מרכבה 22.10.2013 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 No i jak nie ma przerwy jak jest ... zaraz na wełnę folia. i tyle . Pod profil podkładka czy glut z czegoś co by uszczelniło połączenie. I dalej bylo, ze wystarczy dac podwojna szybe z pustka powietrzna i bedzie jeszcze lepszy efekt. pustka gazowa plus powłoka pustka daje opór cieplny 0,18 powłoka ~0,4 ... widzisz teraz kombinują, ja też kombinowałem z szybami ... zrobiłem szybę zespoloną z 5 szyb ... 4 komory po środku na samym powietrzu ... trzy powłoki nisko emisyjne wynik ... U 0,47 W/m^2*K .. całkiem całkiem ... jak by się kto pytał ... empirycznie i programowo przeliczone ... np na pilkintonie możesz sobie po przeliczać szyby .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 22.10.2013 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 flisiu, skoro chcesz podłogę częściowo (OSB) a resztę możesz zasypać, to może tę podłogę podwójnie, tj. OSB + styro + OSB (styro może podłogowy i odpowiednio cieńsza OSB, albo odwrotnie). Tak rzucam z głupia frant, wiem że niby palny i dla pary oporny (ale jak wąska ścieżka tej podłogi...?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 22.10.2013 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 No i jak nie ma przerwy jak jest ... zaraz na wełnę folia. i tyle . Pod profil podkładka czy glut z czegoś co by uszczelniło połączenie. pustka gazowa plus powłoka pustka daje opór cieplny 0,18 powłoka ~0,4 ... widzisz teraz kombinują, ja też kombinowałem z szybami ... zrobiłem szybę zespoloną z 5 szyb ... 4 komory po środku na samym powietrzu ... trzy powłoki nisko emisyjne wynik ... U 0,47 W/m^2*K .. całkiem całkiem ... jak by się kto pytał ... empirycznie i programowo przeliczone ... np na pilkintonie możesz sobie po przeliczać szyby .. No i co z tego, jak punkt rosy robi ci sie na ramie? Nawet z 2 szybami para ci sie nie wykropli po srodku okna, wiec izolacyjnosc juz trzyszybowego pakietu jest wystarczajaca. Problem jest z rama - takie okno powinno byc porzadnie opatulone rama (a nie na 3mm listwami dookola ramki), ale tak sie nie robi, bo swiatla bedzie malo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.10.2013 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 No i co z tego, jak punkt rosy robi ci sie na ramie? Nawet z 2 szybami para ci sie nie wykropli po srodku okna oj ... Kolego dobrze prawisz, brak uzupełnienia o coś takiego . bo napisałeś to tak jak by ten punk był niczym boja, stały nie zmienny itp .. tak oczywiście nie jest ... przy 60-70 % wilgotności w zimie, co zaobserwowałem, calutka szyba zroszona. Ja wiesz troszkę z innej baki ... celują w okna o U 0,2 max maxków ... wiem jak ... kwestia zrobić . Problem jest z rama - takie okno powinno byc porzadnie opatulone rama (a nie na 3mm listwami dookola ramki), ale tak sie nie robi, bo swiatla bedzie malo. robi się ! wstawia się szybę w XPS'a oczywiście tak aby szyba wyglądała jak by była wprost w murze wstawiona. Ramę z siedmioma komorami niech sobie w du wcisną . Kosztuje majątek nie izoluje ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 22.10.2013 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 oj ... Kolego dobrze prawisz, brak uzupełnienia o coś takiego . [ATTACH=CONFIG]220017[/ATTACH] bo napisałeś to tak jak by ten punk był niczym boja, stały nie zmienny itp .. tak oczywiście nie jest ... przy 60-70 % wilgotności w zimie, co zaobserwowałem, calutka szyba zroszona. Nie no jasne, tylko... widziales kiedys wilgotnosc 60-70% w mieszkaniu w zimie? Chyba ktos by musial nigdy okien nie otwierac i miec zatkana wentylacje. Nie wiem, jak w domu, ale w mieszkaniu pomimo rozwieszania mokrych pieluch nie jestem w stanie wyciagnac ponad 45% - wystarczy chwile powietrzyc (a wietrzymy dosc czesto) i z tych 70-80% na dworze na mrozie w srodku po ogrzaniu sie robi 30% Ja wiesz troszkę z innej baki ... celują w okna o U 0,2 max maxków ... wiem jak ... kwestia zrobić . robi się ! wstawia się szybę w XPS'a oczywiście tak aby szyba wyglądała jak by była wprost w murze wstawiona. Ramę z siedmioma komorami niech sobie w du wcisną . Kosztuje majątek nie izoluje ! ok, ale panie, to juz rozmowa o domu pasywnym, w ktorym nie otwiera sie okien, tylko stawia na wentylacje mechaniczna. To dobre na 80-ciopietrowy SkyTower, a nie na domek jednorodzinny z ogrodem. Ze nie wspomne o cenach. Moznaby zrobic gruba (parenascie cm) i szeroka (drugie parenascie) rame drewniano-poliuretanowa (jak panele w drzwiach u mnie wejsciowych), w ktora wpuszczone szyby bylyby na dobre 5cm i to daloby rade, ale kto za to sensowne pieniadze zaplaci? Nawiasem mowiac u mnie jest sporo fakapow termicznych, bo przebudowywalem stary dom, ale gdybym budowal od zera, to byc moze skusilbym sie na sciane trojwarstwowa z 15cm welny pomiedzy (da sie tyle?) i montazem okien w warstwie ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flisiu 22.10.2013 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Przede wszystkim Olleo wielkie dzieki za rysunki i zainteresowanie tematem. wszystko ladnie na nich widac. jednak rodza sie kolejne pytania...1.czy te łaty poprzeczne przewidziales tylko w obszarze ktory mam zamiar uzywac jako strych czy na calej powierzni stropu? nie moge zastosowac łat 15cm? nie ma takich? nie chcialbym pchac 5cm welny w wolna przestrzen bo chcialem miec ja swobodnie dostepna. 2. kolejny problem to wysokosc wiazara. wydaje mi sie ze ma on 12cm szerokosci choc glowy nie dam sobie uciac takze jak wloze 15 albo 20 to welna bedzie wystawac ponad wiazar i w miejscu gdzie bedzie przybita lata, ta welna bedzie scisnieta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 22.10.2013 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 oczywiscie dopasuj wysokosci do rozmiarow swoich belek. W tartaku sprawdzisz, jakie sa wymiary lat i belek, cos dobierzesz. Oczywiscie, ze mozesz laty dac tylko tam, gdzie powstana "ścieżki" - nawet lepiej, bo mozesz zachowac ciągłość izolacji, podczas gdy drewno ma izolacyjnosc bodajze 2x gorsza od welny - stad sugestia ciaglej izolacji 5tka pod wiazarami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
putek 22.10.2013 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Podpowiedzcie jeszcze jak należy zakończyć izolację styropianem - ostatnią warstwę zaraz pod drewnianą nadbitką. Między krokwiami jest wełna, która jest wystawiona na równo z murem. Do niej od czoła dojdzie styropian, wycięty od góry pod kątem, żeby dopasować do nadbitki. Nie mam deskowania na dachu, tylko membranę. Czy styropian o góry powinien być szczelnie zamocowany do nadbitki (np. na skośną część styropianu nałożyć przed jego montażem pianę/klej z puszki)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.10.2013 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 sie na sciane trojwarstwowa z 15cm welny pomiedzy (da sie tyle?) i montazem okien w warstwie ocieplenia. I przyy tej okazji przestroga, ściana musiała by być od środka wymalowana wszędzie farbą o wysokim oporze dyfuzyjnym. 15cm Kolego mało. Polecam i promuje rozwiązania oparte na powiększonym CWU ... właśnie na okazję -30 przez parę dni ... Wymagania tylko sutej izolacji, brak kotłowni, i urządzeń typowych od C.O upraszcza budowę, nie trzeba tłumaczyć, że rozprowadzenie rurek itp .. swoje kosztuje, a nade wszystko blokuje inne roboty. Ramy pod szyby z XPS'a i fix .. bardzo bardzo proste, obute w blachę tytanową cynkową, chyba że ktoś lubi 316 gatunek ... tzw chromonikiel ... alibo jeszcze jakieś miedziane, lub laminatowe sprawy. Już mi się rozbiega gdzie o tym pisze, bo jest parę tematów. Można pokryć tynkiem, kolega robi akurat listwy na CNC samodiełce ... pokrywa tynkiem niczego sobie, pod ramę fixa w sam raz. Tanie, że by nie powiedzieć śmiesznie tanie rozwiązanie, nie ma teraz na rynku cieplejszego montażu przeszklenia ! putek czyli izolacja na ścianie szczytowej łączy się z tą wełną z poddasza ? jak tak to jest ok . reszta, prócz wywinięcia paroizolacji na ścianę i tu bym pas dodał jeszcze na mur, aby oddzielić, wełnę od muru ... Co by mostek dyfuzyjny nie powstał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
putek 22.10.2013 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 (edytowane) putek czyli izolacja na ścianie szczytowej łączy się z tą wełną z poddasza ? jak tak to jest ok . reszta, prócz wywinięcia paroizolacji na ścianę i tu bym pas dodał jeszcze na mur, aby oddzielić, wełnę od muru ... Co by mostek dyfuzyjny nie powstał. Nie do końca rozumiem Twój opis o wywinięciu paroizolacji. W tym momencie wygląda to tak. Mam skosy lane. Na nich jest paroizolacja i pierwsza warstwa wełny w poprzek krokiew, która dochodzi do murłaty od jej tyłu. Druga warstwa wełny idzie wzdłuż krokiew i wychodzi przez nie na równi ze ścianami i jej koniec jest na murłacie od góry. Izolację na poddaszu i na ścianie będą ściśle do siebie przylegały. Pytałem, czy mam styropian od góry, od nadbitki, uszczelniać jeszcze np. pianką montażową. Edytowane 22 Października 2013 przez putek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.10.2013 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Pytałem, czy mam styropian od góry, od nadbitki, uszczelniać jeszcze np. pianką montażową. wszelakich uszczelnień nigdy dość . Jest szczelina to zatykasz i ok . I bardzo dobrze zrobiłeś, w okolicy powstaje dom ... izolacja poddasza też na skosach jest przerwana ścianą szczytową Skosy poddasz pomaluj farbą co jest odporna na szorowanie, czemu ? ponieważ im mniej puścisz pary wodnej przez skos tym mniej może atakować paroizolację, takich rzeczy bez kosztowych nigdy za wiele . Malować i tak musisz, bodaj dobra farba emulsyjna. Co byś nie padł ofiarą mitu o oddychaniu ścian. tak na marginesie dopisałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flisiu 23.10.2013 06:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2013 oczywiscie dopasuj wysokosci do rozmiarow swoich belek. W tartaku sprawdzisz, jakie sa wymiary lat i belek, cos dobierzesz. Oczywiscie, ze mozesz laty dac tylko tam, gdzie powstana "ścieżki" - nawet lepiej, bo mozesz zachowac ciągłość izolacji, podczas gdy drewno ma izolacyjnosc bodajze 2x gorsza od welny - stad sugestia ciaglej izolacji 5tka pod wiazarami. ok, zostały mi dwa zagadnienia, czy sznurek ( lub jakas zylka budowlana, co lepsze?) wytrzyma 30-35cm welny? zakladajac ze mam pustke 5cm miedzy wiazarem i płyta GK to w ktore miejsce ukladam folie paroszczelna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 23.10.2013 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2013 (edytowane) Welnę tniesz ciut szerszą od przestrzeni między wiązarami. Są sznurki do tego celu sprzedawane w szpulach chyba kilometrowych - wytrzyma bez problemu, o ile wytrzymaja wkręty/gwoździe/zszywki, którymi sznurek będziesz mocował. Folię kleisz taśmą dwustronnie klejącą do profili metalowych, do których montujesz płyty GK. Kolega מרכבה ma jakiś inny na ten temat pogląd, ale niespecjalnie do mnie to przemawia, ani nie bardzo wiem, gdzie on chce tę folię kleić. Szczerze mówiąc nie bardzo widzę te 5cm, bo profile musisz mieć poruszające się niezależnie od wiązarów, zawieszone na elastycznych wieszakach. Obawiam się, że będziesz potrzebował "parę" cm więcej.http://budujiremontuj.republika.pl/grafika/sufitpodwieszany.gif Edytowane 23 Października 2013 przez Olleo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flisiu 23.10.2013 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2013 jesli folia idzie na profile metalowe to w takim razie bedzie ona podziurawiona przez wieszaki, mam racje ? czy idzie ona bezposrednio z drugiej strony pod plytke GK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 23.10.2013 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2013 to drugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 23.10.2013 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Jak tam ma być instalacja, elektryczna i oświetlenie, to pasuje zrobić przerwę koło 5cmRobiłem to ale nie na profilach tylko, kantówkach drewnianych, Jako że to był sufit ... a nie jak u Ciebie jętki czy kleszcze... i mając pasy przydyblowane na to poszła folia, a raczej mata jak pod panele z warstwą alu. Pod panelami nie dają nic, tu podczas montażu robiło się bardzo ciepło przy bliskości tej powłoki.Na do ruszt mocowany do ścian i do rusztu pierwszego.Powstała szczelina była na okablowanie oświetlenia, 13 lapek ledowych. Wszystkie szczeliny itp .. po zaklejane.Szkoda że rozwiązania systemowe nie dają się tak modyfikować ? Na to poszła płyta OSB 3 .. i tak powstał sufi w łazience ... miał być pokryty papierem gładziowym.Ale koniec końców została goła polakierowana płyta ... pasuje idealnie do płytek, nawet nie spodziewałem się takiego efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 25.10.2013 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 Powiedzcie mi dlaczego folię szczelnie przyklejoną do profili zalecacie wyciągnąć na ścianę skuć tynk, przykleić np OT300 Nahtpaste po czym zatynkować/zaszpachlować?Po co aż tyle pracy czy nie wystarczy szczelnie połączyć folię z profilami a między profilem a ścianą wcisnąć klej / silikon / piankę /ewentualnie co podpowiada logika mały skrawek np 1cm wystawić folii i skleić klejemOT300 Nahtpaste? tTo wszystko jeszcze przykrywa KG i wewnętrzny narożnik zaszpachlowany. 2 pytanie czysto teoretyczne. Skoro szczelność jest taka ważna to dlaczego nie dba się o brak przewiewu od zewnętrznej strony wełny. Przecież Nagrzana wełna od wnętrza poddasza wychładza się przez przewiewy od zewnątrz. Styropian jako zwarta struktura odporny jest na wnikanie zimna przez wiatr, wełna nie. Czy nie poprawniej byłoby zastosować przy deskowanym dachu dodatkowej membrany z odstępem 3 - ... cm od desek szczelnie połączonej między krokwiami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 25.10.2013 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 Chlopie, masz pelna racje. Gdybym wiedzial wtedy to, co teraz wiem, to zastosowalbym membrane wysokoparoprzepuszczalna nad welna. IMHO folia paroszczelna pod welna nie musi byc 100% szczelna, o ile od gory moze odparowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.10.2013 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 IMHO folia paroszczelna pod welna nie musi byc 100% szczelna, o ile od gory moze odparowac. Oj to teraz zagalopowałeś się Kolego Masz rację ... ale 50/50 ponieważ to co przenika przez wełnę jest wścibskim gazem ! i to pod ciśnieniem Wywołanym różnicą stężeń pary wodnej wew/zew ... a różnica jest tym większa im jest rozpiętość temp większa. Idą w hPa ... średnio 10-15 hPa różnicy. Jeśli będzie w domu 40% wilgotności to jest prawdą. Ale na kiedy będzie 50% i więcej żadnej szczeliny winno nie być ! inwestor nie dowie się od razu o tym . Po latach paru kiedy mu krokiew pieczarkami zrośnie. szczelina 1mm szerokości długa na 1m po tygodniu masz tam dobry litr czystej wody. o ile od gory moze odparowac. no to nie wiem jak można było by dać coś innego jak wysoko paro przep. Inaczej nazwał bym to zbrodnią budowlaną ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 26.10.2013 05:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 No coz, mysle ze pierwszy lepszy rzeczoznawca budowlany ci powie jaki ulamek procenta ma zrobione to dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.