Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Budowa budynku gospadarczego o powierzchni max.25m2 bez pozwolenia i projektu

Recommended Posts

Witam!!

Chciałbym samodzielnie postawić budynek gosp. na działce budowlanej, do zastosowań typowo rekreacyjno-ogrodniczych, czyli na narzędzia ogrodnicze itp., użytkowany wiosna-lato-jesień.

Żeby maksymalnie ciąć koszty, chcę budowy podjąć się sam, lecz niestety w tym temacie nie mam żadnego doświadczenia poza remontami w mieszkaniu.

Technologia: tania (murowana)

Finanse: max 20tys. zł

Projekt: brak

Znajomość budownictwa: remonty w mieszkaniu robię samodzielnie

Media: wyprowadzone poza budynek aby w przyszłości można było zrobić przyłącze, bez instalacji w środku (woda +elektryczność)

Stan surowy zamknięty: 2 okna plastikowe, drzwi.

Dach: najtańszy (gont lub papa)

Wszystkie dokumenty są już w urzędzie w trakcie weryfikacji także przypuszczam, że budowę będę mógł zacząć ok. września.

Na chwilę obecną wiem że będzie to budynek murowany bez wskazania konkretnego materiału, gdyż nie wiem co będzie najlepsze na budowę takiego bud.gosp., dach spadzisty ku tyłowi pokrycie gontem lub papą (co wyjdzie taniej), budynek nie będzie przekraczał pow. 25m2 wymiarowo 6m x 4m lub 4,9m x4,9m.

Czy taki budynek będzie potrzebował fundament?? jeśli tak - jak taki fundament zbudować, będę wdzięczny za wszelkie porady lub odnośniki gdzie było by to dokładnie pokazane i opisane.

Z jednej strony nie chcesz płacić za projekt, a z drugiej - próbujesz zdobyć rzeczy, które znajdują się w takim projekcie. Albo wte, albo wewte :)

Biorąc pod uwagę, że zwykłe murowane ogrodzenia potrafią popękać, jeśli nie mają fundamentu - stawianie budynku bez niego raczej nie wydaje się zbyt rozsądne. Rodzaj i wymiary fundamentu zależą od lokalizacji, obciążeń i warunków gruntowych.

Z jednej strony nie chcesz płacić za projekt, a z drugiej - próbujesz zdobyć rzeczy, które znajdują się w takim projekcie. Albo wte, albo wewte :)