Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

No i jak nie ma przerwy :) jak jest ... zaraz na wełnę folia. i tyle .

Pod profil podkładka czy glut z czegoś co by uszczelniło połączenie.

 

I dalej bylo, ze wystarczy dac podwojna szybe z pustka powietrzna i bedzie jeszcze lepszy efekt.
pustka gazowa plus powłoka

pustka daje opór cieplny 0,18 powłoka ~0,4 ... widzisz teraz kombinują, ja też kombinowałem z szybami ...

zrobiłem szybę zespoloną z 5 szyb ... 4 komory po środku na samym powietrzu ... trzy powłoki nisko emisyjne wynik ...

U 0,47 W/m^2*K .. całkiem całkiem ... jak by się kto pytał ... empirycznie i programowo przeliczone ...

np na pilkintonie możesz sobie po przeliczać szyby ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 904
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

flisiu, skoro chcesz podłogę częściowo (OSB) a resztę możesz zasypać, to może tę podłogę podwójnie, tj. OSB + styro + OSB (styro może podłogowy i odpowiednio cieńsza OSB, albo odwrotnie). Tak rzucam z głupia frant, wiem że niby palny i dla pary oporny (ale jak wąska ścieżka tej podłogi...?).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jak nie ma przerwy :) jak jest ... zaraz na wełnę folia. i tyle .

Pod profil podkładka czy glut z czegoś co by uszczelniło połączenie.

 

pustka gazowa plus powłoka

pustka daje opór cieplny 0,18 powłoka ~0,4 ... widzisz teraz kombinują, ja też kombinowałem z szybami ...

zrobiłem szybę zespoloną z 5 szyb ... 4 komory po środku na samym powietrzu ... trzy powłoki nisko emisyjne wynik ...

U 0,47 W/m^2*K .. całkiem całkiem ... jak by się kto pytał ... empirycznie i programowo przeliczone ...

np na pilkintonie możesz sobie po przeliczać szyby ..

 

No i co z tego, jak punkt rosy robi ci sie na ramie? Nawet z 2 szybami para ci sie nie wykropli po srodku okna, wiec izolacyjnosc juz trzyszybowego pakietu jest wystarczajaca. Problem jest z rama - takie okno powinno byc porzadnie opatulone rama (a nie na 3mm listwami dookola ramki), ale tak sie nie robi, bo swiatla bedzie malo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co z tego, jak punkt rosy robi ci sie na ramie? Nawet z 2 szybami para ci sie nie wykropli po srodku okna
oj ...

Kolego dobrze prawisz, brak uzupełnienia o coś takiego .

cb5.jpg bo napisałeś to tak jak by ten punk był niczym boja, stały nie zmienny itp .. tak oczywiście nie jest ...

przy 60-70 % wilgotności w zimie, co zaobserwowałem, calutka szyba zroszona.

 

Ja wiesz troszkę z innej baki ... celują w okna o U 0,2 max maxków ... wiem jak ... kwestia zrobić .

 

Problem jest z rama - takie okno powinno byc porzadnie opatulone rama (a nie na 3mm listwami dookola ramki), ale tak sie nie robi, bo swiatla bedzie malo.
robi się ! wstawia się szybę w XPS'a oczywiście tak aby szyba wyglądała jak by była wprost w murze wstawiona.

Ramę z siedmioma komorami niech sobie w du wcisną . Kosztuje majątek nie izoluje !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj ...

Kolego dobrze prawisz, brak uzupełnienia o coś takiego .

[ATTACH=CONFIG]220017[/ATTACH] bo napisałeś to tak jak by ten punk był niczym boja, stały nie zmienny itp .. tak oczywiście nie jest ...

przy 60-70 % wilgotności w zimie, co zaobserwowałem, calutka szyba zroszona.

Nie no jasne, tylko... widziales kiedys wilgotnosc 60-70% w mieszkaniu w zimie? Chyba ktos by musial nigdy okien nie otwierac i miec zatkana wentylacje. Nie wiem, jak w domu, ale w mieszkaniu pomimo rozwieszania mokrych pieluch nie jestem w stanie wyciagnac ponad 45% - wystarczy chwile powietrzyc (a wietrzymy dosc czesto) i z tych 70-80% na dworze na mrozie w srodku po ogrzaniu sie robi 30%

 

Ja wiesz troszkę z innej baki ... celują w okna o U 0,2 max maxków ... wiem jak ... kwestia zrobić .

 

robi się ! wstawia się szybę w XPS'a oczywiście tak aby szyba wyglądała jak by była wprost w murze wstawiona.

Ramę z siedmioma komorami niech sobie w du wcisną . Kosztuje majątek nie izoluje !

 

ok, ale panie, to juz rozmowa o domu pasywnym, w ktorym nie otwiera sie okien, tylko stawia na wentylacje mechaniczna. To dobre na 80-ciopietrowy SkyTower, a nie na domek jednorodzinny z ogrodem. Ze nie wspomne o cenach. Moznaby zrobic gruba (parenascie cm) i szeroka (drugie parenascie) rame drewniano-poliuretanowa (jak panele w drzwiach u mnie wejsciowych), w ktora wpuszczone szyby bylyby na dobre 5cm i to daloby rade, ale kto za to sensowne pieniadze zaplaci?

 

Nawiasem mowiac u mnie jest sporo fakapow termicznych, bo przebudowywalem stary dom, ale gdybym budowal od zera, to byc moze skusilbym sie na sciane trojwarstwowa z 15cm welny pomiedzy (da sie tyle?) i montazem okien w warstwie ocieplenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim Olleo wielkie dzieki za rysunki i zainteresowanie tematem. wszystko ladnie na nich widac. jednak rodza sie kolejne pytania...

1.czy te łaty poprzeczne przewidziales tylko w obszarze ktory mam zamiar uzywac jako strych czy na calej powierzni stropu? nie moge zastosowac łat 15cm? nie ma takich? nie chcialbym pchac 5cm welny w wolna przestrzen bo chcialem miec ja swobodnie dostepna.

2. kolejny problem to wysokosc wiazara. wydaje mi sie ze ma on 12cm szerokosci choc glowy nie dam sobie uciac takze jak wloze 15 albo 20 to welna bedzie wystawac ponad wiazar i w miejscu gdzie bedzie przybita lata, ta welna bedzie scisnieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie dopasuj wysokosci do rozmiarow swoich belek. W tartaku sprawdzisz, jakie sa wymiary lat i belek, cos dobierzesz. Oczywiscie, ze mozesz laty dac tylko tam, gdzie powstana "ścieżki" - nawet lepiej, bo mozesz zachowac ciągłość izolacji, podczas gdy drewno ma izolacyjnosc bodajze 2x gorsza od welny - stad sugestia ciaglej izolacji 5tka pod wiazarami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie jeszcze jak należy zakończyć izolację styropianem - ostatnią warstwę zaraz pod drewnianą nadbitką. Między krokwiami jest wełna, która jest wystawiona na równo z murem. Do niej od czoła dojdzie styropian, wycięty od góry pod kątem, żeby dopasować do nadbitki. Nie mam deskowania na dachu, tylko membranę. Czy styropian o góry powinien być szczelnie zamocowany do nadbitki (np. na skośną część styropianu nałożyć przed jego montażem pianę/klej z puszki)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie na sciane trojwarstwowa z 15cm welny pomiedzy (da sie tyle?) i montazem okien w warstwie ocieplenia.
I przyy tej okazji

przestroga, ściana musiała by być od środka wymalowana wszędzie farbą o wysokim oporze dyfuzyjnym.

15cm Kolego mało. Polecam i promuje rozwiązania oparte na powiększonym CWU ... właśnie na okazję -30 przez parę dni ...

Wymagania tylko sutej izolacji, brak kotłowni, i urządzeń typowych od C.O upraszcza budowę, nie trzeba tłumaczyć, że rozprowadzenie rurek itp ..

swoje kosztuje, a nade wszystko blokuje inne roboty.

 

Ramy pod szyby z XPS'a i fix .. bardzo bardzo proste, obute w blachę tytanową cynkową, chyba że ktoś lubi 316 gatunek ... tzw chromonikiel ...

alibo jeszcze jakieś miedziane, lub laminatowe sprawy. Już mi się rozbiega gdzie o tym pisze, bo jest parę tematów.

Można pokryć tynkiem, kolega robi akurat listwy na CNC samodiełce ... pokrywa tynkiem niczego sobie, pod ramę fixa w sam raz.

Tanie, że by nie powiedzieć śmiesznie tanie rozwiązanie, nie ma teraz na rynku cieplejszego montażu przeszklenia !

 

 

putek czyli izolacja na ścianie szczytowej łączy się z tą wełną z poddasza ? jak tak to jest ok .

reszta, prócz wywinięcia paroizolacji na ścianę i tu bym pas dodał jeszcze na mur, aby oddzielić, wełnę od muru ...

Co by mostek dyfuzyjny nie powstał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

putek czyli izolacja na ścianie szczytowej łączy się z tą wełną z poddasza ? jak tak to jest ok .

reszta, prócz wywinięcia paroizolacji na ścianę i tu bym pas dodał jeszcze na mur, aby oddzielić, wełnę od muru ...

Co by mostek dyfuzyjny nie powstał.

 

Nie do końca rozumiem Twój opis o wywinięciu paroizolacji.

 

W tym momencie wygląda to tak. Mam skosy lane. Na nich jest paroizolacja i pierwsza warstwa wełny w poprzek krokiew, która dochodzi do murłaty od jej tyłu. Druga warstwa wełny idzie wzdłuż krokiew i wychodzi przez nie na równi ze ścianami i jej koniec jest na murłacie od góry. Izolację na poddaszu i na ścianie będą ściśle do siebie przylegały. Pytałem, czy mam styropian od góry, od nadbitki, uszczelniać jeszcze np. pianką montażową.

Edytowane przez putek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem, czy mam styropian od góry, od nadbitki, uszczelniać jeszcze np. pianką montażową.
wszelakich uszczelnień nigdy dość .

Jest szczelina to zatykasz i ok .

I bardzo dobrze zrobiłeś, w okolicy powstaje dom ... izolacja poddasza też na skosach jest przerwana ścianą szczytową :(

Skosy poddasz pomaluj farbą co jest odporna na szorowanie, czemu ? ponieważ im mniej puścisz pary wodnej przez skos

tym mniej może atakować paroizolację, takich rzeczy bez kosztowych nigdy za wiele .

Malować i tak musisz, bodaj dobra farba emulsyjna.

Co byś nie padł ofiarą mitu o oddychaniu ścian. tak na marginesie dopisałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie dopasuj wysokosci do rozmiarow swoich belek. W tartaku sprawdzisz, jakie sa wymiary lat i belek, cos dobierzesz. Oczywiscie, ze mozesz laty dac tylko tam, gdzie powstana "ścieżki" - nawet lepiej, bo mozesz zachowac ciągłość izolacji, podczas gdy drewno ma izolacyjnosc bodajze 2x gorsza od welny - stad sugestia ciaglej izolacji 5tka pod wiazarami.

ok, zostały mi dwa zagadnienia, czy sznurek ( lub jakas zylka budowlana, co lepsze?) wytrzyma 30-35cm welny? zakladajac ze mam pustke 5cm miedzy wiazarem i płyta GK to w ktore miejsce ukladam folie paroszczelna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Welnę tniesz ciut szerszą od przestrzeni między wiązarami. Są sznurki do tego celu sprzedawane w szpulach chyba kilometrowych - wytrzyma bez problemu, o ile wytrzymaja wkręty/gwoździe/zszywki, którymi sznurek będziesz mocował. Folię kleisz taśmą dwustronnie klejącą do profili metalowych, do których montujesz płyty GK. Kolega מרכבה ma jakiś inny na ten temat pogląd, ale niespecjalnie do mnie to przemawia, ani nie bardzo wiem, gdzie on chce tę folię kleić.

 

Szczerze mówiąc nie bardzo widzę te 5cm, bo profile musisz mieć poruszające się niezależnie od wiązarów, zawieszone na elastycznych wieszakach. Obawiam się, że będziesz potrzebował "parę" cm więcej.

http://budujiremontuj.republika.pl/grafika/sufitpodwieszany.gif

Edytowane przez Olleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam ma być instalacja, elektryczna i oświetlenie, to pasuje zrobić przerwę koło 5cm

Robiłem to ale nie na profilach tylko, kantówkach drewnianych,

Jako że to był sufit ... a nie jak u Ciebie jętki czy kleszcze... i mając pasy przydyblowane

na to poszła folia, a raczej mata jak pod panele z warstwą alu.

Pod panelami nie dają nic, tu podczas montażu robiło się bardzo ciepło przy bliskości tej powłoki.

Na do ruszt mocowany do ścian i do rusztu pierwszego.

Powstała szczelina była na okablowanie oświetlenia, 13 lapek ledowych. Wszystkie szczeliny itp .. po zaklejane.

Szkoda że rozwiązania systemowe nie dają się tak modyfikować ?

 

Na to poszła płyta OSB 3 .. i tak powstał sufi w łazience ... miał być pokryty papierem gładziowym.

Ale koniec końców została goła polakierowana płyta ... pasuje idealnie do płytek, nawet nie spodziewałem się takiego efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi dlaczego folię szczelnie przyklejoną do profili zalecacie wyciągnąć na ścianę skuć tynk, przykleić np OT300 Nahtpaste po czym zatynkować/zaszpachlować?

Po co aż tyle pracy czy nie wystarczy szczelnie połączyć folię z profilami a między profilem a ścianą wcisnąć klej / silikon / piankę /ewentualnie co podpowiada logika mały skrawek np 1cm wystawić folii i skleić klejemOT300 Nahtpaste? tTo wszystko jeszcze przykrywa KG i wewnętrzny narożnik zaszpachlowany.

 

2 pytanie czysto teoretyczne. Skoro szczelność jest taka ważna to dlaczego nie dba się o brak przewiewu od zewnętrznej strony wełny. Przecież Nagrzana wełna od wnętrza poddasza wychładza się przez przewiewy od zewnątrz. Styropian jako zwarta struktura odporny jest na wnikanie zimna przez wiatr, wełna nie. Czy nie poprawniej byłoby zastosować przy deskowanym dachu dodatkowej membrany z odstępem 3 - ... cm od desek szczelnie połączonej między krokwiami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO folia paroszczelna pod welna nie musi byc 100% szczelna, o ile od gory moze odparowac.

Oj to teraz zagalopowałeś się Kolego :no:

Masz rację ... ale 50/50 ponieważ to co przenika przez wełnę jest wścibskim gazem ! i to pod ciśnieniem

Wywołanym różnicą stężeń pary wodnej wew/zew ... a różnica jest tym większa im jest rozpiętość temp większa.

Idą w hPa ... średnio 10-15 hPa różnicy.

Jeśli będzie w domu 40% wilgotności to jest prawdą.

Ale na kiedy będzie 50% i więcej żadnej szczeliny winno nie być ! inwestor nie dowie się od razu o tym .

Po latach paru kiedy mu krokiew pieczarkami zrośnie.

szczelina 1mm szerokości długa na 1m po tygodniu masz tam dobry litr czystej wody.

 

o ile od gory moze odparowac.
no to nie wiem jak można było by dać coś innego jak wysoko paro przep.

Inaczej nazwał bym to zbrodnią budowlaną !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...