Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • 3 months później...
  • Odpowiedzi 627
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam Mam problem z małą podłogówką (20 m PEX 16mm) Nie będę może się rozpisywała co i jak tylko podam link do forum gdzie założyłem wcześniej ten temat . Są tam podane wszystkie informacje o instalacji o jej zastosowaniu i nie domaganiach . Proszę o wszelka pomoc bo troszkę zainwestowałem chcąc oszczędzić a tu lipa .:(

 

http://www.akwarystyka.com.pl/showthread.php?t=72083

 

W tym temacie jest wiele postów nie wnoszących nic do dyskusji i sporo domysłów . Jednak proszę o przeczytanie i podsunięcie jakiegoś rozwiązania które by pomogło to uruchomić. Dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA bym to zrobił w jak najprostrzy sposób, a więc jesli top możliwe to tam gdzi emasz wstawiony panel z kamyczkami za akwarium zamurowałbym kawałek ogrzewania sciennego - moze byc ze zwykłej rury pex albo z miekkiej miedzi. Zasilanie tej wezownicy puściłbym przez zawór termostatyczny z kapilarą, na którym mozesz sobie ustawic temperature od 10C do bodajże 30C, a sama kapilarę wrzucił do akwarium. Kwestia podłaczenia tego do grzjnika tak zeby to działało powinien ogarnać kazdy hydraulik. Jesli ogrzewanie z boku byłoby za mało wydajne to mozna zrobic dokładnie to samo tylko pod akwarium. Jesli nei mozna akwarium przenieść to węzownice z pexa albo z miedzi dałbym na dno akwarium a sterowanie tak samo zaworem termostatycznym z kapilara. jeśli obawiasz sie zbyt wysokiej temperatury w rurkach mozesz dac na powrocie z węzownicy zawórograniczający temperaturę powrotu stosowany w podłogówce. Zalety takiego rozwiązania to cena i niezawodność bo wszystko działa bez pradu. Zawór termo z kapilara to koszt ok 100-150 pln a zawór rtl do podłogówki to podobny pułap cenowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu.

Zrobię Ci taki grzejniczek na bazie konstrukcji regulususów np. modułu Regulus- system INSIDE. ( wysokość 27 cm) Minimalna wysokośc grzejniczka to 9 cm.

Podaj wymiary i kolor na jaki ma być pomalowany - zielonkawy, szary a może żywy kolor?

Zasilanie i powrót po tej samej stronie czy też przelotowo?

W wodzie nie powinno się z nim nic dziać - konstrukcja a la chłódnicz z miedzi i aluminium (grzejniki te są powszechmnie stosowane na basenach w wilgotnym, agresywnym środowisku z chlorem)

 

[ moderowano - reklama ]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zainteresowanie i odpowiedzi . Problem polega na tym ze juz istnieje jakaś tam instalacja ( lepsza- gorsza ale jest ) I teraz problem polega na tym ze to nie działa:( Niby podłączenie bardzo proste bo na trójnikach -zasilanie i powrót , cos jak kolejny grzejnik . Mimo to woda nie płynie Nawet po zakręceniu prawie wszystkich grzejników w domu . Czy faktycznie wina może leżeć w tych złączkach prasowanych , w małej średnicy pexa . Nie jestem hydraulikiem ale skoro pompka od centralnego potrafi pchnąć wode z piwnicy na piętro to i chyba przez te kilka złączek powinna przepchnąć . Dla jasności - Chce uruchomić to co jest już zrobione ( o ile to możliwe) Chętnie usłyszę jakieś rady jak zmodernizować -przerobić małym kosztem to co juz powstało . I tak jak zaznaczyłem wcześniej -O ile to możliwe :p Bo zdaję sobie sprawę ze może być też tak ze cała ta instalacja nadaje się tylko do D...........pY

 

Edit:

Jedno nie daje mi cały czas spokoju . Skoro średnice są za małe i woda ma utrudniony przepływ to czemu kiedy na powrocie odkręcam odpowietrznik Automatyczny i wciskam zaworek woda tryska po ścianach jak szalona . Skąd to ciśnienie ??

Edytowane przez shadow2525
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Narysuj jaki masz układ hydrauliczny wpięcia podłogówki w układ z grzejnikiem. Bez tego nie ruszymy. Spróbuj jeszcze spuścić sporo wody z podłogówki, bo może być zapowietrzona. Ciśnienie i wypływ wody z odpowietrznika nie świadczy o odpowietrzeniu układu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli grzejecie sie kociołkiem na paliwo stałe to zapewne nie masz na grzejnikach zaworów termostatycznych. Grzejniki chulaja bo w nich pompe wspomaga grawitacja natomiast w nitce podłogówki grawitacja nie ma szans pomóc wiec żeby tam zmusic wode do cyrkulacji trzebaby zdławic troche resztę grzejników ewentualnie przestawić pompke na wyzszy bieg. Sprawę dodatkowo moze komplikowac zapowietrzenie pętli podłogówki. Edytowane przez godul1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
  • 2 weeks później...
  • 2 months później...
Mam podłogówkę w całym domu. W sypialni dość gruba wykładzina ( niby też nie zalecają) i jest bardzo dobrze. Przez pierwsze tygodnie po odpaleniu trzeba to wszystko dobrze poustawiać i wycyrklować temperatury na pożądany poziom. W sypialni śpi się bardzo dobrze. Pisanie o jakimś unoszeniu się kurzu czy żylakach na niskotemperaturowym ogrzewaniu to jakieś mity. Tej temp. się praktycznie nie odczuwa. W łazienkach dałem przewymiarowane drabinki + grzałki. Drabinki zrobione są jako osobna pętla i tak najlepiej zrobić. Grzałek używam naprawdę sporadycznie tylko w przejściowych okresach oczywiście po zakręceniu zaworów. Do suszenia ręczników i ubrań oprócz temp. potrzebna też jest sprawna wentylacja. O tym też warto zawczasu pomyśleć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę prosić żeby ktoś rozwinął temat? Jak wygląda to w praktyce - jakiego rzędu oszczędności mamy na osprzęcie kotłowni w przypadku rezygnacji z grzejników? Czy przy podłogówce i grzejnikach niskotemperaturowych tak samo instalacja kotłowni jest prostsza?

 

Ja również kierowałem sie prostotą instalacji. Mam tylko podłogówkę więc wszędzie puszczam wodę o tej samej temperaturze. Kocioł na ekogroszek pracuje ze stałą temperaturą 70 stopni, natomiast na zaworze mieszającym regulator ustala temperaturę wody puszczanej w podłogi. Na dziś jest 27 stopni, w mrozy było średnio 32-34 stopnie. Łączenie w jednej instalacji grzejników i podłogówki komplikuje sprawę, powoduje konieczność stosowania kilku układów mieszających z pompami.

Odnośnie suszenia prania: nawet teraz przy temp. zasilania 26-28 stopni pranie wysycha przez noc, jak już ktoś napisał ważna jest nie tylko temperatura, ale i wentylacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę prosić żeby ktoś rozwinął temat? Jak wygląda to w praktyce - jakiego rzędu oszczędności mamy na osprzęcie kotłowni w przypadku rezygnacji z grzejników? Czy przy podłogówce i grzejnikach niskotemperaturowych tak samo instalacja kotłowni jest prostsza?

Wszystko zależy od źródła ciepła (kocioł, pompa ciepła itd)

Jeśli masz odbiorniki przystosowane do różnych temperatur zasilania, to źródło ciepła daje tą wyższą, a tą niższą musisz uzyskać przez obniżenie tej wyższej.

Pomijam przypadek, kiedy masz 1-3 pętle w jakiejś kuchni czy łazience. Wtedy zastosujesz zawór ograniczenia temperatury powrotu za 100-200 zł i problem z głowy. (choć sterowanie taką pętlą żadne)

Jeśli masz układ większy, np. parter podłogówka, a piętro właśnie grzejniki w sypialniach, to musisz wydzielić hydraulicznie 2 obiegi grzewcze

Na dzień dobry potrzebujesz drugą pompę obiegową i mieszacz. (i sterujesz nim np. ręcznie, co jest mało wygodne i nieekonomiczne)

Żeby tym mieszaczem mądrze sterować potrzebujesz siłownik i coś co będzie tym siłownikiem sterować. Czyli automatykę, która współpracuje z twoim źródłem ciepła (kotłem). Sterownik, czujniki temperatury obiegów itd

Wtedy pompa z kotła napędza grzejniki, druga pompa podłogówkę, a automatyka tym steruje.

Jedna zazwyczaj przy dwóch obiegach grzewczych nie wystarczy Ci tylko ta druga pompa. Taki układ trochę jest ułomny hydraulicznie, bo te pompy pracują szeregowo. Do tego w układzie jest pewnie jakieś cwu (przez pompę albo zawór trójdrożny)

Robi się więc belkę rozdzielacza i tzw sprzęgło. Na belce masz pompy z obiegów, które wyciągają z niego wodę (grzejniki + podłogówka), a pompa z kotła ładuje to sprzęgło.

Lekko licząc wydzielenie obiegów grzewczych to kilka tys zł, do 10 tys zł.

A co do cen grzejniki/podłogówka. To samo.

Czysto szacunkowo - na pokój 15m2 potrzebujesz 100mb rury albo jakiś grzejnik 1-1,5 kW. Rura w zależności od producenta 200-400 zł. Grzejnik z podejściem + rury zasilanie/powrót sam sprawdź. Szafki i rozdzielacze są droższe, ale na upartego można zrobić na tych samych z zaworem regulacyjnym na powrocie.

Ułożenie 100mb rury zajmuje tyle samo czasu co pociągnięcie dwóch rurek do grzejnika, i zawieszenie go na ścianie wraz z montażem podejścia.

Nie wiem czy nie szybciej.

Styropian czy to ze względu na izolację cieplną czy akustyczną i tak dajesz.

Na niego i tak dasz folię. Tylko do podłogówki ciut droższą z warstwą alu i rastrem.

 

Jest jeszcze inna kwestia. Dywan/płytki. Musisz mieć inne temperatury zasilania. Np. przy pompie ciepła ma to wpływ na koszty eksploatacji. Tutaj artykuł o tym.

Przy kotle gazowym nie ma to znaczenia.

Podsumowując, podłogówka w całym domu zamiast instalacji mieszanej znacznie upraszcza nam układ hydrauliczny w kotłowni, a tym samy zdecydowanie zmniejsza koszty instalacji w porównaniu z obiegami grzewczymi.

Upraszcza też sterowanie - jedna krzywa grzewcza, jeden obieg, jeden termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...