Liwko 03.11.2010 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 Gotujemy raczej sporadycznie ale mostek ciepła jest na pewno. Są tylko dwie klapki samo otwierające się podczas pracy okapu. Ale miałem kiedyś pochłaniacz i nigdy więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 03.11.2010 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 Przede wszystkim automatyczny bypass. Strasznie upierdliwe jest wymienianie wkładu na letni. Bardzo ważna jest głośność jak i płynna zmiana obrotów. Nie za bardzo jesteś w stanie określić sprawności bo te liczby podawane przez producentów to w domu nigdy nie osiągniesz. Ja bez problemu osiągam w moim Nikol "liczby" podawane przez producenta, ale potem są pewne straty w instalacji, więc zależy jak i co mierzyłeś. U mnie sprawność obliczona na podstawie pomiarów temperatur w komorach rekuperatora przekracza spokojnie 90%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 03.11.2010 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 jak to jest z tym przesuszaniem powietrza?? czy pompy z odzyskiem wilgoci (bez odprowadzania skroplin) to ściema?? Taki nawet Mitsubishi lub Samsung (skąd inad nie lubiany za bardzo) jak najlepiej rozwiązać okap?? wywalić na zewnątrz czy jednak szkoda tej energii i rozszczelnienia budynku i po prostu filtry od tłuszczu ala pochłaniacz zamontować? O wymienniku entalpicznym możesz poczytać tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?103614-Rekuperator-z-wymiennikiem-entalpicznym-opinie http://www.klimatyzacja.biz/index.php?id=ar2&id_a=2110 W przypadku rekuperatorów Nikol oraz Bartosz podłączonymi na stałe do GWC skropliny nie występują w centrali went. tylko okresowo w GWC (w tym roku u mnie pojawiły się w większej ilości 2 krotnie latem, a w zeszłym w ogóle nie). Ja mam okap Gorenje DKF 600 M - niestety wybrałem "na szybko" i jest głośny, więc rzadko go używamy [ tłuszcz zatrzymuje i ma nawet wkład z węglem aktywnym, ale ten hałas ] Dzisiaj wybrałbym inny pochłaniacz - cichszy, ale także wysuwany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 03.11.2010 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 (edytowane) Ja bez problemu osiągam w moim Nikol "liczby" podawane przez producenta, ale potem są pewne straty w instalacji, więc zależy jak i co mierzyłeś. U mnie sprawność obliczona na podstawie pomiarów temperatur w komorach rekuperatora przekracza spokojnie 90%. No chodziło mi o całą instalację. U mnie Daytona 350 wyciska "rewelacyjne" 50%. Robię GWC, zobaczymy co z tego wyjdzie. Fakt, reku stoi w nieogrzewanym garażu, w dodatku dopiero teraz będzie ocieplony dach więc tu jest dla reku myślę duże pole do popisu. jak zostanie jeszcze wełny to wlezę jeszcze na nieużytkowe poddasze i podocieplam rury. Ten sezon będzie bardziej wiarygodny. Pożyjemy zobaczymy. Edytowane 3 Listopada 2010 przez Liwko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 03.11.2010 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 jedynie wiarygodne wykresy podaje nikol i bartosz, reszta firm to marketing, przeciwprądowe wymienniki będą mogły z nimi konkurować jeśli osiągną tą samą wielkośc suspenser potwierdził nikola a ja tak samo bartosza, deklarowane % spokojnie widać na czujnikach temperatury ale jeden i drugi to ta sama konstrukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 04.11.2010 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 ... Nawet cienka warstwa izolacji sporo daje - przykładem jest np. tapicerka podłogi w samochodzie. Nie wiem co autor mial na mysli, jaki samochod no i z jakiego okresu produkcyjnego -roczniki? Przeciez w wiekszosci obecnych aut izolacja podlogi to min. kilka centymatrow materialu izolacyjengo. To nie jest tylko wierzchnia "szmata" ale pod spodem dodatkowo cos w rodzaju lekko "utwardzonej pianki". BTW: Nie sama sprawnoscia mierzy sie centrale rekuperacyjne, nalezy pamietac rowniez o kosztach tej sprawnosci. Czasem nie oplaca sie miec sprawnosci >90% bo koszty uzyskania zniwecza caly "plan" oszczednosciowy. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 04.11.2010 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 koszty stałe to jedynie prądzik do wentyli i układu sterowania, wyżej dupy nie podskoczysz więc niezależnie od centrali te wielkości masz uzależnione od zastosowanych wentyli a nie sprawności wymiennika, więc centrala z większym sprężem służy do wentylowania większych domów a nie większych sprawności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 04.11.2010 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Nie wiem co autor mial na mysli, jaki samochod no i z jakiego okresu produkcyjnego -roczniki? Przeciez w wiekszosci obecnych aut izolacja podlogi to min. kilka centymatrow materialu izolacyjengo. To nie jest tylko wierzchnia "szmata" ale pod spodem dodatkowo cos w rodzaju lekko "utwardzonej pianki". BTW: Nie sama sprawnoscia mierzy sie centrale rekuperacyjne, nalezy pamietac rowniez o kosztach tej sprawnosci. Czasem nie oplaca sie miec sprawnosci >90% bo koszty uzyskania zniwecza caly "plan" oszczednosciowy. Pzdr. O to właśnie mi chodzi z autami "te kilka cm" to zwykle 2-3 cm w sumie. Co do sprawności to zależy ona od wymiennika centrali dużo bardziej niż ilości prądu pobieranej przez jego wentyle. Zresztą kangaxx czytelnie napisał już co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 05.11.2010 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 koszty stałe to jedynie prądzik do wentyli i układu sterowania, wyżej dupy nie podskoczysz więc niezależnie od centrali te wielkości masz uzależnione od zastosowanych wentyli a nie sprawności wymiennika, więc centrala z większym sprężem służy do wentylowania większych domów a nie większych sprawności Gdziez Ty "poligloto" doczytales w mojej wypowiedzi ze sprawnosc wymiannika zalezy od "pradu"? Moze zamiast aroganckich tekstow naucz sie czytac ze zrozumieniem? @SUSPENSER Wkleiles cytat mojej wypowiedzi ale najwyrazniej nie przeczytales do konca, zosales w miejscu z samochodem !!!! Zamast tak bez zastanowienia sie przytakiwac @kangaxx jeszcze raz przeczytaj to co wkleiles, ale tym razem ze zrozumieniem. Napisalem tylko to, ze kupujac centrale bierzemy pod uwage rowniez jej pobor pradu potrzebny do pracy a nie sama sprawnosc -mam nadzieje ze teraz jest to bardziej czytelne. W wypowiedzi napisalem rowniez o centrali rekuperacyjnej a nie samym wymienniku, dostepne centrale nie sa idealne. Pewnie ze wysoka sprawnoscia i minimalnym poborem pradu centrala byla by nieoplacalna dla inwestora - cena raczej by nie zachecala do jej zakupu wiec jakis kompromis jest. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 05.11.2010 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 @SUSPENSER Wkleiles cytat mojej wypowiedzi ale najwyrazniej nie przeczytales do konca, zosales w miejscu z samochodem !!!! Zamast tak bez zastanowienia sie przytakiwac @kangaxx jeszcze raz przeczytaj to co wkleiles, ale tym razem ze zrozumieniem. Napisalem tylko to, ze kupujac centrale bierzemy pod uwage rowniez jej pobor pradu potrzebny do pracy a nie sama sprawnosc -mam nadzieje ze teraz jest to bardziej czytelne. W wypowiedzi napisalem rowniez o centrali rekuperacyjnej a nie samym wymienniku, dostepne centrale nie sa idealne. Pewnie ze wysoka sprawnoscia i minimalnym poborem pradu centrala byla by nieoplacalna dla inwestora - cena raczej by nie zachecala do jej zakupu wiec jakis kompromis jest. . Naprawdę nie wiem o co Ci chodzi - czy istotne jest dla Ciebie w jakich autach jaka jest izolacja (czy może odebrałeś podane przeze mnie 2-3 cm jako grubość "szmaty") ? Ja mam centralę o wysokiej sprawności i małym poborze prądu - no chyba, że chodzi Ci o technologie "kosmiczne", ale to bez sensu w tym przypadku. Co oznacza dla Ciebie "mały" pobór prądu (ile W przy jakiej wydajności) i czy widziałeś centrale z takimi ? Teoretycznie filozofować można zawsze tylko czasem szkoda na to czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 05.11.2010 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 (edytowane) piwosz, jeśli ja nie napisałem w temacie i suspenser też to może z twoim tekstem było coś nie tak hę? ... Nie sama sprawnoscia mierzy sie centrale rekuperacyjne, nalezy pamietac rowniez o kosztach tej sprawnosci.... w tym miejscu doczytałem, "erudyto"... Edytowane 5 Listopada 2010 przez kangaxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sjk 08.11.2010 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2010 panowie jeśli można przerwać osobiste sprzeczki to chciałbym z Wami się podzielić moim dylematem. Otóż planowałem rekuperator samsunga lub mitsubishi. Oba w sumie podobne. Odzysk wilgoci z czego zdążyłem się zorientować po wypowiedziach to ściema?? Całe te centrali to ściema według większości opinii jak widzę, czy źle interpretuje ? Jak by nie było to podawane na ulotkach 80-90 % odzysku jest mało realne w praktyce. Mam nadzieje, że auto by-pass na którym mi zależy chociaż działa?? nie wiem czy ktoś ma i używa i może to potwierdzić co napisałem powyżej ?? Ogólnie podobały mi się w nich również sterowniki (wiadomo nie sa najważniejsze ale zawsze też coś wnoszą zwłaszcza przy auto by-passi i możliwości wykorzystania ich programatora do załączanie glikolowego GWC). No i obie w granicach 350 m3/h to koszt ok 5000. Ale jeśli są takie słabe a naprawdę wydajny bartosz lub nikol zbliża się cenowo do 10.000 to się zastanawiam czy nie warto zostawić wentulacju naweiewno - wywiewnej z samym glikolowym GWC i dodać tylko wentylatorki. Powinno to zapewnić temperaturę nawiewu w każdych warunkach na poziomie ok 5 stopni. To lepiej niż jeden z moich reku jeżeli w rzeczywistości ma mieć sprawność 50% jeżeli na zewnątrz jest -20. Czy ktoś się kiedyś zastanawiał czy te ok 8000 różnicy w cenie za centralkę kiedykolwiek się zwróci przy założeniu, że i tak mam GWC i co najlepsze ochładzane powietrze nawiewne latem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 08.11.2010 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2010 Czy ktoś się kiedyś zastanawiał czy te ok 8000 różnicy w cenie za centralkę kiedykolwiek się zwróci przy założeniu, że i tak mam GWC i co najlepsze ochładzane powietrze nawiewne latem ?? Ja zastanawiałem się nim podjąłem działanie w celu montażu i instalacji rekuperatora(który jeszcze nie działa). O zwrocie nie masz co marzyć bo to nie o to chodzi(wakacje w górach też się nie zwrócą. To raczej chodzi o komfort i zdrowie Ja postawiłem w rekuperatorze na jakość i zużycie energii elektrycznej,(jak najlepsza jakość wykonania i serwis, niskie zużycie energii,dobra automatyka) myślę ze zainwestowanie w GWC jest super pomysłem właśnie z racji tego chłodnego powietrza w lecie.(to tak jak klima w aucie) Stawiaj na to a będziemy zadowoleni wszak każda wentylacja jest lepsza od żadnej Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sjk 08.11.2010 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2010 no ale właśnie chodzi mi o to , że mając wentylacje mechaniczną nawiewno wywiewną z GWC powiedzmy glikolowym to właściwie mamy już te wszystkie bonusy co mówią ZA montażem WM z REKUPERATOREM nawet jeżeli wstawimy tam same wiatraki a nie centralkę wentylacyjną 5000-10000 pln. Dzięki reku mamy dodatkowo zaoszczędzić ciepło uciekające z wentylacji ale ile żeby się opłacało wydać ten szmal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 08.11.2010 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2010 ale ile żeby się opłacało wydać ten szmal? Trzeba przyjąć, że w najbardziej optymistycznym liczeniu przez wentylację grawitacyjną tracimy ok 30 % a przy najmniej ekonomicznym 15 % ciepła. Skoro na ogrzewanie w standardowym okresie grzewczym wydajemy licząc od połowy października do połowy marca czyli 5 miesięcy po 400 zł/mc co daje 2000,- czyli od 300 do 600 zł wychodzi, że wentylacja mechaniczna zwróci się po 10 latach. Jeśli przyjmiemy, że na ogrzewanie rocznie wydamy więcej, dłuższy będzie w danym roku sezon grzewczy to w takim przypadku - czas zwrotu będzie szybszy. Pomijam tu wzrost cen energii elektrycznej na zasilanie rekuperatora rekompensowany wzrostem cen za paliwo do ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 08.11.2010 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2010 Trzeba też pamiętać, że dzięki rekuperatorowi powietrze na nawiewach będzie dużo cieplejsze więc i bardziej przyjemne. Odczułem to przy największych mrozach zeszłej zimy gdzie do domu wpadało 0oC i to już było mało fajne a co dopiero powiedzieć o dużo niższym bez reku? Sam GWC nic tu nie załatwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 09.11.2010 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 GWC przydaje sie i zima i latem -sprawdzone Podczas mrozow przy -27*C z GWC dawalo mi z GWC 0*C i teraz 80% odzysku (podobno wiecej, ale nie szalejmy) z wywiewanego powietrza o temp. 20*C daje nam obliczeniowo 16*C. Bez GWC mialbym obliczeniowo nawiew do domu o temp. 10,6*C. Oczywiscie zmienia sie to wraz ze wzrostem temperatur zewnetrznych, roznica jest mniejsza. Przy -20*C na zewnatrz mamy nawiew 12*C a z GWC uzyskamy podobnie jak w poprzednim przypadku, ok. 16*C. Pamietajmy ze te roznice trzeba pokryc ogrzewaniem a kazdy 1*C juz kosztuje. Wspomniane nieprzyjemne zimno nie wystepuje tutaj a i oszczednosci sa raczej realne. Wentylacja w moim przypadku pracuje non-stop, glownie na I biegu (100m3/h) i tylko czasami przelaczam na wyzszy bieg (glownie latem) Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makawel 26.11.2010 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 WitamMam pytanie do znawców tematu. Jestem w trakcie budowy domu oraz wentylacji mechanicznej i zastanawia mnie jedna rzecz czy czerpnia została zamontowana w dobrym miejscu? jest to na tarasie gdzie w lato bardzo często będziemy spędzali czas sami oraz z przyjaciółmi którzy niestety palą.i tu moje pytanie czy nie będzie się to dostawać do wentylacji a później do całego domu? (instalator powiedział ze może w tym miejscu zrobić wyrzutnie a po drugiej stronie czerpnie) na fotce widać czerpnie http://img502.imageshack.us/img502/1286/pict0907.jpg pod tym tarasemhttp://img502.imageshack.us/img502/2568/pict0904.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 26.11.2010 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 W sumie sam sobie odpowiedziales. JAsne, ze czerpnia powinna byc daleko od miejsc z ktorych nie chcemy pobierac powietrza (np komin dymny/spalinowy, odpowietrzenie kanalizy itp) Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 26.11.2010 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 Zamieniaj, zamieniaj. Jeden warunek. Jeśli czerpnia będzie od frontu to dom nie powinien znajdować się blisko ulicy, no i oczywiście nie powinna być w okolicach garażu. Chyba że masz samochód hybrydowy i będziesz go wyprowadzał z garażu korzystając z napędu elektrycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.