Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

"Powrót z wielkiej płyty", czyli indywidualne, parterowe 106m2


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Myślałem, że do czasu rozszalowania nic się nie będzie działo, ale przyszły (uaktualnione) warunki techniczne przyłącza z Tauronu i jakoś zdopingowały mnie do pociągnięcia kabla ziemnego.

Około 50 m wykopane przez najemnika ;), rozłożenie kabla i zasypanie to już moje zadanie. Na jutro pozostało jeszcze jakieś 20m do zasypania, mam nadzieję, że rano zastanę kabel :)

 

A to przebieg lini zasilającej dom (zdjęcie do koniecznego zarchiwizowania;) ). Drewniany słupek w lewym dolnym rogu to przyszła granica działki.

 

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętałem :)

 

A teraz mam pytanie, na które jutro odpowie mi mój elektryk, a może ktoś tu zrobi to wcześniej.

Jak widać na zdjęciu powyżej, dojechałem z wykopem do naroża budynku.

Teraz będe musiał dotrzeć wykopem (40cm od ściany), wzdłuż dłuższego boku budynku 15m do przepyystu w płycie.

 

Zastanawiam się nad innym rozwiązaniem - aby w narożu budynku wyjść kablem na chudziak i puścić go w rogu pomiędzy chudziakiem, a ułożonym na niej styrodurem. Oczywiście osłonięty rurką. Docelowo kabel zostałby przykryty cokołem z XPS o grubości 20cm.

 

To naroże wygląda tak - tu w czasie betonowania płyty. Oczywiście desek już nie ma

 

image.jpg

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kopania mam człowieka za 10zł/h, a szybki jest, więc nie o to chodzi. :)

Po prostu nie chcę kopac pól metra w dół, 40 cm obok płyty... Dalej nie mogę, bo pójdzie tam woda i trzeba zachować odległości.

 

Jedynie, co mnie zniechęca do położenie tego w ww sposób to zestawienie kabel energetyczny + styrodur niespecjalnie do mnie przemawia.

Choć elektryk nie oponował.

 

Dlatego jest plan B :)

Włożenie kabla w rurkę PCV i wkopanie jej pod skraj chudziaka. Oczywiście nie bezpośrednio pod niego, tylko, tak, aby był otulona piaskiem.

W tym przypadku znika też niebezpieczeństwo uszkodzenia kabla w trakcie dalszych prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt tak blisko płyty kopanie moze spowodować jakieś szkody. Ale plan B jest ok. No to masz jednak rozwiązanie.

U mnie wszystkie kable do gniazdek idą na chudziaku. W newralgicznych miejscach w rurkach PCV a czasami bez i na to poszła folia i styropian podłogowy. Wiadomo kabel zasilający to trochę inna kategoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i powoli doszedłem do etapu, kiedy tempo zaczyna spadać :)

Dziś zostały rozdeskowane wieńce - wykonanie bez zastrzeżeń.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Wiązary "się robią", tzn czekają w kolejce na wykonanie, bo zbijają je w jeden dzień.

Wiem, że jednak montaż dopiero w okolicach 8 czerwca - dwa Lidle wskoczyły przede mną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojechała dachówka. Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że bez strat własnych, choć to można będzie ocenić po rozpakowaniu palet.

Wszystkie dachówki podstawowe z jednej serii i i wypalone jednego dnia, więc nie powinno być różnic w odcieniach.

 

Bo różnica pomiędzy nowymi dachówkami, a starszą o półtora roku, którą kupiłem do porównań z innymi jest i nie tylko dlatego, że swoje już przeszła ;)

Chyba nie trzeba pisać, która jest nowsza:

 

image.jpg

 

Teraz jeszcze trzeba jeszcze wybrać membranę (najbliżej mi do Tyvek Supro) blachę i system rynnowy.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72

 

Teraz jeszcze trzeba jeszcze wybrać membranę (najbliżej mi do Tyvek Supro) blachę i system rynnowy.

Z jakich to względów na poddasze nie użytkowe chcesz dać membranę wysoce paroprzepuszczalną ?

Nie wystarczy folia nisko paroprzepuszczalna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci ekofibru, którym będę ocieplał strop nie wymagają paroizolacji (choć pewnie i tak ją zrobię, choćby dla więklszej szczelności przegrody).

Lecz jeśli niei i ekofiber odda wilgoć "w górę" to wolałbym, żeby nie zatrzymała jej tam folia.

 

Po drugie, wiele firm (także dekarskich) robiło mi wycenę materiałów na dach i wszyscy wrzucali membrany (nawet jakieś mega tanie)

A było kilka wycen od fachowców, którzy byli ogólnie polecami, jaśli chodzi o wykonawsztwo pokryć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Producenci ekofibru, którym będę ocieplał strop nie wymagają paroizolacji (choć pewnie i tak ją zrobię, choćby dla więklszej szczelności przegrody).

Lecz jeśli niei i ekofiber odda wilgoć "w górę" to wolałbym, żeby nie zatrzymała jej tam folia.

 

Po drugie, wiele firm (także dekarskich) robiło mi wycenę materiałów na dach i wszyscy wrzucali membrany (nawet jakieś mega tanie)

A było kilka wycen od fachowców, którzy byli ogólnie polecami, jaśli chodzi o wykonawsztwo pokryć.

Poddasze nie użytkowe nigdy nie będzie szczelne pod dachówką a wilgoci tam nie będzie nawet przy ekofibrze,dla mnie szkoda by było kasy na membranę ale jak tam se uważasz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam membranę dachową Dorken - Delta Vent Vitaxx. Uważam, że świetny wybór- bardzo mocna i jak zauważyłem tańsza ciut od Tyveka

http://folnet.pl/towar/membrana-dachowa-dorken-delta-vent-vitaxx

 

Co prawda u mnie ma być użytkowe poddasze (kiedyś), więc membrana, ale mam też na garażu inną, która jest po prostu do doopy.

Kupowałem u tego ww sprzedawcy przez alle...o i chyba przesyłka była gratis. Poza tym taniej niż na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co za zbieg okoliczności. Dziś rozmawiałem z Panem Marcinem z Wiązar System, bo u nich mam zamówione wiązary i mówił mi, że na Śląsku mają montować podobne wiązary lada moment. Tak przeglądam dzienniki budowy i pewnie to o Ciebie chodziło. Poza tym ja też buduję dom z silikatów 18cm, parterowy z poddaszem nieużytkowym. W rozmowie z P. Marcinem i dekarzem wyszło, że muszę wydłużyć krokwie o 25cm tak, aby długość połaci była wielokrotnością pokrycia jednej dachówki. Początkowo miałem mieć okapu 50cm od deski okapowej do pow. ściany elewacyjnej, wliczając 20cm styropianu, teraz ten okap ma mieć 70cm. To z kolei pociągnęło za sobą, że krokwie mają być niżej o kilkanaście centymetrów tym samym okap może za bardzo przesłaniać okna? Rozwiązaniem może być dołożenie jednego bloczka (22cm), a może obniżyć wysokość okien. Czy u Ciebie też się taki problem pojawił? Jak wygląda Twoja geometria wiązara - taka jak na pierwszej stronie? Jakiej wysokości masz wieniec? Ja jestem na etapie stanu zero, jak tylko będzie pogoda to ruszymy ze ścianami i potem osadzaniem kotew w wieńcu podobnie jak u Ciebie. Edytowane przez sewi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... muszę wydłużyć krokwie o 25cm tak, aby długość połaci była wielokrotnością pokrycia jednej dachówki. Początkowo miałem mieć okapu 50cm od deski okapowej do pow. ściany elewacyjnej, wliczając 20cm styropianu, teraz ten okap ma mieć 70cm. To z kolei pociągnęło za sobą, że krokwie mają być niżej o kilkanaście centymetrów tym samym okap może za bardzo przesłaniać okna? Rozwiązaniem może być dołożenie jednego bloczka (22cm), a może obniżyć wysokość okien. Czy u Ciebie też się taki problem pojawił? Jak wygląda Twoja geometria wiązara - taka jak na pierwszej stronie?.

Sewi a będziesz miał wiązar w kształcie trójkąta czy trójkąta z opuszczonymi końcówkami?

Mój dekarz też mi przeliczał długość połaci ( pod wybraną dachówkę) i muszę ją zmienić tylko o dwa centymetry. A nie da się odjąć jednej dachówki?

 

Fotohobby co tam słychać w sprawie wyboru okien ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modena wiązar o kształcie trójkąta z opuszczonymi końcówkami. Nie wiem jak jest z obcinaniem dachówek, ale skoro producent wiązarów jak i dekarz zaleca dostosowanie krokwi do rozstawu dachówek, to raczej jest to niewskazane.

 

fotohobby czym wykonawca bruzdował w silikatach by umieścić pręty w warstwach bloczków pod oknami? Czy to jest konieczne przy silikatach? Podobno jest to niezbędne przy betonie komórkowym, a przy porothermie jak i silikatach mój wykonawca mówi, że tego nigdy nie robili i reklamacji jak dotąd nie mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
fotohobby czym wykonawca bruzdował w silikatach by umieścić pręty w warstwach bloczków pod oknami? Czy to jest konieczne przy silikatach? Podobno jest to niezbędne przy betonie komórkowym, a przy porothermie jak i silikatach mój wykonawca mówi, że tego nigdy nie robili i reklamacji jak dotąd nie mieli.

Ja dla zaspokojenia swojego sumienia dawałem zbrojenie pod oknami,swego czasu Xella w swoim poradniku budowy z silki zalecała zbrojenie ale hobby wyczytał,że teraz już nie zaleca :)

Dodatkowej roboty przy tym jest z 5 min.,koszt żaden a jakże spokojny sen będzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...