Jacek06 25.07.2013 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Pytanie do Adama _mk Witaj! Szacunek i ukłony dla Cienie za wiedzę i b. logiczne rozumowanie przy rozwiązywaniu problemów na wielu wątkach. Osobiście mam do Ciebie pytanie (również do innych co znają temat choć trochę). Chcę zastosować na ocieplenie zewnętrzne (późna jesień lub wiosna) zamiast styropianu (ściany 2-warstwowe z mega maxem 24 cm, z Kozłowic)płyty PIR o grubości 12 lub 14 cm ich izolacyjność cieplna oscyluje "na oko" tak jak 18-22 cm ciepłego styro. Jedyna (tak myślę) wada to jego cena - ok 60 zł m2 "12". Zalety to twardość, b. dobry opór cieplny, b. mała nasiąkliwość no i grubość - nie porażająca jak przy 20 i więcej cm styro. Nie trzeba wtedy np. montować okien w warstwie ocieplenia a i ściana nie robi wrażenia "zamkowej". Dlaczego akurat ten rodzaj ocieplenia - trochę już odpowiedziałem, poza tym nie chcę zmieniać wym zewnętrznych budynku dając więcej styro (w projekcie było 12 cm) Jak ty zapatrujesz sie na taki rodzaj systemu ocieplenia ścian. Nie należę do tych b. energo i nie będę np montował wentylacji mechanicznej z wymiennikiem c. ale mam zamiar wykonać GWC żwirowy - zastąpi klimę i trochę wymiennik c w okresie zimy. Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.07.2013 21:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Generalnie - da się taniej uzyskać podobny efekt.Ale - Ty nie o tym! Wady tego sposobu termoizolacji to wady każdej izolacji tworzonej z segmentów! (płyt).Doprowadzenie przegród do stanu "bezspoinowego", litego, nie jest łatwe.Dodatkowo...Piszesz o ścianie z ceramiki.Zwykle pióro-wpust.W efekcie - sito!Pomiędzy każde dwa pustaki w dowolnym miejscu da się wcisnąć kartkę papieru na wylot przez ścianę...Sugerowałbym ZAMKNIĘCIE tych szpar przez zatarcie ściany jaka zaprawą z zewnątrz, przed nakładaniem ocieplenia..Wewnątrz będzie tynk - to też zamknie szczeliny.Równie ważna jak grubość termoizolacji (przewodnictwo cieplne) jest SZCZELNOŚĆ domu (konwekcja, unoszenie, przewiewanie).Czyta się tu czasem, że pizga zimnem ze ścian maxowych w okolicach gniazdek elektrycznych... Tymi płytami, przy właściwej staranności i dokładności łączenia, da się zrobić przyzwoitą termoizolację. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 25.07.2013 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Generalnie - da się taniej uzyskać podobny efekt. Mógłbyś rozwinąć tę myśl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 26.07.2013 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Znajomy, który pracuje w Niemczech, powiedział mi że tam nawet styropian do ścian to nie kleją już na punkty i kołki, ale całą powierzchnią tak samo jak wełnę lamelową. Klejenie całą powierzchnią likwiduje "ruchomą" poduszkę powietrzną między ścianą a ociepleniem. Warunkiem klejenia całą powierzchnią jest prosta ściana . Na własnym domu wypukłości prostowałem siekierą a wklęsłości tynkiem, aż uzyskałem nierówność nie większą jak 3 mm na 2 m bieżące(kontrola łatą) i na tak równą powierzchnię przykleiłem ocieplenie całą powierzchnią bez kołkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacek06 26.07.2013 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Dzięki Adam_mk! Na pewno zastosuję uwagę i pozaklejam szczeliny! Zdrówka! JaceK:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 30.07.2013 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Zdjęcie bardzo ciekawe.Placki trzymają się na styropianie a oderwały się od "muru". Można gdybać ze mur był zapylony. Przy klejeniu na placki i tak samo całą powierzchnią mur trzeba dobrze odpylić na mokro lub silnym odkurzaczem. Ta ważna czynność chyba jest pomijana powszechnie przez panów fachowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 15.08.2013 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Witam, Ocieplam właśnie dom wełną Frontrock Max E i jedno mi się nie podoba. Okna montuje się w warstwie ocieplenia lub (jeśli warstwa nie jest wystarczająco gruba) zlicowane z murem:http://i.snag.gy/eByff.jpg Systemy ociepleń zakładają klejenie wełny tak, aby zachodziła powiedzmy 2cm na ościeżnicę okna, by zlikwidować mostki:http://i.snag.gy/5J9qf.jpg Systemy również podają, że wełnę klei się metodą obwiedniowo-punktową:http://i.snag.gy/TSawt.jpg Ponieważ jednak kleju daje się od 5 do 15mm (na grzebień to 10mm, a w praktyce obwiedniowo-punktową wychodzi 20mm), to wychodzi niestety raczej tak:http://i.snag.gy/vw81T.jpg Systemy i producenci nic o tym nie mówią (przynajmniej ja nie znalazłem), a wykonawcy z reguły olewają temat. Wydaje mi się, że na krawędzi płyty zachodzącej na ościeżnicę powinno się zrezygnować z kleju i wypełnić szczelinę pianką montażową. Czy mam rację? A może są jakieś systemowe rozwiązania? Ponieważ zrobili mi juz tak dwa okna, to chyba będą musieli to skuwać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 19.09.2013 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2013 To taki teren. Blizko wody i roślinności, na ktorej mogą się utrzymać.Ostatnio dzik porył podwórko, gdyż zrezygnowałem z psa, po tym jak w zimie zagryzł 3 sarny. Czasami z okna widzę jelenia ale zdarzają się też łosie. Kiedyś pies zagryzł też bobra niedaleko furtki. Znudziło mi się sprzątać po psie mokrą robotę, za którą mógłbym ponieśc wysoka karę. W ogródku łatwo spotkać gniewosza a w wiacie na drewno żmiję. Jak idę w lato podwórkiem, to się oglądam . Nie bujam, mieszkam w takim miejscu co się "fizjologom nie śniło". Jestem na 28 stronie tego tematu, ale nie moge tego nie skomentować. Ja chcę mieszkać u Ciebie, koło Ciebie, albo na Twoim terenie. Nie ważne, chcę mieć taki piękny widok przez okno. Ba, nawet myszy mogę łapać.... Ale raczej nie będzie mi dane ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 19.09.2013 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Jestem na 28 stronie tego tematu, ale nie moge tego nie skomentować. Ja chcę mieszkać u Ciebie, koło Ciebie, albo na Twoim terenie. Nie ważne, chcę mieć taki piękny widok przez okno. Ba, nawet myszy mogę łapać.... Ale raczej nie będzie mi dane ;( Oby nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 20.09.2013 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Tarzanem może zostać każdy, ale trzeba się długo uczyć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Żbiku 06.10.2013 15:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2013 Witam. A jakby zrobic tak.chudziak.izolacja,styro i tu gwóźdź programu zamiast szczelnej izolacji np membrana paroprzepuszczalna na to betonik.Wilgoć spod styro bedzie miała jak się wydostać i mniemam że z czasem wyschnie to wszystko i bedzie ok:mad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.10.2013 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2013 Czy zachowywać szczelinę między membraną a wełną, czy nie? zawsze musi być odstęp Odstęp ... trzeba rozciągnąć sznurkami albo drugą naciągniętą membraną ... jak chce się tam zrobić szczelinę ... Dobre pytanie o krokwie ... bo nie wytrzymają ... wytrzymają pod jednym warunkiem. Nie będą stanowić mostka dyfuzyjnego i skraplacza ... co wymaga dolnej warstwy wełny bodaj z 10 cm pod krokwie ... u nas się przyjęło ... jakieś guślarstwo robić budowlane ... oddychające jeszcze ... super .. tylko krokwie jak widać nie lubią puszczanej na oślep pary wodnej w kierunku zewnętrznym bo innym nie bardzo. Wynika to z różnicy ciśnień pary wodnej ... http://siwinska.zut.edu.pl/fileadmin/Pliki_tekstowe/Cisnienie_czastkowe_pary_wodnej_nasyconej_w_powietrzu.pdf przy -20 jest około 1 hPa ... a przy 20st ... jest 25 hPa ... spora różnica .. która napędza ten ruchu tej pary wodnej .. Tylko pojęcie tego pozwala unikać ... niszczenia krokwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
putek 18.10.2013 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Wydaje mi się, że na krawędzi płyty zachodzącej na ościeżnicę powinno się zrezygnować z kleju i wypełnić szczelinę pianką montażową. Czy mam rację? A może są jakieś systemowe rozwiązania? Ponieważ zrobili mi juz tak dwa okna, to chyba będą musieli to skuwać? Taśmy rozprężne. To byłoby chyba dobre miejsce dla nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flisiu 20.10.2013 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Witam wszystkich, moj dom jest na etapie SSZ i w przyszlym roku czekaja mnie prace ociepleniowe. dom jest parterowy, poddasze nieuzytkowe. pierwsza moja bolaczka jest ocieplenie stropu. mam wiazary dachowe wiec strop drewniany. dawno temu postanowilem ze ocieple ten strop welna 35cm. tak tez podalem do obliczen OZC. ostatnio na budowie spotkalem sie z moim kierownikiem i zaczelismy rozmawiac na ten temat. i ku mojemu zdziwieniu facet kategorycznie odradzil mi welne, argumentujac ze jest to bardzo slaby material i ciagnie strasznie wilgoc, jako alternatywe podal pianke lub isobooster. oba te rozwiazania sa dosc drogie i raczej mnie na to nie stac. no chyba ze sie myle... chcialbym sie Was doradzic o jakich rzeczach nie moge zapomniec ocieplajac strop welna aby pozniej nie bylo z nia problemow? na co szczegolnie zwrocic uwage. planuje dwie warstwy 20cm+15cm 0.039(ursa). pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 20.10.2013 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Trzymałem kiedyś wełnę mineralną w stodole i nigdy nie była mokra. Teoria o ciągnięciu wody jest jak dla mnie nieprawdziwa. Owszem każdy materiał może ulec zawilgoceniu jeśli nie ma możliwości na odparowanie po zimie, oraz jeśli warstwa ocieplenia jest za cienka i występuje w niej wtedy silny punkt rosy. No bo wiadomo na dworze mróz, a za wełną ciepełko . Poproś majstra o telefon do osoby, która zrobiła sobie ocieplenie z wełny o grubości 35 cm, bo chcesz się z nią skontaktować w tej sprawie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 20.10.2013 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2013 bardzo slaby material i ciagnie strasznie wilgoc, jako alternatywe podal pianke lub isobooster i on uwierzył ! isokretynizm. Wyszło im z ITB opór cieplny równy temu co zwykły styropian !!! zapomnij o tym. W wątku o tym isoobusterze pisałem że można uzyskać efekt deklarowany, taniej. Im ta folia bombelkowa zniszczyła efekt. Jedna szczelina powietrzna z powłoką alu daje opór cieplny 0,6-0,7 m^2*K/W. Sorry ale od kierownika budowy trąci czereśniactwe, niestety spotykało się takich inż . Zero swojej wiedzy tylko czereśniackie mądrości powtarza. Wełnie nic a nic będzie jeśli zrobisz paroizolację, szczelnie pozaklejaną. welna aby pozniej nie bylo z nia problemow? Paroizolacją aptekarsko wykonana ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
putek 20.10.2013 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2013 (edytowane) Cześć, Przestudiowałem cały wątek i pojawiło mi się kilka pytań. Będę wdzięczny za pomoc. Ściany domu ocieplam styropianem grafitowym, gr. 20cm. Ściany z BK H+H 24cm na klej. Dziury na połączeniach bloczków po "fachowcach" właśnie łatam. Ogrzewanie na całym domu za pomocą "podłogówki" (garaż i piwnice również). 1. Temat kołkować czy nie kołkować to temat rzeka. Chyba jednak zdecyduję się kołkować. Chciałbym trochę ograniczyć mostki tym spowodowane. Czy zastosowanie termodybli to wystarczające rozwiązanie?2. Czy na etapie ocieplania ścian wystarczy izolować balkony połączone ze stropem od dołu i od frontu jak kolega ładnie narysował w Paint'cie w poście: rysuneczek ?? Balkony pewnie wyjdą masywne, ale od dołu 10cm styropianu grafitowego powinno zdać egzamin? Góra balkonów będzie obrabiana podczas wylewek. 3. W jednym poście ktoś zasugerował, że ocieplenie stropu betonowego styropianem z dwóch stron to zły pomysł. Chciałbym sufit w garażu i ścianę między garażem i domem ocieplić styropianem 10cm. Garaż będzie ogrzewany, ale temperatura w nim będzie niska. Nad garażem są pomieszczenia mieszkalne. Czy można ocieplić sufit w garażu i położyć styropian na piętrze pod ogrzewanie podłogowe?4. Część mieszkalna domu jest podpiwniczona. Jaką grubą izolację zastosować na podłodze? (będzie ogrzewanie podłogowe, jak wspominałem). Czy jest sens izolować sufit w piwnicy (piwnica jest wysoka). Podobnie jak w garażu będzie tam niższa temperatura niż w części mieszkalnej.5. Może ktoś ma gdzieś zdjęcie, rysunek jak należy poradzić sobie z całkowitym schowaniem prowadnic rolet integro pod styropianem, a zachowaniem dostępu do rewizji?6. Zdecydowałem się na klej z worka. Po przejściach z klejeniem XPS klejami z puszki, trochę nie mam do nich zaufania. Autor wątku wskazywał w jednym z postów, aby między klejone płyty dawać wałek kleju puszkowego. Czy przy klejeniu klejem z worka, metodą obwiedniowo-punktową też należy o czymś takim pomyśleć? Czy wystarczy po montażu wypełnić szczeliny między płytami od zewnątrz pianką?7. Okna są wysunięte poza lico muru 25mm, a prowadnice rolet są odsunięte od zewnątrz ościeżnicy o 10mm (są na jej środku zamocowane). Czy przy ocieplaniu tego miejsca wypada wycinać dwa schodki w styropianie, czy zrobić styropianem na równo z prowadnicą rolety od zewnętrznej strony i później dokleić węgarek na szerokość prowadnicy? Z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam Michał Edytowane 20 Października 2013 przez putek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 20.10.2013 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2013 1. Kołkować, ale otwornica i kołki pod zatyczki ! styropian obwodowo - plackowo klejisz. Choć jak ściana była by równa, a co piszesz że łatasz po "fachowcach" dziury to nie . Mnie się metoda widzi nakładania kleju na całej powierzchni płyty... równa ściana co by kleju nie uszło masę. 2. Balkon, szkoda troszkę że jest, nie da się mu podstawić jakiegoś słupa aby stał sobie sam ? Mostek termiczny nie zostanie zlikwidowany zostanie choć mniejszy o 2/3 ... ale jednak . Szkoda było by trudu. 3. Izolacji nigdy za mało, jak nie będzie izolacji to garaż dostanie ogrzewanie gratis. 4. Jeśli masz na tyle wysoką ? ale ja przemyśliwałem tą sprawę i wolałem piwnicę zaizolować od gruntu i ściany wszędzie, ale to walka o pasywność. 6. Równa ściana całą powierzchnie, jeśli nie to obwód i placki. 7 wyobraźnia wyłączona... polecam maksymalnie co się da izolować czyli rowki w izolacji na roletę tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 21.10.2013 04:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 wyobraźnia wyłączona... polecam maksymalnie co się da izolować czyli rowki w izolacji na roletę tak Nie chcę siać pesymizmu, ale chłop się naczyta, naczyta, a "fachowcy" i tak zrobią po swojemu komentując: "internetów się pan naczytał". Ehh... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
putek 21.10.2013 05:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 (edytowane) Z fachowcami będzie dobrze. To nie tego typu ludzie. Poza tym będziemy ocieplać "razem" Dziury w ścianach są z dwóch powodów. Jeden, że część bloczków H+H przyjechała w opłakanym stanie, było trochę poobijanych rogów (ale chociaż H+H wzięło to na siebie). Drugi to jednak budowlańcy mogliby się bardziej przyłożyć do estetyki i dokładności ich składania. Ale wczoraj przy niedzieli (co zrobić jak nie ma kiedy indziej czasu) rozrobiłem klej do H+H i zacząłem zaprawiać. Miałem tylko zacierać pionowe łączenia bloczków, ale doszedłem do wniosku, że to nie jest duża ilość pracy i zacieram wszystkie połączenia. Głębsze ubytki wypełniam wcześniej pianką. Sprawdzę dziś dokładnie jak ze ścianami, czy kładzenie kleju na całe płyty będzie realne. Balkon jest. Ba. Są nawet trzy Jeden nad wykuszem, a dwa normalne. Nieduże. W sumie może 5-6m2. Jest dom są i mostki. Wszystkiego nie da uniknąć, a niestety zbyt późno wziąłem się za analizowanie wykonywanych prac na budowie. Murowanie pozostawiłem firmie budowlanej (mój błąd, muszę z tym teraz żyć). Piwnica jest zaizolowana pod ziemią 5cm XPS Synthos, nad ziemią 2x8cm (druga warstwa wynikła z potrzeby wyrównania trochę do 20cm na ścianach). Jednak też chcę zawalczyć o cenne waty, bo dom będzie ogrzewany pompą ciepła, stąd chciałbym część mieszkalną odizolować trochę lepiej. W sumie to mogę tam i dać na podłogę i sufit w sumie 30 czy 40 cm izolacji. Jest bardzo wysoka. . Nawiązuj do Twojego postu w temacie o roletach, pod skrzynki na balkonach dałem jednak 2x20mm płyty steinothan 107. Wymagało to trochę podkucia nadproży. Na parterze we wszystkich nadprożach jest 50mm XPS + 20mm steinothan 107. A co do prowadnic rolet. Wypociłem taki rysunek. Chcę zastosować taki cudowny wynalazek jak taśmy rozprężne. Wstawiałem je między górną ramę okna, a płyty na ociepleniu nadproży. Świetne rozwiązanie. Pierwotnie taśmy miały iść pod węgarek - punkt (1), ale jeżeli węgarek jest na ramie okna to jest ok. Ale jeżeli jest prowadnica rolet, to chyba niewiele to da, bo między ramą okna i prowadnicą i tak będzie sobie powietrze hulało. Czy powinienem dać w miejscu (2) lepiej te taśmy? Rozwiązałoby to też problem cudowania i wycinania w styropianie schodków. Taśma jest 15mm szeroka od 4-7mm się rozpręża (chociaż fizycznie do 10mm napewno). Edytowane 21 Października 2013 przez putek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.