperatury zasilania będą niższe

 

 

wszystko w jest w stopce, krzywa -17/40 +10/28 Delta = 8

 

OZC raczej nie jest 6 i większe, raczej z wypracowanej krzywej wychodzi poniżej 6 przy -20

 

Spróbuję zmienić Delte na 10, ale co to da skoro > 90% czasu w takich temperaturach (5-10 stopni) i tak PC moduluje do ~20 Hz i chodzi na delcie 3 .... ?

 

Wszędzie w pokojach temperatury są OK, więc jedyne zmiany jak już to we wszystkich pomieszczeniach takie same. Co nie wchodzi w grę.

 

Nie rozumiem co miałbym uzyskać zmieniając grzejniki miejscami ?!?

 

Po spełnieniu warunku b, i obniżeniu temperatury zasilania, PC może mieć nawet większą moc a grzejniki (pomimo zwiększenia mocy sumarycznej) w tej temp mogą mieć niższą moc sumaryczną więc jesteśmy w punkcie wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co wy tu wymyślacie, przecież to logiczne, że jak zwiększycie powierzchnię grzejną to wydłużycie coś tam pracę ale o ile?

Nastawiajcie sobie wszędzie grzejników, zastawcie całe ściany może cos tam wydłużycie... co wy szukacie na siłę problemów gdzie ich nie ma.

Idąc tym tokiem rozumowania to kolega a.gwozdz niech sobie rozwali cały dom zrobi wszędzie podłogówkę, a przypuszczam, że i tak musiał by tę pompę w cieplejsze dni wyłączać, bo po prostu ma ciepły dom.

Kontynuując ten tok rozumowania, to niech najlepiej wybuduje nowy dom, bo przecież ma parę załączeń pompy wg. niektórych za dużo.

On nie szuka problemów, lubi coś wiedzieć, wiec się wymienia doświadczeniami, a wy mu problemów szukacie na siłę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszędzie w pokojach temperatury są OK, więc jedyne zmiany jak już to we wszystkich pomieszczeniach takie same. Co nie wchodzi w grę.

Nie rozumiem co miałbym uzyskać zmieniając grzejniki miejscami ?!?

 

Po spełnieniu warunku b, i obniżeniu temperatury zasilania, PC może mieć nawet większą moc a grzejniki (pomimo zwiększenia mocy sumarycznej) w tej temp mogą mieć niższą moc sumaryczną więc jesteśmy w punkcie wyjścia.

Masz dołożyć minimum grzejniki o mocy cieplnej = > 1,5 kW;

- moce grzejników dobiera się do mocy cieplnej pomieszczeń,

Możliwe, że masz gdzieś w którym pomieszczeniu za mało mocy grzejników ;

- więc demontujesz grzejnik o małej mocy a zakładasz o zwiększonej mocy,

Moc PC nie ulega zmianie;

- zwiększasz tylko moc cieplną grzejników,

- obniżając tym samym temperaturę zasilania grzejników,

- im niższa temperatura zasilania tym > COP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termometr jak najwyżej?

Chyba chodziło Ci o czujnik temperatury. Jak czujnik dam na samą górę to będzie mało ciepłej wody (po coś kupiłem baniak 300l) jak jest w połowie to ładuje mi raz na dobę i starcza. Ustawione 43 a dobiją do 45° .

W moim poście chodziło raczej o to ile Wam prądu wciąga na grzanie wody bańki 300l jak czujnik jest +/- w połowie baniaka

 

Ok -Tak czujnik

Co ci szkodzi przełożyć czujnik .Bedziesz miał porównanie. Nie twierdzę że u ciebie się to sprawdzi ale porównanie będzie i do ilości ciepłej wody jak i do zużycia.

Do poprzednich ustawień zawsze możesz wrócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie przedłużać tematu, ale nie mogę się powstrzymać.

Twierdzisz, że twój T CAP pracuje ciągle nawet w dodatnich temperaturach i że twój dom nie jest przysłowiowym durszlakiem.

Dodatkowo twierdzisz, jak to Marco36 ujął, twoje OZC budynku to 7.6 kW ( tego czy gdzieś tak podałeś nie sprawdzałem ).

To ja Ci powiem dom mojego syna ma po podłogach blisko 200m2, w ścianach 20cm grafitu 031, w podłogach 16cm EPS, u góry w sufitach 30cm wełny o35, do tego okna 3 szybowe 07.

I jego OZC to 6.3 kW, a średnie zapotrzebowanie w energię przy średnim dniu w zimie -3st/c wynosi 3.8kW.

Ten jego dom na tę chwilę zużywa średnio mniej energii od mojego o jakieś 30% ( średnia za grudzień ).

To u niego teraz przez 3 ostatni ( na dworze +7st/c ) dni pompa zużywała po 6kWh dziennie, produkując po ok. 30-35kWh ( cop bardzo wysokie na wyjściu 26st/c.

U mnie z racji, że to OZC jest na pewno większe przez ostatnie 3 dni pobierała ok.12kWh, produkując średnio dobowo 55kWh.

U mojego syna pompa w tym okresie pracował średnio w pracy ciągłej 5 godzin. Ale gdybym zszedł do najniższej modulacji, a to u niego mogę zrobić, to i tak w tych warunkach, ta mompa zejdzie do min. 0.4kWh na zasilaniu, co da ok.2.4 kWh na wyjściu. Czyli 35÷2.4=14.5 ciągłej pracy. 14.5 h max pracy i dom będzie się przegrzewał i musisz ją wyłączyć.

 

W moim domu w tych samych warunkach min. moc T-CAP to będzie 5kWh. Czyli 55÷5=11 godz. pracy.

Moje zużycie jest większe o ok. 30% od syna domu to OZC 6.3kW×30%=8.2kW, to jest w przybliżeniu moje OZC=8.2kW.

Więc ten T CAP w ciepłe dni w moim przypadku nie będzie dłużej pracował niż 11 godz, i tyle pracuje, tyle, że w cyklach.

 

To są sztywne fakty, że w ciepłym domu nie zmusisz tego T CAP do pracy ciągłej.

W związku z tym nie mów mi, że Twój T CAP pracuje ciągle i masz ciepły dom z OZC budynku 7.6kW.

To się wogóle nie trzyma kupy i albo twoja pompa pracuje tak jak u wszystkich co mają grzejniki i T CAP, a do tego ciepłe domy i ta pompa pracuje w cyklach.

Albo twój dom to zwyczajowy durszlak i innego wytłumaczenia nie ma.

 

Wszystko dobrze napisałeś --LECZ DALEJ NIE ROZUMIESZ O CZYM PISAŁEM

Po prostu jesteś oporny na wiedzę lub po prostu nie da się tobie tego wytłumaczyć

NIEJEST to dogryzanie z mojej strony. Po prostu nie da ci się włożyć do głowy . Nie przyjmujesz

Jesteś na dobrej drodze -bo to co napisałeś to zapotrzebowanie BUDYNKU ale nie o to mi chodziło

NIe rozumiesz - pojęcia PRACA CIĄGŁA ( bez taktowań )

No cóż jedynie kol. marco może ci to wytłumaczyć bo mi już sił brakuje.

A jedynie on ma pojęcie o czy pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie, grzejniki, PC pracuje ciągle, ciągle czyli 24h/24h - 7d/7d za wyjątkiem jednego epizodu CWU dziennie (1-1,5h), krzywa jest ustawiona tak że grzejniki nie są w żaden sposób dławione - otwarte na MAX, szałas szkieletowy (brak akumulacji ciepła)

 

Andrzej no OK, mam co mam - w stopce info.

 

Powiedzmy że zmieniam grzejniki na takie same ale V33 - +/- moc grzejników (45/35/20) jest 40% większa, z tym że ja ni grzeję takim parametrem, dla -17 mam ustawione 40 stopni na krzywej, mało tego z tego co obserwuję, różnica między zasilaniem i powrotem z grzejników (mierzone na wyjściu/wejściu bufora) to ~2 stopnie

Po wymianie grzejników lecę na tej samej krzywej jak obecnie, PC się nie wyłącza pracuje ciągle, ale dzięki temu dostarcza do domu więcej ciepła przez całą dobę, więc temeratura zaczyna powoli rosnąć, żeby nie przegrzewało obniżam krzywą i co się dzieje, ano zmniejsza się moc grzejników i znowu mają mniejszą moc niż PC na danym parametrze.

 

Jeśli powyższe jest błędne to powiedz co i gdzie.

 

Sądzę że jeśli mówimy o pracy ciągłej PC to aby ona pracowała ciągle to zmodulowana minimalna moc musi być większa od zapotrzebowania w danej temp. w momencie kiedy przekroczymy ten punkt PC zaczyna robić przerwy może nie od razu taktować (bo niektórzy piszą nawet o kilku włączeniach na 1h pracy) ale będzie pracować 1-2-3h i się na jakiś czas wyłączy. Nie widzę innej możliwości.

 

Gdybym ustawił taką krzywą jak voymar, i puścił PC samopas, to ona by absolutnie nie taktowała ale miałbym w domu saunę.

 

U mnie w okolicy 5-10 stopni na zew. wystarczy że podniosę krzywą o +2-3 stopnie i już nie przerywa pracy, ale nie może pracować 24h na dobę bo temp rośnie ciągle i robi się powyżej 23 stopnie co mi już nie odpowiada.

 

Ja nigdzie nie pisałem że PC mi pracuje 24/24h!!!!!!

Pisałem jedynie o pracy ciągłej -bez taktowań Bo te PC które mamy to INWENTER który moduluje mocą więc jak niby ma się wyłączać???

Jedyne co ją wyłączy to harmonogram lub sterownik wew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz OZC przy -20st ~6 kW, grzejniki Kermi v22 45/35 - 5,5 kW

Panasonic Aquarea J 7KW

Grzejniki nie musisz zmieniać wszystkich, tylko dołożyć lub pozamieniać miejscami niektóre;

a/ warunek optymalny - to moc grzejników dla 45/35/20 C > 6 kW,

b/ warunek max - to moc grzejników dla 45/35/20 C > 7 kW - bo taką moc ma PC,

Po spełnieniu warunku b ;

- instalacja będzie miała wystarczającą moc cieplną przy niższych temperaturach zasilania,

- im większa moc cieplna grzejników - tym temperatury zasilania będą niższe

 

Właśnie tak - pod warunkiem że grzanie jest tylko i wyłącznie na parametrze 45/35/20

Bo przy niższym moc grzejników spadnie i Moc może być niższa.

Suma sumarum Moc grzejnika >= mocy PC

Jak zmniejszymy zasilanie i PC się zmoduluje na min to ta moc grzejników ma (>) od mocy PC po modulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co wy tu wymyślacie, przecież to logiczne, że jak zwiększycie powierzchnię grzejną to wydłużycie coś tam pracę ale o ile?

Nastawiajcie sobie wszędzie grzejników, zastawcie całe ściany może cos tam wydłużycie... co wy szukacie na siłę problemów gdzie ich nie ma.

Idąc tym tokiem rozumowania to kolega a.gwozdz niech sobie rozwali cały dom zrobi wszędzie podłogówkę, a przypuszczam, że i tak musiał by tę pompę w cieplejsze dni wyłączać, bo po prostu ma ciepły dom.

Kontynuując ten tok rozumowania, to niech najlepiej wybuduje nowy dom, bo przecież ma parę załączeń pompy wg. niektórych za dużo.

On nie szuka problemów, lubi coś wiedzieć, wiec się wymienia doświadczeniami, a wy mu problemów szukacie na siłę

 

W dalszym ciągu nie wiesz i nie znasz podstaw poprawnej pracy PC

I po raz kolejny --TO nie ubliżanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak - pod warunkiem że grzanie jest tylko i wyłącznie na parametrze 45/35/20

Bo przy niższym moc grzejników spadnie i Moc może być niższa.

Suma sumarum Moc grzejnika >= mocy PC

Jak zmniejszymy zasilanie i PC się zmoduluje na min to ta moc grzejników ma (>) od mocy PC po modulacji.

 

Otóż to, moc minimalna zmodulowana PC w danym momencie musi być mniejsza lub równa mocy grzejników na danej temp zasilania, ale nie może być większa niż zapotrzebowanie domu w danych warunkach zewnętrznych !!!

 

Jeszcze do 'pracy ciągłej' która nie jest pracą 24/24 i 7/7 - OK to by się zgadzało, jak ja podniosę odrobinę temperaturę wyjściową na PC, to ona przestaje taktować ale muszą ją wyłączać inaczej (harmonogram / termostat pokojowy), ja zatem mam na myśli pracę PC samopas 7/7 i 24/24.

 

Masz dołożyć minimum grzejniki o mocy cieplnej = > 1,5 kW;

- moce grzejników dobiera się do mocy cieplnej pomieszczeń,

Możliwe, że masz gdzieś w którym pomieszczeniu za mało mocy grzejników ;

- więc demontujesz grzejnik o małej mocy a zakładasz o zwiększonej mocy,

Moc PC nie ulega zmianie;

- zwiększasz tylko moc cieplną grzejników,

- obniżając tym samym temperaturę zasilania grzejników,

- im niższa temperatura zasilania tym > COP

 

Zwiększając moc grzejników i obniżając temperaturą może się okazać że moc grzejników jest taka sama lub mniejsza niż przed zmianą - ponieważ zmieniła się temperatura zasilana oraz co ważne różnica między temp docelową w pomieszczenia a temp grzejnika.

 

Pisałem że mam dobrane moce w punkt, w każdym z pomieszczeń przy pracy PC 24/24 i aktualnej krzywej jest oczekiwana stała temperatura !! Może za wyjątkiem łazienki, mogłoby być ciut więcej, na wiosnę zamienię grzejnik garażowy (120cm) z grzejnikiem łazienkowym (80cm), obecnie w łazience jest mniej więcej tyle samo co w pozostałych pomieszczeniach a mogło by być 1-2 stopnie więcej. W garażu 80 wystarczy, obecnie jest w okolicach 20 stopni.

Dodam jeszcze że do temp zewnętrznej ~~ -5 idąc spać zakręcam kaloryfer w sypialni i uchylam okno do rana.

 

Czyli można powiedzieć że wszyscy się ze sobą zgadzają - rónice wynikają z różnych punktów widzenia i interpretacji wypowiedzi drugiej strony wg własnego punktu widzenia.

 

 

 

Dodam jeszcze że przy pracy samopas i taktowaniu powyżej pewnej temp zew. mam praktycznie histerezę zero stopni - stała temp w domu kosztem wyłączania PC.

Sterowanie termostatem pokojowym powoduje że temperatura zaczyna falować delikatnie ale falować, chyba że Salus tak wyśmienicie steruje wg algorytmu TPI, pytanie czy TPI nie jest tak zajebiste że wystąpi taktowanie identyczne jak przy samopas, ponieważ sterownik będzie dążył do stałej temperatury.........

Edytowane przez a.gwozdz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to, moc minimalna zmodulowana PC w danym momencie musi być mniejsza lub równa mocy grzejników na danej temp zasilania, ale nie może być większa niż zapotrzebowanie domu w danych warunkach zewnętrznych !!!

 

Jeszcze do 'pracy ciągłej' która nie jest pracą 24/24 i 7/7 - OK to by się zgadzało, jak ja podniosę odrobinę temperaturę wyjściową na PC, to ona przestaje taktować ale muszą ją wyłączać inaczej (harmonogram / termostat pokojowy), ja zatem mam na myśli pracę PC samopas 7/7 i 24/24.

 

 

 

Zwiększając moc grzejników i obniżając temperaturą może się okazać że moc grzejników jest taka sama lub mniejsza niż przed zmianą - ponieważ zmieniła się temperatura zasilana oraz co ważne różnica między temp docelową w pomieszczenia a temp grzejnika.

 

Pisałem że mam dobrane moce w punkt, w każdym z pomieszczeń przy pracy PC 24/24 i aktualnej krzywej jest oczekiwana stała temperatura !! Może za wyjątkiem łazienki, mogłoby być ciut więcej, na wiosnę zamienię grzejnik garażowy (120cm) z grzejnikiem łazienkowym (80cm), obecnie w łazience jest mniej więcej tyle samo co w pozostałych pomieszczeniach a mogło by być 1-2 stopnie więcej. W garażu 80 wystarczy, obecnie jest w okolicach 20 stopni.

Dodam jeszcze że do temp zewnętrznej ~~ -5 idąc spać zakręcam kaloryfer w sypialni i uchylam okno do rana.

 

Czyli można powiedzieć że wszyscy się ze sobą zgadzają - rónice wynikają z różnych punktów widzenia i interpretacji wypowiedzi drugiej strony wg własnego punktu widzenia.

 

 

 

Dodam jeszcze że przy pracy samopas i taktowaniu powyżej pewnej temp zew. mam praktycznie histerezę zero stopni - stała temp w domu kosztem wyłączania PC.

Sterowanie termostatem pokojowym powoduje że temperatura zaczyna falować delikatnie ale falować, chyba że Salus tak wyśmienicie steruje wg algorytmu TPI, pytanie czy TPI nie jest tak zajebiste że wystąpi taktowanie identyczne jak przy samopas, ponieważ sterownik będzie dążył do stałej temperatury.........

 

 

 

Cyt.ale nie może być większa niż zapotrzebowanie domu w danych warunkach zewnętrznych

Akurat to -jest malo istotne. Oczywiście dla pracy 24/24 -JEST

W innym przypadku --bez znaczenia -po prostu PC szybciej nagrzeje i zrobi STOP.

Ja osobiście tak dograłem Krzywą i temp w domu w przedziale 22,6---23,4*C 24 /24 i tak jest utrzymywane w dwóch okresach grzewczych.

Bywało i tak że przy duuuuuużych mrozach pow. ( -15) PC ustawiałem na pracę 24/24h lecz to tylko na te skrajne temp.

Powodzenia.

PS.:rolleyes: Na reszcie jest z kimś prowadzić merytoryczną rozmowę. Jak to miło jak ktoś wie o czym pisze.:wiggle:I nie miesza zapotrzebowania domu z poprawną pracą PC

Edytowane przez -voymar-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może trochę wcześniej wszystkich (na pewno mnie) zmyliła ta PRACA CIĄGŁA o której pisałeś voymar.

Dla mnie praca ciągła to taka że włączmy PC na krzywej we wrześniu i wyłączamy w maju/czerwcu (i pomiędzy tymi terminami sterujemy TYLKO krzywą, bez harmonogramu, termostatu czy innych wynalazków), w międzyczasie na harmonogramie grzeje CWU.

 

Z innej beczki, na jesieni kiedy miałem jeszcze nie dobraną krzywą do instalacji CO, grzałem 5 godzina rano od 4:00 - 9:00 na wyższym parametrze i kilka godzin po południu i wtedy też była praca ciągła w tych godzinach. Tylko mnie nie o taką 'pracę ciągłą' chodzi a pracę samopas w okresie jesienno - zimowo - wiosennym, z akceptacja pracy na grzałce przy temp zew poniżej -10.

Zamieszanie zrobili fachowcy sugerując 'laikowi' PC 9 T-Cap .... gdzie ja móżdżyłem między 5 a 7 J

 

Wbrew temu co pisze Andrzej bardziej bym się skłaniał (w moim przypadku) ku wymianie PC na J5 niż na grzebanie przy grzejnikach ...... i mam podejrzenie graniczące z pewnością że byłoby lepiej, gdyż jak pisze sam Andrzej 80% sezonu przypada na temp > -2 .....

Edytowane przez a.gwozdz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może trochę wcześniej wszystkich (na pewno mnie) zmyliła ta PRACA CIĄGŁA o której pisałeś voymar.

Dla mnie praca ciągła to taka że włączmy PC na krzywej we wrześniu i wyłączamy w maju/czerwcu, w międzyczasie na harmonogramie grzeje CWU.

 

Ha ha -ale po to człowiek ma głowę by myślała .Myślała i wyciągała poprawne wnioski.

Jednym się chce myśleć a inni piszą na pałę.

A najgorsze jest to że jeden NIEMYŚLĄCY napisze głupotę a reszta tą głupotę powiela.:rolleyes:

Bo głowę nie po to się ma aby sie do szyi nie lało jak pada deszcz- tylko po to BY MYŚLAŁA>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...