fotohobby 23.01.2014 21:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Tak, to bariera, ale pomoć nie tak skuteczna, jak alu. Z drugiej strony, jak sie stali nie ma w układzie, to co sie może stać ? Ja tez byłem sceptyczny, do zastrzeżen instalatora, ale coż... To on robi, a nie naciagal mnie po to, by wiecej zarobić, bo to ja zapewniam materiał. Niech chlopaki maja komfort pracy 16, czy 17mm, dla 650m krytycznego znaczenia pod względem oporu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 23.01.2014 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 mam PEX w projekcie od asolta, ale w stosunku do PERT różnią się chyba tylko wytrzymałością na wysokie temperatury (których nie planuję ) i elastycznością, przynajmniej z tego co czytam. w moim przypadku elastyczność PERT jest nie do pogardzenia, bo montaż do płyty betonowej (jeszcze nie wiem jak to zrobię). także chyba będę miał te same rurki w podłodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 24.01.2014 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Witam. Fotohobby czy ścianki " kolankowe" tzn między wiązarami i szczytowe będziesz ocieplał od środka styropianem ? Czy ściany szczytowe najlepiej ocieplić całe , aż do dachu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.01.2014 13:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Ocieplał bedę, oczywiście kolankowe w całosci, a co do szczytowch.... Sam nie wiem. W sumie należy je ocieplić przynajmniej do tej wysokosci (liczac od wieńca) na ktorej opór cieplny sciany, liczony w pionie, jest równy oporowi naklejonego z zewnatrz i wewnatrz styropianu. To jakies 6 bloczkow, jak zgrubnie wyliczyłem. Pewnie zrobię tak, że do wysokości 1,20m nad wieńcem będę kleił grafitowe 20cm, a wyżej jakieś tanie marketowe.z zewnątrz podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 24.01.2014 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Ocieplał bedę, oczywiście kolankowe w całosci, a co do szczytowch.... Sam nie wiem. W sumie należy je ocieplić ....... To jakies 6 bloczkow, jak zgrubnie wyliczyłem. Pewnie zrobię tak, że do wysokości 1,20m nad wieńcem będę kleił grafitowe 20cm, a wyżej jakieś tanie marketowe.z zewnątrz podobnie. Sprytnie Ale ze niby dać od środka aż 20cm:confused: ( z zewnątrz też będzie 20 cm) A ile planujesz przykleić styropianu od góry bloczka ( tzn w tym miejscu między ścianą kolankową a membraną dachową ) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.01.2014 13:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Skoro na poddaszu masz praktycznie taką samą temp, jak na zewnatrz, to i izolacja powinna mieć taką samą grubość. Na niziutkich sciankach kolankowych mam 10 cm, z wyjątkiem tej ścianki, której wysokosć wynosi 5bloczków. Tu mi panowie styro nie przykleili, ale tez opór liczony w pionie, do wieńca wynosi U=0,22 Tragicznie nie jest, bo ściana ma 0,16, ale jak znajde wenę, to ten gazobeton podetnę i tam tez wrzucę 10 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 24.01.2014 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Jaką masz przestrzeń od wiązara do ściany szczytowej (inaczej: jak daleko od narożnika wewnętrznego masz kotwę wiązarową)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.01.2014 14:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Tam nam 12 cm, więc obok desek wiazara styro będzie musiał byc naturalne pocieniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 24.01.2014 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Tam nam 12 cm, więc obok desek wiazara styro będzie musiał byc naturalne pocieniony. No właśnie właśnie... miałem to samo tylko 2x gorzej, między wiązary a szczytową wkleiłem styro na wys. 1m ponad wieniec, a drugiej strony wiązara chcę zaizolować jakoś wełenką i/lub celulozą, ale jeszcze nie mam pewności jak (starczy mi nawet do 0.5m wysokości)... Bo tego "pocieniania" to sobie jakoś nie wyobrażam u siebie Upierdliwe w każdym razie takie szczególiki, ale trzeba być wytrwałym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 25.01.2014 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Skoro na poddaszu masz praktycznie taką samą temp, jak na zewnatrz, to i izolacja powinna mieć taką samą grubość ............... tam tez wrzucę 10 cm Racja dobrze że się zapytałam:D:p Jeszcze się cały czas zastanawiamy czy styropian biały o dobrych parametrach czy grafit . Jakoś od grafitu odrzucają mnie problemy z jego przyczepnością i odpadaniem w trakcie ocieplania . Obawy mam słuszne czy nie za bardzo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 25.01.2014 20:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Ale chodzi ci o cały dom, czy te ścianki ? Ja będę ocieplenie robił na piance, wiec to, czy grafit, czy biały nie ma znaczenia. Przy tak rownych scianach nie ma sensu bawic sie klejem. O ile jeszcze płyty sa równe, ale mam zamiar kupic styro w marcu/kwietniu, a wtedy jest jeszcze ponoć dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 25.01.2014 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 (edytowane) Ale chodzi ci o cały dom, czy te ścianki ?...... O ile jeszcze płyty sa równe, ale mam zamiar kupic styro w marcu/kwietniu, a wtedy jest jeszcze ponoć dobry Chodzi o cały dom - elewację Na początku roku styropian będzie równy , a potem już coraz gorzej Jakoś nie umiem się przekonać do pianki:rolleyes: i myślałam o kleju ( z zewnątrz , bo od środka raczej na piankę ) ale chyba muszę zrobić test i osobiście się przekonać jak to trzyma:rolleyes: Edytowane 25 Stycznia 2014 przez modena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 26.01.2014 08:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Na piance na pewno lepiej Kleiłas coś na piankę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 26.01.2014 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 jak prowadzisz (lub już poprowadziłeś) instalację wody? rozdzielacze + rurka do podłogówki czy trójniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 26.01.2014 16:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Wpis nr 334 Instalacje wody mam w PP. Rury w izolacji 9mm, bedą leżeć na 2cm styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 26.01.2014 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Na piance na pewno lepiej Kleiłas coś na piankę ? Nie , muszę zrobić próbę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 26.01.2014 19:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Nigdy nie doprowadzisz do sytuacji, w której przy próbie odrywania pusci spoina. Wcześniej rozerwiesz kostkę styropianu.Nawet, jak kleiłem do płaskiej powierzchni poszerzenia okna PCV, predzej puszczal styropian. Przy kleju z worka i graficie może być różnie. Niektórzy wprawdzie wysuwaja argument trwałości - tzn, ze spoiwo może się utlenić i stracić swoje właściwości, ale uważam, że bez dostępu promieni UV, przy praktycznie stałej temperaturze to mało prawdopodobne... Zamierzacie ocieplac sami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 26.01.2014 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Zamierzacie ocieplac sami ? Raczej tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 26.01.2014 21:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 To stawiam na to, że wybierzecie piankę.Robiąc samemu ma się ten plus, że płyty przyklejane sa bez pośpiechu. A pośpiech nie jest tu wskazany, gdyż mimo wszystko na przyklejenie płyty trzeba troche czasu przeznaczyć - raz, po połozeniu pianki na powierzchni płyty nalerzy odczakac, aż przestanie się rozprężać (dla Tytan EOS to okolo minuty w 20°C). Po przyklejeniu płyty też warto przeznaczyć odpowiednią ilość czsu na docisk płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
A 27.01.2014 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 w moim przypadku elastyczność PERT jest nie do pogardzenia, bo montaż do płyty betonowej (jeszcze nie wiem jak to zrobię). także chyba będę miał te same rurki w podłodze Jestem ciekawy jak to rozwiążesz (montaż rurek do płyty betonowej), bo pewnie sam w przyszłości stanę przed takim problemem. To stawiam na to, że wybierzecie piankę. Robiąc samemu ma się ten plus, że płyty przyklejane sa bez pośpiechu. A pośpiech nie jest tu wskazany, gdyż mimo wszystko na przyklejenie płyty trzeba troche czasu przeznaczyć - raz, po połozeniu pianki na powierzchni płyty nalerzy odczakac, aż przestanie się rozprężać (dla Tytan EOS to okolo minuty w 20°C). Po przyklejeniu płyty też warto przeznaczyć odpowiednią ilość czsu na docisk płyty. Zachęcam do robienia samemu, szczególnie jeśli zależy wam na dokładnym montażu. Jakiś czas temu kleiłem styropian z bratem (zwykły klej) i była to bardzo przyjemna robota, przy kleju w piance pewnie jeszcze łatwiejsza. No i zawsze zostanie trochę pieniędzy w kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.