Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 5,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jakoś nie mogę sobie tych kolanek 180 st. wyobrazić :(.

Możesz to jakoś naszkicować ?

 

Chodziło oczywiście o 2 kolanka 90 stopni złożone ze sobą co daje kształt "u" - widzę, że Liwko się domyślił :)

 

Dzisiaj wziąłem się za ujarzmianie bestii.

 

Po odłączeniu przewodu wychodzącego z rekuperatora i zmierzeniu temperatury okazało się, że z rekuperatora wylatuje 19,6 st pomimo otwartego Bypassu i temp. na wlocie z GWC 12,5 st !!!

 

Po wyłączeniu wentyla wyciągowego temp. spadła powoli do 14,9 st - czyli bypass kiepsko działał i masa powietrza leciała przez wymiennik pomimo jego otwarcia.

 

Z pomocą żony [moja 3 i 4 ręka ;)] na kanaliki wymiennika od strony wlotu z GWC nałożyłem folię i zamocowałem ją szczelnie taśmą aluminiową [taką do przewodów spiro] - efekt:

 

przy wlocie z GWC 12,9 st na wyjściu z centrali 14,4 st przy wyłączonym wentylu wyciągowym, przy pracy wyciągu na 35% 15,2 st, przy 85% 15,5 st [czyli o ponad 4 st mniej niż na początku].

 

Wszystkie pomiary przy mocy wentyla nawiewnego 95%.

 

Co jest ciekawe wcześniej mierzyłem temp. wylotu z rekuperatora zawieszając czujnik w ćwiartce wychodzącej na dom z centrali przed wentylatorem - dlatego nie sumowało mi się ciepło z wymiennika i samego wentyla.

 

 

Jutro zmierzę temperatury na wylotach anemostatów i będę wiedział jakie są faktycznie straty w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło oczywiście o 2 kolanka 90 stopni złożone ze sobą co daje kształt "u" - widzę, że Liwko się domyślił :)

To nadal nie wychodzi 180 st. :(. Raczej 0 st. lub jak wolisz 360 st. ;).

Podaj jakiś szkic, to pomyślimy nad uszczelnieniem tego.

 

Ja także wziąłem się za moją centralę wentylacyjną. U mnie zadanie było trudniejsze, bo Daytona 250 nie ma bypassu. Trzeba go było zrobić. Wyciąłem w ściance rekuperatora na wprost wentylatora otwór o średnicy ~12cm, podobny otwór powstał w pokrywie. W ten sposób mam dostęp do komory wentylatora nawiewu z pominięciem wymiennika. Otwór ten przy pomocy kilku kształtek wentylacyjnych połączyłem ze zwrotnicą powietrza przed centralą. Zwrotnica kieruje powietrze na wymiennik lub na wykonany bypass. Zwrotnica jest napędzana siłownikiem (obrót o 90 st.).

Pozostało sterowanie bypassem (obecnie odbywa się ono ręcznie). Wykorzystam albo gotowy sterownik np. MSR-12 z firmy ALRES (czekam na ofertę cenową :) ), albo za pomocą sterownika dwukanałowego, np. RTSZ-6 firmy Szkoper Elektronik. Pierwsza opcja bardziej mi pasuje ponieważ jest tam też możliwość sterowania GWC, dodatkowy programator tygodniowy i parę innych możliwości, ale zadecyduje tu cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także wziąłem się za moją centralę wentylacyjną. U mnie zadanie było trudniejsze, bo Daytona 250 nie ma bypassu. Trzeba go było zrobić. Wyciąłem w ściance rekuperatora na wprost wentylatora otwór o średnicy ~12cm, podobny otwór powstał w pokrywie. W ten sposób mam dostęp do komory wentylatora nawiewu z pominięciem wymiennika. Otwór ten przy pomocy kilku kształtek wentylacyjnych połączyłem ze zwrotnicą powietrza przed centralą. Zwrotnica kieruje powietrze na wymiennik lub na wykonany bypass. Zwrotnica jest napędzana siłownikiem (obrót o 90 st.).

Pozostało sterowanie bypassem (obecnie odbywa się ono ręcznie). Wykorzystam albo gotowy sterownik np. MSR-12 z firmy ALRES (czekam na ofertę cenową :) ), albo za pomocą sterownika dwukanałowego, np. RTSZ-6 firmy Szkoper Elektronik. Pierwsza opcja bardziej mi pasuje ponieważ jest tam też możliwość sterowania GWC, dodatkowy programator tygodniowy i parę innych możliwości, ale zadecyduje tu cena.

 

Jak byś mógł to pokaż jakieś zdjęcia jak to zrobiłeś. Mam Daytonę 350 i dokupiłem kasetkę letnią, ale średnio mi się to podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś mógł to pokaż jakieś zdjęcia jak to zrobiłeś. Mam Daytonę 350 i dokupiłem kasetkę letnią, ale średnio mi się to podoba.
Jeszcze nie wszystko skończone. Jak skończę to zrobię i pokażę zdjęcia. Oczywiście taka przeróbka oznacza koniec gwarancji producenta, więc warto nad nią zastanowić dopiero po upływie gwarancji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczukot, też nad tym myślę. Moje przemyślenia (wg instrukcji Brink Renovent): temp. wewn. > np. od 22 st.C, a temp. zewn. niższa od wewn., ale wyższa niż ustawiony próg (np. 10 st.C).

 

Będzie to miało miejsce podczas lata w nocy, ale też latem (podczas upałów) w dzień, jeśli mamy GWC. Czy mam rację? Bo np. podczas temp. zewn. > 24 st.C, za GWC będzie np. 18 st.C i wtedy otwarcie bypassu będzie korzystne dla chłodzenia wnętrza.

 

Niech mnie ktoś ew. naprostuje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to znalazlem wlasnie jak to jest u mnie domyslnie. Te temperatury widzialem mozna lekko zmieniac na potencjometrach :

Bypass otwiera sie gdy

temp wew > 20 i temp zew < temp wew i temp zew > 15

 

Bypas zamyka sie gdy

temp zew > temp wew lub temp zew < 15 lub temp wew < 20

 

Chyba tak powinno byc ?

 

Fantom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piczman, moje reku (Brink z automatycznym bypassem) ma czujnik temp. przed wejściem do reku i czujnik temp. wewnętrznej. Skoro GWC jest przed reku, to wszystko powinno działać zgodnie z tym co napisałem... Latem w upały zmierzy temp. za GWC (np. 18 st.C) i otworzy bypass (jeśli warunki temperaturowe będą spełnione).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy tu o samochodach i sraczach a o wentylacji miało byc.

 

tomek131

 

Czyli uważasz że nic w sprawie technologii budowania się nie zmieniło od setek lat ?

Umiesz oszukać fizykę ? umiesz zrobić ciąg kominowy niezależnie od szczelności domu, temp. i gęstości powietrza ?

Mnie się wydaje że jesteś z tych którzy budują kominy wentylacyjne żeby spełnić wymogi, jak byś nie MUSIAŁ to pewnie parę złotych zostało by w kieszeni :)

Niewiedza to coś co można naprawić, ale trzeba chcieć a nie sie obrażać na tych którzy mają to cudo.

Z niewiedzy też ludzie stawiają tyle kominów ile pomieszczeń.

Ale jakie jest ich zdziwienie jak mimo tego "przepychu" jakoś tak kulawo działa ,,,

 

WM nie została wymyślona dla "widzi mi się " !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.muratordom.pl/images/misc/quote_icon.png
Napisał
SUSPENSER
http://forum.muratordom.pl/images/buttons/viewpost-right.png

Chodziło oczywiście o 2 kolanka 90 stopni złożone ze sobą co daje kształt "u" - widzę, że Liwko się domyślił
:)

 

 

 

To nadal nie wychodzi 180 st. :(. Raczej 0 st. lub jak wolisz 360 st. ;).

Podaj jakiś szkic, to pomyślimy nad uszczelnieniem tego.

.

 

Hmm 2x90=180 ;)

 

Rysunek poglądowy w załączniku:

rury.JPG

Edytowane przez SUSPENSER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...