Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Samodzielny "ciepły montaż" czy jest sens kombinować?!


Recommended Posts

Dzięki Panowie, bo tak szczerze to pojęcia o tym nie miałem aby taka ramkę wykonać... Akurat mam restk xps- a wiec się przydadzą.

 

 

T12345T-

...wykonać ramki, aby zlicować płaszczyznę okien z płaszczyzną muru konstrukcyjnego. Potem uzupełnić warstwę termoizolacji

 

Pisząc uzupełnić warstwę termoizolacji masz tu na myśli już docelowe (20cm) ocieplenie ścian zewnętrznych ?? Gdzie wtedy doklejam folie, czy tak jak pokazane na foto powyżej ? To chyba nie stworzy szczelnego połączenia ściana okno a przez styro i tak wilgoć się przedostanie, więc po co taśma ??

 

Czy moglibyście bardziej rozpisać mi cały te proces, byłbym bardzo wdzięczny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 116
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Pisząc uzupełnić warstwę termoizolacji masz tu na myśli już docelowe (20cm) ocieplenie ścian zewnętrznych ??

 

Pisząc o "uzupełnieniu warstwy termoizolacji" mam na myśli materiał termoizolacyjny zastosowany w przestrzeni szczeliny dylatacyjnej. Wysunięcie okna o 2 - 3 cm powoduje, że warstwa termoizolacyjna wokół okna ma mniejszą grubość. Łatwo policzyć, że zmniejszenie warstwy pianki PUR o 1 cm to wzrost wartości współczynnika przenikania ciepła o 0,1 W/(m2K) i to bez uwzględnienia wartości liniowych mostków cieplnych. Stąd moja rada dotycząca wykonania ramki o głębokości wymiaru wysunięcia okien poza lico muru konstrukcyjnego, co załatwia dwie sprawy na raz. Po pierwsze, po uzupełnieniu materiału termoizolacji poprawia izolacyjność cieplną połączenia. Po drugie, po zlicowaniu płaszczyzn muru konstrukcyjnego i okna ułatwia aplikację folii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK a jak później z ociepleniem docelowym?? Nachodzimy nim na dołożone ramki wycinajac w nich "schodzek" i dalej na profil okienny??

 

Schodek, czy dwa, to już bez różnicy. Wyprowadzamy warstwę ocieplenia w taki sposób, by utworzyć węgarek zachodzący w obrębie stojaków i nadproża możliwie jak najmocniej na ramę ościeżnicy konstrukcji okiennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może zadam teraz głupie pytanie, ale po co wysuwa się okno poza lico muru skoro robi sie wtedy cieszą warstwe izolacji i trzeba kombinowac z ramkami??

Nie lepiej dać na rowno z murem dokleic taśmę i bez wycinanek położyć styro na elewacji??

 

Albo po co ramka skoro można wyciac "ząbek " w styro i wjechac na okno... Czy dołożę ramkę czy nie to styropianu w tym miejscu i tak będzie przykładowo u mnie 20cm.

 

Pytam szczerze z ciekawosci.

Edytowane przez _arek_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, po co wysuwać :D ? Bo tak było swego czasu promowane - styk okna dalej od muru, mniejszy mostek. W rzeczywistości słabe możliwości uszczelnienia foliami i tak jak proponujesz - najechanie płatem styropianu uniemożliwia zapianowanie tego miejsca, szczególnie "za uskokiem". A w takiej dziurze pięknie sobie hula powietrze, czyli "miało być lepie, a wyszło gorzej"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co wysuwa się okno poza lico muru

 

1. Jeśli to działanie przemyślane przez architekta i przełożone na zaprojektowany sposób montażu uzyskujemy możliwość nieznacznego ograniczenia wartości liniowego mostka cieplnego.

 

2. Wysunięcie okna poza obrys ościeża może być konsekwencją krzywizn płaszczyzn muru konstrukcyjnego. W takim przypadku monterzy powinni odpowiednio skasować inwestora bo naprawiają co murarze sknocili, a inwestor i kierbud odpuścili w dobroci serca.

 

3. Wysunięcie może wynikać, też z konieczności instalacji urządzeń przeciwsłonecznych, co należy przewidzieć na etapie uzgodnień montażowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie raczej bylo na zasadzie, bo tak się robi bo lepiej :lol2:

 

Czyli faktycznie te wysuniecie to tak na prawdę nie wiele pomaga??

 

Jednak jesli już mam co mam, ,z tego co mowisz ramka ze styro wyjdzie korzystniej/szczelniej niż wycinanki. Czy tą folie przykleić dokladnie jak na foto powyżej? Widziałem tez że robi sie tak że folie daje sie najpierw do ramy i muru profilujac tak luzniej a później styro.

Edytowane przez _arek_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
Pisząc o "uzupełnieniu warstwy termoizolacji" mam na myśli materiał termoizolacyjny zastosowany w przestrzeni szczeliny dylatacyjnej. Wysunięcie okna o 2 - 3 cm powoduje, że warstwa termoizolacyjna wokół okna ma mniejszą grubość. Łatwo policzyć, że zmniejszenie warstwy pianki PUR o 1 cm to wzrost wartości współczynnika przenikania ciepła o 0,1 W/(m2K) i to bez uwzględnienia wartości liniowych mostków cieplnych. Stąd moja rada dotycząca wykonania ramki o głębokości wymiaru wysunięcia okien poza lico muru konstrukcyjnego, co załatwia dwie sprawy na raz. Po pierwsze, po uzupełnieniu materiału termoizolacji poprawia izolacyjność cieplną połączenia. Po drugie, po zlicowaniu płaszczyzn muru konstrukcyjnego i okna ułatwia aplikację folii.

 

Ponownie zawitałem raz jeszcze dla przypomnienia w temacie, bo na dniach muszę w końcu zabrać się za wykończenie okien przed położeniem termoizolacji na budynku. Do tej pory działałem raczej wewnątrz domku, ale idzie zima i trzeba działać z ociepleniem a akurat dziś przyjechał styropian.

 

Może wyjdę na jakiegoś głupola, ale potrzebuję wyłożenia tematu jak krowie na rowie, bo się trochę pogubiłem a czytałem to już chyba z 10x :bash:

 

Czyli jeszcze raz - okna mam wysunięte powiedzmy te 3cm poza lico muru.... co okazuje się nie być do końca trafionym pomysłem, bo teraz tylko problemy.

 

Wykonuje więc ramkę z EPS/XPS na głębokość tych 2/3cm - jak szerokie mają być te kawałki, wg mnie im szersze oczywiście bez przesady tym może być łatwiej wykonać wpust.

 

Tylko teraz czy :

 

1. ramką z EPS/XPS dochodzę do samej ramy okna, czy tylko do krawędzi muru konstrukcyjnego zostawiając małą przerwę miedzy oknem a ramką EPS/XPS uzupełniam pianą i na to naklejam folię paroprzepuszczalną ??

 

2. wycinam na równo pianę w szczelinie i ramkę z XPS/EPS dociskamy do ramy okna i wtedy na to naklejamy taśmy na łączeniu ramki i okna ??

 

Idąc dalej, przy klejeniu właściwej warstwy izolacyjnej ( w moim przypadku 20cm EPS) wycinam w nim "rowek/frez" na wymiar doklejonej ramki + odpowiedni węgarek który nachodzić będzie na samo już okno - dobrze zrozumiałem ??

 

Czy dla pewności szczelności dołożyć coś (pianę,taśmę rozprężną) na łączeniu płyty izolacyjnej z ramką EPS/XPS ?

 

Na tym kończę zabawę i przechodzę do następnego okna.

 

Sorry za moje nieogarnięcie, ale chciałbym to już mieć za sobą i wykonać jak najlepiej/poprawniej można...

Edytowane przez _arek_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO wysunięcie okna przyniesie korzyści energetyczne. Jednak pod warunkiem dokładnego obrobienia tego styropianem - a pracochłonność takiego rozwiązania powoduje, że zysk jest za mały by się tak narobić. I jest to tylko dla samorobów, bo ekipa nie będzie się tak pieściła.

 

Trzeba wyciąć róg w płycie styropianu tak, by dopasować do wysuniętego okna. Taki wogooglany obrazek:

 

 

attachment.php?attachmentid=434238

 

O ile przy gilotynie wycięcie tak całej płyty nie jest specjalnie trudne ani pracochłonne, o tyle narożniki to już sporo dłubania (a wszystkie narożniki powinny być wycięte z jednej płyty - tu nie powinno być łączenia).

 

Generalnie tak bym robił, jakbym sam dłubał a już wdepnąłbym w wysunięcie - żadnych ramek, tylko cała płyta z wyciętym brzegiem żeby wjechać tak daleko na ramę, jak pozwala estetyka ta płytą.

Płytę przyklejałbym do ramy pianą - więc nie ma problemu z wypełnieniem tej przestrzeni (zabezpiecz ramę przed zabrudzeniem tam, gdzie będzie wystawała). Wręcz przeciwnie, aplikując pianę po przyklejeniu płyty trudno byłoby tak dokładnie wypełnić tę przestrzeń.

__b_wplyw-sposobu-osadzania-rys4-6.jpg

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super porady

Pogratulować

Dlubanina nie gwarantującą ciągłości ocieplenia w obrębie wysunięte części oscieznicy jak i wegarek

Kleisz pełną płytę ocieplenia zostawiając przy wystające części oscieznicy luz cirka 10mm

Pozostawiona szczelinę wypełniasz dokładnie pianą

Obcinasz pianę

Naklejasz od czola na profil folie parpprzepuszczalna ktora kleisz na pianę i na czoło płyty ocieplenia - dlatego warto i wręcz trzeba stosować folie po całości pokryte klejem

Po tym wszystkim doklejasz wegarek

 

Przede wszystkim 100% pewności dokładnego ocieplenia oscieznicy

Docinanie płyty tak by od razu nagrodziła na okno tworząc wegarek realnie, powtarzam, realnie w warunkach budowy to proszenie się o pozostawienie pustych od ocieplenia przestrzeni

Później wystarczy że powstanie szczelina miedzy ociepleniem a oknem by zimne powietrze dostawali się głębiej

I co ciągle zaskakuje - listwy dylatacyjne nagminnie stosowane od wewnątrz ciagle są rzadkością przy wykonywaniu ocieplenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jareko czyli u Ciebie jeszcze inna szkoła...

 

Normalnie kleimy płytę EPS ze szczelina na piankę, uzupełniamy piankę, dajemy taśmę i dopiero doklejam do tego niewielki kawałek, który będzie stanowić węgarki ?? Nie jest to niebezpieczne w sensie możliwości jego późniejszego odklejenia, pęknięcia warstwy wierzchniej elewacji (na co go przykleić) ?

 

Sposób Kaizena też wg mnie jest gorszy do wykonania i miej pewny jeśli chodzi o szczelność...

 

Fajnie byłoby żeby finlandia lub T12345T bardziej sprecyzowali sposób wykonania metodą "ramki", bo powiem że to jakoś bardziej do mnie trafia. Jest bardzo podobne do opcji jareko jednak nie doklejamy małego kawałka który stanowi węgarek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie praktykiem z najlepszym doswiadczeniem jest Jareko i jego porady biorę za wzór. Nikt z nas nie wykonuje ociepleń... a sposob przedstawiony przez Jarka jest punktem wyjscia w systemach montazu typu Movo. Przy wyfrezowaniu proponowanym przez rozne osoby: potwierdzam, nie ma mozliwosci by kontrolować dokładność wypełnienia pianą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Fin za miłe słowa

Kiedyś byłem chyba największym tu oredownikiem usunięcia okna na tyle na ile pozwala listwa podparapetowa czyli 15-25 mm w zależności od systemu

Nawet dawałem tu na potwierdzenie przebieg izotermy które potwierdzaly moje spojrzenie na zmniejszenie strat liniowych montażu

Ale....

Ale później widziałem co z tego wychodziło A wychodziła po prostu tragedia

Nagminnie przycinanie styropian nasrano bo tak wprost należy to nazwać piany byle klient ja zobaczył

Efekt? Zamiast piany po dalej są szerokości profile było jej o wysuniecie mniej

Obrazowo dla Si82 zamiast 8cm ocieplenia połączenia okna z murem raptem 6

Tragedia i nikt mi nie wmówi że jest możliwe wykonanie od razu ocieplenia z wegarkiem tak że cały prosił będzie prawidłowo ocieplony piana

Poza tym

Ocirpleniowcy też ułatwiają sobie pracę i słusznie zwłaszcza gdy stosują listwy dylatacyjne - o wiele łatwiej bez uszczerbku dla jakość prac później dokleic wegarek niż robić to z płyty- poza sytuacja gdy cala płyta po przyklejeniu może najsc na okno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4x czytałem ale zrozumiałem... Chyba :)

Dzieki za konkretne wyjasnienia a skoro jesteś praktykiem a nie teoretykiem pozostaje tylko isc za ciosem i wykonac jak proponujesz.

 

Czyli rozumiem, że wegarek robimy najwiekszy jaki sie uda zrobić, tylko powiedz mi czym to wszystko pokleic do "kupy" bo chyba jakoś trzeba te kawalki styro połączyć z dużym płatem i ramą okna. Normalnie na pianoklej i później obrobic z uzyciem listw??

 

Jeszcze jedna sprawa, w narożnikach należy wicinac Lki i tak zrobię z dużym platem EPS a wegarki wtedy tylko normalnie doklejamy z dwóch kawałków... siiii ??

 

EDYTA: czy dużą reklama będzie polecene jakiś tasm zewnetrzych wartych uwagi, moze byc nawet na PW jeśli nie tutaj. Chodzi o te z klejem po całości ale nie rujnujacych kieszeni :)

Edytowane przez _arek_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie na temat, ale:

 

EDYTA: czy dużą reklama będzie polecene jakiś tasm zewnetrzych wartych uwagi, moze byc nawet na PW jeśli nie tutaj. Chodzi o te z klejem po całości ale nie rujnujacych kieszeni :)

 

Obecność kobiet łagodzi obyczaje, także wymienienie marki nie jest spamem, a jedynie pożądanym poleceniem. Zupełnie inaczej traktujemy wpisy "jednopostowców".

 

Co do marek folii: najlepsza (marka) to Illbruck (można znaleźć w promocjach czarną ME 508 z paskiem na całej powierzchni / dłuższa odporność na UV/ za mniej niż 5zł /mb. Czy ta folia jest także najlepsza pod względem jakościowym? Nie wiem. Za to na pewno "fajnie" się klei, niemal zupełnie jak mój faworyt - folie GU.

 

Za to tanie folie (z paskiem butylu) będą kosztowały ok 3zł/mb.

 

Tylko.. to są odczucia użytkowe. Idę o zakład, że więcej niż 50% sprzedawców folii nie rozumie o co chodzi z parametrem Sd podawanym dla opisania właściwości folii..

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ME508 lub inne z klejem po całej szerokości.

Wegarek z paska styro najlepiej kleić na klej w pianie do styropianu

Później krawędź zeszlifowac

Na okno nakleic listwa dylatacyjna z siatka

Dac narożnik z siatką

bie siatki Zatopić w kleju

Wygładzić papierem ściernym

Położyć strukturę i koniec

I teraz uwaga czysto praktyczna

Jedna warstwa siatki na ociepleniu jest mimo wszystko mało odporna na uszkodzenia mechaniczne

W okolicy drzwi wejściowych, bramy garażowe. Wszędzie tam gdzie łatwo przewidzieć że miejsce będzie narażone warto odzalowac trochę kasy i zamiast jednej położyć dwie warstwy siatki zatopione w kleju

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam bardzo za pomoc, rozwianie wszystkich wątpliwości i cierpliwość :lol2:

 

Faktycznie znalazłem tego ME 508 w cenie poniżej 5zł/mb i to nawet rzut beretem od siebie.

 

Finlandia mógłbyś jeszcze powiedzieć coś na temat "faworyzacji" folii GU Szukałem z ciekawości jak cenowo wyglądają fte folie o których wspominasz, ale nie mogę nigdzie namierzyć ceny. Udało mi się znaleźć tylko, że mają to w ofercie tylko w jednym miejscu oknonet. Chyba, że słabo szukam :p

Edytowane przez _arek_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam bardzo za pomoc, rozwianie wszystkich wątpliwości i cierpliwość :lol2:

 

Faktycznie znalazłem tego ME 508 w cenie poniżej 5zł/mb i to nawet rzut beretem od siebie.

 

Finlandia mógłbyś jeszcze powiedzieć coś na temat "faworyzacji" folii GU Szukałem z ciekawości jak cenowo wyglądają fte folie o których wspominasz, ale nie mogę nigdzie namierzyć ceny. Udało mi się znaleźć tylko, że mają to w ofercie tylko w jednym miejscu oknonet. Chyba, że słabo szukam :p

Oknonet je chyba tylko "promował" artykułem prasowym. Być może salony Oknoplastu je sprzedają (jeśli zechcą, bo na pewno mają je ze swoim logo). Nie są dostępne w normalnych sklepach (bo droższe).

 

Swoją drogą to mam cichą nadzieję, że Onotest wyłoży nam łopatologicznie co to jest to Sd i jakie folie pod tym względem są dobre...

Edytowane przez finlandia
uzupelnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...