Liwko 24.05.2011 05:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Bo to takie proste kolano, znaczy prosta rura Prosta? A nie taka "U" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 24.05.2011 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 ja też wymiękłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 24.05.2011 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Jakoś nie mogę sobie tych kolanek 180 st. wyobrazić . Możesz to jakoś naszkicować ? Chodziło oczywiście o 2 kolanka 90 stopni złożone ze sobą co daje kształt "u" - widzę, że Liwko się domyślił Dzisiaj wziąłem się za ujarzmianie bestii. Po odłączeniu przewodu wychodzącego z rekuperatora i zmierzeniu temperatury okazało się, że z rekuperatora wylatuje 19,6 st pomimo otwartego Bypassu i temp. na wlocie z GWC 12,5 st !!! Po wyłączeniu wentyla wyciągowego temp. spadła powoli do 14,9 st - czyli bypass kiepsko działał i masa powietrza leciała przez wymiennik pomimo jego otwarcia. Z pomocą żony [moja 3 i 4 ręka ] na kanaliki wymiennika od strony wlotu z GWC nałożyłem folię i zamocowałem ją szczelnie taśmą aluminiową [taką do przewodów spiro] - efekt: przy wlocie z GWC 12,9 st na wyjściu z centrali 14,4 st przy wyłączonym wentylu wyciągowym, przy pracy wyciągu na 35% 15,2 st, przy 85% 15,5 st [czyli o ponad 4 st mniej niż na początku]. Wszystkie pomiary przy mocy wentyla nawiewnego 95%. Co jest ciekawe wcześniej mierzyłem temp. wylotu z rekuperatora zawieszając czujnik w ćwiartce wychodzącej na dom z centrali przed wentylatorem - dlatego nie sumowało mi się ciepło z wymiennika i samego wentyla. Jutro zmierzę temperatury na wylotach anemostatów i będę wiedział jakie są faktycznie straty w instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 25.05.2011 05:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Chodziło oczywiście o 2 kolanka 90 stopni złożone ze sobą co daje kształt "u" - widzę, że Liwko się domyślił To nadal nie wychodzi 180 st. . Raczej 0 st. lub jak wolisz 360 st. . Podaj jakiś szkic, to pomyślimy nad uszczelnieniem tego. Ja także wziąłem się za moją centralę wentylacyjną. U mnie zadanie było trudniejsze, bo Daytona 250 nie ma bypassu. Trzeba go było zrobić. Wyciąłem w ściance rekuperatora na wprost wentylatora otwór o średnicy ~12cm, podobny otwór powstał w pokrywie. W ten sposób mam dostęp do komory wentylatora nawiewu z pominięciem wymiennika. Otwór ten przy pomocy kilku kształtek wentylacyjnych połączyłem ze zwrotnicą powietrza przed centralą. Zwrotnica kieruje powietrze na wymiennik lub na wykonany bypass. Zwrotnica jest napędzana siłownikiem (obrót o 90 st.). Pozostało sterowanie bypassem (obecnie odbywa się ono ręcznie). Wykorzystam albo gotowy sterownik np. MSR-12 z firmy ALRES (czekam na ofertę cenową ), albo za pomocą sterownika dwukanałowego, np. RTSZ-6 firmy Szkoper Elektronik. Pierwsza opcja bardziej mi pasuje ponieważ jest tam też możliwość sterowania GWC, dodatkowy programator tygodniowy i parę innych możliwości, ale zadecyduje tu cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 25.05.2011 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Ja także wziąłem się za moją centralę wentylacyjną. U mnie zadanie było trudniejsze, bo Daytona 250 nie ma bypassu. Trzeba go było zrobić. Wyciąłem w ściance rekuperatora na wprost wentylatora otwór o średnicy ~12cm, podobny otwór powstał w pokrywie. W ten sposób mam dostęp do komory wentylatora nawiewu z pominięciem wymiennika. Otwór ten przy pomocy kilku kształtek wentylacyjnych połączyłem ze zwrotnicą powietrza przed centralą. Zwrotnica kieruje powietrze na wymiennik lub na wykonany bypass. Zwrotnica jest napędzana siłownikiem (obrót o 90 st.). Pozostało sterowanie bypassem (obecnie odbywa się ono ręcznie). Wykorzystam albo gotowy sterownik np. MSR-12 z firmy ALRES (czekam na ofertę cenową ), albo za pomocą sterownika dwukanałowego, np. RTSZ-6 firmy Szkoper Elektronik. Pierwsza opcja bardziej mi pasuje ponieważ jest tam też możliwość sterowania GWC, dodatkowy programator tygodniowy i parę innych możliwości, ale zadecyduje tu cena. Jak byś mógł to pokaż jakieś zdjęcia jak to zrobiłeś. Mam Daytonę 350 i dokupiłem kasetkę letnią, ale średnio mi się to podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 25.05.2011 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Jak byś mógł to pokaż jakieś zdjęcia jak to zrobiłeś. Mam Daytonę 350 i dokupiłem kasetkę letnią, ale średnio mi się to podoba.Jeszcze nie wszystko skończone. Jak skończę to zrobię i pokażę zdjęcia. Oczywiście taka przeróbka oznacza koniec gwarancji producenta, więc warto nad nią zastanowić dopiero po upływie gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 25.05.2011 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Ja mam jakiegos nedaira z automatycznym bypasem. Jeszcze sie nim nie bawilem (pracuje u mnie moze z miesiac). Pytanie : w jakiej sytuacji powinien wlaczac sie bypass ? Co powinno byc mierzone i jakie decyzje na ten temat podjete w sprzecie ? Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 25.05.2011 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 szczukot, też nad tym myślę. Moje przemyślenia (wg instrukcji Brink Renovent): temp. wewn. > np. od 22 st.C, a temp. zewn. niższa od wewn., ale wyższa niż ustawiony próg (np. 10 st.C). Będzie to miało miejsce podczas lata w nocy, ale też latem (podczas upałów) w dzień, jeśli mamy GWC. Czy mam rację? Bo np. podczas temp. zewn. > 24 st.C, za GWC będzie np. 18 st.C i wtedy otwarcie bypassu będzie korzystne dla chłodzenia wnętrza. Niech mnie ktoś ew. naprostuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 25.05.2011 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Wątpię żeby automatyczny bypass wiedział ile jest w danej chwili z GWC i do tego się dopasowywał.Jak już to ma z góry ustalony przedział, albo jest na stałe albo można kalibrować.Zależy od centrali . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 25.05.2011 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 No to znalazlem wlasnie jak to jest u mnie domyslnie. Te temperatury widzialem mozna lekko zmieniac na potencjometrach :Bypass otwiera sie gdytemp wew > 20 i temp zew < temp wew i temp zew > 15 Bypas zamyka sie gdytemp zew > temp wew lub temp zew < 15 lub temp wew < 20 Chyba tak powinno byc ? Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 25.05.2011 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Piczman, moje reku (Brink z automatycznym bypassem) ma czujnik temp. przed wejściem do reku i czujnik temp. wewnętrznej. Skoro GWC jest przed reku, to wszystko powinno działać zgodnie z tym co napisałem... Latem w upały zmierzy temp. za GWC (np. 18 st.C) i otworzy bypass (jeśli warunki temperaturowe będą spełnione). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 25.05.2011 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 To masz dobrze.To jest czujnik temp. zewnętrznej a dla Ciebie właśnie ta za GWC jest zewnętrzną.Wystarczy jednak trochę niewiedzy i czujnik ląduje w puszce razem z kolega od pogodówki i wtedy jest źle . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 25.05.2011 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 A jakby wentylacja była tradycyjna to jedyny problem do rozwiązania to otwarcie lub rozszczelnienie okna żadnych komplikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 25.05.2011 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 A jakby wentylacja była tradycyjna to jedyny problem do rozwiązania to otwarcie lub rozszczelnienie okna żadnych komplikacji A jaki konkretnie problem rozwiązuje otwarcie okna ? I którego, w kuchni czy w salonie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 25.05.2011 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Wszystkie opisywane w wielu setkach postów.Zwyczajnie żadnych problemów,tak jak od setek lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 25.05.2011 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 tomek131, a poruszasz się może samochodem, czy pieszo? Bo przecież z autem same kłopoty: naprawy, przeglądy, myjnie, koszty paliwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 25.05.2011 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 a jakąś toaletę w chacie masz? w sumie nie potrzebna bo zdjęcie gaci rozwiązuje problem od tysięcy lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 26.05.2011 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Wy tu o samochodach i sraczach a o wentylacji miało byc. tomek131 Czyli uważasz że nic w sprawie technologii budowania się nie zmieniło od setek lat ? Umiesz oszukać fizykę ? umiesz zrobić ciąg kominowy niezależnie od szczelności domu, temp. i gęstości powietrza ? Mnie się wydaje że jesteś z tych którzy budują kominy wentylacyjne żeby spełnić wymogi, jak byś nie MUSIAŁ to pewnie parę złotych zostało by w kieszeni Niewiedza to coś co można naprawić, ale trzeba chcieć a nie sie obrażać na tych którzy mają to cudo. Z niewiedzy też ludzie stawiają tyle kominów ile pomieszczeń. Ale jakie jest ich zdziwienie jak mimo tego "przepychu" jakoś tak kulawo działa ,,, WM nie została wymyślona dla "widzi mi się " !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 26.05.2011 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 (edytowane) http://forum.muratordom.pl/images/misc/quote_icon.png Napisał SUSPENSER http://forum.muratordom.pl/images/buttons/viewpost-right.png Chodziło oczywiście o 2 kolanka 90 stopni złożone ze sobą co daje kształt "u" - widzę, że Liwko się domyślił To nadal nie wychodzi 180 st. . Raczej 0 st. lub jak wolisz 360 st. . Podaj jakiś szkic, to pomyślimy nad uszczelnieniem tego. . Hmm 2x90=180 Rysunek poglądowy w załączniku: Edytowane 26 Maja 2011 przez SUSPENSER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafalmix 27.05.2011 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 FF-drän http://www.polyteam.pl/ftp/katalogi/drenaz_g.pdf str.5 Witam Dla zainteresowanych cena za metr rury drenarskiej bez otworów wynosi 2.84 eur. Zwoje 45 m. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.